LTAB: Latvija ar braukšanu bez OCTA necīnās tik drastiski kā citās valstīs 

Latvija ar braukšanu bez OCTA necīnās tik drastiski kā citās valstīs, tomēr neapdrošināto automašīnu īpatsvars ir tuvu pieņemamam līmenim - apmēram 1%, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

BNS, 2015. gada 03. februāris plkst. 9:08

Foto: EPA

«Mēs gan ar neapdrošinātajiem necīnāmies tik drastiski kā citās valstīs. Piemēram, Lielbritānijā, ja uz ceļa tiek konstatēta neapdrošināta automašīna, to vienkārši evakuē līdz tiek noskaidroti visi apstākļi. Mums savukārt šāds autovadītājs samaksā sodu un mierīgi aizbrauc tālāk. Tas nav īsti pareizi, jo tālāk uz šī ceļa var notikt avārija un, tā kā apdrošinātāja seguma šādai mašīnai nav, tad maksās Garantijas fonds un tālāk mēģinās atgūt naudu no šī cilvēka,» sacīja Stengrevics.

Tādējādi LTAB vadītājs pozitīvi novērtēja Latvijā ieviesto soda punktu piemērošanu par braukšanu bez OCTA. «OCTA tirgum ļoti būtiska bija soda punktu ieviešana par piedalīšanos satiksmē bez apdrošināšanas. Agrāk par to tika piemērota tikai soda nauda, ko dažiem varbūt nemaz nebija lielas problēmas samaksāt. Tagad par to tiek piemēroti arī soda punkti, kas jau ir paliekošāka lieta,» teica Stengrevics.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka gadījumā, ja ceļu satiksmes negadījumā nodarīto zaudējumu summa ir limitēta, kaut kādā laika periodā cilvēks to spēj segt, taču, ir iespējami arī negadījumi par patiesi lieliem zaudējumiem, kas var sasniegt pat miljonu, un šādā gadījumā cilvēks zaudējumus nespēj atlīdzināt pat visas dzīves laikā un pārējie autovadītāji ir spiesti maksāt viņa vietā.

Stengrevics arī norādīja, ka neapdrošināto automašīnu īpatsvars Latvijā visu laiku samazinās un pašlaik tas ir tuvu pieņemamam līmenim, proti, 1%.

«Ņemot vērā mūsu valsts liberālo pieeju, tas ir ļoti labs rādītājs. Ir valstis, kur attieksme ir vienkārša –, ja auto ir transportlīdzekļu reģistrā, tad tam ir jābūt arī apdrošinātam, un nevienu neinteresē, vai tas piedalās satiksmē, vai stāv garāžā. Galu galā situācijas var būt dažādas. Piemēram, cilvēks nolemj, ka ziemas laikā ar auto nebrauks un saskaņā ar likumiem tas arī nav jāapdrošina, tomēr viņa sievai paliek slikti un viņa ir jāved uz slimnīcu. Vai šajā brīdī cilvēks domās, ir vai nav auto apdrošināts? Protams, ka nē. Tādēļ drošāk būtu, ja visi ir apdrošināti,» sacīja LTAB vadītājs.

Viņš piebilda - jo vairāk cilvēku iegādājas OCTA apdrošināšanu, jo maksa par šo apdrošināšanas veidu ir mazāka. «Protams, ir arī Garantijas fonds, kas vēršas ar regresa prasībām pret tiem, kuri bija neapdrošināti un nodarīja zaudējumus citiem. Tomēr būsim reālisti – ne visu naudu mēs varam atgūt un samaksā tie, kas apdrošinās godīgi. Tādēļ arī mans sapnis ir, ka apdrošinātos visi," teica Stengrevics.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 09. aprīlis plkst. 11:53

Lai samazinātu neapdrošināto skaitu un uzlabotu kopējo ceļu satiksmes drošību, šā...

2014. gada 17. februāris plkst. 11:11

Pagājušajā gadā būtiski palielinājies valstij un pašvaldībām izmaksāto apdrošināšanas...

2014. gada 23. janvāris plkst. 16:43

Soda punktu piemērošana par braukšanu bez obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu...

2014. gada 16. janvāris plkst. 11:09

Lai samazinātu neapdrošināto skaitu un uzlabotu kopējo ceļu satiksmes drošību Ministru...

2013. gada 16. decembris plkst. 11:04

Obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) nozarē būtiskāko...

Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2015. gada 30. janvāris plkst. 9:01

Japāņu premium ražotāja Lexus spēkstaciju aptverē kopš šī gada ir parādījies visu...

2015. gada 29. janvāris plkst. 17:05

2014.gadā Latvijā reģistrēts par 12% vairāk lietotu auto nekā 2013.gadā, liecina Auto...

2015. gada 27. janvāris plkst. 10:49

Scania Latvia pērn kāpinājis pārdošanas apjomus, palielinot savu tirgus daļu par 11%...

2015. gada 26. janvāris plkst. 12:25

Trīs nedēļu laikā uz Latvijas ceļiem dažādos negadījumos bojā gājis 21 cilvēks,...

2015. gada 23. janvāris plkst. 15:57

No sešiem braucieniem pēdējā mēneša laikā pa Papes–Rucavas ceļu četros reģionālais...

2015. gada 23. janvāris plkst. 11:16

Škoda Fabia Combi ir teicams kompromiss tiem, kas negrib šķiesties ar naudu,...

2015. gada 22. janvāris plkst. 14:37

2014.gadā auto zādzību skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palielinājies un pērn...

2015. gada 21. janvāris plkst. 14:53

Volvo Truck Latvia turpmāk nodrošinās Renault Trucks pārdošanu un pēcpārdošanu...

2015. gada 21. janvāris plkst. 11:00

Japānas automašīnu ražotājs Toyota pērn pārdevis 10,23 miljonus automašīnu, trešdien...

2015. gada 21. janvāris plkst. 10:47

Pagājušā gada laikā pēc ilgstošas izmeklēšanas un aktīvas sadarbības ar...