Pārtika

Milda iziet peļņas «zonā»

Anda Asere, 18.06.2013

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

SIA Milda KM pērn ir samazinājusi privāto preču zīmju ražošanas īpatsvaru un palielinājusi savu zīmolu – Milda un Gardi gan – pārdošanas apjomus.

«Pagājušais gads bija veiksmīgs. Izgājām peļņas «zonā» un sākām pelnīt – t.s. pirmsnodokļu peļņa jeb EBITDA bija 160 tūkstoši latu, arī neto peļņa bija pozitīva. Uzņēmuma apgrozījums bija aptuveni 2,2 miljoni latu. Nav pārāk daudz – vēl ir, kur augt,» spriež Viesturs Kuļikovskis, SIA Milda KM valdes loceklis. Šogad paredzēts apgrozījuma pieaugums vairāk nekā 10% apmērā.

SIA Milda KM ražo dažādas mērces (tomātu mērce, kečups, majonēze), gatavos ēdienus (zupas u.c.) un ievārījumus.

Pērn uzņēmumam ir izdevies palielināt pārdoto produktu apjomu ar savu zīmolu Milda un Gardi gan. Iepriekš SIA Milda KM diezgan daudz ražoja privāto preču zīmju produktus – ap 45%. Pērn šis īpatsvars samazināts līdz 19%. «Mūsu Milda un Gardi gan produktu pārdošanas apjoms ir jūtami audzis, to var redzēt arī veikalu plauktos. Daudz labāk ir attīstīt savus zīmolus, taču privātie zīmoli dod stabilu apjomu un nodrošina ražošanas iekārtu vienmērīgu noslodzi,» spriež V. Kuļikovskis.

Kopš 2008. gada īpašnieki uzņēmumā investējuši 3,5 miljonus eiro. Šobrīd SIA Milda KM strādā ar Lauku atbalsta dienesta (LAD) apstiprinātu projektu par dārzeņu konservācijas līnijas automatizāciju. Tā kopējā summa ir vairāk nekā viens miljons latu, no kā LAD līdzfinansējums ir 440 tūkstoši latu. «Šis projekts ļaus palielināt ražošanas apjomu. Šobrīd ražojam līdz desmit tūkstošiem konservu burku dienā, bet pēc projekta realizācijas būsim spējīgi trīskāršot šo apjomu,» teic V. Kuļikovskis.

Šobrīd uzņēmums savu produkciju eksportē uz Lietuvu, Igauniju, Īriju un Angliju, un eksports veido 30% no apgrozījuma. Vislielākās izaugsmes iespējas eksportā V. Kuļikovskis redz gatavo ēdienu grupā.