Loģistikas izdzīvošanas recepte 

Pašreizējā situācija transporta un loģistikas jomā nav vienkārša. To atzīst daudzi šajā jomā iesaistīti dalībnieki. Tomēr ir uzņēmumi, kas veiksmīgi tiek galā ar grūtībām un pat attīstās, kad citi ir spiesti izstāties no biznesa. Par to arī pastāstīja kompānijas EC Group biznesa konsultants Edgars Čerņenoks.

, 2017. gada 06. novembris plkst. 8:56

Šodien pārvadājumu apjoms Baltijas valstīs samazinās. Par to nav šaubu. "Ja mēs salīdzinām esošo situāciju ar to, kas bija pirms trim gadiem. Pagājušais gads nebija tik traģisks. Mūsu uzņēmumā pat bija neliels pieaugums. Šis gads būs aptuveni tāds pats kā pagājušais. Bet, saskaņā ar mūsu izjūtām, kopumā situācija tirgū ir negatīva. Tas, galvenokārt, ir saistīts ar Krievijas embargo. Visvairāk cieta tie pārvadātāji, kuri strādāja koncentrējās uz darbību austrumu virzienā. Protams, ne visi slēdz uzņēmumus, ir tādi kas pārorientē darbību un atrod klientus citos tirgos. Bet ir arī tādi, kas bija spiesti slēgt uzņēmumus" - stāsta E. Čerņenoks.

Viņš sacīja, ka daudzi speciālisti no uzņēmumiem, kas tika slēgti, patstāvīgi uzsāk saimniecisku darbību. Šajā sakarā konkurence Latvijas loģistikas pakalpojumu tirgū pastāvīgi pieaug. "Attiecīgi pakalpojumu cenas šajā nozarē samazinās. Daudzi pārvadātāji atzīmēja, ka ir kļuvis neizdevīgi strādāt, un arī sakarā ar to nācās slēgt uzņēmumus. Kaut arī piezīmēšu, ka šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, cenu līmenis sāk izlīdzināties", piebilda EC Group biznesa konsultants.

Šādos apstākļos visiem nozares dalībniekiem nav vienotas panacejas, bet mūsu sarunu biedrs ir pārliecināts - ir iespējams būt veiksmīgam uzņēmumam pat sarežģītos apstākļos. "Mūsu uzņēmumam, kā tirgus dalībniekam, ļauj tikt galā ar grūtībām trīs konkrētas lietas. Pirmais – uzticama un kompetenta komanda, kas apstrādā ienākošos pasūtījumus. Otrais - mūsu pakalpojumu aktīva pārdošana, ar kuru nodarbojas īsti profesionāli, kuri spēj pareizi noformulēt piedāvājumu. Trešais - kvalitatīva loģistika, kas nebūtu iespējama bez talantīga loģistikas darbinieka. Šo trīs lietu simbioze ļauj ne tikai tikt galā ar problēmām, bet pat nemanīt tās" paskaidroja E. Čerņenoks.

Tomēr rodas jautājums, kāpēc intensīvas konkurences apstākļos klienti dod priekšroku tieši EC Group. "Mums Eiropā ir daudz partneru, kuriem ir automašīnas visās eiro zonas valstīs. Tādējādi mēs varam optimizēt pārvadājumus, ietaupot neatkarīgi no reģiona, kurā notiks iekraušana. Tas nozīmē, ka mēs varam atrast priekš klienta vispiemērotāko kravas piegādes risinājumu, lai izvairītos no liekiem izdevumiem un nobraukuma. Ir svarīgi arī, ka EC Group komandas pieredze transporta un loģistikas jomā ir jau 11 gadi. Mūsu darbinieki ir strādājuši gan vietējos, gan ārvalstu uzņēmumos. Mēs pastāvīgi attīstāmies un, kā saka - pastāvīgi esam trendā. Kā arī esam dažādu uzņēmuma partneri, kas nodarbojas ar kravu pārvadājumu pa jūru un spēj piedāvāt labākās cenas 90 % ostās visā pasaulē, - atzīmēja E. Čerņenoks.

Vēl viens EC Group plus ir saliktās kravas. "Ne vienmēr preču nosūtītājiem ir tik liels kravu apjoms, lai aizpildītu visu konteineru vai automašīnu. Mēs nodarbojamies ar salikto kravu komplektēšanu. Piegādes laiks šādiem klientiem ir aptuveni tāds pats, kā tad, ja viņš būtu nosūtījis pilnu konteineru vai automašīnu" – nobeigumā atzīmēja mūsu sarunu biedrs.

Plašāku informāciju par šo un daudz ko citu var atrast EC Group mājas lapā www.ec-group.lv , kā arī sociālajā tīklā Facebook: www.facebook.com/ECgroupLatvia

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

«Man šķiet, ka šobrīd Baltija ir pats caurspīdīgākais finanšu tirgus dalībnieks visā...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

No šīs sadaļas
2017. gada 01. novembris plkst. 0:05

Aizbraucām ar sievu kāzu ceļojumā uz Toskānu, un lielāko ceļojuma laiku pavadījām,...

2017. gada 25. oktobris plkst. 0:05

Mans stāsts sākās pirms četriem gadiem. Pirms tam dzīvoju Anglijā un Amerikā,...

2017. gada 18. oktobris plkst. 0:05

Kinetics stāsts un mana saskarsme ar kosmētiku sākās kā tīra sagadīšanās –...

2017. gada 17. oktobris plkst. 0:05

Viedtālruņu attīstība šobrīd ir ļoti strauja – ik gadu to lietotājiem tiek...

2017. gada 11. oktobris plkst. 0:05

Pirmā ideja par siera ražošanu radās sen, ap 2002.gadu, kad mēs sava...

2017. gada 06. oktobris plkst. 0:05

Mūsdienu cilvēka dzīves ritms ir tik saspringts! Ar biznesa vidi saistītiem ļaudīm...

2017. gada 05. oktobris plkst. 0:05

Būvkompānija SIA Rīgas fasādes par būvniecības pakalpojumiem ir uzsākusi pieņemt norēķinus...

2017. gada 04. oktobris plkst. 0:05

Pie sava biznesa nonācām aptuveni pirms trim gadiem. Tas radās no mūsu...

2017. gada 28. septembris plkst. 0:05

SKYDAS metāla durvis – uzticamības garantija. Galvenā prasība, kas tiek izvirzīta attiecībā...

2017. gada 27. septembris plkst. 0:05

Dārzeņus savā saimniecībā audzējam jau aptuveni 20 gadus. Toreiz bija tādi laiki,...