Linkaits par airBaltic: «labi, ka vadībā neielika kādus vietējos bāleliņus – gaisagrābšļus» 

«2013. gadā, tāpat kā 2012. gadā, būs mežonīga cīņa par izmaksu samazināšanu Eiropā. Tas būs jādara arī airBaltic – jāturpina meklēt, ko var izdarīt lētāk, un tas, protams, ietekmēs arī uzņēmuma finansiālos rādītājus,» to laikrakstam Diena prognozējis transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

Dienas Bizness, 07.1.2013

Tālis Linkaits

Foto: LETA

«Ja vērtējam to, cik veiksmīgi kompānija īstenoja stabilizāciju aizvadītajā gadā, tad nevajadzētu aizmirst, ka airBaltic bija ļoti labi «vecāki» – devīgā Latvijas valsts faktiski iedeva tik, cik uzņēmums prasīja. Brāļiem igauņiem valsts viņu nacionālajai aviokompānijai neiedeva vajadzīgo summu, plus kompānijas vadība sasolīja neizpildāmas lietas... No šāda viedokļa nevar noliegt, ka airBaltic nu jau nosacīti jaunais vācu menedžments bijis pamatoti piesardzīgāks, – labi vien ir, ka kompānijas vadībā neielika kādus vietējos bāleliņus – gaisagrābšļus...,» viņš sacījis laikrakstam.

Jautāts par valsts atbalstu airBaltic, Linkaits intervijā norādījis: «Eiropas Komisija ir pieņēmusi lēmumu sākt izpēti, vai šis atbalsts ir adekvāts. Teorētiski viņi var pētīt visu gadu, un, atklāti sakot, jo ilgāk to darīs, jo mums labāk. Jo kaut ko jau beigās atradīs.»

Savukārt, runājot par to, vai šādiem nelieliem t.s. nacionālajiem pārvadātājiem vispār ir nākotne, eksperts skaidrojis: «Eiropā šobrīd notiek tas pats, kas savulaik ASV pēc aviotirgus deregulācijas. Un tas nozīmē tendenci: būs daži lielie pārvadātāji, kas veiks transkontinentālos lidojumus, un tad būs Eiropas iekšējie pārvadātāji.

Apzīmējumam «x valsts nacionālais pārvadātājs» zūd jēga. Līdz ar to airBaltic būtu svarīgi noturēties šajā Eiropas iekšējo pārvadātāju nišā, plus noteikti ir jāizmanto tie divpusējie līgumi, kas mums ir ar Krieviju, citām NVS valstīm. Jo arī tur notiek līdzīgi procesi, attiecīgi pēc trim četriem gadiem arī šis reģions atvērs savu aviotirgu un konkurence saasināsies.»

 

Tevi varētu interesēt

Latvijas nacionālā lidsabiedrības airBaltic akcionāriem aktuāls ir jautājums par uzņēmuma pamatkapitāla...

2013.gads atklās airBaltic veiktās restrukturizācijas patiesos augļus un kaldinās pamatu 2014. gada...

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic papildinās savu Bombardier Q400 floti ar desmit CS300...

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic uzsāks lidojumus no Rīgas uz Horvātijas...

No nākamā gada aprīļa Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic uzsāks lidojumus no Rīgas...

Nepalaid garām

LR Ģenerālprokuratūra, izmeklējot lietu par it kā 50 miljonu eiro naudas atmazgāšanas...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Darbaspēka trūkums kavē autopārvadājumu nozares attīstību, sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness...

Vairāk nekā puse (53%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz...

Latvijas nacionālā lidsabiedrības airBaltic akcionāriem aktuāls ir jautājums par uzņēmuma pamatkapitāla...

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air uzsākusi sarunas ar pilotu apvienību ELA cerībā...

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi...

Ar Rīgas domes valdošās koalīcijas partijas Gods kalpot Rīgai valdes locekli Aleksandru...

2013.gads atklās airBaltic veiktās restrukturizācijas patiesos augļus un kaldinās pamatu 2014. gada...

Dzelzceļa vagonu rūpnīcu no nulles būvēs bijušajā cukurfabrikas teritorijā; pilsēta nodrošinās...

Pērn transporta nozarē būtiski attīstījušās attiecības ar Afganistānu – uzsākti...

No šodienas, 2.janvāra, Latvijā tiek izsniegtas jauna parauga transportlīdzekļu vadītāja...