Jaunākais izdevums

Lai gan Latvija un arī Baltija kopumā ir mazs tirgus, starptautiskajam IT uzņēmumam Sage ir nopietna interese par to

Latvijas kompānijām ir tās pašas problēmas kas lieliem citu valstu uzņēmumiem, turklāt tās aug un attīstās citos tirgos, tāpēc tām ir vajadzība pēc vienotas IT sistēmas vai vides, kur redzēt aktuālo uzņēmuma stāvokli, lai operatīvi spētu pieņemt nepieciešamos lēmumus, norāda IT kompānijas Sage jauno tirgu biznesa attīstības vadītājs Žeremī Kokels (Jérémy Cocqueel). Vairāk par Sage ambīcijām Latvijā viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 23. marta laikrakstā Dienas Bizness:

Sage un Aletio sadarbojas jau trīs gadus. Kā jūs raksturotu Latvijas tirgu? Kādas tendences, problēmas un iespējas te paveras?

Situācija ir ļoti iedrošinoša. Pirms trim gadiem mūsu te nebija, Sage zīmols nebija zināms, mums nebija klientu. Ar Aletio mēs visu esam veidojuši no nulles, un tagad pēc trim gadiem mums ir 25 klienti, kas lieto mūsu risinājumu. Kompānijas ir pieradušas izmantot Microsoft vai SAP risinājumus, bet tie daudziem uzņēmumiem ir pārāk sarežģīti un smagnēji. Mēs nodrošinām tiešsaistes uzņēmuma resursu plānošanas sistēmas (ERP) risinājumu vidēja mēroga kompānijām visā pasaulē. Ja salīdzina pasaules kompāniju lielumu ar Latviju, tad tās būtu visas lielās un vidējās kompānijas Latvijā.

Varam redzēt, ka kompānijām ir vēlme aprīkot sevi ar modernām IT sistēmām, kas būtu ērti pielāgojamas un piemērotas mobilajām ierīcēm, lai aktuālā informācija darbiniekiem būtu vienmēr un visur pieejama. Man ir sajūta, ka tirgus strauji attīstās un kompānijas pieprasa jaunus risinājumus. Arī Latvijā kompānijas aug. Vienlaikus konkurence kompāniju vidū ir tiešām sīva. Uzņēmumi, kam nav uzņēmuma resursu plānošanas sistēmas, nav tik konkurētspējīgi, ātri, nevar nodrošināt sev tik lielu tirgus daļu. Tāpēc tiem vajag pareizo risinājumu. Savukārt, ja kompānijai jau ir uzņēmuma resursu plānošanas sistēma, pēc kāda laika vajag veikt pāreju uz jaunāku versiju vai migrēt uz labāku sistēmu.

Latvijas tirgus ir ļoti aktīvs. Lai gan Centrāleiropā, piemēram, Francijā, varētu šķist, ka Baltija ir mazs tirgus, es varu teikt pretējo – Latvija un Baltija ir mums interesants tirgus.

Kāpēc?

Tirgus strauji attīstās, kompānijām ir tā pašas sāpes un problēmas, kas citu lielu valstu uzņēmumiem. Tāpat kompānijas aug, un, kad tās aug, vajadzīgas atbilstošas IT sistēmas, lai procesi notiktu pareizi. Ja uzņēmumi ieiet jaunos tirgos, mēs varam palīdzēt. Baltija ir pievilcīgs tirgus dažādu nozaru uzņēmumu attīstībai, un Sage ir priecīgs, ja var šiem uzņēmumiem piedāvāt piemērotāko risinājumu. Tirgus attītās diezgan strauji, vienlaikus tas ir ļoti prasīgs.

Kādas ir Sage ambīcijas Latvijā?

Dubultot apgrozījumu katru gadu. Tas ir ambiciozi, bet tirgus to pieļauj, pēdējos trijos gados mums tas ir izdevies. Mēs pie tā jau esam pieraduši.

Kādas ir atšķirības, ja salīdzinām Latviju un citus tirgus?

Kompāniju izmērs ir daudz mazāks. Sage pamata tirgus ir uzņēmumi, kuros strādā 100 līdz 5000 darbinieki, bet Baltijā – no 50 līdz 500. Nav daudz kompāniju, kas būtu daudz lielākas. Process, izvēloties jaunu resursu plānošanas sistēmu, Latvijā un citur ir diezgan līdzīgs – iniciators ir uzņēmumu augstākā vadība, kas pēta avīzes, internetu un konkurentus.

Visu interviju Mazs, bet pievilcīgs tirgus lasiet 23. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Plašāk par konferenci: http://konferences.db.lv/conferences/sage-ienaksana-latvija/

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personālvadības mākoņrisinājuma "CakeHR" pārņemšana papildina personālvadības mākoņrisinājuma iespējas mazajiem uzņēmumiem "Sage Business Cloud" risinājumā.

"Sage" produktu vadītāja Lī Pērkina (Lee Perkins) vērtējumā "CakeHR" nodrošina viegli lietojamus personālvadības mākoņrisinājumus, kas palīdz uzņēmumiem veicināt produktivitāti un nodrošināt lielisku pieredzi. "Pamats tam, kāpēc "Sage" ir kļuvusi par lielisku programmatūra kā pakalpojums kompāniju, ir tas, ka mēs veidojam un pārņemam lieliskas tehnoloģijas, kas palīdz grāmatvežiem un uzņēmumiem fokusēties uz to, kas ir pats svarīgākais," viņš norāda.

"Apvienojot mūsu un "Sage" pieredzi un zināšanas, "CakeHR" spēs attīstīt savu vīziju nodrošināt viegli lietojamu, spēcīgu un vienmēr pieejamu personālvadības platformu jebkurai organizācijai. Personālvadība ir pelnījusi vairāk, tā ir jāvienkāršo. Spēku apvienošana ar "Sage" ir ļāvusi mums piekļūt šim mērķim tuvāk nekā jebkad iepriekš," norāda Kaspars Upmanis, "CakeHR" vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TIEŠRAIDE: Seminārs Kā iegūt vēlamo rezultātu, ieguldot mazāk resursu jeb SAGE ienākšana Latvijā

Dienas Bizness, 06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot informācijas apjomam, klienti kļūst zinošāki, konkurenti neatlaidīgāki, produktu dzīves cikls samazinās, prasības kvalitātei palielinās. Aktuālāks kļūst jautājums – kā iegūt vēlamo rezultātu, ieguldot mazāk resursu? Kā mainīt ierasto uz inovatīvu tehnoloģiju ieviešanu. Kā pārdomāta loģistika, noliktavas un iekārtu racionāla darbība vai biznesa procesu optimizācija var dot gaidīto rezultātu? Kā darīt lietas pareizi un kā darīt pareizās lietas?

Programma

9.30 – 10.00 Dalībnieku ierašanās un reģistrācija

10.00 – 10.10 Semināra atklāšana

Līva Melbārzde, laikraksta Dienas Bizness galvenā redaktore

10.10. – 10.30 SAGE ienākšana Latvijā

Jeremy Cocqueel, SAGE Jauno reģionu biznesa attīstītības vadītājs

10.30 – 10.50 Bolderāja Serviss: Procesu caurspīdība jeb kā ieraudzīt pilnu bildi

Ronalds Šulcs, Aletio projektu vadītājs

10.50 – 11.10 Billerudkorsnas Latvia: Nozares specifika nav šķērslis ērtai procesu vadībai

Artūrs Agadžanovs, Aletio valdes loceklis

11.10 – 11.30 Compaqpeat: Dubultais darbs ir izslēgts

Gundars Gulbis, Aletio valdes loceklis

11.30 – 12.00 Kafijas pauze, tīklošanās

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji ir inovatīvi un spēj ģenerēt jaunas idejas, taču nereti problēmas sagādā efektivitātes uzlabošana, DB rīkotajā konferencē «Kā iegūt vēlamo rezultātu, ieguldot mazāk resursu jeb Sage ienākšana Latvijā» atzina eksperti.

Uzņēmējiem ir jādomā ilgtermiņā, taču nereti ikdienas problēmas neļauj skatīt biznesu kopskatā, tāpat būtiska problēma uzņēmējdarbībā ir koordinācijas trūkums starp dažādām organizācijas nodaļām, kas neļauj uzņēmuma vadībai vai darbiniekiem saņemt aktuālāko informāciju par kādu no darbības jomām, konferences laikā secināja tās dalībnieki. Tādēļ ir jādomā par risinājumiem, kas atvieglo ikdienas darbību, taču tajā pašā laikā ļauj sasniegt augstākus rezultātus. Pirms trim gadiem Latvijā darbu sāka starptautiskais IT uzņēmums Sage, sadarbojoties ar Latvijas kompāniju SIA Aletio, un piedāvājot Sage Enterprise Management uzņēmuma resursu plānošanas sistēmu (ERP) uzņēmumiem, lai uzlabotu to efektivitāti. Vērtējot Latvijā strādājošos uzņēmējus, SIA Aletio pārdošanas vadītājs Gundars Gulbis novērojis, ka viņi pēc savas dabas ir ļoti uzņēmīgi un spēj ģenerēt jaunas biznesa idejas, kā arī saskata to, kas ir vajadzīgs tirgum, tāpat spēj izdomāt risinājumus un izveidot uzņēmumus, kas realizē šos risinājumus dzīvē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu mākslinieka Endija Vorhola veidotais Merilinas Monro portrets izsolē Ņujorkā pirmdien pārdots par 195 miljoniem dolāru (184,7 miljoniem eiro).

1964.gadā tapušais portrets "Shot Sage Blue Marilyn" kļuvis par dārgāko 20.gadsimta mākslas darbu, kāds pārdots izsolē. Tas balstīts uz aktrises foto portretu un darināts zīdspiedes tehnikā.

Monro portrets, kas ir viens no pazīstamākajiem Vorhola darbiem, pārdots izsoļu namā "Christie's".

Par vēl lielāku summu izsolē pārdota tikai Leonardo da Vinči glezna "Salvator Mundi" ("Pasaules glābējs"), kas 2017.gadā tika izsolīta par 450,3 miljoniem dolāru.

"Shot Sage Blue Marilyn" jaunais īpašnieks nav zināms. Portretu pārdeva Tomasa un Dorisas Ammannu fonds Cīrihē, kas parasti ienākumus no izsolēm ziedo labdarībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Revolut» saviem biznesa klientiem palīdzējis ietaupīt jau vairāk nekā 12 miljonus eiro, kurus tie būtu iztērējuši bankas maksājumos.

«Revolut» biznesa konti tika ieviesti pagājušā gada jūnijā. Kopš tā laika šādus kontus izveidojuši 60 tūkstoši klientu un katru dienu kompānijai pievienojas aptuveni 120 jauni biznesa klienti

Biznesa klientus uzņēmums šonedēļ iepazīstināja ar jaunu rīku «Revolut Connect», kas ļauj kompānijas biznesa kontus tieši salāgot ar uzņēmumos ikdienā izmantojamajām aprēķinu vai komunikācijas programmām. Biznesa klienti, izmantojot atklātās programmēšanas saskarnes (API), varēs automatizēt arī visbiežāk veicamos savus ikdienas uzdevumus un uzņēmuma darba procesus, piemēram, algu izmaksu, norēķinus ar klientiem, kā arī tūlītējos atgādinājumus un paziņojumus par jebkuru no veicamajām darbībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus

Anda Asere, 10.09.2020

Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore

Foto: Anda Asere

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim šogad Latvijas jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus eiro, lielākās investīcijas piesaistījuši "Juro" un "Lokalise".

Tā šodien notiekošajā Latvijas Jaunuzņēmumu kopienas forumā informēja Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore. Asociācijas dati liecina, ka 2019. gadā jaunuzņēmumi piesaistīja 17,3 miljonus eiro, bet 2018. gadā – 16,5 miljonus eiro.

Riska kapitāla fonda "Change Ventures" partneris Andris K. Bērziņš norāda, ka kopumā vērojama tendence, ka saistībā ar Covid-19 izraisīto neskaidrību nedaudz samazinās finansējuma apjoms, ko piesaista jaunuzņēmumi – investīciju skaits un vidējās summas. Taču viņš uzsver, ka labas komandas arvien spēj piesaistīt finansējumu.

Šobrīd Latvijā darbojas vairāk nekā 400 jaunuzņēmumi, no kuriem kā aktīvus var uzskatīt 230. 36% jaunuzņēmumu darbojas programmatūra kā pakalpojums nozarē, 24% strādā ar finanšu tehnoloģijām un 11% ir zinātniskie jaunuzņēmumi. Kā piemērus ar lielāko ietekmi D. Lāce–Davidova min "Sonarworks", "Printful", "Printify" un "Edurio".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veidi, kā pagatavot kafiju, ir daudz un dažādi – sākot ar maltas kafijas apliešanu krūzītē un beidzot ar restorāna līmeņa dzēriena pagatavošanu, izmantojot modernu kafijas automātu. Šoreiz pastāstīsim par 2. variantu, proti, kā izlemt, kurš no visiem kafijas automātiem ir piemērotākais tieši tavām vēlmēm un vajadzībām?

1. solis: iepazīstam kafijas automātu veidus

Kafijas automāti ir ļoti daudzveidīgi. Kā zināt, kuru no neskaitāmajiem modeļiem izvēlēties? Atbildes meklēšana uz šo jautājumu būs vienkāršāka, ja pirms tam iepazīsies ar kafijas automātu veidiem.

Kapsulu automāti

Būs grūti atrast vienkāršāku kafijas pagatavošanas veidu par to, ko piedāvā kafijas automāti ar kapsulām. Tajos lielisku kafiju iespējams pagatavot dažu sekunžu laikā – atliek vien automātā ievietot kafijas kapsulu, nospiest pogu, un dzēriens jau pēc dažām sekundēm būs tavā krūzītē.

Komentāri

Pievienot komentāru