Mazais bizness

Mana pieredze: Papīru salaulā ar gaismu

Linda Zalāne, 17.10.2013

SIA Lampu dizaina darbnīca galvenais dizaineris Aigars Lenkēvičs un dizainere Ērika Māldere.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

SIA Lampu dizaina darbnīca atradusi īpašu veidu, kā padarīt savu gaismas ķermeņa materiālu – papīru – izturīgu un viegli kopjamu.

«Tas ir stereotips, ka papīra lampai jāmaksā lēti. Galvenais jau nav izmantotais materiāls, bet gan ieguldītais darbs. Protams, ja mēs lampas apzeltītu, tad tās maksātu vēl vairāk,» saka SIA Lampu dizaina darbnīca galvenais dizaineris Aigars Lenkēvičs.

Patlaban uzņēmumam sācies aktīvākais darba periods. Tā esot katru gadu no rudens līdz pat februārim, Kad pasūtījumu ir visvairāk. Otrs darbīgākais gada laiks ir ap Līgo svētkiem. Pārsvarā cilvēki lampas izvēlas sev – mājoklim vai birojam, retāk tās iegādājas, lai dāvinātu citiem.

Ar klientiem tiek strādāts individuāli. Ir gan realizētas viņu idejas, gan domāts katram īpašs lampu dizains. Protams, esot arī ejošākie modeļi – kvadrāta un taisnstūra lampas vēl aizvien ir visvairāk pieprasītas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Mājas lampas LaLampa sāka ražot krīzes laikā

Renāte Priede, speciāli DB, 30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču zīmes LaLampa izveidotājs Kristaps Jaundzems gaismas biznesā ir jau 14–15 gadus, veidojis profesionālus gaismas risinājumus; kupolu līmēšana sākas kā hobijs.

«Ik pa laikam dizaineriem bija vajadzīgi kupoli kā objekti telpā, ar nestandarta izmēriem, un tāpēc veikalu piedāvājumā neesoši. Bija jātaisa pašiem. Sākotnēji sadarbojos ar kupolu meistaru, vēlāk ieinteresējos pamatīgāk un ķēros pats klāt, tā tas amatnieciskums sākās,» uzņēmuma idejas rašanos komentē Kristaps.

Lieta kļuva pašam aizvien interesantāka, viņš sāka izgatavot detaļas, eksperimentēja ar dažādiem audumiem un līmēm, bet nopietnāk kupoliem pievērsies jau krīzes laikā. «Gaismas projektus nevienam nevajadzēja, šajā periodā prasība pēc interjeriem un oriģināliem gaismekļiem kritās, ar lielajiem ražotājiem nevarēju konkurēt un pievērsos mājas lampām,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ekolight mēģina izpatikt cilvēkiem, kuriem sirdij tuvāks askētisks dizains

Cēsnieks Kaspars Pilsētnieks pirms gada saskatīja biznesa iespēju lampu ražošanā. Pirms tam viņš strādāja tirdzniecības nozarē, bija arī apgaismes projektu vadītājs kādā celtniecības firmā. Ceļojot pa Skandināvijas valstīm, viņš rada iedvesmu dizaina lampām un nolēma pats izgatavot gaismas ķermeni sava mājokļa virtuvei, jo veikalos atrodamās lampas viņam nepatika. Pašam šķita, ka sanāca labi un arī apkārtējie darbu atzinīgi novērtēja. «Praktiskās iemaņas lampu izgatavošanā man rodas līdz ar darba apjomu pieaugumu. Cilvēki aizvien vairāk pasūta gaismas ķermeņus un nu jau šī ir mana pamatnodarbošanās,» stāsta SIA Ekolight valdes loceklis Kaspars Pilsētnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mammalampa grezno telpas visā pasaulē

Anda Asere, 23.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mammalampa dizaina lampas grezno telpas teju vai visā pasaulē - no Jordānijas karaļnama līdz Latvijas vēstniecībai ASV

Kopš DB rakstīja par Latvijas lampu zīmolu mammalampa (SIA Mammastudio), ir attīstītas piecas produktu grupas, un katram produktam ir izveidota «ģimene» – stāvlampa, griestu lampa, dažādas krāsu un izmēru variācijas u.tml. «No malas raugoties, pieci varētu nešķist daudz, bet mēs visu šo laiku esam tās pilnveidojuši un visus produktus esam mēģinājuši virzīt pasaulē. Skaidrs, ka Latvijā tirgus nav pārāk liels, tāpēc mēs mēģinām iekarot pasauli. Tās lampas, ar ko pirms pieciem gadiem iepazīstinājām Latvijas auditoriju, daudzās pasaules malās ir absolūts jaunums. Tāpēc necenšamies «ka tik vairāk», bet mēģinām atrast jaunus tirgus esošajiem produktiem,» norāda Ieva Kalēja, mammalampa dizainere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā atvērts angļu modes un interjera noformēšanas zīmols Laura Ashley, informē zīmola pārstāvji.

Salonveikals izvietots jaunajā biznesa centrā, Dzirnavu ielā 81, un durvis vēris 21.aprīlī.

Laura Ashley ir viens no iecienītākajiem modes un interjera dekoru zīmoliem pasaulē, un tā stilu raksturo romantisks angļu dizains, nereti ar 19.gadsimta lauku noskaņu, kuru rada dizainos izmantotie dabīgie materiāli un Anglijas lauku burvības apvienojums ar mūsdienīgām tendencēm. Jauninājums Laura Ashley apdares stilā ir saskaņoti raksti dažādos dizaina elementos, tādēļ guļamistabas preču piedāvājumā atrodams angļu stilam raksturīgais smalko ziedu raksts vienlaikus gan tapetēs, gan gultasveļā, pieskaņotos spilvenos un dekoros, un pat paklājos un lampu abažūros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā biznesa centrā Rīgā, Dzirnavu ielā atklāts angļu modes un interjera noformēšanas zīmola Laura Ashley salonveikals, kura izveidē investēti 50 000 eiro.

Laura Ashley ir viens no iecienītākajiem modes un interjera dekoru zīmoliem pasaulē, un tā stilu raksturo romantisks angļu dizains, nereti ar 19.gadsimta lauku noskaņu, kuru rada dizainos izmantotie dabīgie materiāli un Anglijas lauku burvības apvienojums ar mūsdienīgām tendencēm.

Guļamistabas preču piedāvājumā atrodams angļu stilam raksturīgais smalko ziedu raksts vienlaikus gan tapetēs, gan gultasveļā, pieskaņotos spilvenos un dekoros, un pat paklājos un lampu abažūros.

Laura Ashley veikala sortimentā pieejams plašs klāsts mājas mēbeļu, gultas veļa, mūsdienīgas tapetes, ar rokām darināti aizkari, audumi, spilveni un pledi, gaismas objekti, turklāt kolekcijas ietvaros Latvijas salonā iegādājama arī sieviešu apģērbu līnijas pavasara kolekcija, kas ataino sezonas modes tendences – ziedu rakstus, pasteļtoņus, kā arī tropu augu un zvēru apdrukas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilmāra Miķelsona darinātās koka lampas no Sibīrijas ciedru bluķiem pārsteidzoši ātri guvušas atzinību dizaina pasaulē .

Gada laikā, kopš Kurzemes biznesa inkubatorā iestājās jau pieredzējuša galdnieka I.Miķelsona jaundibinātais uzņēmums SIA Brik, dizaina lampas no masīviem, veciem Sibīrijas ciedra bluķiem jau labi novērtētas vairākās izstādēs. Kā Latvijas dizaina paraugs tās aizceļojušas uz Latvijas vēstniecību ASV, Vašingtonā, lai tur papildinātu Latvijas dizaina lietu kolekciju. Tikko radīts arī komercprojekts – sadarbībā ar SIA CasaDiVanna tapis mākslinieciska stila vannas istabas interjers. Oriģinālās lampas izstādītas un arī nopērkamas Rīgā nesen atklātajā mākslas telpā Look at Riga, Liepājā tās popularizē divi citi mazie uzņēmumi – kafejnīca Darbnīca un radošā telpa Ideju bode. Oktobrī uzņēmējs ar savu produkciju dosies uz gadatirgu Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Nākošajā desmitgadē dominēs LED tehnoloģijas

Sandris Točs, speciāli DB, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«LED gaismekļi ir tā niša, kur Latvijas uzņēmēji var un spēj iesaistīties lielajā Eiropas tirgū ar šo tehnoloģiju izstrādēm.»

To intervijā DB saka SIA Moduls interjers Projektu nodaļas vadītājs Ingars Ozoliņš.

Nesen tapis atvērts Mārupes Rimi projekts, kas ir lielveikals, kurā izmanto tikai LED apgaismojumu. Vai tā ir tendence?

Tā neapšaubāmi ir tendence. Jā, pilnīgi visur Mārupes Rimi projektā tiek izmantots LED apgaismojums – gan veikala tirdzniecības zālē, gan īrnieku telpās, noliktavās un teritorijā ārpusē. Šis ir pirmais pilnībā ar LED apgaismojumu aprīkotais Rimi veikals Latvijā. Uzņēmums mainīja veikala būvniecības projekta konceptu. Pamatiemesls, kāpēc tas bija jādara, bija uzstādītās jaudas trūkums, taču LED apgaismojuma ieviešana nebija vienīgais energoefektivitātes projektā, kas ļāva ietaupīt jaudu. Bija nepieciešams paveikt ko kardinālu, lai ietaupītu jaudu. Rezultātā tika panākts elektrības ietaupījums, līdz ar to investīcijas pašam Rimi kā attīstītājam atmaksājās. Tomēr jāsaka, ka LED apgaismojumu Rimi veikalos sadarbībā ar Moduls interjers projektu nodaļu sāka ieviest jau 2014. gadā. Taču pilnībā neviens veikals tikai uz LED apgaismojumu vēl līdz šim nebija pārgājis, jo LED tehnoloģijas tam vēl nebija gatavas. Lai gan minētās tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, sākotnēji simtprocentīgas pārliecības nebija. Jo tehnoloģija ir jāpārbauda, pirms varam to pielietot klienta vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru