Jaunākais izdevums

No ceļojuma Ketija Sola atvedusi ne vien spilgtas atmiņas un emocijas, bet arī biznesa ideju – Singular Wear somiņas

«Ideja radās pavisam nejauši. Ar vīru septiņus mēnešus ceļojām pa Āziju un vienā no Taizemes pilsētiņām, staigājot pa tirdziņiem, ieraudzīju audumu, kas mani uzrunāja un ilgi nelika mierā. Izdomāju, ka no tā varētu uztaisīt somiņu. Taču radās jautājums, kā to izdarīt svešā valstī, nezinot valodu vairāk par pieklājības frāzēm «labdien» un «paldies». Lēnā garā, iepazīstot un runājot ar vietējiem, atradu šuvēju un vīrieti, kurš apmācīja, kā darboties ar ādu, kā spiest logo. Izmēģinot dažādus modeļus, tapa mana soma. Publicēju fotogrāfiju Facebook, un draudzenes sāka rakstīt un prasīt, kur tādu dabūju, ka viņas arī tādu vēlas.

Pagājušā gada aprīlī atgriezāmies mājās ar pilnu koferi – ar somiņām, audumu un zināšanām,» stāsta Ketija Sola, somu zīmola Singular Wear autore. Pēc atgriešanās dzimtenē viņa nebija domājusi turpināt projektu. Taču ideja gatavot somiņas viņu nelika mierā. Ketija tad brauca uz Kalnciema tirdziņu, kur pārdeva pilnīgi visas somas, ko bija paņēmusi līdzi.

Visu rakstu Taizemes iedvesmotas somiņas lasiet 22. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Walt Mizo kapteinis Edgars Bīberis portālam db.lv atklāj vairāk par mugursomu biznesu

Lelde Petrāne, 07.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Walt Mizo ir jauns, neliels, Latvijā veidots zīmols, kas izstrādā un ražo mugursomas.

(Papildināts viss teksts.)

Pēc darbīgas vasaras un rudens līdz ražošanas gala fāzei ir nonākuši pirmie 4 mugursomu modeļi, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma īpašnieks Edgars Bīberis. Viņš gan neatklāj, cik lielas investīcijas ieguldītas ražošanas uzsākšanā.

Somas ir ražotas no Cordura un Oxford tipa audumiem, kas, kā norāda ražotājs, izceļas ar savu piemērotību precēm, kas ir pakļautas augstai ārējo apstākļu ietekmei. Audumi ir mitruma necaurlaidīgi, viegli kopjami, izturīgi un formu saglabājoši. Somas augšējā daļa kalpo ne tikai kā papildinošs dizaina elements, bet tam arī ir funkcionāls pielietojums - tas ir izrullējams un to var izmantot kā papildu vietu brīžiem, kad ir nepieciešams palielināt somas ietilpību. Somas muguras un plecu daļa ir ar polsterējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Koppasūtījums pārvēršas uzņēmējdarbībā

Anda Asere, 24.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gunita Vilkāja kopā ar māsu Sintiju Sviklu 2013. gadā izveidoja Stilīgas somas lapu draugiem.lv, reizi mēnesī kopā ar draudzenēm pasūtot somas no ārzemju ražotājiem; tagad viņu uzņēmums veic iepirkumus ik nedēļu

«Meitenes izstāsta draudzenēm, tā mūsu loks auga, līdz vienā dienā sapratu, ka tas vairs nav hobijs un nepieciešams izveidot uzņēmumu. 2014. gada sākām darboties plašāk un izveidojām SIA Stilīgas somas. Kopš to izdarījām, pavērās plašākas iespējas, jo tad ražotāji skatās pavisam citādi – vairs neesam dažu draudzeņu grupiņa, kas kopīgi pērk somas. Līdz ar to bija jāsāk domāt par visu pārējo – komunikācijas uzlabošanu, ērtāku pasūtīšanu. Tāpat jāpiestrādā pie klientu izglītošanas, jo daudziem joprojām nav skaidrs, kas ir koppasūtījums un ka tas nav internetveikals. Sākumā mums bija tikai konti sociālajos tīklos, taču vēlāk izveidojām interneta platformu stiligassomas.lv. Tagad liela daļa informācijas apmaiņas notiek mobilajās ierīcēs, un mūsu gadījumā 90% pasūtījumu tiek izdarīti mobilajā versijā,» saka Gunita Vilkāja, SIA Stilīgas somas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somai jābūt tādai, lai tā labi kalpotu – to varētu nēsāt ilgi un tā arvien izskatītos pietiekami labi, uzskata zīmola Mizo virzītāji Edgars Bīberis un Ilze Aderniece

Mizo produktu portfelī ir mugursomas, mazākas somiņas ikdienas vajadzībām, kā arī šo izstrādājumu kopšanas un tīrīšanas līdzekļi.

Mizo somas šūtas no vaskota kokvilnas auduma. Viņš stāsta, ka izvēlējies audumu ar vēsturi. 19. gadsimta beigās britu zvejnieki izmantoja šo materiālu, jo atklāja, ka vaskots kokvilnas audums pasargā no brāzmām vējā un aukstumā. Agrāk šis vaskotais kokvilnas audums cilvēkiem asociējās ar to, ka, tam pieskaroties, paliks tāds kā vaskojums uz rokām un notraipīs drēbes. «Šobrīd tas ir pilnībā mainījies, audums tiek ražots pēc mūsdienīgām tehnoloģijām. Vaskojums tiek impregnēts audumā, un attiecīgi pārnese uz drēbēm vai rokām 99% gadījumu nenotiek,» skaidro Edgars. Jau sākotnējais zīmola veidotāju mērķis bija, lai somas būtu funkcionālas un ūdensnecaurlaidīgas, tas bija galvenais parametrs, izvēloties šo materiālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Soma kā ilgtermiņa ieguldījums

Anda Asere, 14.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties izveidot modes zīmolu, kas piedāvātu gan apģērbu, gan aksesuārus, dizaineres Ērika Rudika un Jekaterina Kolanska nolemj sākt ar vienu virzienu – ādas somu izgatavošanu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Somas kā roku darbu piedāvā maz uzņēmumu gan Latvijā gan pasaulē, stāsta Ērika Rudika, SIA Vaskala īpašniece. Lai gan Latvija ir maza, viņa šajā jomā redz izaugsmes iespējas. Tāpēc uzņēmējai žēl, ka te apgūt ādas apstrādi ir visai ierobežotas iespējas. «Pagaidām tas ir kā hobijs, vēl ar to nopelnīt diemžēl nesanāk, somu izgatavošana prasa tikai ieguldījumus, bet ceru, ka nākotnē tas atmaksāsies,» teic Ērika.

Praktiski apsvērumi

Zīmolu Ērika izveidojusi kopā ar savu kolēģi Jekaterinu Kolansku, ar ko kopā mācījās apģērbu dizainu Rīgas amatniecības vidusskolā (RAV). Sākotnēji viņas plānoja izgatavot apģērbus, kolekciju, piedalīties Fashion Mood. «Sākumā sapņojām par savu apģērbu zīmolu, kas iekļautu gan apģērbus, gan apavus, gan somas. Apģērbu dizainu esam izmācījušās, tas mums patīk, bet somas ir kaut kas jauns. Pie apģērba vajag aksesuārus, tāpēc ideja sākt ar somām radās dabiski. Liekas pareizi sākt ar kaut ko vienu. Kopš tā brīža ir pagājis neilgs laiks, bet cilvēku interese ir liela, daudzi raksta, zvana, piedāvā tirgot somas savā veikalā,» stāsta Ērika. Šobrīd somas nopērkamas veikalā Paviljons un La Scarpa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Marůů radītāja Maruta Zariņa ar laiku vēlas savas somas piedāvāt ne vien Latvijas, bet arī ārzemju pircējiem

Sākumā Maruta uzšuva somu sev, taču sprieda, ka tā varētu patikt arī citiem. Tad viņa nopirka šujmašīnu, un bija jāsāk darboties. «Pārsvarā ar vīru taisām somas, bet pie tā neapstājamies. Izgatavojam arī jostas, makus – ko vien cilvēki vēlas. Jebkuram klientam pieejam ļoti personiski,» apgalvo Maruta. Vaicāta, kā viņai patīk strādāt labāk, Maruta teic, ka vislabāk patīk pašai izpausties, taču, arī strādājot ar individuāliem pasūtījumiem, izpilda tos savā stilā. «Visu laiku gribu attīstīties. Tāpēc pieņemu privātos pasūtījumus, jo katrs grib kaut ko citu, unikālu. Tas palīdz atklāt sevī kaut ko tādu, ko pati nebūtu iedomājusies,» piebilst Maruta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc personālvadības un psiholoģijas zināšanu apgūšanas Liena Ivanova sāk savu biznesu, izgatavojot somas, un ir secinājusi, ka iegūtās zināšanas palīdz biznesā

Nereti tieši vīrieši vēlas, lai sievietēm somā būtu daudz kabatu un kārtība, bet pašām daiļā dzimuma pārstāvēm netraucē neliela nekārtība, secina Liena, darbodamās aksesuāru biznesā.

Iva Saccessorie īpašniece sākotnēji iecerējusi piesaistīt finansējumu, arī piedaloties konkursos, taču secinājusi, ka uz to nevar paļauties. «Veidojot biznesu, ir jāplāno un jādara tas, ko vari izdarīt pats, ar saviem līdzekļiem vai aizņēmumu, nerēķinoties, ka kāds to naudu uzdāvinās, jo konkursu vērtēšana ir subjektīva,» uzskata somu ražotāja.

«Pati gan neesmu šuvēja, taču sākotnēji man bija tā skaistā doma, ka pati šūšu somas no ādas, taču sapratu, ka tas ir ļoti sarežģīti, tādēļ izlēmu piesaistīt šūšanas uzņēmumu. Tagad man somas izgatavo Lietuvas kompānija, jo, izvērtējot vairākus šūšanas uzņēmumus, tostarp no Latvijas, neapmierināja ne cena, ne kvalitāte. Mūsu valstī nereti valda stereotips, ka «ražots Latvijā» uzreiz nozīmē ko ekskluzīvu un ļoti labu, taču tā nemaz nav,» skaidro Liena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Latvijā radītas ratu somas slow fashion piekritējām

Rūta Lapiņa, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Latvijas dizainere Zīle Dāvidsone ir izveidojusi zīmolu «Briah» un klajā laidusi ratu somas, kas atspoguļo sievietes personisko stilu arī laika posmā, kad viņa rūpējas par mazuli, informē zīmola pārstāvji.

Pirmajā zīmola «Briah» kolekcijā ir divu dažādu izmēru ratu somas, kas ir lietojamas arī kā pleca somas un var tikt izmantotas vēl ilgi pēc tam, kad mazulis jau paaudzies. Katra soma ir lietojama gan kā ratu soma, gan kā pleca soma. Minimālistiskais un klasiskais dizains ir veidots tā, lai šo somu varētu nēsāt arī kā elegantu pleca somu, iekšpusē nodrošinot funkcionalitāti, kas nepieciešama gan mazuļa, gan savu lietu pārnēsāšanai. Katrai somai ir vairāki nodalījumi gan sievietes, gan mazuļa lietām.

Katra zīmola «Briah» soma ir roku darbs no dabīgas govs ādas, tās ir ražotas Rīgā.

Pārstāvji skaidro, ka zīmols «Briah» (stipra sieviete) seko slow fashion filozofijai un tā dizaina uzstādījums ir nevis sekot modes sezonālajām izmaiņām, bet gan piedāvāt aksesuāru sievietei, kas ir izkopusi savu personisko stilu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: 3wind knots somas

Žanete Hāka, 08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ieskatīties 3wind knots somu izgatavošanas procesā.

Zīmols 3 wind knots dibināts pirms septiņiem gadiem. Tā dibinātāja Sigita Trukšāne nesen Ņujorkā ir uzsākusi sadarbību ar franču izcelsmes dizaineru Bernardu Aidanu, kurš no Parīzes uz dzīvi Ņujorkā pārcēlās 1983.gadā un izveidoja pasaulē pazīstamu zīmolu Catherine Malandrino, stāsta S. Trukšāne. Viņi kopā izveidojuši zīmolu LFA New York (Love x Fashion x Art).

Papildus S. Trukšāne šā gada vasarā izveidoja materiālu no avīzēm, žurnāliem, kurš ir izturīgs un ūdensnoturīgs. No materiāla jau tiek veidotas somas un interjera priekšmeti. LFA zīmola ietvaros Sigita iecerējusi veidot izturīgas papīra somas no mākslas preses izdevumiem.

S. Trukšāne stāsta, ka somu izgatavošanā svarīgākais ir avīžu/žurnālu materiāla izgatavošana un pārklāšana ar aizsargkārtu, lai tās būtu izturīgas, ūdens noturīgas un necaurlaidīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvijas eksportspēja

Eksportspēja: Atrod jaunu materiāla pielietojumu

Linda Zalāne, 01.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA 3 Wind Knots somas tiek darinātas no unikāla materiāla, kas izskatās kā saburzīts kartons

Pirms pieciem gadiem SIA 3 Wind Knots pievērsās rotu izgatavošanai, līdz šim ir izveidotas 19 kolekcijas. Šogad to sortiments paplašināts arī ar somām. Līdz šim tapušas četras to kolekcijas, pēdējā ir Kāpu nokrāsas. Uzņēmums to ir pieteicis Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015 kategorijā Inovatīvākais produkts. «Iedvesma jaunajai somu kolekcijai man radās ceļojuma laikā Austrālijā, apmeklējot aborigēnu leģendām apvīto Varavīksnes pludmali Kvīnslendā. Somu dabīgie un mierīgie toņi man atgādina Varavīksnes pludmales krāsainās smilšu kāpas,» teic SIA 3 Wind Knots valdes locekle Sigita Trukšāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Soma pielāgojas dzīves ritmam

Anda Asere, 03.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd somu jomā aktuālas ir lakoniskas detaļas, labi materiāli un ērtība, tieši tāpēc modē ir mugursomas, uzskata Dace Plotniece, somu zīmola Gotfriids autore.

«Es izbaudu iespēju palīdzēt sievietēm tik pie savas kārotās somas. Reizēm tā ir kombinācija no daudziem modeļiem – rokturis no viena, fasons no cita, aizdare vēl no kāda cita. Es ceru, ka man būs iespēja maksimāli turpināt šo individualizēto pieeju, lai rezultāts būtu tieši tāds, kā pasūtītājs vēlas,» viņa saka.

Dace uzskata, ka mūsdienās kaut ko prast ir ļoti vērtīgi. Viņa augstu novērtē reālās prasmes, to, ko cilvēki māk izdarīt ar savām rokām, radot taustāmu rezultātu.

Pirmās somas bija pilnīgs Daces ideju īstenojums, bet šobrīd viņa vairāk pievērsusies individuālo pasūtījumu izpildei. «Katra manis radītā soma ir līdz detaļām kopā ar pasūtītāju izstrādāts darbs. Procesā sazvanāmies, detalizējam, es zīmēju papildu skices, piemeklējam ādas faktūru, toni, dodu iespēju izvēlēties katru detaļu. Tā ir bauda – būt noteicējam par galarezultātu. Tāpēc ļauju klientei izvēlēties visu, līdz sīkākajai detaļai,» viņa pauž.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas atkritumu apsaimniekotājs «Tīrīga» AS ir izstrādājis atkritumu savākšanas risinājumu, kas šķirošanu iedzīvotājiem un arī juridiskām personām padarīs ērtāku un vienkāršāku. Jaunās iespējas tiks ieviestas pakāpeniski no šā gada septembra.

««Tīrīga» par savu mērķi ir izvirzījusi tīru Rīgu, kura pieturas pie nulles atkritumu filozofijas. Šķiroto atkritumu savākšanas praktisko risinājumu izstrāde ir tikai viens no soļiem, kam sekos arī citi,» komentē «Tīrīga» AS valdes priekšsēdētājs Guntars Levics.

Daudzdzīvokļu namiem un publiskām ēkām (skolas, veikali, noliktavas) šķiroto sadzīves atkritumu konteineri tiks nodrošināti bez maksas – par velti būs pieejami konteineri stiklam (0,66 m3) un jauktajam iepakojumam (1 m3 papīram, metālam, plastmasai). Konteineri tiks izvietoti pieejamā attālumā no celtnēm, kopumā visā Rīgā tiks izveidoti 2500 dalītās atkritumu savākšanas punkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan veikali ir pilni ar visdažādākajām somām, atrast tieši tādu, kā cilvēks vēlas, ir visai sarežģīti

Tā novērojusi Ilona Čigirova, somu zīmola Dreambag autore. Tāpēc viņa strādā pie biznesa idejas piedāvāt cilvēkiem tieši tādu somu, kādu tie vēlas. «Es pati mācos Rīgas Tehniskajā universitātē un esmu apģērbu konstruktore, un man patīk viss, kas saistīts ar modi, šūšanu, mākslu. Man tas patīk jau no bērnības. Pie idejas par somām nonācu tā, ka man pašai gribējās sev jaunu somu, bet neviena no veikalā pieejamajām man nepatika. Tā kā pati esmu konstruktore, izveidoju sev somu, kas man patika un bija tieši tādā izmērā, kā man vajag,» viņa stāsta.

Ilona piedāvā dažādus modeļus, no kuriem interesents var izvēlēties sev piemērotāko, un īstenot to no tāda auduma, kas cilvēkam labāk patīk. Viņa piedāvā uzšūt somu arī pēc individuāla pasūtījuma, taču ne visi var izdomāt, ko tieši viņi vēlas, tāpēc visbiežāk cilvēki izvēlas kādu no jau gatavajiem modeļiem. Somas radīšana notiek ar e-pasta starpniecību vai tiekoties klātienē. «Pārsvarā cilvēks pasaka, ko grib, un es e-pastā aizsūtu variantus vai arī satiekamies klātienē,» skaidro Ilona. Nākotnē viņa cer piedāvāt somas konstruktoru internetā. Tas ir tehniski sarežģīti un viņa vēl nav atradusi palīgus, kas ko tādu varētu īstenot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Garderobē varēs uzglabāt gan somas un drēbes, gan arī uzlādēt mobilās ierīces un datorus.

Modes un izklaides centrā Rīga Plaza turpmāk būs pieejamas multifunkcionālas pašapkalpošanās garderobes drēbju un mantu uzglabāšanai, informē Rīga Plaza pārstāve Agnija Jankovska.

Šveicē radītais koncepts paredz iespēju pircējiem uzglabāt gan somas un drēbes, gan iepirkšanos maisus, kā arī uzlādēt mobilās ierīces un datorus.

Garderobes atrodas otrajā stāvā pie ēdināšanas zonas, ar kopumā pieejamām 30 uzglabāšanas un 12 uzlādes vietām. Katrs garderobes nodalījums ir aizsargāts pret mitruma iekļuvi, reizē nodrošinot arī ventilāciju. Katrs nodalījums ir aprīkots ar Smart Alarm signalizācijas sistēmu, un tos aizvērt un atvērt varēs gan ar RFID aprīkotām identifikācijas kartēm (e-talons, bezkontakta norēķinu kartēm), gan četru ciparu koda kombināciju pēc izvēles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu zīmols "Guntina.com" radījis ārkārtas kolekciju, ietverot tajā ne vien košas sejas maskas, bet arī praktiskus kombinezonus un iepirkumu somas ar pašu zīmētām audumu apdrukām.

Zīmola izveidotāja Gunta Jonina stāsta, ka ideja ir apģērbu nozares atbilde pašreizējai situācijai pasaulē, domājot par to, kā mainīsies mode un cilvēku paradumi un vajadzības pēc neparastā laika: "Paturot prātā nepieciešamību iedvest dzīvesprieka dzirksteli un padarīt ikdienu ne vien košāku, bet vienlaikus arī drošāku, radījām viegli kopjamas un praktiskas lietas: sejas maskas, kombinezonus un iepirkumu somas. Viegli uzvelkamas un viegli kopjamas lietas, ko pēc atgriešanās mājās uzreiz bez bažām var likt veļasmašīnā."

Gan apģērbs, gan aksesuāri ir pieejami dažādās krāsās un unikālās, zīmola radītās apdrukās un trīs veidu audumos - no 100% lina, kokvilnas, viskozes. Sejas maskas ir veidotas kā divslāņu maskas ar kabatiņu, kurā ir iespējams ielikt salveti vai papildu auduma kārtu, un ar gumijas ausu cilpiņām. Kombinezoni ar priešpusē iešūtu rāvējslēdzēju ir praktiski ikdienas apģērba gabali ar kabatām, gumiju vidukļa līnijā, ap potītēm, piedurknēs un savelkamu lentīti kapucē. Drīzumā kolekcija tika papildināta arī ar bērnu un vīriešu modeļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Gatavojoties Latvijas simtgadei, rada planšetdatoru somas ar tautastērpu motīviem

Dienas Bizness, 30.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Planšetdatoru filca somu un mobilo telefonu maciņu zīmols Lote, kas dod iespējas strādāt cilvēkiem ar invaliditāti, ir izveidojis jaunu somu kolekciju, kas paredzēta 15 collu planšetdatoriem.

Kolekcija veidota, gatavojoties Latvijas simtgadei: tā atspoguļo sevī Latvijas reģionus un to tautastērpu tradīcijas. Soma Zemgale veidota, izmantojot Zaļenieku tautastērpu motīvus, somas Kurzeme izgatavošanā tika pielietota Kurzemes tautastērpu villaine. Somu Latgale, savukārt, izdaiļo Mērdzenes tautastērpa audums. Drīzumā Lote piedāvās arī kosmētikas somas ar moderniem rakstiem.

Somu ražošanā tiek izmantoti uzņēmuma Limbažu tīne austie etnogrāfiskie audumi, tādejādi veicinot atbalstu vietējam ražotājam. «Valsts simtgadē ir īpaši svarīgi atcerēties par cilvēkiem no sociāli mazaizsargātām riska grupām. Tāpēc invalīdu nodarbināšanai ir arī liela pievienotā vērtība – tiek celta pašapziņa un veicināta sociālā integrācija, kas ļauj sociāli atstumtiem cilvēkiem sajusties piederīgiem un vajadzīgiem,» komentē Ina Stupele, biedrības Taureņa efekts projektu vadītāja

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Es šuju ādu jau trīsdesmit gadus. Tagad ir pienācis tas brīdis, kad varu to mācīt darīt citiem,” dienu pirms savas radošās telpas atvēršanas, biznesa portālam db.lv sacīja SIA “Adelle Lv” izveidotāja Inga Reinkaite.

Latvijā apgūt ādas apģērba šūšanas prasmes līdz šim bijis praktiski neiespējami, tādēļ nu jau trīs gadu garumā šuvēja un uzņēmēja I. Reinkaite lolojusi sapni par šādas iespējas nodrošināšanu. Lai to īstenotu, nepieciešams bijis atrast atbilstošas telpas. Pirmo reizi ieraudzījusi telpas Artilērijas un Tērbatas ielu krustojumā, I. Reinkaite lēmumu tās renovēt un tur izveidot radošo darbnīcu pieņēmusi teju uzreiz. “Visu darīju pati, investēti tika apmēram 3,5 tūkstoši eiro,” viņa paskaidro.

Viņa pati šūšanu apguvusi pašmācības ceļā. “Man mājās bija mazs bērniņš, sāku strādāt kā pašnodarbinātā. Tolaik ļoti pieprasītas bija ādas jakas. Tās šuvām lielā daudzumā, lai vestu uz Polijas tirgiem pārdošanai. Mazliet vēlāk sāku šūt arī kažokādu,” atceras I.Reinkaite.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Jaunā gripa – darbaspēka trūkums

Raivis Bahšteins - DB galvenās redaktores vietnieks, 07.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šis ir nopietns temats, un karstu to nevajag strēbt, tomēr ļoti daudzi darba devēji apliecinās, ka darbaspēka izaicinājumi sen pārkāpuši sportiska azarta slieksni un kļuvuši par sērgu.

Valdība nākamnedēļ gatavojas vētīt regulējuma izmaiņas, lai piesaistītu augsti kvalificētu darbaspēku no ārvalstīm. Daudzi ar ironiju uztvēruši ziņu par to, ka Latvija vēloties kļūt atvērtāka augsti kvalificētiem ārvalstu speciālistiem, kamēr mazatalgoto darbaspēku no trešajām valstīm tautas kalpi te redzēt īsti nevēlas.

Ironiju piesaucu tādēļ, ka, aplūkojot jautājumu tikai no vienas puses, politiķu veikums izskatās pēc žesta dot iespēju zemāk atalgotās darbavietas paturēt vietējiem darbiniekiem. Labi atalgotos speciālistus un vadītājus ar trompetēm sagaidīsim lidostā, kur grīdas turpinās uzkopt vietējie darbinieki. Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens paredz, ka normatīvu izmaiņas dos iespēju piesaistīt pāris simtu viesstrādnieku, bet joprojām Latvijas darba tirgu it kā saglabājot slēgtu iebraucēju pulkiem. Ekonomikas ministrijas izveidotajā plašajā sarakstā iekļautajām 303 (!) profesijām tikšot paātrināta darba atļauju noformēšana, līdz ar to vismaz teorētiski mazinot Latvijas darba devēju teju pa stundām pieaugošo kvalificēta darbaspēka iztrūkuma sāpi. Vai šī tablete pret darba tirgus kaitēm būs efektīva, to redzēsim tikai pēc tam, kad uzņēmumi dalīsies ar veiksmes stāstiem par to, kā aizpildījuši robus savās akūtākajās vakancēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Indonēzijā iegāzusies jūrā pasažieru lidmašīna ar 189 cilvēkiem

LETA--AFP/DPA/AP/CANBERRA TIMES, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indonēzijā pirmdien iegāzusies jūrā iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, un nav ziņu, ka kāds no aviolainerī esošajiem 189 cilvēkiem būtu izdzīvojis, pavēstījušas amatpersonas.

Zemo cenu aviokompānijas «Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bijusi ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, kad 13 minūtes pēc pacelšanās iegāzusies Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē, informējis Indonēzijas glābšanas dienests.

Īsi pirms lidmašīna zaudējusi sakarus ar kontroltorni un nogāzusies, tās pilots lūdzis atļauju atgriezties Džakartas lidostā, paziņojot, ka lainerim radusies tehniska problēma.

«Lion Air» paziņojusi, ka avarējusī lidmašīna bijusi jauna, un aviokompānija to saņēmusi šogad augustā

«Mūsu pilots strādāja atbilstoši procedūrai, un, kad viņš pamanīja problēmu, viņš lūdza atļauju atgriezties bāzē, bet mēs zinām, kā tas beidzās,» sacījis «Lion Air» vadītājs Evards Siraits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Goodbag mudina izmantot viedos auduma maisiņus

Anda Asere, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedo iepirkšanās maisiņu Goodbag komanda cenšas mudināt plastmasas izstrādājumu vietā izvēlēties auduma somas.

Vienlaikus šī iniciatīva strādā kā veikalu lojalitātes programma un pircēji saņem atlaidi vai arī ziedo savu «peļņu» kādam videi draudzīgam projektam. Austrijas sociālā uzņēmuma Goodbag līdzdibinātājs Kristofs Hančks (Christoph Hantschk) stāsta, ka ar laiku iecerēts attīstīties arī ārpus Austrijas un pievērsties arī citiem produktiem. Vairāk par uzņēmuma ideju un sociālo uzņēmējdarbību viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

Kā radās Goodbag?

Mēs izveidojām kompāniju 2015. gadā, bet tolaik bija cits produkts – lojalitātes programma ar dažādām vides saudzēšanas aktivitātēm. Mēs vēlējāmies izmantot jaunākos pētījumus par uzvedības ekonomiku, kas saka, ka atgriezeniskā saite rosina rīkoties labāk, ilgtspējīgāk. Tirgū nebija risinājuma, kas iedvesmotu indivīdus un nodrošinātu viņiem īstu atgriezenisko saiti par to, kādu ietekmi rada viņu rīcība. Mums šķita, ka trūkst platformas, kas parāda indivīdiem, cik izmaksā viņu rīcības, un dotu viņiem ierosinājumu rīkoties citādāk. Tā nolēmām izveidot kompāniju un dažos mēnešos ieguvām vairāk nekā 5000 lietotāju mūsu platformā. Taču bija ļoti sarežģīti izveidot biznesa modeli ap šo ideju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotājs «Latvijas Maiznieks» meklē iespējas plastmasas iepakojumu, kurā tiek pārdota maize, aizstāt ar videi draudzīgākiem materiāliem. Kamēr norisinās plastmasas aizstājēja meklējumi, uzņēmums rūpes par vidi akcentē, sadarbībā ar mākslinieci Elitu Patmalnieci ieviešot auduma somas savām mārketinga aktivitātēm.

“Ekoloģisks dzīvesveids kļūst arvien populārāks, un teju katrs vēlas piedomāt, kā var līdzdarboties tīrākas vides saglabāšanā un klimata pārmaiņu mazināšanā,” biznesa portālam db.lv teic “Latvijas Maiznieks” valdes loceklis Māris Daude.

Tā, piemēram, “Latvijas Maiznieks” kā uzņēmums šķiro radītos atkritumus, sadarbojoties ar “Zaļo punktu”. “Noteikti materiāli tiek nodoti uz pārstrādi. Esam viens no lielākajiem “Zaļais punkts” sadarbības partneriem, ko apliecina iegūtais “The Greenest” sertifikāts,” paskaidro M. Daude.

Viņš piemetina, ka uzņēmums nākotnē cer uz vēl ciešāku sadarbību ar organizāciju un vienmēr esot atvērts videi draudzīgām aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā inženieri testē vietējā ražotāja "SRC Brasa" mobilās karavīru atbalsta platformas "Natrix lat-100" prototipu, lai to pielāgotu Nacionālo bruņoto spēku (NBS) kaujas mācību vajadzībām 2020. gada vasarā. Iekārtas pirmais pārbaudes testu process tuvojas noslēguma posmam.

Mobilās kaujas atbalsta platformas izmantošana paredzēta gan kravas – individuālā un vienības ekipējuma pārvadājumiem, gan savienojamībai ar kaujas atbalsta un kaujas nodrošinājuma inženiertehniskiem risinājumiem.

"Pirmie visurgājēja testi lauku apvidū apliecina jaudu un stabilitāti. Platformas nestspējas kapacitāte sasniedza 200 kilogramu, attīstot ātrumu līdz 15 kilometriem stundā," stāsta uzņēmuma "SRC Brasa" militāro programmu direktors Agris Jermacāns. Viņš piebilst, ka modelis komplektēts ar programmētu vadības sistēmu, kas ļaujot manevrēt arī šķēršļota apvidus apstākļos.

Bezpilota kaujas atbalsta platformas attīstīšana notikusi sadarbībā ar zemessargiem, inženieriem un industriālo dizaineru komandu, lai nodrošinātu karavīriem uzticamu atbalsta sistēmas platformu. Tā piedāvā ne tikai manuālu kontroli ar tālvadības pulti, bet speciālisti strādā, lai iekārtu robotizētu, ilgtermiņā nodrošinot pilnībā autonomu pārvietošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Arvien vairāk – sava zīmola lietas

Anda Asere, 17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirties no citiem Latvijas preču veikaliem, kas pēdējos gados sakuplojuši Rīgā un piedāvā līdzīgus darinājumus, var ar individuāli izstrādātām sava zīmola precēm , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šādu ceļu izvēlējusies SIA Etmo īpašniece Signe Auziņa. Uzņēmums tirgo gan sava zīmola preces, gan citu amatnieku un dizaineru lietas. «Vēlamies atšķirties no citiem mazumtirgotājiem, tāpēc piedāvājam arvien vairāk savu lietu,» saka Signe. Amatnieku piedāvājums nebūt nav tik plašs, tāpēc sava kolekcija ir viens no veidiem, kā atšķirties no konkurentiem, jo pēdējā laikā Latvijas preču veikalu skaits ir pieaudzis. Uzņēmuma divu darbības gadu laikā ir tapušas vairākas šaļļu kolekcijas, pēc Etmo pasūtījuma tiek austas linu somas, galda salvetes un celiņi, gatavoti koka paliktnīši, šobrīd top arī porcelāna krūzītes. Šovasar uzņēmums papildināja savu sortimentu arī ar apģērbu – linu kleitām, ziemā tiks papildināts tas ar adījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Tirgū virzās ar zīmolu Dabuga

Renāte Priede, speciāli DB, 30.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieks Dāvids Prols īsteno skolas gadu ieceri, darinot ādas somas un aksesuārus; kopš pagājušā gada oktobra viņš savus produktus tirgū virza ar zīmolu Dabuga

Dabuga Dāvidam ir atgādinājums par tīņa gadiem. Nosaukums veidots no vārda Dāvids, kas rakstīts kirilicā. «Dauzījāmies krievu valodas stundā, kamēr draugi mani tā arī iesauca. Tas bija ļoti krāsains posms manā dzīvē, kad veidojos kā personība, tas man ir atgādinājums par toreiz pieņemtiem lēmumiem un izvēlētiem principiem,» viņš stāsta.

«Kamēr neesmu atpazīstams, cenšos, lai produkti būtu pieejami cenā un laikā, atpazīstamība nāk lēnām,» saka Dāvids.

Par katru produktu ir jāpārliecinās, kā tas «uzvedīsies», – vai nenobružājas, pa kabatām berzējot, kas notiek ar nošuvēm, vīlēm un locījumiem. Tomēr, pirmkārt, jāuzmodelē savs klients, teic Dāvids.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LU studentu Biznesa inkubatorā pie naudas tiek četras biznesa idejas

Zane Atlāce - Bistere, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides simulācijas kamera, daudzfunkcionāls grāmatu plaukts, galda spēle un platforma privātstundu meklēšanai – šīs studentu idejas trešdien atbalstīja LU Biznesa ideju fonds.

Idejas tapušas trijos mēnešos, studentiem piedaloties uzlabotajā LU Ekonomikas un vadības fakultātes studiju kursā Uzņēmējdarbības ekonomika, kura dalībnieki saņem ne vien teorētisku, bet arī praktisku atbalstu sava biznesa uzsākšanai.

Trešdien, 8. jūnijā, notika kursa kulminācija – grantu konkurss, kura rezultātā četras studentu uzņēmēju komandas saņēma kopumā 11 063 eiro finansējumu no LU Biznesa ideju fonda mecenātiem biznesa idejas realizēšanai.

Žūrijas locekļi – LU Biznesa ideju fonda mecenāti - bija vienisprātis par 1600 eiro finansējuma piešķiršanu projektam Simustac. LU Fizikas un matemātikas fakultātes students Kalvis Lauberts izveidoja Vides simulācijas kameru (inkubatoru), kas ir lētāka un vairāk piemērota dabaszinātņu nodarbībām skolās. Idejas autors plāno grantu izmantot eksperimentālu iekārtu partijas ražošanai. Kā vienu no savas idejas būtiskākajiem sasniegumiem Kalvis min ieguldījumu izglītībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Sākotnējās bažas par biznesa izdošanos sen jau pagaisušas

Linda Zalāne, 31.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Malvine.lv līdzās smalki izšūtām, ekstravagantām pērļu rotām papildināts ar apģērbu kolekciju

Pirms trim gadiem, tiekoties ar DB, rotu māksliniece un apģērbu dizainere Malvīne Mennika bija samērā nesen pametusi algotu darbu, lai nodotos rotu veidošanai. Sākotnējās bažas par biznesa izdošanos sen jau pagaisušas, jo šajos gados Malvīnei izdevies ne vien palielināt rotu pārdošanas apjomu ārvalstīs un Latvijā, bet arī papildināt savu zīmolu ar vēl diviem virzieniem – kleitām un džemperiem, kā arī unisex līniju, kurai ir nosaukums Forget The Gender un kurā tiek veidoti džemperi, T krekli, auduma somas un krūzītes, kas apdrukātas ar feminisma tematikai veltītiem tekstiem.

Komentāri

Pievienot komentāru