Ministrijām eiro ieviešanas izdevumu segšananai nākamajos divos gados nepieciešami 8,392 miljoni latu.
Jāatgādina, ka Latvija eiro plāno ieviest 2014. gada 1. janvārī. Pērn apkopotie indikatīvie izdevumi saistībā ar eiro ieviešanu Latvijā tika aplēsti nedaudz lielāki – 8,713 milj. latu apmērā.
Valdība konceptuāli atbalstījusi finansējuma piešķiršanu ministrijām (centrālajām valsts iestādēm) eiro ieviešanas izdevumu segšanai, tostarp nosakot, ka eiro IT projektam pieejamais finansējums ir 4,147 milj. latu. Par atbildīgo noteikta Valsts reģionālās attīstības aģentūra. Finanšu ministrijai (FM) gan vēl jāprecizē atsevišķi dokumenti,
Atbilstoši FM apkopotajai informācijai vienotajam ministriju un citu centrālo valsts iestāžu informācijas sistēmu pielāgošanai eiro projektam nākamgad nepieciešami 3,984 milj. latu. Izmaksas veido ministriju specifisko informācijas sistēmu (73 sistēmas) pielāgošanas izdevumi un ministriju un citu centrālo valsts iestāžu grāmatvedības un personālvadības sistēmu (68 sistēmas) pielāgošanas izdevumi.
Eiro komunikācijas pasākumu īstenošanai nepieciešami 1,4 milj. latu, un tas noteikts, ņemot vērā citu dalībvalstu pieredzi un Eiropas Komisijas ieteikumus balstīties uz pieņēmumu – viens eiro uz vienu valsts iedzīvotāju. Izmaksas 50% apmērā no faktiski veiktajiem izdevumiem eiro komunikācijas nodrošināšanai tiek plānots segt no Eiropas Komisijas piešķirtā Granta finansējuma eiro komunikācijas pasākumiem. Savukārt pārējiem ar eiro ieviešanu saistītajiem pasākumiem nepieciešami 2,844 miljoni latu, tostarp 1,754 milj. latu nākamgad un 1,09 milj. latu 2014. gadā. No pārējiem izdevumiem galvenie izmaksu bloki saistīti ar skaidrās naudas apmaiņas pasākumu nodrošināšanu valsts a/s Latvijas Pasts 2013. gadā – 742,4 tūkstoši latu un 2014. gadā – 712,9 tūkst. latu, drošības pasākumu nodrošināšanu – attiecīgi 678,3 tūkst. latu un 283 tūkst. latu, kā arī nefinanšu uzņēmumu un patērētāju tiesību aizsardzības organizāciju informēšanu, tostarp kampaņas «Godīgs euro ieviesējs» pārvaldības nodrošināšanu, un Centrālās statistikas pārvaldes apsekojumu papildus izmaksu segšanai 183,4 tūkst. latu un 87 tūkst. latu.