Jaunākais izdevums

Meklējot atbilstošu mākoņpakalpojumu sniedzēju, speciālisti uzņēmumiem iesaka ņemt vērā vairākus būtiskus kritērijus.

Turpinoties nemitīgai, stabilai tendencei uzņēmumiem pāriet uz mākoņpakalpojumu lietošanu, ik nedēļu kādā vadības sapulcē tiek iztirzāts jautājums par pareizā pakalpojumu sniedzēja izvēli. Biznesiem tas patiešām ir viens no svarīgākajiem uzdevumiem – ar pirmo piegājienu atrast uzticamāko un prasībām atbilstošāko mākoņpakalpojumu.

Eksperimentēšana un vairākkārtēja pakalpojumu sniedzēja mainīšana draud ar nevajadzīgām izmaksām un lieku biznesa traucēšanu. Ja mākoņpakalpojumu ēras rītausmā pirmajiem entuziastiem patiešām nācās nopūlēties labākā piedāvājuma meklējumos, tad tagad viss ir krietni vienkāršāk. Jau pieejamas citu lietotāju atsauksmes, ir profesionālu apskatnieku sagatavots vērtējums, pat reitingi, un ir gatavas speciālistu receptes, kā izvēlēties atbilstošāko tieši konkrētā uzņēmuma prasībām.

Mākoņservisi ir daudz un dažādi. Vieni piedāvā tikai datu uzglabāšanu, citos iestrādātas specifiskas programmas – projektu vadības, biznesa pārvaldības, grāmatvedības, noliktavu uzskaites un daudzas citas. Katrā šajā grupā ir vairāki desmiti bieži dzirdētu nosaukumu un simtiem mazāk zināmu, bet, iespējams, ne sliktāku. Pareizi izvēlētais mākoņpakalpojumu sniedzējs ļaus uzņēmumam strādāt ātrāk un efektīvāk. Tas arī nodrošinās nepieciešamo datu drošības un uzticamības līmeni. Bet kā tad tikt līdz “īstajam un vienīgajam”? Speciālisti optimālam rezultātam iesaka izvērtēt vairākus būtiskus kritērijus.

Veiktspēja un atbilstība laikmetam

Pirmais no tiem ir veiktspēja. Augstas veiktspējas “mākonis” var tikt galā ar lielu slodzi, nepalēninot darbu. Mēs dzīvojam ļoti dinamiskā laikā, kad datoru jaudas un datu apjomi aug pa mēnešiem. Kas vakar šķita ātrs, šodien jau ir viduvējs. Tādēļ veiktspējas izvērtēšanā palīdzēs platformas atjaunošanas biežums. Sen izveidota un neatjaunināta platforma var izrādīties krietni novecojusi un neatbilstoša mūsdienīga uzņēmuma prasībām. Tā spēj adekvāti darboties aptuveni trīs gadus, pēc tam nepieciešami uzlabojumi.

Uz attīstību vērstam komersantam ir skaidrs attīstības plāns tuvākajiem gadiem. Tajā izklāstīts, kādi uzlabojumi gaidāmi, kādas jaunas funkcijas gaidāmas tuvākajā laikā, cik daudz līdzekļu plānots investēt attīstībā. Ja šāda plāna nav, tad ir pamats bažām, ka kompānijas mērķis ir nopelnīt maksimāli daudz tagad un īpaši nesaspringt par nākotni. Tas ir nopietns trauksmes signāls, ka kādu dienu varat attapties pie “sasistas siles”.

Viena no mūsdienīgu mākoņu infrastruktūras priekšrocībām ir iespēja strādāt ar saviem biznesa lietojumiem no jebkuras vietas, kur ir interneta pieslēgums, un piekļūt saviem lietojumiem un datiem, izmantojot datorus, planšetes vai viedtālruņus. Tagad, kad uzņēmumi arvien vairāk pāriet uz attālināto darbu, mobilitātes faktors ir kļuvis par galveno. Tāpēc svarīgi pārliecināties, vai mākoņpakalpojuma sniedzējs atbilst vajadzībām arī šajā ziņā.

Vienkārša lietošana un drošība

“Nākamais svarīgais jautājums ir pašapkalpošanās un datu pārvaldības iespējas. Tas nozīmē, ka klients var patstāvīgi strādāt ar virtuālajiem resursiem jebkurā laikā un no jebkuras vietas, katru reizi nesazinoties ar atbalsta dienestu. Šī priekšrocība palīdzēs ievērojami ietaupīt laiku un optimizēt biznesa darbu,” skaidro Tet datu centru biznesa attīstības vadītājs Māris Sperga.

Tas ir viens no lielākajiem datu centru un mākoņpakalpojumu sniedzējiem Latvijā. M. Sperga aicina īpašu uzmanību pievērst arī lietojumprogrammu saskarnei jeb API. No tās atkarīgs, cik veiksmīgi mākoņpakalpojums sadarbosies ar pārējām uzņēmuma sistēmām. Tātad, vai vienmēr automātiski korekti tiks savākti un pārsūtīti dati. Jo labāk sistēmas sadarbosies, jo mazāk darba turpmākajos gados būs jāiegulda lietotājiem. Tas attiecīgi nozīmē produktīvāku darbu.

Būtiski izvērtēt pieejamo infrastruktūru un platformas atrašanās vietu. Uzticot biznesa datus mākonim, noteikti gribēsies zināt, kur tie fiziski atradīsies un kādi noteikumi ir spēkā attiecīgajā vietā. Piemēram, vai valsts institūcijām ir tiesības bez tiesiska pamatojuma piekļūt mākonī glabātajiem datiem? Kādas sankcijas var vērst pret pakalpojuma sniedzēju par datu nopludināšanu? “Infrastruktūras tuvā atrašanās vieta ir svarīga gan no drošības, gan ērtības viedokļa. Jo lielāks attālums starp jums un datu apstrādes centru, jo lielāka būs kavēšanās. Tāpēc, lai pārsūtītu lielu datu apjomu, ir vērts paturēt prātā, ka kavēšanās nedrīkst pārsniegt 50 milisekundes.

Turklāt ir jāņem vērā tiesību akti. Dažās valstīs finanšu iestādes un valsts institūcijas nedrīkst uzglabāt informāciju ārpus valsts. Šādos gadījumos ir piemēroti tikai pakalpojumu sniedzēji ar lokāliem datu centriem,” uz niansēm uzmanību vērš M. Sperga.Drošības jautājumos palīdz orientēties sertifikācija. Datu centru drošības pakāpe tiek klasificēta četrās grupās – no Tier I līdz Tier IV. Jo augstāks līmenis, jo drošāks “mākonis”. Finanšu jomā strādājošajiem derēs tikai tāds pakalpojumu sniedzējs, kuram ir PCI DSS sertifikācija.

Vieglāk ar prasmīgu darītāju

Kad atlasīti potenciālie sadarbības partneri, kas atbilst pirmajiem kritērijiem, svarīgs solis ir visu reputācijas apzināšana. Mūsdienās tā ir viegli noskaidrojama – gan no mediju rakstiem par dažādām nebūšanām, gan no klientu atsauksmēm dažādos forumos un salīdzināšanas vietnēs. Tās vienmēr būs objektīvākas par pašu pakalpojumu sniedzēju mājaslapā ievietotajām, jo pirmajā gadījumā uzņēmumi nevar ietekmēt saturu, bet otrajā var netraucēti izņemt negatīvo viedokli. Ideālā gadījumā vajadzētu personīgi aprunāties ar izvēlētā mākoņpakalpojuma esošajiem lietotājiem, lai noskaidrotu specifiskus jautājumus par sistēmas darbības ātrumu un saderību. Reputācija lielā mērā palīdzēs gūt ieskatu pakalpojuma sniedzēju prasmēs un kompetencēs.

Piemēram, cik gludi notikusi iepriekšējo klientu migrācija. Ietilpīgo, komplicēto procesu var noslīpēt praktizējoties, tomēr pieredze rāda, ka vieniem tas padodas ātrāk un “nesāpīgāk”, kamēr citu procedūras ir nepilnīgas, kā rezultātā migrācija ar pirmo reizi neizdodas vai arī ceļā tiek zaudēta daļa datu. “Ne mazāk svarīgs kritērijs ir tehniskā atbalsta dienests. Redzēti visdažādākie risinājumi. Vieni piedāvā tikai rakstisku atbalstu e-pastā vai čatā, un palīdzības lūgumi tiek izskatīti vairāku dienu laikā, citiem ir maksas telefonlīnijas. Taču biznesa klientam ir svarīgi, lai tehniskais atbalsts būtu pieejams 24 stundas diennaktī tam ērtā formā, saprotamā valodā, turklāt nekavējoties, jo uz spēles ir uzņēmuma darbība. Tādēļ aicinu šim jautājumam pievērst ļoti lielu vērību, pat ja šķiet, ka štatā ir labi IT speciālisti, kas tiks galā ar problēmām,” norāda Tet datu centru biznesa attīstības vadītājs.

Elastīgas cenas un drošība

Mākoņpakalpojumu pamatīga priekšrocība pār savas infrastruktūras uzturēšanu ir fleksibilitāte. Proti, klients var izmantot un maksāt tieši par tādu resursu apjomu, kāds viņam tobrīd nepieciešams. Izvēloties pakalpojuma sniedzēju, par šo iespēju nevajadzētu aizmirst. “Dodiet priekšroku elastīgiem pakalpojumu sniedzējiem, kuri ļauj bez birokrātiskām procedūrām palielināt vai samazināt izmantoto vietu “mākonī” un pieejamo rīku klāstu un attiecīgi pielāgo cenas. Tas ļaus uzņēmumam nepārmaksāt ne eiro,” atgādina M. Sperga.

Raksts tapis sadarbībā ar

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pavasara Latvijā datorus pērk vairāk un labākus, un pirms mācību gada interese par tiem pieņemas spēkā

Koronavīrusa Covid-19 pandēmija īsā laika sprīdī iemācīja mūs strādāt, komunicēt un izklaidēties citādāk. Un tā arī mainīja mūsu skatījumu uz vajadzību pēc dažādām tehnoloģijām, laužot gadiem iesīkstējušus uzskatus. Tomēr, iespējams, nozīmīgākais neparastās situācijas pienesums ir pragmatisma pamodināšana lielā sabiedrības daļā, kas uzskatāmi izpaudās iepirkšanās paradumos.

Dzīvojot tehnoloģiju laikmetā, kolektīvajā apziņā bija izveidojies priekšstats, ka dators jau nu noteikti ir katram darbīgam cilvēkam. Pandēmijas izraisītā sociālā izolēšanās lika pamosties no šī maldu miega, jo izrādījās, ka daudzās mājsaimniecībās ir labi ja viens dators uz visiem. Dažkārt tas bija kādam no vecākiem darba devēja izsniegts. Strādājot un mācoties mājās, ar to vairs nepietika, tādēļ pavasarī Latvijā strauji pieauga pieprasījums pēc personālajiem skaitļotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Darba datori uzņēmumiem grūtāk sasniedzami

Jānis Vēvers, 18.06.2020

Dalies ar šo rakstu

Publicitātes foto

Attālinātā darba uzplaukumā uzņēmumi saprot, ka paši nespēj apkopt darbinieku datorus, un tas rada pieprasījumu pēc ārpakalpojumu sniedzējiem.

Koronavīrusa pandēmija īsā laikā ienesa nozīmīgas korekcijas neskaitāmās nozarēs, arī informācijas tehnoloģiju un datortehnikas apkalpošanā. Pēc skarbas mācības saņemšanas uzņēmumi ir sapratuši, ka ar šo biznesa pastāvēšanai kritiski svarīgo jautājumu nedrīkst jokoties, un tagad tiecas nodot rūpes par datorsistēmām ārpakalpojuma sniedzēju rokās.

Marta vidus uzņēmumu vadītājiem un par digitālajiem risinājumiem atbildīgajiem cilvēkiem ilgi paliks atmiņā. Dažās dienās nācās atrisināt problēmas, kam nepietika apņēmības, laika un resursu gadiem ilgi, turklāt nemitīgi saskaroties ar aizvien jauniem izaicinājumiem. Runa ir par drošas digitālās vides izveidošanu uzņēmumā, kam darbinieki varētu pieslēgties arī no ārpuses un efektīvi strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijā gūtās mācības palīdzējušas uzņēmumiem izveidot šodienai atbilstošus darba apstākļus un mudina strādāt pie efektivitātes uzlabošanas.

Trauksmainais 2020. gada pavasaris uzņēmumiem lika pārskatīt ierasto strādāšanas kārtību un ieviest izmaiņas, kurām iepriekš nepietika laika vai tās nešķita gana svarīgas. Pārejā uz attālinātā darba principu daudziem par paraugu noderēja informācijas tehnoloģiju uzņēmumi, kas mākoņpakalpojumus un attālinātas pieslēgšanās iespējas lieto jau vairākus gadus. Arī tagad IT nozare "lauž ceļu" efektīvākas strādāšanas virzienā un ir gatava dalīties atziņās. Tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet, kas ir viens no lielākajiem darba devējiem Latvijā, spējis martā pāriet uz attālinātu darbu būtībā dienas laikā. Kopš augusta darbiniekiem ir iespēja atgriezties birojā, un gandrīz puse no tiem (45%) nāk uz biroju vien 1–2 reizes nedēļā, savukārt 15% strādā tikai attālināti. Tajā pašā laikā uzņēmuma iekšējās aptaujas liecina par to, ka 81% darbinieku saglabāja vai uzlaboja savu produktivitāti attālināta darba apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija piespieda vairākus uzņēmumus rekordātrumā pielāgoties jaunajiem apstākļiem, un tas bieži nozīmē tūlītēji pieejamus pagaidu risinājumus. Ārkārtas situācija, visticamāk, netiks pagarināta, taču eksperti brīdina par iespējamu situācijas atkārtošanos rudenī un ziemā. Tāpēc šobrīd ir īstais laiks sagatavot savu uzņēmumu darba un pakalpojumu nepārtrauktībai nākotnē, uzlabojot attālināta darba procesus.

Tehnoloģiju un izklaides uzņēmumā "Tet" vienas dienas laikā darbu no mājām uzsāka 95% no darbiniekiem, kas ikdienā strādā birojos, un uzņēmums spēja nodrošināt klientiem pakalpojumus bez dīkstāves visas ārkārtas situācija laikā. Tas bija iespējams, jo "Tet" jau savlaicīgi un mērķtiecīgi bija sācis pāreju uz "jaunās paaudzes" darbu, ieviešot viedā biroja principus darbavietā, sagatavojot darbiniekus un stiprinot IT infrastruktūras kapacitāti darbam attālināti. "Tet" apkopojis galvenos secinājumus, kas palīdzēs arī citiem uzņēmumiem, kuri nolēmuši sakārtot un uzlabot darba procesus.

"Pēdējie mēneši pierādīja, ka notikt var neiedomājamais, tādēļ uzņēmumiem, gatavojoties nākotnei, jāparedz spēja iet ārpus ierastajiem rāmjiem. Jau vairākus gadus iepriekš redzējām, ka darbiniekiem, īpaši IT jomā, ir ļoti nozīmīga neatkarība un iespēja strādāt elastīgi, tostarp arī attālināti. Tas ceļ produktivitāti un darbinieku apmierinātību. Tādēļ elastīga darba pieeju bijām pakāpeniski sākuši ieviest visā uzņēmumā jau pirms diviem gadiem, un ārkārtējās situācijas laikā tas mums ļāva nodrošināt pakalpojumu nepārtrauktību. Atbilde uz jautājumu "Vai vienas dienas laikā var pāriet uz attālinātu darbu?" ir noliedzoša. Tam ir jāgatavojas, ieviešot nepieciešamās tehnoloģijas un darbiniekiem apgūstot vajadzīgās prasmes," atzīst "Tet" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz puse no "Tet" klientiem – mazā un vidēja biznesa pārstāvjiem – šobrīd strādā attālināti visu nedēļu vai vismaz dažas dienas nedēļā, un darbā tie ir saskārušies ar tehniskām problēmām ar datortehniku vai programmatūru.

Par to liecina jaunākā "Tet" klientu aptauja, kas tika veikta jūnijā. Pilnībā attālināti strādā 17% Tet MVU (mazie un vidējie uzņēmēji) segmenta klienti, savukārt nepilna trešdaļa (29%) dažas dienas pavada birojā un dažas strādā no mājām. Ceturtdaļa no tiem, kuri šobrīd vēl turpina strādāt birojā (22%), plāno pāriet uz attālinātu darbu nākotnē.

Gandrīz 40% no aptaujātajiem ārkārtas situācijas laikā saskārās ar tehniskajām problēmām, un visbiežāk tās bija saistītas ar novecojusi tehniku vai programmatūru un nepareizajiem iestatījumiem gan ierīcēs, gan programmatūrā. Savukārt tehnisko atbalstu, darbiniekiem strādājot no mājām, nodrošina mazāk nekā puse uzņēmumu (46%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, piemērojot SIA "Tet" soda naudu 3500 eiro apmērā un nosakot tiesisko pienākumu - aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus.

Laika posmā no 2019.gada novembra līdz 2020.gada maijam PTAC dažādā vidē (plakāti, televīzija, radio, internets, vides reklāma) fiksējis SIA "Tet" izplatītas patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas, kurās SIA "Tet" savu zīmolvārdu reklamēja, piedāvājot patērētājiem iegādāties preces atlikta maksājuma veidā, norādot reklāmās patērētāju kreditēšanas pakalpojumam raksturīgu informāciju, piemēram, "0 EUR pārmaksa", "Tikai Tet klientiem garantējam zemāko ikmēneša maksu", "pie Tet kā vienmēr izdevīgi mēneša maksājumi".

SIA "Tet" šāda veida reklāmas ir izplatījusi ārpus tās saimnieciskās darbības vietas – tirdzniecības centru gaiteņos, tostarp saimnieciskās darbības telpās vērstu ar skatu uz publisku vidi, vides reklāmā uz dzīvojamās mājas fasādes, televīzijā, radio un internetā. Līdz ar to, ņemot vērā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā 8.3 pantā noteiktos ierobežojumus, PTAC 2020.gada 31.jūlijā pieņēmis lēmumu par Reklāmas likuma pārkāpumu, atzīstot SIA "Tet" izplatītās patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas kā ierobežojumiem neatbilstošas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā tradicionālā formātā svētki šobrīd nav iespējami, "Tet" grupas uzņēmumu darbinieki aizvadījuši jau otro virtuālo korporatīvo ballīti.

"Tā kā tradicionālā formā atzīmēt svētkus šobrīd nav iespējams, bija nepieciešams meklēt alternatīvas. Pieredze organizēt attālinātus darbinieku pasākumus, piemēram, darbinieku forumu, kur darbinieki visā Latvijā var pieslēgties Rīgā notiekošajam, jau bija, tādēļ tehniskajam risinājumam atlika radīt radošo ideju," biznesa portālam db.lv saka Ingrīda Rone, tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma "Tet" Cilvēku un vides dienesta direktore.

Katru no pasākumiem apmeklēja gandrīz puse "Tet" grupas uzņēmumu darbinieku, kas ir augsts iesaistes rādītājs. Viņa uzsver, ka tos nevar salīdzināt ar citiem darbinieku neformālajiem pasākumiem, kas līdz šim ierasti ir norisinājušies klātienē un nereti kopā ar otrajām pusēm vai, piemēram, sporta spēlēs kopā ar ģimenēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikācijas uzņēmums "Tet" sācis sadzīves tehnikas tirdzniecību e-veikalā, informē uzņēmums.

Izvērtējot tirgus tendences un klientu vēlmes, no pirmdienas "Tet" veikalos ir iespējams iegādāties ne tikai datortehniku, viedierīces, televizorus un audio tehniku kā līdz šim, bet e-veikalā arī sadzīves tehniku - ledusskapjus, tvaika nosūcējus, veļas mazgājamās mašīnas, plīts virsmas, cepeškrāsnis, mikroviļņu krāsnis, putekļu sūcējus un trauku mazgājamās mašīnas.

"Apzinot iedzīvotāju vajadzības, secinājām, ka "Tet" klienti pastiprināti izrāda interesi mūsu veikalos iegādāties arī sadzīves tehniku, tādējādi norēķinoties par vairākiem pakalpojumiem vienlaikus. Tā kā piedāvājam arī elektroenerģijas pakalpojumu, turklāt sadzīves tehnika kļūst arvien "gudrāka", piemēram, sadarbojoties ar citām ierīcēm un lietotnēm, šis uzņēmumam ir likumsakarīgs pakalpojumu attīstības solis," stāsta "Tet" valdes loceklis un komercdirektors Gusts Muzikants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tet darbības rādītāji saglabājas iepriekšējā gada līmenī

Lelde Petrāne, 16.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz ārkārtas situācijas izraisīto ekonomisko spriedzi, "Tet" grupas uzņēmumiem pirmo sešu mēnešu apgrozījumu izdevies saglabāt iepriekšējā gada līmenī, sasniedzot 107,4 miljonus eiro, liecina neauditētie finanšu rezultāti.

Turpinājusies arī eksporta izaugsme, sasniedzot 15,6 miljonu eiro apgrozījumu.

Gada pirmajos sešos mēnešos par 17% pieaugušas arī iemaksas valsts budžetā nodokļu formā, veidojot 30 miljonus eiro.

"Pēdējā mēneša laikā nozarē redzams zināms noskaņojuma uzlabojums, taču sabiedrība un uzņēmumi arvien ievēro piesardzību savos lēmumos un pakalpojumu izvēlē, tādējādi straujāka tehnoloģiju un izklaides nozares attīstība kavējas. Tādēļ "Tet" ir meklējis jaunas sadarbības formas, piemēram, biznesa klientiem Latvijā un eksporta tirgos rīkojot videokonferences un tiešsaistes seminārus, konsultējot attālināta darba un IT drošības jautājumos," stāsta "Tet" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Telekomunikācijas

Tet pārdod meitasuzņēmumu igauņiem

Db.lv, 03.08.2020

"Helmes" dibinātājs un izpilddirektors Jāns Pillesārs (Jaan Pillesaar) un "Tet" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fokusējoties uz pamatdarbības attīstību, tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" ir pieņēmis lēmumu par meitasuzņēmuma "T2T" pārdošanu starptautiskajam programmatūras uzņēmumam no Igaunijas – "Helmes".

Darījums noslēgts 3. augustā. Pārdošanas cena netiek atklāta.

""Tet" galvenais stratēģiskais tuvāko gadu uzdevums ir attīstīt uzņēmuma pamatdarbību un tās papildinošos servisus, īstenot vērienīgu uzņēmuma digitālās transformācijas procesu un investēt jaunākajās tehnoloģijās. Savukārt "T2T" ir programmatūras risinājumu uzņēmums, kas jau kādu laiku darbojas autonomi no "Tet" un kam ir vēlme un potenciāls augt un attīstīties, startējot lielos starptautiskos projektos. Pieredzējušais stratēģiskais akcionārs nodrošinās straujāku izaugsmi, vienlaikus arī nesot Latvijas vārdu pasaulē. Tajā pašā laikā "Tet" un "T2T" saglabās ciešas sadarbības attiecības," skaidro "Tet" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada deviņos mēnešos Tet grupas apgrozījums bijis 162,8 miljoni eiro, saglabājot pagājušā gada līmeni attiecīgajā periodā, un valsts budžetā nodokļos iemaksāti 40,3 miljoni eiro, liecina grupas neauditētie finanšu rezultāti.

“Neskatoties uz šogad piedzīvoto ekonomisko spriedzi, Tet grupas uzņēmumiem ir izdevies saglabāt labus rezultātus. Sagaidāms, ka noslēdzošie mēneši būs tikpat izaicinoši kā līdzšinējais gads, tādēļ Tet fokusā arī turpmāk būs kritiski nozīmīgās interneta un televīzijas infrastruktūras nodrošināšana sabiedrībai un uzņēmējiem,” saka Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Savu vietu izklaides nozarē ar vietējo oriģinālsaturu un jaunākajām pasaules filmām un seriāliem nostiprina Shortcut, apgrozījumam augot par 35%.

Lielākais apgrozījuma pieaugums vērojams datortehnikas apkalpošanas un datu pakalpojumos, kā arī tehnikas mazumtirdzniecībā. Par 35% pieaudzis eksporta apgrozījums, lielā mērā pateicoties optisko tīklu izbūvei Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Overkill Ventures atbalstītie uzņēmumi veiksmīgi attīsta darbību

Db.lv, 22.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki akcelerācijas fonda "Overkill Ventures" jaunuzņēmumi ir veiksmīgi izvērsuši darbību, piesaistot papildu finansējumu, tajā skaitā arī Silīcija ielejā.

Kopš starta 2018. gadā fonds ir atbalstījis 19 uzņēmumus no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas, Ukrainas, Bulgārijas, Polijas, Dānijas un Baltkrievijas. Divu gadu laikā ir aizvadītas trīs mentoringa programmas, un tikko noslēgusies pieteikumu pieņemšana ceturtajai, kur interesi par programmu izrādījuši vairāk nekā 500 jaunuzņēmumi no visas pasaules.

"Overkill Ventures" ceturtā mentoringa programma sāksies 27. jūlijā, un tajā piedalīsies līdz 11 jaunuzņēmumiem.

"Pēc diviem gadiem fonda aktīvās darbības redzam, ka vairāki uzņēmumi, kas izgāja mentoringa programmas, ir izveidojuši daudzsološus biznesus gan piesaistot papildu finansējumu, gan saņemot starptautisku atzinību. Arī "Tet" izskata dažādas sadarbības iespējas ar programmu dalībniekiem, piemēram, vairākus risinājumus esam testējuši, bet ar vienu no jaunuzņēmumiem plānojam uzsākt ilgstošu sadarbību. Izvērtējot potenciālo sadarbību, mēs ņemam vērā ne tikai "Tet" biznesa procesus un virzienus, ko jaunuzņēmums varētu uzlabot vai veicināt, bet arī pienesumu sabiedrībai un Latvijas uzņēmējdarbības videi kopumā," stāsta "Tet", kas ir "Overkill Ventures" atbalstītājs, valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Juris Gulbis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Uzņēmējiem dažādi viedokļi par attālinātā darba izmaksu kompensēšanu

Monta Šķupele, 05.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attālināta darba apstākļos darba devējam ir jānodrošina digitālie rīki, kā arī dators un monitors, un nepieciešamības gadījumā jāsniedz kompensācija, lai iegādātos darba galdu, biroja krēslu, galda lampu utt., ja tas ir nepieciešams darba pienākumu izpildei. Vienlaikus uzņēmumam nebūtu jākompensē interneta pieslēgums vai citi komunālie izdevumi.

Tā norāda informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma "Accenture" sabiedrisko attiecību vadītāja Sanita Kalve, lūgta komentēt aizvadītajā nedēļā valdībā atbalstīto priekšlikumu kompensēt darbiniekiem attālinātā darba izmaksas 30 eiro apmērā.

"Accenture" jau pašlaik sniedz iespēju uzņēmuma darbiniekiem iegādāties nepieciešamo aprīkojumu un mēbeles 350 eiro apmērā. Tāpēc uzņēmuma ieskatā, izstrādājot un virzot grozījumus, būtu jāņem vērā, ka daļa uzņēmumu ir panākuši vienošanos par attālināta darba noteikumiem, un darbinieki ir saņēmuši kompensāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tet izsolīs vairākus nekustamā īpašuma objektus

Db.lv, 23.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārskatot uzņēmuma pamatdarbībai nepieciešamo nekustamo īpašumu portfeli, tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" elektroniskā izsolē piedāvās iegādāties nekustamos īpašumus Rīgā un Jūrmalā.

Izsolē ar augšupejošu soli tiks piedāvāti trīs objekti Rīgā – Zemgaļu ielā 8, Citadeles ielā 9 un Barona ielā 69, kā arī viens objekts Jūrmalā, Lienes ielā 16/18.

"Pateicoties biznesa procesu uzlabošanai un jaunāko tehnoloģiju attīstībai, uzņēmuma pamata darbības nodrošināšanai ir nepieciešams arvien mazāks nekustamo īpašumu apjoms. Tādējādi varam pārdot ēkas un zemes gabalus, ko paši vairs neizmantojam, un neplānojam to izmantošanu arī nākotnē. Savukārt, citiem uzņēmumiem tie var kļūt par jaunu attīstības vietu," saka "Tet" valdes locekle, Cilvēku un vides dienesta direktore Ingrīda Rone.

Nekustamais īpašums Zemgaļu ielā 8, Rīgā (kadastra numurs 01001152029) sastāv no piecām nedzīvojamām ēkām un zemes gabala 5753 m² platībā. Īpašumā ir divstāvu biroja ēka, vairāki garāžu bloki un liels zemes gabals ar attīstības potenciālu. Izsoles sākumcena ir 490 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma investors "Baltic RE Group", kas specializējas nekustamo īpašumu ar pievienoto vērtību portfeļu veidošanā un pārvaldīšanā Baltijā, no SIA "Tet" iegādājies administratīvo ēku Rīgas centrā, Citadeles ielā 9A.

1100 m2 lielā trīs stāvu ēka, kas celta 1965. gadā un daļēji atjaunota 2014. gadā, atrodas uz vairāk nekā 2000 m2 zemes. Īpašums iegādāts e-izsolē 26. augustā.

Tet izsolīs vairākus nekustamā īpašuma objektus 

Pārskatot uzņēmuma pamatdarbībai nepieciešamo nekustamo īpašumu portfeli, tehnoloģiju un...

Kopš 2008. gada "Baltic RE Group" darbības modelis paredz vēsturisku ēku iegādi aktīvākajās tirdzniecības ielās un stratēģiski nozīmīgos punktos un kvalitatīvus šo namu renovācijas darbus, pēc tam iznomājot telpas maksātspējīgiem nomniekiem.

""Baltic RE Group" iegādājoties ēku Citadeles ielā 9A, tiks labiekārtota vēl viena vieta pilsētas centrā, kas galu galā kļūs par biroju centru ar skatu uz parku un teritoriju Rīgas pilsētas kanāla krastā," komentē Anžela Koļesņikova, partnere un investīciju nodaļas direktore "Colliers International" Baltijas valstīs.

Džovanni dalla Dzonka (Giovanni dalla Zonca), "Baltic RE Group" izpilddirektors un dibinātājs, pauž: "Ņemot vērā svarīgas izmaiņas, kas notiks biroju sektorā, mēs esam iecerējuši ieviest Latvijā pilnīgi jaunu koncepciju. Mēs jau sen meklējam īpašumu ar šīm īpašībām, kur var izveidot novatorisku piedāvājumu, lai labiekārtotu darba telpas vēl radošāk, lai tajās būtu patīkami atrasties un strādāt. Īpašumam Citadeles ielā ir priekšrocības: to ieskauj zaļā vide, un mēs atjaunosim piestātni blakus kanālam, kur tiks izveidota vieta atpūtai. Renovācijas projekta koncepcija tiks prezentēta novembrī, taču esam jau izlēmuši par biroju ēkas nosaukumu: tā sauksies "Il Giardino"."

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Saistībā ar iegruvumu veidošanos nākamajā būvsezonā plānots sākt Ģertrūdes ielas pārbūvi

LETA, 25.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu seguma iegruvumu veidošanos, AS "Rīgas siltums", SIA "Rīgas ūdens", Rīgas domes Satiksmes departaments un izpilddirektora pienākumu izpildītāja Iveta Zalpētere ir vienojušies nākamajā būvsezonā sākt Ģertrūdes ielas pārbūvi, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

"Rīgas siltums", "Rīgas ūdens", Satiksmes departaments un Zalpētere ir vienojušies par rīcības plānu. Ielas tehniskā stāvokļa apzināšanai un iegruvumu risku konstatēšanai, Ģertrūdes ielas visā garumā tiek veikta ģeofizikālā apsekošana ar radiolokācijas metodi. Patlaban "Rīgas siltums" ir veicis daļēju ielas pārbaudi, konstatējot vairākas pazemes mitrās zonas blakus siltumtīklu kanālam.

Ar radiolokācijas metodi tiek veikta ielas pārbaude, noskaidrojot, kur un kādas inženierkomunikācijas ir bojātas un kur potenciāli var veidoties izskalojumi un seguma deformācija. Konstatējot šādas zonas, nekavējoties tās tiek norobežotas un veiktas detalizētākas pārbaudes. Tostarp Satiksmes departaments veic ielas vizuālo inspekciju ne retāk kā trīs reizes nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Akadēmiķi iesaistās jauno līderu izglītošanas programmā

Db.lv, 19.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Junior Achievement Latvia izsludinājusi pieteikšanos Līderu izglītības programmā, kurā tiks uzņemti aptuveni desmit mērķtiecīgi un talantīgi vidusskolēni no visas Latvijas.

Šogad pirmo gadu programmas satura veidošanā un jauno līderu izglītošanā ir iesaistījušies Rīgas Biznesa skolas akadēmiskie mācībspēki.

Programmas ietvaros tās dalībnieki viena mācību gada laikā attīstīs savas līderības prasmes, lai nākotnē kļūtu par izciliem līderiem biznesā, politikā, valsts pārvaldē un arī radošajās sfērās. Junior Achievement Latvia šo programma īsteno jau septīto gadu un tās ietvaros ir apmācīti 79 Latvijas jaunie līderi.

“Mūsdienās “būt līderim” ir ļoti plašs jēdziens. Latvija saskaras ar izaugsmes un lielu pārmaiņu ēru. Šajā ziņā mums ir jāizkopj jauna līderu paaudze, kas Latviju vedīs uz jaunu attīstības līmeni. Esam priecīgi par iespēju kopā ar Junior Achievment strādāt pie jauniešu izpratnes veidošanas par to, ko nozīmē būt līderim un kā par tādiem kļūt savā ģimenē, skolā un sabiedrībā," komentē Rīgas Biznesa skolas direktora vietnieks un līderības eksperts Claudio Rivera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodarbinātības valsts aģentūras īstenotie skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumi 2020. gadā norisināsies divus mēnešus - no 1. jūlija līdz 31. augustam. Iepriekš pieņemtais lēmums pasākumus nerīkot atcelts, ņemot vērā COVID-19 situācijas stabilizēšanos.

Labklājības ministre Ramona Petraviča (KPV LV) uzsver, ka par skolēnu nodarbināšanu vasarā uzņēmējiem aizvien ir interese, lūgumu programmu tomēr īstenot paudušas arī pašvaldības:

"Lēmums skolēnu nodarbinātības pasākumu vasarā tomēr īstenot ir rūpīgi izvērtēts, ņemot vērā arī epidemiologu viedokli. Līdz ar COVID-19 izplatības samazināšanos un valdības plāniem ārkārtējo situāciju pēc 9. jūnija nepagarināt, neredzu šķēršļus skolēnu un jauniešu vasaras darbu programmas īstenošanai, vienlaikus neaizmirstot par piesardzības un slimību profilakses pasākumu ievērošanu infekcijas izplatības riska novēršanai. Iespēja vasarā strādāt ir nozīmīga gan skolēniem, gan vecākiem, jo īpaši pēc laika, kas pavadīts sociāli distancējoties. Daudzām ģimenēm tas būs reāls materiālais atspaids".

Komentāri

Pievienot komentāru