Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Matīss: Lai saglabātu konkurētspēju, jāsamazina dzelzceļa tarifi 

Lai palielinātu konkurētspēju, ir jāsāk diskusija par dzelzceļa tarifu samazināšanu, šodien Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

LETA, 2015. gada 09. septembris plkst. 13:21

Vērojot kaimiņvalstu aktivitātes, Krievijas rubļa kursu un energoresursu zemās cenas, esot skaidrs, ka ar pašreizējiem tarifiem būs grūti konkurēt. Par šo jautājumu esot jāsāk diskusijas, un to plānots izskatīt arī Ostu padomes sēdē oktobrī.

Ostu padomes sēdē domas dalījās par Eiropas sliežu platuma dzelzceļā projekta Rail Baltica ietekmi uz pašreizējo tranzīta koridoru. Skeptiski noskaņotie skaidroja, ka nekādas pozitīvas ietekmes nebūs. Tieši otrādi - jaunā projekta realizācijas gaitā ik gadu tam nāksies no valsts budžeta atrast pāris simtu miljonu eiro, kas savukārt nozīmējot, ka Latvijas Dzelzceļam (LDz) atbalstošo līdzekļu var pietrūkt. Līdz ar to esot jautājums, vai valsts varēs atrast instrumentus, kā paaugstināt LDz konkurētspēju, samazinot infrastruktūras izmaksas.

Satiksmes ministrs savukārt norādīja, ka Rail Baltica tiešas ietekmes uz LDz nav. Turklāt ar jauno projektu varot piesaistīt jaunas kravas, kuras varētu transportēt, izmantojot jaunās sliedes uz Eiropu, un tālāk šīs kravas loģistikas centrā pārlikt uz Krievijas platuma sliedēm.

Matīss skaidroja - ja augustā Latvijas tranzīta koridorā bijis kravu pieaugums līdz pat 9%, tad septembris neesot pats veiksmīgākais mēnesis.

Jau ziņots, ka vairāk nekā četru mēnešu laikā jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta pētnieki - pilnsabiedrības RB Latvija eksperti -, tiekoties ar iedzīvotāju un pašvaldību konsultatīvo darba grupu pārstāvjiem, meklējuši risinājumus Rail Baltica trases labākam novietojumam valsts teritorijā. Pēc Rail Baltica trases sākotnējās sabiedriskās apspriešanas, kura šopavasar notika 15 pašvaldībās, tika saņemti vairāk nekā 500 priekšlikumi, tika izveidotas desmit gan pašvaldību, gan iedzīvotāju konsultatīvās darba grupas.

Ņemot vērā pamatotus un argumentētus pašvaldību un iedzīvotāju viedokļus un priekšlikumus, ir izstrādātas trīs jaunas dzelzceļa trases novietojuma alternatīvas, no kurām viena ir Mārupes novadā un divas skar Salacgrīvas un Limbažu novadus.
Visu trīs alternatīvu izpēte veikta 300 metru platā dzelzceļa koridorā, bet zināms, ka faktiskajam koridoram būs nepieciešama 40 līdz 60 metru plata josla.

Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.

Rail Baltica projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai, intervijā aģentūrai LETA norādīja Rail Baltica projekta koordinējošās institūcijas - trīs Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail - valdes loceklis Edvīns Bērziņš. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 07. jūlijs plkst. 7:54

Dīzeļvilcienu modernizācija ir ES projekts, kura termiņš nosaka, ka šogad, ne vēlāk,...

2015. gada 17. jūnijs plkst. 14:10

Otrdien, 16. jūnijā, 51. Parīzes aviošova ietvaros satiksmes ministrs Anrijs Matīss tikās...

2015. gada 26. maijs plkst. 12:24

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss piedalās Starptautiskajā Transporta forumā (ITF), kas ik gadu...

2015. gada 20. maijs plkst. 10:13

Ceļu būvniecības kvalitāte Latvijā uzlabojas, intervijā LNT raidījumā 900 sekundes sacīja VAS...

2015. gada 28. aprīlis plkst. 10:21

Ja netiks panākta vienošanās par īpašumu atpirkšanu projekta Rail Baltica sakarā,...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Coworking Liepaja telpas par savu darba vietu sauc aptuveni 40 pastāvīgie biedri,...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2015. gada 09. septembris plkst. 9:29

Līdz šā gada beigām plānots visā valstī ieviest vienotus tarifus braukšanai reģionālo...

2015. gada 09. septembris plkst. 8:53

Otrdien, 8. septembrī, atklāts jaunais biznesa aviācijas centrs FBO RIGA, kura izbūvē...

2015. gada 08. septembris plkst. 12:54

Atkājot jauno biznesa aviācijas centru FBO RIGA, uzņēmums plāno palielināt apkalpoto biznesa...

2015. gada 08. septembris plkst. 8:27

Veidos holdingu valsts transporta kompāniju pārvaldīšanai vienotā tranzīta koridora piedāvāšanai,...

2015. gada 07. septembris plkst. 11:05

Augustā un septembrī starppilsētu maršrutos ceļā devušies trīs SIA VTU Valmiera jauniegādātie...

2015. gada 03. septembris plkst. 15:02

Attīstot biznesa aviācijas sektoru starptautiskajā lidostā Rīga un atverot jaunu biznesa aviācijas...

2015. gada 03. septembris plkst. 9:55

Šā gada augustā AS Tallink Grupp pārvadājusi 936,25 tūkstošus pasažieru, kas ir...

2015. gada 02. septembris plkst. 15:58

Lai gan Eiropas valstīs, tostarp Latvijā biznesa aviāciju iepriekš būtiski ietekmējis militārais...

2015. gada 02. septembris plkst. 13:07

2015. gada pirmajā pusgadā ar sabiedrisko transportu pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par...

2015. gada 02. septembris plkst. 10:43

Vitol pārvaldītā ieguldījumu sabiedrība Vitol Investment Partnership ir vienojusies par MISC Berhad...