Neskatoties uz izaicinošajiem apstākļiem COVID-19 ietekmes dēļ, AS MADARA Cosmetics šī gada 1. ceturksnī ir spējis turpināt izaugsmi un sasniegt 1. ceturkšņa pārdošanas mērķus, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.
Uzņēmuma konsolidētais (neauditētais) apgrozījums 2020. gada pirmajā ceturksnī veido 3 228 tūkst. eiro, kas ir 25% pieaugums pret attiecīgo periodu pērn.
Uzņēmuma pārdošanas kanāli ir labi diversificēti gan ģeogrāfiski, gan pa tirdzniecības vietu tipiem un fiziskie pārdošanas kanāli ir labi sabalansēti ar e-komercijas kanāliem.
Pārdošanas kritumu daļā fizisko tirdzniecības vietu ir izdevies pilnībā kompensēt ar pieaugumu e- komercijas kanālos, kur labus rezultātus uzrāda gan paša uzņēmuma e-komercijas platforma, gan uzņēmuma klienti ar e-komercijas profilu. Tāpat daudzi klienti veiksmīgi piemērojas tirgus situācijai un palielina savu darbību digitālajos tirdzniecības kanālos.
"Kopumā uzskatām, ka pašreizējā situācija, kur e-komercijas kanālu popularitāte kosmētikas tirdzniecībā ir strauji pieaugusi, ir pozitīva tendence un vidējā termiņā ļaus uzņēmumam iegūt priekšrocības pār konkurentiem un nostiprināt uzņēmuma zīmolu pozīciju galvenajos tirgos. Secinājums: uzņēmuma līdzšinējais fokuss un ieguldījumi e-komercijas kanālu attīstīšanā ir atmaksājušies," teikts kompānijas paziņojumā.
Skatoties uz ģeogrāfisko sadalījumu, Eiropas Savienības valstīs (bez Latvijas) ir sasniegts 18% apgrozījuma pieaugums, Latvijā - 38% pieaugums un pārdošana ārpus Eiropas Savienības pirmajā ceturksnī ir augusi par 33%.
Pirmajā ceturksnī 62% no apgrozījuma bija Eiropas Savienības valstīs (bez Latvijas), 33% - Latvijā un 5% ārpus Eiropas Savienības.
Dekoratīvās kosmētikas pirmā ceturkšņa pārdošanas īpatsvars veido 10% no apgrozījuma, un dekoratīvās kosmētikas kategorija kopš tirdzniecības uzsākšanas pagājušā gada septembrī ir ieņēmusi stabilu vietu uzņēmuma produktu sortimentā.
Sekojot līdzi aktuālajām tendencēm, uzņēmums pirmajā ceturksnī ir izlaidis roku attīrīšanas līdzekļu līniju ANTI, kas ir gan neliels pienesums uzņēmuma kopējiem pārdošanas rezultātiem, gan uzņēmuma atbilde uz aktuālām pieprasījuma tendencēm.
Sociālās atbildības programmas ietvaros uzņēmums pirmajā ceturksnī, atsaucoties uz Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas pieprasījumu, bez maksas virsmas dezinfekcijas līdzekļos pārstrādāja 5000 litru konfiscēta etilspirta, cerot, ka tas dos nelielu pienesumu vīrusa izplatības ierobežošanā.
Paredzams, ka nākamajos mēnešos uzņēmuma galvenajos tirgos saglabāsies grūti paredzama situācija.
Uz ziņojuma publicēšanas brīdi ir zināms, ka aprīlī pārdošanas mērķi tiks sasniegti vai pārsniegti. Uzņēmums aktīvi strādā, lai izmantotu pašreizējās iespējas un AS MADARA Cosmetics vadības iepriekš paziņotais mērķis 2020. gadā sasniegt 15 milj. eiro apgrozījumu paliek spēkā.