«Mums ir vairāk veikalu nekā visiem konkurentiem kopā» 

Igaunijas tirgotāja Coop apgrozījums 2017. gadā sasniedzis 551 miljonu eiro, mērķis ir to audzēt līdz vienam miljardam eiro 2025. gadā; pērn kompānija iegādājās banku

Anda Asere, 2018. gada 12. februāris plkst. 10:31

«Mums ir vairāk veikalu nekā visiem konkurentiem kopā,» laikrakstam Dienas Bizness apgalvo Martins Mīdo (Martin Miido), AS Coop Eesti Keskühistu komunikācijas vadītājs. Coop ir teju 350 veikali visā Igaunijā, un tā tirgus daļa ir 22%. Coop, ko agrāk sauca par kooperatīvu sabiedrību Eesti Tarbijateühistute Keskühistu, pirmsākumi meklējami 1902. gadā Igaunijas pilsētā Antslā, kur 17 zemnieki sanāca kopā un nolēma, ka vēlas nopirkt darbarīkus, izslēdzot no spēles ārzemju dīleri, tā iegūstot ievērojami zemāku cenu. Viņi šādi turpināja, pērkot un pārdodot preces saviem biedriem, padarot pieejamas preces, kas iepriekš nebija nopērkamas. Pēc tam izveidojās vēl citi kooperatīvi, un 1917. gadā tika nodibināta kooperatīvu centrālā apvienība, kas saviem biedriem nodrošina dažādus pakalpojumus. Vēlāk dažādos laika periodos Igaunijā ir bijuši vairāki simti kooperatīvu, bet tagad to ir 19 un tie ir apvienojušies Coop. Kopumā veikalu ķēdei caur šiem kooperatīviem ir vairāk nekā 80 tūkstoši īpašnieku.

M. Mīdo norāda, ka konkurence mazumtirdzniecībā Igaunijā ir ļoti sīva; ir vairāki nopietni spēlētāji, lai gan parasti vienā mazā tirgū nav piecu lielu konkurentu. Ir dzirdēts, ka arī Lidl ienāks Igaunijā, un ir paredzams, ka tas ieviesīs korekcijas, tiek pieļauta konsolidācija. «Igaunijas ekonomika attīstās, tāpat pieaug arī cilvēku pirktspēja. Taču biznesu ietekmē arī nodokļu izmaiņas, piemēram, tagad igauņi alkoholu dodas pirkt uz Latviju. Vienlaikus daudzi latvieši brauc uz Igauniju pirkt gaļu, kafiju u.tml.,» saka M. Mīdo.

Pērn kompānija pabeidza vērienīgu investīciju projektu, uzbūvējot jaunu noliktavu, kurā ieguldīti 24 miljoni eiro. Tā esot lielākā ēka Igaunijā, tās platība ir 45 tūkstoši m2. Uz noliktavas jumta ir lielākā saules enerģijas paneļu sistēma Igaunijā, ar tās radīto enerģiju var nodrošināt 500 mājsaimniecības. «Izlēmām, ka saules enerģijas izmantošana būs lieliska investīcija, kas atspoguļosies peļņā. Cena un ieguvums bija līdzsvarots, tāpēc izlēmām to darīt,» saka M. Mīdo.

Līdz šim kompānija strādāja ar dažādiem zīmoliem – AjaO, Konsum, Maksimarket. Šobrīd notiek zīmola maiņa, un pusotra gada laikā plānots visus nosaukumus pārvērst par Coop.

Visu rakstu Tirgotājs un banka vienuviet lasiet 12. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2017. gada 21. aprīlis plkst. 9:43

Igaunijas pārtikas nozares pārstāvji par diskriminējošu uzskata valdības lēmumu ieviest...

2017. gada 21. februāris plkst. 16:49

Igaunijas Ekonomikas izpētes institūts (EKI) aplēsis, ka pērn Latvijas valsts budžets ieguvis...

2017. gada 26. janvāris plkst. 16:14

Igaunijas valdība ceturtdien atbalstīja veselības un darba lietu ministra Jevgeņija Osinovska iesniegto...

2016. gada 27. decembris plkst. 17:46

Latvijā uz katru iedzīvotāju tiek tērēts ievērojami mazāk valsts līdzekļu nekā Igaunijā...

2016. gada 14. jūlijs plkst. 7:49

Komentējot plašsaziņas līdzekļos izskanējušo informāciju, ka daudzi Igaunijas...

Nepalaid garām

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

No šīs sadaļas
2018. gada 09. februāris plkst. 15:40

Darījuma, kurā «Rimi» Lietuvā plāno iegādāties mazumtirdzniecības tīklu «Iki», pabeigšana...

2018. gada 09. februāris plkst. 15:31

«Šis mums ir stratēģiski svarīgs veikals ne vien tāpēc, ka ir lielākais un ienesīgākais.»

2018. gada 08. februāris plkst. 12:52

ASV motociklu ražotājs «Harley-Davidson» Savienotajās Valstīs atsauc gandrīz 175 000 motociklu...

2018. gada 08. februāris plkst. 12:32

Klientu pirkšanas paradumi un pirktspēja Rīgā un reģionos būtiski neatšķiras, tomēr vidējā...

2018. gada 06. februāris plkst. 10:43

Jaunajā maiznīcā-veikalā-kafejnīcā darbiniekiem piedāvāts atalgojums no 800 eiro «uz rokas».

2018. gada 02. februāris plkst. 8:23

Galvenais faktors degvielas cenu līmenī būs naftas cenu izmaiņas pasaules tirgū.

2018. gada 02. februāris plkst. 7:38

Vietējie ērtas iepirkšanās veikali top arī Rīgā; rindā nākamās DUS

2018. gada 01. februāris plkst. 13:36

Elkor veikala paplašināšanā, telpu iekārtošanā un preču sortimenta dažādošanā tirdzniecības...

2018. gada 31. janvāris plkst. 17:42

Latviete Guna Segar, kura jau piecus gadus ar ģimeni dzīvo Austrālijā, iepazīstinājusi...

2018. gada 31. janvāris plkst. 10:18

No 1. februāra Lindex Baltijā piemēros maksu par plastmasas maisiņiem, iegūto peļņu...