Bankas

Magnum Medical pagarinājis kredītlīniju Nordea bankā 22 miljonu eiro apmērā

Lelde Petrāne, 11.08.2016

Jaunākais izdevums

Zāļu vairumtirdzniecības koncerns SIA Magnum Medical pagarinājis līgumu ar Nordea, saņemot finansējuma palielinājumu 1.1 miljona eiro apmērā. Plānots, ka kopējais Nordea bankas izsniegtais aizdevuma apjoms, kas uzņēmumu grupai piešķirts attīstības veicināšanai, sasniegs 22 miljonus eiro. Finansējums paredzēts gan jaunu aptieku iegādei, gan esošā Apotheka tirdzniecības tīkla modernizācijai.

«Bankas atbalsts mums ir nepieciešams, lai paplašinātu noieta tirgu un veicinātu atpazīstamību Baltijas mērogā,» skaidro SIA Magnum Medical rīkotājdirektors Sandis Jansons.

Pērn uzņēmumam tika piešķirts finansējuma palielinājums 7,1 miljona eiro apmērā.

SIA Magnum Medical pārvalda vienu no lielākajiem aptieku tīkliem Latvijā Apotheka. Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir medikamentu imports un piegāde medicīnas iestādēm, aptiekām, slimnīcām un citām veselības aprūpes iestādēm Latvijā un Baltijas reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka Magnum Medical grupai piešķīrusi finansējumu 19,7 miljonu eiro apmērā

Žanete Hāka, 29.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS SEB banka piešķīrusi finansējumu 19,7 miljonu eiro apjomā Magnum Medical grupai, tai skaitā Magnum Medical grupas medicīnas un aptieku ķēdei Apotheka.

Saņemto finansējumu uzņēmums plāno izmantot apgrozāmā kapitāla finansēšanai, kā arī grupas uzņēmumu līdzšinējo ieguldījumu pārfinansēšanai.

SIA Magnum Medical nodarbojas ar zāļu vairumtirdzniecību Latvijā, savukārt tai piederošās aptiekas Apotheka nodarbojas ar zāļu mazumtirdzniecību. Magnum grupa sastāv no vairāk nekā divdesmit uzņēmumiem, kas veic uzņēmējdarbību Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptieku tīkls "Apotheka" jaunā biznesa virzienā "Apotheka Beauty" iegulda vairākus simtus tūkstošus eiro.

Pirmais skaistuma veikals tiek atvērts šodien t/c "Riga Plaza", bet līdz gada beigām paredzēts atvērt vēl vienu šāda tipa veikalu, kā arī internetveikalu.

"Mēs vienmēr esam rūpējusies par veselību un organisma stiprināšanu, bet pēdējos gados šis jautājums kļūst daudz plašāks un ietver arī ādas veselību. Arvien biežāk cilvēki lieto aptiekas kosmētiku un šai kategorijai ir liela nozīme. Tomēr aptieku telpas ir ierobežotas, tāpēc nolēmām spert soli tālāk un atvērt speciālo skaistuma veikalu, kurā ir plašs produktu klāsts – gan dermatoloģiskā kosmētika, gan arī skaistuma pakalpojumi un sejas procedūras," saka Jānis Kūliņš, SIA "Apotheka" valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Sentor farm aptiekas un Recipe plus valdes priekšsēdētāju Dmitriju Juskovecu

Lelde Petrāne, 02.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild AS Sentor farm aptiekas un AS Recipe plus valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Juskovecs. Fotogrāfijas no personīgā arhīva skatāmas raksta galerijā.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvētajiem uzņēmumiem?

Pirmkārt, abi uzņēmumi, kurus pārstāvu, kā Latvijas kapitāla uzņēmumi ir vieni no lielākajiem katrs savā jomā. Tas ir nozīmīgi, jo Latvijā varam vērot, ka līderpozīcijas daudzās mūsu tautsaimniecībai svarīgās jomās ir ieguvuši ārzemju uzņēmumi.

Otrkārt, abi uzņēmumi strādā jau kopš deviņdesmitajiem gadiem. AS Sentor farm aptiekas īpašumā esošais zīmols Mēness aptieka ir viens no pirmajiem aptieku zīmoliem Latvijā, tātad tam jau ir gandrīz 20 gadi. Tā ir gara veiksmīgas taktikas un stratēģijas vēsture, kuru veido un ar savu darbu, idejām attīsta pašmāju komanda. Tas apliecina, ka ne tikai no citām zemēm aizgūtas idejas var izpelnīties Latvijas patērētāju uzticību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptieku tīkls "Apotheka", investējot 300 tūkstošus eiro, izveidojis konceptveikalu "Apotheka Beauty".

Veikalā pieejama aptieku kosmētika, kā arī dažādi skaistumkopšanas pakalpojumi, un tas atrodas tirdzniecības centrā "Rīga Plaza".

Tas ir pirmais šī koncepta veikals, un tuvāko mēnešu laikā tiks atklāts arī internetveikals, kur "Apotheka Beauty" produktus būs iespējams iegādāties arī tiešsaistē. "Apotheka" mērķis ir izveidot šādu veikalu tīklu.

"Apotheka" valdes loceklis Jānis Kūliņš stāsta, ka pirms pieciem gadiem aptieku kosmētikas klienti galvenokārt bija cilvēki ar alerģisku ādu un ādas saslimšanām, taču pēdējos gados kosmētikas kategorija ir strauji pieaugusi – dermokosmētika ir nopietns konkurents plaša patēriņa kosmētikai, un kosmētikas kategorijas klienti aptiekās galvenokārt ir cilvēki, kuri vēlas iegādāties kvalitatīvu kosmētiku ikdienas vajadzībām, nevis tie, kuriem to rekomendējis dermatologs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lolojumdzīvnieku preču tirdzniecība un saistīto pakalpojumu bizness ar katru gadu attīstās

Tā novērojis veterināro veikalu, klīniku un aptieku tīkla SIA Pet City valdes loceklis Aivars Tihane.

«Suņus vairāk skolo un zināmā mērā uztver kā ģimenes locekļus. Vairs nedominē viedoklis, ka suns ir sargs ar konkrētu funkciju, kurš dzīvo būrī un kam divreiz dienā dod ēst. Tie vairāk ir mīļdzīvnieki, ģimenes locekļi,» viņš saka.

Arī kinoloģe un IK Dod man ķepu! vadītāja Kristīne Leja pauž, ka pirms 14 gadiem, kad viņa sāka nodarboties ar suņu pieskatīšanu, Latvijā lielākoties suņi bijuši nesocializēti, neaudzināti un agresīvi. Savukārt pēdējos gados ir tendence, ka suņi kļuvuši vairāk socializēti, draudzīgāki gan pret cilvēkiem, gan citiem suņiem. K. Leja to saista ar to, ka mainījusies daudzu cilvēku attieksme un mūsdienās suns nav vis dusmīgs sargs pie ķēdes, kā tas bija agrāk, bet ir kļuvis par ģimenes locekli, mīluli, bērnu. Par tiem vairāk rūpējas, tos socializē, ved uz apmācībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptieku tīklu Apotheka pārvaldošais uzņēmums SIA A Aptiekas plāno iegādāties jaunus aptieku uzņēmumus, aģentūrai LETA apliecināja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Kūliņš.

To paredz uzņēmuma stratēģija. «Uzņēmuma stratēģiskais mērķis ir savas tirgus daļas palielināšana, tai skaitā iegādājoties jaunus uzņēmumus, līdz ar to arī nākotnē plānojam iegādāties jaunus aptieku uzņēmumus,» teica Kūliņš.

Tiesa, viņš neatklāja, vai uzņēmums patlaban ir kādā konkrētā sarunu vai pirkšanas un pārdošanas darījumu procesā.

Kā liecina Firmas.lv informācija, 1.septembrī A Aptiekas pabeidza reorganizāciju, pievienojot sev uzņēmumu SIA A.Baļuka privātaptieka.

Kūliņš stāstīja, ka uzņēmumam A.Baļuka privātaptieka piederēja divas aptiekas, kas atrodas Liepājā. Abas aptiekas kopš šī gada marta darbojas ar zīmolu Apotheka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptieku tīklu «Apotheka» pārvaldošais uzņēmums SIA «A Aptiekas» turpina iegādāties aptieku uzņēmumus reģionos, aģentūrai LETA apliecināja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Kūliņš.

Kā liecina «Firmas.lv», 12.septembrī «A Aptiekas» kļuva par SIA «Reoss» īpašnieci, bet 19.septembrī - par SIA «Lapa 1» īpašnieci. Darījumu summa netiek atklāta.

Kūliņš norādīja, ka «Reoss» pārvalda vienu aptieku Valmierā, bet «Lapa 1» pārvalda vienu aptieku Liepājā. Abas aptiekas oktobra laikā sāks darboties ar zīmolu «Apotheka».

«Šo darījumu noslēgšana ir solis uzņēmuma darbības paplašināšanā, tostarp Latvijas reģionos. Uzņēmuma stratēģiskais mērķis ir savas tirgus daļas palielināšana, kas tiek īstenots ar jaunu uzņēmumu iegādi,» skaidroja Kūliņš.

Viņš arī atzīmēja, ka jauni aptieku uzņēmumu iegādes darījumi iespējami arī turpmāk.

Patlaban «A Aptiekas» pārvalda 92 aptiekas un četras aptieku filiāles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apotheka farmaceita asistentiem apmaksās studijas un piedāvās darba vietas

Žanete Hāka, 09.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu jaunu farmaceitu ienākšanu darba tirgū, viens no Latvijā vadošajiem aptieku tīkliem Apotheka sācis sadarbību ar RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžu (RSU SKMK).

Sadarbības rezultātā, sākot ar šī gada rudeni, Apotheka šajā mācību iestādē nodrošinās apmaksātas studiju vietas programmā Farmaceita asistents. Pēc programmas sekmīgas absolvēšanas jaunajiem speciālistiem tiks nodrošināts garantēts darbs Apotheka aptiekās, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pieteikšanās Apotheka apmaksātajām studijām RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžā notiek atlases konkursa kārtībā. Konkursa ietvaros uzņēmuma personāla atlases komanda izvērtēs gan potenciālo studentu motivāciju apgūt farmaceita asistenta profesiju, gan vēlmi strādāt aptiekā pēc studijām. Papildus tiks vērtētas arī pretendentu personīgās kompetences – saskarsmes iemaņas, klientu apkalpošanas prasmes un citas farmaceita asistenta amatam svarīgas kvalitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptieku tīkla «Apotheka» īpašnieks SIA «A Aptiekas» turpina paplašināt savu aptieku tīklu un plāno pievienot sev divus farmaceitisko izstrādājumu mazumtirgotājus, par kuru īpašnieku SIA «A Aptiekas» kļuva šī gada pirmajā pusē, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

«A Aptiekas» jau vairākus gadus aktīvi iegādājas mazās aptiekas Latvijā. Uzņēmuma tīklā šobrīd darbojas 119 aptiekas visā Latvijā.

Viens no pievienojamiem uzņēmumiem ir SIA «Silvine», par kura īpašnieku SIA «A Aptiekas» kļuva šī gada jūnijā. SIA «Silvine» dibināta 1997. gadā, un tā tirgoja medikamentus aptiekā Neretas novada Neretas pagastā. 2018. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 232 tūkstoši eiro, un tas nodarbināja četrus darbiniekus.

Savukārt otrs pievienojamais uzņēmums ir SIA «Elda 1», kura dibināta 1999. gadā un kuru SIA «A Aptiekas» iegādājās šī gada martā. SIA «Elda 1» ir aptieka Ropažos, Ropažu novadā, un tās ieņēmumi pērn bija 337 tūkstoši eiro. Tā nodarbināja sešus darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptieku tīkla «Apotheka» īpašnieka SIA «A Aptiekas» līdzšinējais padomes priekšsēdētājs un padomes locekle pārapstiprināti amatā, bet padomē iecelts jauns padomes priekšsēdētāja vietnieks, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uz jaunu pilnvaru termiņu amatā atkārtoti apstiprināts līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Ahti Kallikorms (Ahti Kallikorm) un padomes locekle Kadri Ulla. Amatu atstājis padomes priekšsēdētāja vietnieks Pavo Tru (Paavo Truu), un turpmāk šo amatu ieņems Veiko Veto (Veiko Vetto).

Izmaiņas SIA «A Aptiekas» padomē reģistrētas komercreģistrā piektdien, 31.augustā.

SIA «A Aptiekas» dibinātas 2005.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 284 704 eiro, un tas pieder Igaunijas zāļu vairum- un mazumtirgotāja «Magnum» meitas uzņēmumam Latvijā SIA «Magnum Medical». 2017.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 42,594 miljoni eiro un tā tīrā peļņa bija 530 tūkstoši eiro. Pērn tas nodarbināja vidēji 468 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk saziņai ar farmaceitiem 21 "Apotheka" aptiekā visā Latvijā pieejams tiešsaistes zīmju valodas tulks, ko nodrošina Latvijas Nedzirdīgo Savienības (LNS) Rehabilitācijas centra zīmju valodas tulku nodaļa.

Šobrīd zīmju valodas tulka pakalpojums tiek nodrošināts 8 aptiekās Rīgā un 13 aptiekās ārpus Rīgas, taču pēc pieprasījuma "Apotheka" papildinās aptieku sarakstu, kurās pieejams zīmju valodas tulka pakalpojums.

Zīmju valodas tulks "Apotheka" aptiekās būs pieejams katru darba dienu, saziņai ar tulku norisinoties attālināti, ar video zvana palīdzību.

Latvijā zīmju valodu saziņai izmanto vairāk nekā 2000 vājdzirdīgi un nedzirdīgi cilvēki, kuri ikdienas saskaras ar ierobežojumiem saņemt dažādus pakalpojumus, tostarp farmaceita konsultāciju.

"Aptieka ir nozīmīga daļa no primārās veselības aprūpes sistēmas, tāpēc konsultācijai ar farmaceitu, piemēram, lai uzklausītu simptomus, saņemtu norādes par zāļu lietošanu vai to savienojamību ar citiem medikamentiem, jābūt pieejamai ikvienam viegli saprotamā veidā. Tagad, pateicoties mūsdienu tehnoloģijām, tas ir iespējams," stāsta "Apotheka" valdes loceklis Jānis Kūliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Apotheka iekļauts VID Baltajā sarakstā

Lelde Petrāne, 02.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties 2016.gadam, aptieku tīkls Apotheka ir iekļauts Valsts ieņēmuma dienesta (VID) Padziļinātās sadarbības programmā jeb tā dēvētajā Baltajā sarakstā, informēja uzņēmumā.

Tas nozīmē, ka uzņēmums veic saimniecisko darbību atbilstoši labai praksei un atbilst VID nodokļu maksāšanas kritērijiem.

Padziļinātās sadarbības programmas mērķis ir veicināt ciešāku un efektīvāku sadarbību starp nodokļu maksātāju un nodokļu administrāciju, mazinot administratīvo slogu.

Iekļūšana šajā VID programmā aptieku tīklam Apotheka sniedz vairākas priekšrocības. Piemēram, tagad uzņēmumam ir iespēja pievienotās vērtības nodokļa atmaksu saņemt piecu darba dienu laikā pēc deklarācijas saņemšanas termiņa. Savukārt atbildes uz iesniegumiem iespējams saņemt 14 dienu laikā, kā rezultātā informācijas apmaiņa starp organizācijām notiek ātrāk un efektīvāk. Vēl viens svarīgs ieguvums no dalības programmā ir iespēja saņemt akcīzes nodokļa nodrošinājuma atbrīvojumu 100% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izplatoties informācijai par kornavīrusu, būtiski pieaudzis pieprasījums pēc sejas aizsargmaskām, kā rezultātā patlaban "Mēness aptieku" krājumos tās ir izsīkušas, informēja uzņēmuma pārstāve Līga Ribkinska.

Savukārt "Apotheka" valdes locekle Nora Krauja informēja, ka salīdzinājumā ar pagājušā gada janvāri un februāri pieprasījums pēc sejas aizsargmaskām pieaudzis aptuveni astoņas reizes. Abu aptieku tīklu novērojumi liecina, ka visbiežāk tās iegādājas iedzīvotāji, kuri gatavojas doties ceļojumā, kā arī Latvijā ieceļojušie tūristi.

Vislielākais pieprasījums novērojams tieši "Apotheka" filiālēs lidostas virzienā, Rīgas centrā un Vecrīgā, stāstīja Krauja.

Papildus sejas maskām pieaugusi interese arī par dezinfekcijas līdzekļiem un antibakteriāliem līdzekļiem deguna dobumam, kas tradicionāli tiek izmantoti, lai izvairītos no vīrusu iekļūšanas organismā, klāstīja "Apotheka" valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Par AS Sadales tīkls valdes priekšsēdētāju ievēlēts Sandis Jansons

Dienas Bizness, 27.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Sadales tīkls» akcionāra sapulce ievēlēja jaunus uzņēmuma valdes locekļus, kuri darbu sāks 3. aprīlī, pilnvaru termiņš ir 5 gadi, informē AS Latvenergo.

Par AS «Sadales tīkls» valdes priekšsēdētāju iecelts Sandis Jansons, par valdes locekli ievēlēts Jānis Kirkovalds, valdē darbu turpinās līdzšinējie tās locekļi Baiba Priedīte, Inga Āboliņa un Raimonds Skrebs.

Sandis Jansons darbam AS «Sadales tīkls» valdē ir izvēlēts publiski izsludinātā kandidātu atlases konkursa rezultātā, valdes priekšsēdētāja amatā viņu iecēla akcionāra sapulcē. Sandis Jansons ieguvis izglītību Latvijas Universitātē biznesa vadībā un Rīgas Ekonomikas augstskolā EMBA. Pēdējo desmit gadu darba pieredze – AS «Rīgas Dzirnavnieks» (Lantmannen) ģenerāldirektors, valdes loceklis; SIA «SBE Latvija» (Lantmannen) valdes loceklis; SIA «Magnum Medical» rīkotājdirektors, SIA «LM Center» īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu Latvijas energokompānijas AS «Latvenergo» meitas uzņēmuma AS «Sadales tīkls» valdes priekšsēdētāja amatā sācis Sandis Jansons, kurš darbam uzņēmuma valdē tika izvēlēts atklātā konkursā. S. Jansons iepriekš bijis graudu pārstrādes uzņēmuma AS «Rīgas Dzirnavnieks» ģenerāldirektors un valdes loceklis, kā arī zāļu vairumtirgotāja SIA «Magnum Medical» rīkotājdirektors. Valdes locekļu amata pilnvaru termiņš ir pieci gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome pieņēma lēmumu atļaut apvienošanos, ar kuru OÜ “MM Grupp” caur Igaunijā reģistrētu sabiedrību OÜ “UP Invest” iegūst vienpersonisku izšķirošu ietekmi pār Igaunijā reģistrētu OÜ Baltic Ticket Holdings, kā arī tās meitas sabiedrībām, no kurām viena reģistrēta Latvijā – SIA “Biļešu serviss”.

Jau šobrīd Latvijā darbojas vairāki OÜ “MM Grupp” uzņēmumi dažādās jomās, piemēram, farmaceitisko izstrādājumu tirdzniecības, ēdināšanas un restorānu, plašsaziņas līdzekļu un izklaides jomā. Lielākie no tiem ir SIA “Magnum Medical”, SIA “A Aptiekas”, SIA “LETA”, SIA “TV NET”, SIA “Apollo Kino”.

Savukārt SIA “Biļešu serviss” nodarbojas ar dažāda veida pasākumu – koncertu, izstāžu, izrāžu un citu – biļešu tirdzniecību, reklāmu un administrēšanu gan elektroniskās tiešsaistes portālos, gan pārdošanas punktos.

Izvērtējot uzņēmumu sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secina, ka apvienošanās rezultātā nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no tirgiem, kuros darbojas OÜ “MM Grupp” saistītie uzņēmumi Latvijas teritorijā. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Sadales tīkls (ST) klienti arvien biežāk izvērtē elektroenerģijas pieslēgumu jaudas

Divu gadu laikā uzņēmums saņēmis apmēram 60 tūkstošus pieteikumu pieslēguma jaudas samazināšanai, savukārt vairāk nekā 20 tūkstošu objektu īpašnieki informējuši ST, ka viņu īpašumiem elektroenerģijas piegāde vairs nav nepieciešama vispār, intervijā DB norāda ST valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons, kurš šajā amatā iecelts šā gada aprīlī. Viņš stāsta, ka viena no nākamo gadu galvenajām uzņēmuma prioritātēm saistīta ar ST efektivitātes plāna īstenošanu, un atzīst, ka šogad ST plāno apgrozījuma un peļņas pieaugumu.

Fragments no intervijas, kas publicēta 25. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā esat iejuties jaunajā amatā – kādi bijuši pirmie paveiktie darbi?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kopējais zāļu realizācijas apjoms Latvijā pērn – gandrīz 375 miljoni eiro

Žanete Hāka, 19.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais zāļu realizācijas apjoms Latvijā kopš 2012. gada ik gadu bijis lielāks par 300 miljoniem eiro, 2016. gadā sasniedzot gandrīz 375 miljonus eiro ar PVN. Par šādu tendenci liecina Zāļu valsts aģentūras (ZVA) sagatavotais ikgadējais pārskats Zāļu patēriņa statistika, kurā ietverti dati par zāļu patēriņu Latvijā no 2012. līdz 2016. gadam.

Recepšu un bezrecepšu zāļu patēriņa attiecība pēc realizācijas apjoma eiro pērn bijusi līdzīga kā iepriekšējos gados – 82% no tirgus veidoja recepšu zāles, savukārt 18% – bezrecepšu zāles.

Saskaņā ar ZVA apkopotajiem datiem 2016. gadā turpināja pieaugt arī Latvijā realizēto nereģistrēto* zāļu patēriņš: salīdzinot ar 2015. gadu, par 27% palielinājies realizēto zāļu iepakojumu skaits un par 34% – realizācijas apjoms eiro.

Lielāko zāļu, tai skaitā nereģistrēto zāļu, realizācijas apjoma daļu lieltirgotavas piegādā aptiekām – 2016. gadā tie bija 64%. Trīs lielākās zāļu lieltirgotavas “Recipe Plus”, “Tamro”, “Magnum Medical” pērn veidoja 75% no visu lieltirgotavu kopējā zāļu realizācijas apjoma aptiekām. Kopš 2012. gada pieaudzis gan Latvijā licencēto, gan Latvijā atzīto EEZ valstīs licencēto lieltirgotavu skaits. 2016. gadā Latvijā darbojās 84 zāļu lieltirgotavas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas farmācijas tirdzniecības kompānijas Magnum AS vadītājs Ahti Kallikorms (Ahti Kallikorm) lepojas, ka jau 2001. gadā uzņēmumā tika ieviesta automātiskā pasūtīšanas sistēma, kas nozīmē, ka serveri monitorē situāciju aptiekās, un, ja preču līmenis ir zemāks par konkrētu daudzumu, sistēma automātiski veic pasūtījumu un nākamajā rītā tas tiek piegādāts uz aptieku.

Šobrīd Magnum AS pieder 179 pašu aptiekas un 104 franšīzes aptiekas. Tās visas gan Igaunijā, gan Latvijā ir ar vienu zīmolu – Apotheka.

Vaicāts, kā tik sen tas bija iespējams, viņš norāda, ka uzņēmumam ir inovatīvs IT departaments, kas no laika gala bijusi iekšēja struktūra. A. Kallikorms uzskata, ka tas no pašiem pirmsākumiem ir bijis uzņēmuma spēks.

Pirms pāris gadiem kompānija sāka ieviest aptieku robotus Igaunijā. Tie ir mazi roboti, kas atrod un piegādā farmaceitam viņa pacientam nepieciešamo medikamentu. «Farmaceitam nav jātērē laiks, meklējot konkrēto lietu, un viņš var visu šo laiku veltīt pircējam, lai aprunātos par produktu un pacienta veselību. Tādējādi farmaceitam atliek vairāk laika sarunām,» stāsta A. Kallikorms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas pēcpusdienas līdz ceturtdienai Igaunijā slēgti vairāki simti zīmolu "Apotheka", "Benu", "Euroapteek" un "Sudameapteek" aptieku, to tīkliem cenšoties vērst uzmanību uz negatīvo ietekmi, ko radīs plānotā aptieku reforma.

Aptieku tīklus apvienojošā Igaunijas Aptieku asociācija informēja, ka dežurējošās aptiekas tiks atvērtas plkst.20, kad savas durvis slēgs farmaceitiem piederošās aptiekas, kas protesta akcijā nepiedalās.

Ar šo akciju aptieku tīkli protestē pret parlamenta otrdien pieņemto lēmumu neatcelt aptieku reformu, kurai spēkā jāstājas 1.aprīlī.

"Katram lēmumam ir sekas. Tā kā politiķi ir norādījuši, ka Igaunijā pietiek ar 200 aptiekām un 300 aptiekas var slēgt, nekaitējot aptieku pakalpojumu vai medikamentu pieejamībai, viņiem ir jāuzņemas atbildība," paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem paudis Aptieku asociācijas vadītājs Timo Daņilovs.

Viņš norādīja, ka pašlaik reformas prasībām neatbilst 56 aptiekas lauku rajonos, bet kopumā apdzīvotās vietās ar mazāk nekā 4000 iedzīvotājiem tādu aptieku skaits sasniedz 74. Daņilovs uzskaitīja vairākas mazpilsētas, kā arī lielākas pilsētas, piemēram, Kohtlu-Jervi un Narvu, kur aptieku pieejamība cietīs no reformas prasībām. Viņš apgalvoja, ka pēc reformas Tallinas centrā palikšot tikai divas aptiekas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūra Bounce kļuvusi par reklāmas un mārketinga neatkarīgo aģentūru tīkla AMIN (Advertising & Marketing Independent Network) biedru.

AMIN apvieno neatkarīgas reklāmas un mārketinga aģentūras no 30 valstīm.

«Pievienošanās AMIN dod mums iespēju sazināties ar šīs starptautiskās alianses biedriem visā pasaulē kā ar kolēģiem, nevis konkurentiem. AMIN biedriem ir plašas iespējas dalīties ar pētījumiem un idejām, profesionāliem darba instrumentiem. Tas ļaus gan paplašināt mūsu aģentūras redzesloku un darbinieku kompetenci, gan būs vērtīgs resurss ikdienas darbā,» norāda Bounce vadītājs Eduards Dubovickis.

Dalība aliansē aģentūrai palīdzēs eksportā ieinteresētiem Latvijas uzņēmumiem veidot profesionālu komunikāciju ārvalstu tirgos, piesaistot turienes speciālistus un viņu kompetenci, kā arī profesionāļus no citām tīkla aģentūrām.

Komentāri

Pievienot komentāru