Pakalpojumi

Nākotnē konkurence par pasākumiem un tūristiem būs milzīga

Lelde Petrāne, 18.03.2020

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mazinātu krīzes sekas un nodrošinātu atbalstu tūrisma nozarei, Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) ir izveidojis Krīzes vadības padomi un uzsācis darbu pie tūrisma nozares atjaunošanas plāna. Vienlaikus RTAB ir atcēlis visus plānotos mārketinga pasākumus, lai ietaupīto naudu novirzītu nozares atbalsta pasākumu īstenošanai pēc krīzes.

"Saprotot situācijas nopietnību, esam uzsākuši darbu pie jaunā RTAB budžeta, rīcības un finanšu plāna, lai pēc krīzes beigām maksimāli ātri Rīgā atgrieztu tūristus. Mums jāapzinās, ka nākotnē konkurence par pasākumiem un tūristiem būs milzīga. Citas valstis un pašvaldības būs izstrādājušas atbalsta mehānismus nozares uzņēmējiem, lai iespējami ātri atjaunotu iepriekšējo darījumu un atpūtas tūrisma plūsmu. Rīgai ir vitāli nepieciešams sava efektīva stratēģija, un RTAB tādu izstrādās," uzsver RTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Jenzis.

RTAB, sev deleģēto funkciju ietvaros, ir apņēmies izstrādāt jaunu nozares atjaunošanas rīcības plānu un budžetu, lai sniegtu maksimālu atbalstu tūrisma nozarē strādājošajiem komersantiem. Tiks pārskatīti visi plānotie pasākumi un mārketinga aktivitātes, uzklausītas nozares akūtās vajadzības, lai iespēju robežās minimizētu tās zaudējumus un maksimizētu atbalstu.

Plāna izstrādē plānots piesaistīt Latvijas tūrisma nozares speciālistus, krīzes vadības ekspertus un arī universitāšu pārstāvjus – ekonomistus un tūrisma nozares ekspertus, kas kopīgā darba grupā ir apņēmušies radīt labākos un efektīvākos risinājumus.

"Jau pašlaik ik dienu notiek darbs ar nozari, tiek sniegti ieteikumi valdībai, darba devējiem un ņēmējiem krīzes radītā negatīvā iespaida mazināšanas pasākumiem. Mēs ceram, ka aizliegumi ceļot nebūs ilgi, bet jebkurā gadījumā tūrisma nozare mainīsies un šīs krīzes iespaids būs vēl ilgi jūtams. Tāpēc tiklīdz situācija normalizēsies, tūrisma jomā būs nepieciešama ātra rīcība tieši pilsētas mārketinga jomā, lai nebūtu jāslēdz visas viesnīcas un restorāni," norāda J.Jenzis.

RTAB Konsultatīvās padomes priekšsēdētāja, Latvijas kongresu biroja vadītāja Irēna Riekstiņa pauž: "Mums jāsaprot, ka pēc krīzes visi tūrisma nozares uzņēmumi būs uz izdzīvošanas robežas, tiem nebūs resursu, lai īstenotu, piemēram, mārketinga aktivitātes. Šajā situācijā RTAB plānotās aktivitātes un valsts atbalsts būs vienīgais glābšanas salmiņš, tāpēc tūrisma nozares uzņēmumi pilnībā atbalsta biroja iniciatīvu."

Kopumā tūrisma nozare veido aptuveni 4% no Latvijas valsts IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru