Auto

Mazākais Mercedes limuzīns izvirza jaunus standartus pats sev un sīkstākajiem konkurentiem

Aldis Zelmenis, 04.04.2014

Foto: Mercedes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Nekad iepriekš C klases sedans nav bijis tik izteikti tuvu Mercedes dārgākajiem limuzīniem. Tas attiecas ne tikai uz dižciltīgu un glaunu dizainu, kas apzināti veidots pēc S klases sedana šablona, bet arī uz tehnisko un komforta pildījumu, kurā daudzas lietas paņemtas no tās pašas S klases.

Mercedes ir paveikuši teicamu darbu. Spriediet paši – Audi sava jaunā A4 sedana iznākšanas datumu pārlika uz vēlāku laiku tieši tad, kad dienasgaismu ieradzīja jaunais C klases sedans.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mercedes iekštelpu ir godam uzposis, ietērpjot to jaunās drānās, kas pēc taustes un acs testa izskatīsies daudz aristokrātiskāk un cēlāk nekā gaidīts. Godīgi atzīšos, ka uz jaunā modeļa fona iepriekšējais C klases interjers izskatās pēc neglītā pīlēna. Materiālu izvēle un pedantiska uzmanība pat pret niecīgāko sīkumie ir tas, kas sildīs Mercedes īpašnieku sirdis. Pat ar klavierlaku pārklātie dabiskā koka imitācijas paneļi, kas citu ražotāju modeļos kaitina un izraisa nepatiku, C klasē ir nostrādāti līdz pilnībai un ergonomiski izceļ interjera augsto statusu. Multimediju centrs ar planšetdatoram līdzīgo ekrānu ir piestiprināts pie viduskonsoles augšējās daļas, bet vadības groži ir uzticēti grozāmai vadības ripai un speciālam touch pad jeb skārienjutīgam paliktnim.

Loģiski, ka auto ir nobruņots ar modernākajām aktīvās un pasīvās drošības sistēmām. Savukārt klasiskā stila pulkstenis viduskonsoles apakšējā daļā, uz priekšējā vējstikla iepresētais Karla Benza vārds, iespēja uzinstalēt salona apgaismojumu baltā, tirkīzzaļā vai vakara saules dzeltenā tonī, salona AiR-Balance īpašie parfīmi, kas smaržinās salonu, bet neuzsūksies pasažieru drēbēs, visbeidzot automātiskās pārnesumkārbas svira pie stūres rata – šie un vēl daudzi citi knifi ir Mercedes atšķirības zīmes no citiem premium ražotājiem. Kā jau tas allaž ir pierasts, jaunas un labas lietas parasti maksā brangu naudas žūksni, un C klases sedans nebūs izņēmums. Lētākajā izpildījumā ar 156 ZS jaudīgo benzīnmotoru C klases limuzīns maksās, sākot no 33 920 eiro, savukārt par dīzeļversiju C 220 BlueTEC nāksies noskaitīt vismaz 38 970 eiro. Tas nozīmē, ka, nedaudz parakņājoties milzīgajā C klases papildaprīkojuma sarakstā, auto cenu bez liekas piepūles var uzskrūvēt līdz 45 vai 50 tūkst. eiro. Loģiski, ka tajā brīdī tiks uzdots «klasiskais» jautājums – vai izvēleties labi nopakotu C klasi vai pieticīgāk nokomplektētu, taču izmēros maķenīt lielāko E klasi.

Motori

Pagaidām C klases sedanam Latvijā ir pieejami trīs četrcilindru turbomotori. C180 ar 1,6 litru benzīnmotors, kurš attīsta 156 ZS lielu jaudu un 250 ņūtonmetrus lielu griezes momentu, kā arī C200 ar 184 ZS jaudīgu divu litru benzīnmotoru, kam greizes moments sasniegs 300 ņūtonmetrus. Visbeidzot dīzeļmotoru cienītājiem noteikti patiks jaunā 170 ZS jaudīga C220 BlueTec dīzeļstacija. Tieši ar šo motoru Dienas Biznesa autoapskatniekam bija iespēja iepazīt jauno C klases sedanu. Ja standartā visiem motoriem pienākas sešpakāpju manuālā transmisija, tad par atsevišķu piemaksu var izvēlēties labi zināmo 7 G-Tronic automātu. Arī testa auto bija saprecināts ar septiņpakāpju automātu. Lielisks motors, kas, neskatoties uz to, ka bija noripojis tikai 300 kilometrus, testa brauciena beigās uzvaroši paziņoja par 6,2 litru vidējo degvielas patēriņu. Ilgtermiņā motora apetīte noteikti noplaks un pieci litri uz 100 kilometriem nebūs nekāds pārsteigums. Turklāt motora un septiņpakāpju automāta sinerģija ir labs paraugs tam, cik plūdeni un sinhroni mūsdienas vajadzētu strādāt tehnikai. Motora 400 ņutonmetru griezes moments garantēs lielisku vilkmi pie dažādiem režīmiem, bet septiņpakāpju automāts akadēmiski ļaus pilnībā izmantot motoro solītos labumus.

Vadāmība

Atgādināsim, ka jaunās C klases pamatā ir pilnīgi jauna platforma, bet pats auto ir kļuvis par 10 centimetriem garāks un četriem centimetriem platāks. Pastiepjot riteņu bāzi, auto otrajā sēdekļu rindā ir palielinātas vietas pasažieriem, jo īpaši – viņu kājām. Tehniskās jaunrades rezultātā, plaši izmantojot vieglos, bet tajā pašā laikā izturīgos metālus, C klases sedans ir novājējis par 100 kilogramiem. Zīmīgi, ka svara nomešana nav traucējusi palielināt virsbūves stiprību pret vērpi un sasniegt teicamu areodinamikas pretestības koeficientu 0,24 Cd. Pirmajā brīdī škiet, ka viss šo izmaiņu kopums ir apzināti veidots, lai C klases sedana komforts attiecīgos brīžos transformētos par kaut ko izteikti sportiskāku. Visticamāk, ka kaisle un sports ir atstātas citām C klases modifikācijām, taču civilajam Mercedes sedanam visa pamatā tomēr ir komforts. Tas tiesa, ka, pasūtinot Airmatic pneimatisko balstiekārtu, auto regulējumos atradīsiet Comfort, Eco, Individual, Sport un Sport Plus. Katrā no šiem režīmiem mainās stūres pievada cietība, transmisijas darbības ātrums, bremžu atsaucība, taču pats svarīgākais – tiek mainīta amortizatoru cietība. Aktivizējot dusmīgāko Sport Plus režīmu, atsaucība uz akseleratora pedāļa ir acīmredzami lielāka, motors apzināti tur augstākus apgriezienus, taču C klases sedans zemapziņā tomēr paliks uzticīgs komfortam. Auto nemaz īsti nevēlas skrieties un kādam kaut ko pierādīt. Tas arī nav nepieciešams.

Verdikts

Iespējams, visu laiku glaunākais un elegantākais C klases sedans. Daudzējādā ziņā ar vienu kāju jau ir iekāpis klasi augstāk stāvošā E klases teritorijā.