Naviģē ģeopolitisko risku jūrā 

Tranzītbiznesā aizvien perspektīvas nišas; risku Latvijas ostu termināļiem gan netrūkst

Egons Mudulis, 2018. gada 25. maijs plkst. 6:20

Jevgeņijs Šafarevičs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Extron Baltic valdes priekšsēdētājs un Rīgas ostā Daugavas kreisajā krastā strādājošā termināļa direktors Jevgeņijs Šafarevičs.

Runājot par uzņēmuma vēsturi, viņš atzīmē, ka savulaik termināļa teritorijā bijusi betona konstrukciju rūpnīca. Līdz ar to terminālim ir zināmas priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem – 32 tūkst. m2 segtas platības ražošanas un pārkraušanas operāciju veikšanai ar vairāk nekā 30 telfera celtņiem. Tas nodrošina efektīvu kravu izvietošanu jebkurā noliktavas punktā, jo nav nepieciešamības atstāt tehnoloģiskās ejas. Jau vairāk nekā piecus gadus viens no termināļa klientiem ir kāds metāla produkcijas ražošanas un tirdzniecības uzņēmums, un tas liecina, ka abas puses ir apmierinātas ar sadarbību. Terminālī tiek pārkrautas šī klienta karsti/auksti velmētās metāla loksnes, ruļļi, armatūra, dažāda veida caurules, kas ar kuģiem vai pa dzelzceļu tiek piegādātas uz Rīgu. Latvijas galvaspilsētu šis klients izmantoto kā distribūcijas centru Baltijas un Polijas tirgiem, tālāk veicot piegādes ar autotransportu. Vaicāts par riskiem zaudēt klientus ģeopolitisko notikumu dēļ, viņš atzīst, ka tāda iespēja pastāv gadījumā, ja ASV uzsāktu tirdzniecības karu ar Ķīnu, ierobežojot tās metāla produkcijas importu, kas savukārt spiestu Ķīnas ražotājus censties paplašināt savas produkcijas tirgus daļu Eiropā. Arī Eiropas Savienības potenciāli iespējamie tirgus aizsardzības pasākumi var atstāt negatīvu efektu uz šo kravu grupu. Ja šāds negatīvs scenārijs neīstenojas, terminālis var turpināt ilgstoši efektīvi strādāt un attīstīties.

Tāpat terminālis ir labi apgādāts ar mobilo tehniku, piemēram, tā rīcībā ir Mantsinnen hidrauliskie manipulatori, frontālie iekrāvēji u. c. tehnika beramkravu pārkraušanai. Tādēļ otrs segments terminālim ir beramkravu apkalpošana. Te tiek pārkrauti gan vietējas, gan Krievijas izcelsmes graudi u.c. agroprodukcija. Tā tiek apstrādāta specializētajā beramkravu noliktavā, kas aprīkota ar dzelzceļa vagonu izkraušanas iekārtu un konvejiera lenšu sistēmu kravu novietošanai noliktavā un iekraušanai kuģos. Graudus var ievest arī ar autotransportu un uzkraut uz kuģa ar hidrauliskajiem manipulatoriem. Pēc J. Šafareviča teiktā, dažus gadus ar šo kravu plūsmu viss vēl būs salīdzinoši labi, jo Krievijas ostās aizvien trūkst attiecīgās graudu pārkraušanas infrastruktūras. Hopervagonu kravām (kukurūza, graudi, lini, izspiedas granulu veidā u. c.), proti, birstošajām lauksaimniecības kravām, Krievija vēl kādu laiku ļaus izmantot citu valstu ostas, līdz ar ko aizvien ir iespējas attīstīties arī Latvijas ostu termināļiem. Ne visi kaimiņvalsts eksportētāji šajā segmentā var nodrošināt pietiekamu kravu apjomu lieliem termināļiem, tādēļ ir nepieciešamība pēc maziem termināļiem un 2‒5 tūkst. t lielu kravu partiju uzkraušanas uz kuģiem.

Visu rakstu Naviģē ģeopolitisko risku jūrā lasiet 25. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

No šīs sadaļas
2018. gada 25. maijs plkst. 0:00

Tranzītbiznesā aizvien perspektīvas nišas; risku Latvijas ostu termināļiem gan netrūkst...

2018. gada 24. maijs plkst. 13:14

Lidsabiedrības «Malaysia Airlines» lidmašīna 2014. gada jūlijā Austrumukrainā tika notriekta...

2018. gada 23. maijs plkst. 0:00

Sabiedriskais transports Vēl joprojām nav zināms, kad SIA Rīgas satiksme varētu turpināt...

2018. gada 22. maijs plkst. 8:12

Taksometru patvaļai ātru risinājumu neredz; mēģinās izspēlēt satiksmes organizācijas iepirkuma...

2018. gada 22. maijs plkst. 0:00

TRANSPORTS Taksometru patvaļai ātru risinājumu neredz; mēģinās izspēlēt satiksmes organizācijas...

2018. gada 21. maijs plkst. 11:11

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 21. maijā uzsākusi lidojumus jaunā maršrutā no starptautiskās...

2018. gada 21. maijs plkst. 10:54

Izsludināts VAS «Latvijas Valsts ceļi» publiskais iepirkums par valsts galvenā autoceļa A2...

2018. gada 21. maijs plkst. 9:23

Jūrmalas pašvaldībā izveidota darba grupa, kas izskatīs Latvijas Motoklubu asociācijas iesniegtos...

2018. gada 18. maijs plkst. 16:24

Igaunijas prāmju operatorkompānija «Tallink Grupp» šā gada pirmajā ceturksnī pārvadājumos...

2018. gada 18. maijs plkst. 12:50

Šogad rudenī plānots atklāt lidojumus no starptautiskās lidostas «Rīga» uz Ķīnu, piektdien...