Meklēt un atrast pērles 20. gadsimtā 

20. gadsimts nav mīļu, vecu nieciņu bodīte, bet ir konceptuāls un mērķtiecīgi virzīts uzņēmums. «Es cenšos piedāvāt labāko lietu izlasi, bet katru reizi, kad kaut ko pērku, jārēķinās ar reālo situāciju – vai es šo priekšmetu varu atļauties, vai cilvēki to sapratīs,» stāsta Dite Jurcāne, izmeklētu pagājušā gadsimta dizaina lietu veikala 20. gadsimts vadītāja.

Anda Asere, 2013. gada 20. maijs plkst. 8:25

Iepriekš D. Jurcāne strādāja Sintijas Vaivades arhitektu birojā, bet krīzes laikā nozarē samazinājās darba apjoms, radās iespēja atlicināt laiku jaunām idejām. Par XX gs. lietu veikala atvēršanu viņa jau kādu laiku bija domājusi, tāpēc izlēma, ka īstais brīdis ir pienācis. «Es nevis gribēju savu biznesu un tad nospriedu, ka tas būs šāds, bet gan jau no paša sākuma skaidri zināju, ka gribētu tieši šādu veikalu. Man jau bija neliels privāts lietu krājums, kā arī zināšanas, pieredze un patika,» viņa stāsta.

Biznesa sākšana krīzē tagad uzņēmējai šķietot pārdrošs solis, ievērojot tolaik valdošo piesardzību. «Tajā pašā laikā – pavisam citādi būtu sākt uzņēmējdarbību, kur vajadzīgas iekārtas, kas jāpērk kredītā un uzliek milzīgas fiksētās izmaksas. Tā kā iesākumam lietu izlase man bija un telpas nemaksāja dārgi, kas man varēja notikt? Ļaunākajā gadījumā – varēja neizdoties. Tad es ņemtu savas lietas un ietu atpakaļ uz mājām,» spriež D. Jurcāne.

D. Jurcāne ikdienā strādā viena pati, vēl palīdz grāmatvedis, kurš strādā attālināti. «Sākot biznesu, būtu bijis gudri laikus domāt par komandu. Es esmu viena pati, tas ir bijis taupības labad, un ir koks ar diviem galiem. Tas ir sava veida ietaupījums, neviens cits nevarēs izstāstīt tik labi kā es, bet divatā būtu vieglāk. Tagad ir tā – ja eju uz banku, tad nemazgāju grīdu vai nerakstu cenu zīmes. Tas nav diez ko produktīvi, turklāt idejas vislabāk var attīstīt sarunās un viedokļu apmaiņā,» viņa dalās savā pieredzē.

Pašreizējo situāciju D. Jurcāne mēģinās vērst par labu, taču nebūšot viegli – iespējas samaksāt ir ierobežotas un par nelielu atalgojumu atrast ieinteresētu darbinieku ir teju neiespējami.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

Ar kokogļu ražošanu Rēzeknes uzņēmums Baibiņa nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus....

No šīs sadaļas
2013. gada 16. maijs plkst. 18:19

Tie, kas izlemj atgriezties no ārzemēm Latvijā, biežāk nekā vietējie uzdrīkstas dibināt...

2013. gada 15. maijs plkst. 8:25

Mārupiešu Ineses un Andra Priekuļu uzņēmums Norden cosmetics pastāv jau gadus desmit,...

2013. gada 14. maijs plkst. 8:25

Telefonu dekoratīvo aizsargplēvju modi ietekmē laikapstākļi – tiklīdz uzspīd pavasara saulīte,...

2013. gada 13. maijs plkst. 8:25

Uztura skolā Vegus māca, kam jābūt veģetārieša šķīvī un izglīto arī ēdināšanas...

2013. gada 08. maijs plkst. 8:35

Latvijā ražo visu, kas dzīvei vajadzīgs – vēlējās pierādīt DBdaba īpašnieces Dace...

2013. gada 07. maijs plkst. 8:05

Pēc SIA Eko vīns iniciatīvas Aizputes muižas velvju pagrabos izveidota vīna darītava,...

2013. gada 02. maijs plkst. 8:00

Patika pašam un arī citiem, tāpēc Māris Bandenieks nolēma sākt savu biznesu,...

2013. gada 30. aprīlis plkst. 8:05

Taste Caps savu mājasdarbu Latvijā ir izpildījis, tagad ir pienācis laiks spert...

2013. gada 29. aprīlis plkst. 8:45

Topošais uzņēmējs Jānis Šilkovs nolēmis sākt etnogrāfiskā tekstila atdzīvināšanu...

2013. gada 24. aprīlis plkst. 7:55

Rūpējoties par mēbeļu drošību un palešu iepakošanu, brāļi Šakeli...