Jaunākais izdevums

Uzņēmumiem biznesa modeļi katram ir savi, un ne visi laikā, kad dēļ Covid-19 ieviestajiem ierobežojumiem daudzas tirdzniecības vietas ir slēgtas, var nodrošināt tirdzniecību internetā.

Tā uzskata Igaunijas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" grupā ietilpstošais SIA "Baltika Latvija" valdes loceklis Jevgēņijs Kozlovs.

Viņš sacīja, ka "Baltika Latvija" kopumā ir 16 veikali Rīgā un Valmierā, kuri darbojas ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo" un Baltman", tomēr ierobežojumu dēļ tie visi pašreiz ir slēgti vismaz līdz 7.februārim.

"Populārs valdības komentārs šajā laikā ir tāds, ka internetā var nopirkt visu, lai tirgo internetā, bet biznesa modeļi uzņēmumiem tomēr katram ir savi. Ja mēs runājam par "Baltika Latvija", kur mūsu SIA maksā nodokļus un nekad nav bijuši nekādi parādi, tad mums nav sava interneta veikala. Mēs esam meitas kompānija, bet interneta veikals pieder mātes uzņēmumam, kas tirgo pa tiešo no Igaunijas," sacīja Kozlovs, skaidrojot, ka tādējādi visi ieņēmumi arī par no Latvijas iegādātajām precēm galu galā nonāk Igaunijā.

"Mūsu valsts par to neko nesaņem, mēs neko par to nesaņemam, tā kā būtībā šomēnes veikalu un SIA apgrozījums un ienākumi ir pilnīgi nulle. Mēs neko nepārdodam un nepelnam," teica Kozlovs.

Jautāts, vai "Baltika Latvija" neplāno izveidot atsevišķu interneta platformu, lai ieņēmumi par Latvijā iegādātajām precēm arī paliktu uzņēmumam, Kozlovs uzsvēra, ka tas nebūtu ātrs risinājums un prasa arī papildu izdevumus. Viņš arī atzīmēja, ka "Baltika Group" uzņēmumiem visās trijās Baltijas valstīs ir vienota mājaslapa tirdzniecībai internetā.

Pēc Kozlova teiktā, patlaban dīkstāvē ir vairāki desmiti veikalu darbinieki. Viņš pauda atzinīgus vārdus dīkstāves programmai un atbalstam par algu subsīdiju - neviens no darbiniekiem neesot sūdzējies, ka pabalsts nav piešķirts vai tas būtu pārāk mazs.

Vienlaikus Kozlovs uzsvēra, ka uzņēmumam tik un tā ir vēl citas izmaksas - piemēram, joprojām jāmaksā veikalu telpu īre un komunālie maksājumi. Viņš apgalvoja, ka 50 000 eiro mēnesī, kas ir maksimālais apgrozāmo līdzekļu granta apmērs, kuru iepriekš varēja saņemt Covid-19 skartie uzņēmumi, ir pietiekami tikai, lai nomaksātu telpu komunālos maksājumus.

Jānorāda, ka valdība 14.janvārī vienojās maksimālo apgrozāmo līdzekļu granta apmēru summu palielināt līdz 100 000 mēnesī.

"Mēģināsim turpināt izdzīvot," piebilda Kozlovs.

Jau vēstīts, ka valdība 21.janvārī vienojās, ka līdzšinējie ierobežojumi būs spēkā līdz 7.februārim. Tas nozīmē, ka pastāvēs ierobežojumi arī tirdzniecībā, kuri ir spēkā jau no pagājušā gada 19.decembra. Tādējādi līdz 7.februārim varēs darboties tirdzniecības vietas, kurās tirgo atsevišķas produktu grupas - pārtikas preces, higiēnas preces, pirmās nepieciešamības saimniecības preces, mobilo telefonu priekšapmaksas kartes, tabakas izstrādājumus, augu smēķēšanas produktus, elektroniskās smēķēšanas ierīces un to šķidrumus, dzīvnieku barību un preces, preses izdevumus, sabiedriskā transporta biļetes, mutes un deguna aizsegus un individuālos aizsardzības līdzekļus, pašu ražoto lauksaimniecības produkciju, kā arī ziedus.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Baltika Latvija" īpašnieks ir Igaunijas "Baltman", bet kompānijas pamatkapitāls ir 1,61 miljons eiro. 2019.gadā "Baltika Latvija" strādāja ar ar 8,977 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,7% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākas reizes un bija 84 151 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Baltika Group” ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu turpmākajā apģērbu izstrādes un ražošanas darbā koncentrēties tikai uz vienu apģērbu zīmolu – Ivo Nikkolo, kas piedāvā apģērbus tikai sievietēm.

Līdz šim "Baltika Group" veikali darbojās ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo", "Baltman" un "Bastion".

Zīmola Ivo Nikkolo galvenā dizainera amatā ir stājusies dizainere ar starptautisku darba pieredzi – Margota Vāderpasa. Viņa pastāstīja, ka uzņēmuma mērķis ir padarīt “Ivo Nikkolo” par starptautisku zīmolu, piedāvājot to sākotnēji Baltijas un vēlāk arī Viduseiropas un Austrumeiropas tirgos.

Apģērbu dizainēšanas procesā un kopumā savā darbībā Baltika pievērsīs lielāku uzmanību modes industrijas sāpīgākajiem punktiem, piemēram, ilgtspējas nodrošināšanai. Gan galvenā dizainere, gan AS “Baltika Group” CEO Flavio Perini norāda, ka Baltika neatbalsta ātrās modes biznesa modeli, kas bieži vien ir saistīts ar preču pārprodukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S "Baltika" ir parakstījusi līgumu par zīmola "Monton" preču zīmju pārdošanu Eiropā uzņēmumam Shenzhen Maiteng International Apparel Co., Ltd, kas šobrīd nodarbojas ar "Monton Sports" sporta apģērbu pārdošanu.

"Baltika" turpinās darbu pie sava jaunā biznesa modeļa ieviešanas, koncentrējoties tikai uz sieviešu apģērbu zīmola "Ivo Nikkolo" izstrādi un mārketingu. Zīmola "Ivo Nikkolo" 2021.gada pavasara/vasaras pārejas kolekcija jau ir atklāta, tāpat arī jaunais zīmola aksesuāru koncepts, un atjaunotais e-veikals. 2021.gada rudenī tiks prezentēta pirmā pilnā apģērbu kolekcija.

Līdz 2023.gadam licence par igauņu dizaina apģērbu pārdošanu zem zīmola "Monton" nosaukuma piederēs A/S "Baltika". Šo pārejas periodu "Baltika" izmantos, lai prezentētu šī gada Olimpisko kolekciju un tirgotu "Monton" zīmola preču atlikumus.

"Baltika Group" valdes priekšsēdētājs Flavio Perini komentē, ka zīmola "Monton" pārdošana ir svarīgs pagrieziena punkts uzņēmuma biznesa stratēģijā. "Īstenot mūsu biznesa stratēģiju nozīmē stabilizēt mūsu finansiālo situāciju un likt galveno uzsvaru tikai uz "Ivo Nikkolo" zīmola attīstību. Visi ienākumi no "Monton" pārdošanas tiks izmantoti, lai segtu bankas aizdevumu, kas tur preču zīmes ķīlu," komentē F.Perini.

Komentāri

Pievienot komentāru