Mana pieredze: Katrai lietai ir savs pircējs 

Keramiķe Linda Romanovska atradusi līdzsvaru un īsto dzīves telpu, kurā bez stresa, rāmi var darināt savus darbus, gūstot no tā prieku un iepriecinot citus

Linda Zalāne, 2018. gada 23. oktobris plkst. 8:39

Linda sevi par keramiķi sauc sešus gadus. Pirms tam daudzus gadus viņa bijusi «svētdienas mālu mīcītāja», kad brīvdienās pie draugiem gatavoja traukus un pēc tam pie sava skolotāja, latgaļu podnieka Evalda Vasilevska savu veikumu apdedzināja. Linda, tāpat kā viņas skolotājs, gatavo melno, svēpēto keramiku, neizmantojot mehāniskas ierīces un glazūras. «Darboties ar mālu es mācos vairāk nekā 15 gadus. Pirmsākumi bija, kad mācījos Alojas mākslas skolā un pēc tam Rīgas Lietišķās mākslas koledžā. Pēc tam Latvijas Mākslas akadēmijā izvēlējos studēt «grafiķos», jo šķita, ka tā būs praktiskāka nodarbošanās, neticēju, ka ar keramiku var pelnīt iztiku, bet pēdējos sešos gados esmu pierādījusi sev, ka var gan. Keramika ir tāda lieta, ko var sākt darīt, neņemot lielus kredītus, var attīstīt savu biznesu soli pa solim,» atzīst Linda.

Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Neturēt sveci zem pūra

Taujāta, vai pēc keramikas traukiem ir gana liels pieprasījums, Linda atzīst, ka sūdzēties nevar. Pašlaik paralēli divu bērniņu audzināšanai viņa strādā aptuveni četras stundas dienā, bet nākotnē vēlētos ieiet vismaz astoņu stundu darba ritmā, piemājas dārzā izveidot lielāku studiju un veikalu, kur pircējus pieņemt arī ziemā vai lietus laikā, jo pašreizējā koka mājiņā, kur apskatāma produkcija, pircēji no lietus paslēpties nevar. Viņasprāt, galvenais ir ticība un mīlestība pret to, ko dari, un tad viss izdosies. Protams, svarīgs ir arī plašs sortiments. «Ar trim krūzītēm būs par maz. Veikalā jau arī neviens negrib pirkt pēdējo pastāvējušo baltmaizi, kas «aizķērusies». Pozitīvi, ka, atšķirībā no kūkām, trauki nekļūst veci un man nav jāuztraucas, ja kādu dienu kaut kas netiek nopirkts. Zinu, ka tas notiks citu dienu, jo katram produktam ir savs pircējs. Reizēm jūtu, ka amatnieku un rokdarbnieku vidū valda neticība, ka viņu darbs kādam būs vajadzīgs, ka cilvēki roku darbu varēs atļauties nopirkt. Man tā nešķiet. Katrai lietai ir savs pircējs. Ja nenopirka bļodu vienā tirdziņā, tad nopirks citā. Man ir bijis gadījums, ka smalkā Rīgas veikalā manis gatavotā terīne nostāvēja plauktā aptuveni gadu, tad es to atvedu uz Kandavu, kur ir 2000 iedzīvotāju, un to iegādājās nākamajā dienā,» stāsta Linda.

Taujāta, vai pa šiem sešiem gadiem viņa jau ir izkopusi savu īpašo rokrakstu, jo melno keramiku Latvijā piedāvā vairāki šī aroda lietpratēji, Linda spriež, ka savu darba stilu īsti raksturot nevar, bet gatavo tādus traukus, kādi patīk pašai, necenšas visus izveidot vienādus pēc vaiga un līdzības – kāda krūzīte ir mazliet šķībāka, kāda taisnāka, netiek slēpti arī mākslinieces pirkstu nospiedumi, līdz ar to pircējs var būt drošs, ka iegādātais trauks ir unikāls, vienīgais eksemplārs pasaulē. «Man skolotājs iemācīja, ka nav jēgas atdarināt rūpnieciski ražotas preces. To dara fabrikas. Ja cilvēkam vajag 30 vienādas melnas krūzītes, tad ar šādu pasūtījumu jādodas uz kādu fabriku vai tās ir jāpērk veikalā,» viņa saka.

Visu rakstu Ar mīlestību pret mālu lasiet 23. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 02. oktobris plkst. 13:20

Talsu novada zemnieku saimniecībā Veckoras jau četrus gadus tiek ražoti veselīgi ābolu...

2018. gada 19. septembris plkst. 6:47

Šodien būvlaukuma pārvaldības sistēmai Orocon ir daudz lielāka konkurence nekā pirms trim...

2018. gada 17. septembris plkst. 7:20

Šogad personalizētu ceļošanas koferu uzņēmums Raibum plāno divas reizes lielāku apgrozījumu...

2018. gada 06. septembris plkst. 8:03

Līdzīgi kā rentgens, SIA Graphdo ataino finanšu iestāžu klientu maksājumus vizuālā veidā,...

2018. gada 05. septembris plkst. 7:20

SIA Aguz pieteikusi sevi Latvijas tirgū ar dažādu riekstu sviestiem, kurus pagaidām...

Nepalaid garām

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

No šīs sadaļas
2018. gada 11. decembris plkst. 12:40

Ivars Saide 20 savas dzīves gadus ir strādājis šovbiznesa industrijā - bijis...

2018. gada 30. oktobris plkst. 13:45

Ar sliktu garastāvokli nav jēgas taisīt kūku, uzsver Gulbenes uzņēmēja Inese Veismane....

2018. gada 30. oktobris plkst. 8:48

Stradu pagasta piemājas saimniecībā Pakalnieši jau vairākus gadus tiek ražots Pakalniešu siers....

2018. gada 26. oktobris plkst. 9:06

Sliktākā pieredze ir bijusi ar modes lielvalsti Franciju, atzīst viena no apģērbu...

2018. gada 17. oktobris plkst. 13:18

Cena, piedāvājums un tirgus izpēte - ir trīs faktori, kas noteikti jāņem...

2018. gada 16. oktobris plkst. 6:14

Redzot, ka dizaina sporta apģērbu niša ir diezgan brīva, Latvijas bikini fitnesa...

2018. gada 15. oktobris plkst. 15:21

Modes zīmols One Wolf oktobra beigās Vecrīgā atklās jaunu veikalu, kurš būs...

2018. gada 15. oktobris plkst. 6:28

Žurnāla Pikolo mērķis ir komunicēt ar bērnu viņa valodā, mēģinot izprast un...

2018. gada 12. oktobris plkst. 14:38

Rīgas domes grantu programmā «Atspēriens» ir izvērtētas iesniegtās idejas un noteikti 10...

2018. gada 11. oktobris plkst. 14:26

Gulbenes uzņēmums SIA Z&Z furniture, kurš pastāv vien dažus mēnešus, izpelnījies atzinību...