Šobrīd tirdzniecības centri daudziem ir nevis iepirkšanās, bet gan pastaigas vieta, tā vispārējo tendenci, ņemot vērā lielveikalu rezultātus, avīzei Diena apraksta SMI Real Estate Group vadītāja Rita Stražinska, kuras vadītais uzņēmums apsaimnieko un pārvalda tirdzniecības centrus gan Rīgā, gan Jelgavā un Liepājā.
Tas gan neesot slikti, jo ieraugot kādu tiešām interesantu un nepieciešamu lietu, centra apmeklētājs tomēr var kļūt par pircēju.
Tendenci apliecina fakts, ka desmit lielāko Rīgas un reģionu tirdzniecības centru kopējais apgrozījums pērn ir samazinājies aptuveni par trešdaļu, salīdzinot ar 2008. gadu, un bija 310 milj. Ls, apmeklētāju skaits sarucis vidēji par 23%. Sarāvusies arī vidējā pirkuma summa.
Tiesa mazāks apgrozījuma kritums ir reģionu iepirkšanās centros, ko Valmieras t/c Valleta direktore Dace Sideļska skaidro ar to, ka šeit iedzīvotāji retāk dodas iepirkšanās braucienos uz Rīgu, izdarot izvēli par labu sev tuvākajam tirdzniecības centram.
Jau vairāku gadu gaitā jūtama divu Rīgas t/c Alfa un Spice sāncensība par lielāko apmeklētāju plūsmu un iespaidīgāku apgrozījumu, norādīts laikrakstā.
Un, lai arī pagaidām Alfa ir līderis, pēdējos gados atšķirība starp abu centru darbības rādītājiem ir samazinājusies. Pērn Spicei izdevies vēl vairāk tuvoties sīvākajam konkurentam. Alfā iegriezušies 8,3 milj., bet Spicē - 7,5 milj. apmeklētāju.
«Man nepatīk vārds krīze, bet mūsu industrijā tā ir krīze, ja gada laikā apgrozījums nokrīt par 30% līdz 40%. Ņemot vērā tik lielu kritumu, es teiktu, ka mūsu tirgotāji ir lieli malači. Masveida bankrota vilnis nav bijis,» norāda SIA Lonstow Center Management iznomāšanas un biznesa attīstības direktors Mārcis Budļevskis.
Apmeklētāju skaits pērn, salīdzinājumā ar 2008.gadu procentos, ir šāds: Origo 38,05 (-18,8); Galerija Centrs 8,71 (- 14,8); Alfa 8,34 (-10,1); Spice 7,5 (- 6,3); Domina Shopping 4,96.
Papildus zaudētajam pērn šogad tirdzniecības centros prognozē vēl trīs līdz 10% apgrozījuma kritumu, raksta Diena.