Jaunākais izdevums

Tevi varētu interesēt

Dalies ar šo rakstu

Zobārstniecības mobilā lietotne derec palīdz veikt klīniskos pierakstus par pacienta mutes veselības stāvokli; izstrādātāji mērķē uz Rietumeiropas tirgu

Zobārstiem darbā palīdz asistents, kurš parasti pēc ārsta norādēm aizpilda dokumentus. «Medmāsas pilda arī mākslinieka pienākumus un vienā dienā pacienta kartiņā zīmē zilus riņķīšus, bet nākamajā dienā, kad ir slikts garastāvoklis, velk melnus, kas it kā apzīmē to pašu, bet tas nav skaidri nolasāms. Laikmetā, kad šaujam raķetes uz Marsu, stomatoloģijā pacienta veselības stāvoklis tiek aprakstīts uz papīra lapiņām, un katrs, kā pagadās, var zīmēt tur visādus ķiņķēziņus,» brīnās Pēteris Studens, IT kompānijas SIA CUBE Systems veselības tehnoloģiju produkta vadītājs. Sadarbībā ar uzņēmumu Medio-Ingeno Šveicē izstrādāta mobilā lietotne zobārstiem derec, kas dentālos pierakstus ļauj veikt digitāli.

Vispirms kā pasūtītājs

2015. gadā CUBE Systems sāka sadarbību ar Šveices uzņēmumu Medio-Ingeno, kam Latvijas kompānija izstrādāja mobilo lietotni 4Dentist, kas palīdzētu zobārstiem apstrādāt rentgenuzņēmumus. «Projekts bija veiksmīgs, abas puses apmierināja savstarpējā komunikācija un tehniskais izpildījums, tāpēc radās doma turpināt sadarbību citā līmenī. Rezultātā abi uzņēmumi bija gatavi sadarboties, turklāt nevis klienta un pasūtītāja attiecībās, bet kā līdzvērtīgi partneri. Pārrunājot iespējas, radās doma par dentālo pierakstu mobilo lietotni derec, ko SIA CUBE Systems vadītājs Renārs Jansons salīdzina ar zobārsta virtuālo asistentu.

Lai kopīgi izstrādātu produktu, abi uzņēmumi ir izveidojuši jaunu kompāniju Šveicē. «Mūsu mērķa tirgus un mērķauditorija ir Rietumeiropa, Lielbritānija, ASV, un diemžēl, lai kā negribētos to atzīt, pārdot kaut ko kā uzņēmumam no Šveices ir daudz vienkāršāk nekā Latvijas kompānijai, jo nevienam nav jāskaidro, kas tā par valsti, nav jāpārliecina, ka mums var uzticēties, ka strādājam kvalitatīvi. Arī šveicieši sadarbības sākumā bija ļoti uzmanīgi pret mums. Viņiem ir bijusi negatīva pieredze ar Ukrainu, un viņu acīs gan Ukraina, gan Latvija ir Austrumeiropas valsts. Mums kā nācijai vēl tāls ceļš ejams, lai mūs atpazītu kā uzticamu partneri, ir sevi jāpierāda ar neatlaidīgu un smagu darbu,» teic Pēteris.

Visu rakstu Apvieno spēkus ar šveiciešiem lasiet 27. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ērti produkti kļūst par normu

Anda Asere, 08.10.2019

Renārs Jansons, SIA Cube Systems valdes priekšsēdētājs un lietotāju pieredzei veltītās konferences UX Riga organizators.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās cilvēkiem ir plašas izvēles iespējas un viņi izvēlas izmantot tos produktus, kas ir ērti lietojami, atsakoties no tiem, kas tādi nav.

«Līdz ar viedtālruņu un digitālās jomas attīstību patērētāji ne tikai vēlas ērti lietojamus risinājumus, bet jau uzskata tos par normu. Pozitīva lietotāju pieredze un ērti lietojami digitāli risinājumi ir svarīgi katra uzņēmuma efektīvai darbībai un attīstībai,» teic Renārs Jansons, SIA Cube Systems valdes priekšsēdētājs un lietotāju pieredzei veltītās konferences UX Riga organizators. Viņa skatījumā ērts risinājums ir izmērāms arī naudā, jo tas palielina uzņēmuma ienākumus, klientu un darbinieku apmierinātību, samazina klientu apkalpošanas un jauno darbinieku apmācības izmaksas, kā arī uzlabo uzņēmuma tēlu.

Arī iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins uzskata, ka laba lietotāja pieredze sniedz jūtamus ieguvumus, tostarp dod iespēju uzlabot finanšu rādītājus. Piemēram, mājaslapā ar sliktu lietotāju pieredzi no 1000 apmeklētājiem produktu iegādāsies desmit cilvēki. Turpretī lietotājam draudzīgākā mājaslapā no 1000 apmeklētājiem tie būšot jau 20 cilvēki. «Lai uzņēmums ar sliktu lietotāja pieredzi pārdotu produktu 20 cilvēkiem, lapai jāpiesaista 2000 lietotāji, nevis 1000. Tas var izmaksāt divreiz vairāk, un reklāmas atdeve var būt neapmierinoša.

Komentāri

Pievienot komentāru