Šā gada pirmajā ceturksnī ātrās ēdināšanas ķēdes McDonald’s ienākumi samazinājušies par 11%, turpinot samazināties pārdošanas apjomiem ārvalstīs, raksta Wall Street Journal.
Uzņēmuma peļņa saruka no 1,2 miljardiem dolāru pērn līdz 812 miljoniem šajā gadā.
Pagājušajā mēnesī uzņēmums nomainīja vadītāju un patlaban tas ir Stīvs Īsterbruks. Jaunais vadītājs norādījis, ka negatīva dinamika vērojama visos lielākajos uzņēmuma pārdošanas segmentos.
«McDonald’s vadības komanda patlaban fokusējas, lai spētu straujāk reaģēt uz šodienas patērētāja vajadzībām, gaidām un konkurences pilno tirgu,» norādīts uzņēmuma paziņojumā. «Uzņēmums patlaban veido izmaiņu plānu, lai uzlabotu darbību un nodrošinātu izaugsmi,» uzsver S. Īsterbruks.
Lielākais pārdošanas apjomu kritums novērots Āzijā – par 8,3%, ko skaidro ar pārtikas drošības skandāliem šajā reģionā. Kompānija ziņo, ka Ķīnas biznesa rādītāji aizvien ir slikti, taču uzrāda uzlabošanās pazīmes.
ASV pārdošanas apjomi saruka par 2,6%, uzņēmumam nespējot piesaistīt klientus no konkurentiem, savukārt Eiropā pārdošanas apjomi saruka par 0,6%.
Lai samazinātu izmaksas, McDonald’s pirmajā ceturksnī slēdza 220 restorānus, kuri uzrādīja sliktus rezultātus – galvenokārt ASV un Ķīnā, savukārt Japānā tika slēgti 130 restorāni. Uzņēmums plāno slēgt vēl 350 restorānus. Kopumā McDonald’s pieder vairāk nekā 36 tūkstoši restorānu pasaulē.