Mazais bizness

Mana pieredze: Ar mīlestību pret itāliešu motorolleriem

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 05.09.2016

Jaunākais izdevums

Kafejnīcu, motorolleru tirdzniecību, nomu un servisu vieno ikoniskais itāliešu Vespa modelis

Ikvienam reiz vajadzētu izmēģināt izbraukt ar stilīgo itāliešu spēkratu, ir pārliecināts Vespa Garāža īpašnieks Ingemārs Bileskalns. «Vēlamies izveidot Vespa mīļotāju komūnu. Tie, kuri vasarā ir izmēģinājuši izbraukt ar Vespa, nemaz negrib pārsēsties atpakaļ automašīnās,» viņš apgalvo. Paralēli pamatdarbam Ingemārs iepriekš darbojies ar motorolleru remontēšanu, bet tagad hobijs ir pārvērties uzņēmumā, kura pamatā ir mājīga kafejnīca, motorolleru tirdzniecības un nomas vieta un spēkratu serviss.

Biznesu palīdzējusi sākt valsts atbalsta programma Altum. Biznesa sākšanai Altum programmas ietvaros piesaistīts 25 tūkst. eiro liels līdzfinansējums, bet 15 tūkst. eiro bija pašu līdzekļi.

Ideja par kafejnīcas atvēršanu radusies, vērojot klientu paradumus – rolleru nomā spēkrats no rīta tiek paņemts, bet, vakarā to atdodot, cilvēki vēlas atpūsties, iedzert vīnu vai alu, pauž uzņēmējs.

Visu rakstu Ar mīlestību pret itāliešu motorolleriem lasiet 5. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Zīmola stāsts: Eiropā vispirktākais skūteris

Jolanta Sēnele, speciāli DB, 02.07.2019

Vespa skūteri. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Žygimantas Gedvila/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vespa spējusi vienā ripojošā priekšmetā apvienot visu, ar ko slavena Mikelandželo dzimtene

Aaah un aiziet! Odrija Hepberna, mazliet pārbiedētu seju un, knapi kontrolējot stūri, jau ļaujas Vespai sevi nest pa Romas ielām. Pa ielas nepareizo pusi, iztramdot gleznu pārdevējus un laiskus kafijas dzērājus, radot visapkārt vienu vienīgu haosu, kam galu var darīt tikai uzticīgi, kārtībai kalpojoši policisti. Šī ikoniskā aina ir no tikpat ikoniskās filmas Romas brīvdienas. Un tāpat kā šī filma ieskaitīta kino klasikas zelta fondā, tāpat arī Vespa – gan ne kino, bet dizaina klasikas zelta fondā.

Bezgala simpātiskā un varen itāliskā «lapsenīte». Cute! – teiktu amerikāņi.

Kaut skūteris nav sācies ar Vespa, tomēr tas noteikti ir slavenākais skūteris. Pēc dažādiem avotiem, kaut ko skūteriem līdzīgu ražoja jau kopš XX gadsimta sākuma, bet pēc skata tie vairāk atgādināja mazspēcīgus motociklus vai jaudīgus riteņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Lētie ķīniešu motocikli no tirgus izēd Vespa motorollerus

Laura Mazbērziņa, 09.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakistānā Vespa fani cīnās, lai atrastu rezerves daļas, saglabātu vai atjaunotu savus motorollerus.

Pakistānā šobrīd lielu popularitāti iemantojuši lētie, Ķīnā ražotie motocikli, tomēr valstī joprojām ir entuziasti, kuri cenšas saglabāt savus itāļu zīmola Vespa motorollerus, par spīti rezerves daļu un profesionālu mehāniķu trūkumam.

Itālijas kompānijas Piaggio ražotie Vespa motorolleri pagājušā gadsimta sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados valstī bija statusa simbols, jo tikai turīgākie varēja atļauties tos importēt no Eiropas. Tomēr mūsdienās viss strauji ir mainījies, lētajai masveida produkcijai iekarojot šīs valsts tirgu.

Fotogrāfijas skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru