Pakalpojumi

Lietuvas pasts paaugstinās tarifus un atlaidīs 600 darbiniekus

LETA--BNS, 12.05.2022

Jaunākais izdevums

Sarūkot pasta pakalpojumu apjomam, Lietuvas valsts pasta uzņēmums "Lietuvos paštas", kas pērn cieta zaudējumus 6,4 miljonu eiro apmērā, plāno paaugstināt pakalpojumu tarifus un atlaist aptuveni 600 no 3700 darbiniekiem.

"Klienti aizvien biežāk izvēlas alternatīvus sūtīšanas veidus un to plūsma pasta nodaļās sarūk, tāpēc esam pieņēmuši lēmumu samazināt darbinieku skaitu. Saprotam, ka šis lēmums ir sāpīgs un sarežģīts, bet mums tas jāpieņem," norādījusi uzņēmuma ģenerāldirektore Asta Sungailiene.

Darbinieku atlaišanas pabalstiem plānots atvēlēt apmēram 800 000 eiro.

Reaģējot uz minēto situāciju un izmaksām, kas šogad turpina pieaugt, "Lietuvos paštas" jau pieņēmis lēmumu arī par pakalpojumu tarifu paaugstināšanu.

Sungailienes vērtējumā aizvadītā gada zaudējumi saistīti ar pārmaiņām ieņēmumu struktūrā.

"Līdz šim mums lielāko daļu ieņēmumu veidoja tradicionālie pasta pakalpojumi, ko sniedz pasta nodaļas vai pastnieki. 2021.gada otrajā pusē šie ieņēmumi saruka par vairāk nekā trešdaļu un turpina kristies arī šogad," viņa norādījusi.

Kā skaidrojusi uzņēmuma ģenerāldirektore, šo kritumu noteicis apstāklis, ka pērn jūlijā tika atcelts pievienotās vērtības nodokļa (PVN) atvieglojums sūtījumiem no valstīm ārpus Eiropas Savienības (ES), - to apjoms otrajā pusgadā krities par 64%, tikmēr netradicionālo pasta pakalpojumu apjoms gada laikā palielinājies, konkrēti, sūtījumi uz pakomātiem pieauguši par 67%, bet starptautiskā pasta starpniecības pakalpojumi - par 126%.

Pasta uzņēmums norāda, ka pērn par sešiem miljoniem eiro pieaugušas uzņēmuma darbības izmaksas un aptuveni 40% no tām veidojusi darba samaksa, bet 30% - starptautiskie pasta pārvadājumi un norēķini ar ārvalstīm.

"Lietuvos paštas" ieņēmumi 2021.gadā pārsniedza 111 miljonus eiro un bija par 0,8% mazāki nekā 2020.gadā, bet uzņēmuma tīrie zaudējumi bija 6,4 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu klients vēlas ievērojami lielāku kontroli pār saviem izdevumiem nekā iepriekš, izvēloties, kā, cik un kādā periodā ir gatavs maksāt. Veiksmīgi attīstot un pierādot sevi Igaunijā, inovatīvo finanšu tehnoloģiju uzņēmums ESTO nolēmis ieņemt vadošu vietu arī Latvijas e-komercijas tirgū.

Uzņēmums izstrādā un pārvalda modernāko maksājumu platformu, kuras galvenais uzsvars ir elastīga un automatizēta produkta nodrošināšana saviem klientiem. Tehnoloģiskās konkurences priekšrocības ir ļāvušas uzņēmumam īsā laika periodā iekļūt nobriedušā POS finansēšanas sektorā.

“Mūsu esošie Igaunijas un Lietuvas partneri izmanto ESTO pakalpojumus gan e-veikalos, gan klātienes veikalos visās Baltijas valstīs vienlaicīgi – ar vienādotiem procesiem, nosacījumiem un ātru, vienkāršu integrāciju. Mēs redzam, ka varam palīdzēt daudziem Latvijas tirgotājiem palielināt vidējā pirkuma grozu un kopējos pārdošanas apjomus. Savukārt, klientiem mēs piedāvājam pilnībā automatizētu 60 sekunžu ātru noformēšanas procesu, kas atvieglo iepirkšanos un padara to patīkamāku. Darbojamies Latvijā vien pāris mēnešus, bet sadarbību esam uzsākuši ar vairāk nekā 20 partneriem. Mūsu pakalpojumus novērtē tādi uzņēmumi, kā ideal.lv, weekendshoes.lv, 24a.lv, stilmann.lv, rokaspulksteni.lv, verkter.lv un citi,” stāsta Baiba Tētiņa, ESTO LV, AS valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru