Pasaulē

Nedaudz augusi Mothercare gada peļņa

Lelde Petrāne, 20.05.2010

Jaunākais izdevums

Lielbritānijas mazumtirgotājs Mothercare paziņojis par niecīgu gada peļņas pieaugumu, bet akcentējis, ka tas patlaban ir labi pozicionēts tirgū, vēsta Reuters.

Grupa, kurai pieder vairāk nekā 1100 veikali 52 valstīs, gadā, kas noslēdzās 27.martā, strādājusi ar pamata peļņu pirms nodokļu atskaitīšanas 37,2 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (30,17 miljoni latu) apmērā.

Analītiķi bija prognozējuši, ka Mothercare būs guvusi 38 miljonu mārciņu peļņu.

Iepriekšējā gadā grupas peļņa bija 36,9 miljoni mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mothercare trešā ceturkšņa pārdošanas apjomi pieaug par 4.6%

, 14.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču mātēm un bērniem mazumtirgotāja Mothercare pārdošanas apjomi (grupai kopumā) trešajā ceturksnī pieauguši par 4.6%, liecina kompānijas mājaslapā publicētā informācija.

Saskaņā ar kompānijas norādēm dati ir par tidzniecību 13 nedēļu laikā līdz 2010.gada 8. janvārim, kas kompānijai bijis trešais ceturksnis.

Pārdošanas apjomi Lielbritānijā pieauguši par 2.5%.

Savā paziņojumā kompānija akcentē darbības paplašināšanos Indijā, kur tai pašlaik ir 28 veikali un līdz nākamā gada beigām veikalu skaitu šajā valstī plānots paplašināt līdz 65.

Decembrī kompānija atvērusi savu 50. veikalu Krievijā.

Šajā finanšu gadā kompānija līdz šim jau atvērusi 108 veikalus ārpus Lielbritānijas un cerot sasniegt izvirzīto mērķi - 115 jauni veikali, gadam noslēdzoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Spice noturējusi maksātspējīgo pircēju

Ingrīda Drazdovska, 02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības kompleksa Spice apgrozījums 2010.gadā ir pieaudzis un sasniedzis 73,3 miljonus latu (2009.gadā - 71,7 milj.Ls), savukārt pircēju plūsma pērn sasniedza 8,7 miljonus (2009.gadā – 8,4 milj.).

Neskatoties uz pieaugošo konkurenci tirdzniecības centru vidū un ekonomiskās krīzes sekām, Spice spējusi piesaistīt un noturēt maksātspējīgo pircēju auditoriju, uzskata kompleksa Spice direktore Iveta Lāce.

Strauju izaugsmi pērn piedzīvojis mājas lietu un interjera preču centrs Spice Home – tā pircēju plūsma 2010.gadā attiecībā pret 2009.gadu pieaugusi par 40%, sasniedzot 1,17 miljonus, savukārt pirkumu skaits palielinājies par 86%, sasniedzot 509 tūkstošus, bet apgrozījums pieaudzis par 23% un sasniedza 10,41 miljonu latus.

Uzlabojoties ekonomiskajai situācijai valstī un pieaugot pirktspējai, arī tirdzniecības centrā Spice, sākot no jūlija, bija vērojams pieaugums visos rādītājos – pircēju plūsmā, pirkumu skaitā un apgrozījumā. Pircēju plūsma gada griezumā pret 2009.gadu ir palielinājusies par 0,1% un sasniedza 7,55 miljonus. Pērn par 3% palielinājies arī pirkumu skaits – 2010.gadā Spicē veikti 6,96 miljoni pirkumu. Lai arī gada aktīvākajā posmā - decembrī - pircēji iepirkušies par 3% vairāk nekā 2009.gada decembrī, t/c Spice apgrozījums saglabājies gandrīz pērnā gada līmenī, sasniedzot 62,88 miljonus latus (-1%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie tirdzniecības centri, atverot jaunus apģērbu zīmolu veikalus, saasina cīņu par klientiem. Tendences liecina, ka pircēju aktivitāte pamazām pieaug un īpaši kāpums vērojams apģērbu tirdzniecībā.

Vairāki zīmoli

Tirdzniecības centrā Spice durvis vēris Latvijā pirmais britu universālveikals Debenhams, kura izveidē ieguldīti divi miljoni eiro, kā arī radītas vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Veikalā, kura platība ir 2948,5 kvadrātmetri, aptuveni 12% no kopējās platības aizņems kosmētikas nodaļa, 12% – apakšveļa, 57% – apģērbi sievietēm, vīriešiem un bērniem, aptuveni 11% – apavi, somas un aksesuāri, savukārt mājas preces un tekstila piedāvājums aizņems 5%.

Līdz ar Debenhams veikala atvēršanu Latvijas tirgū ienāk arī vairāki starptautiski atpazīstami zīmoli: sieviešu apģērbi un mājas dizaina lietas Ben de Lisi, sieviešu apakšveļas zīmols Janet Reger, kā arī apģērbu un aksesuāru zīmols Jasper Conran un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Ar grūtnieču apģērbiem vien pelnīt grūti

Žanete Hāka, 01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošās māmiņas specializētajos grūtnieču apģērbu veikalos pērk tikai preces, kuras nevar iegādāties citur

Kaut arī grūtnieču apģērba piedāvājums Latvijā ir ierobežots, tirgotāji stāsta, ka konkurence šajā segmentā pieaug, daļu klientu «noceļ» ārvalstu interneta veikali, tādēļ ieņēmumi jāaudzē ar citu preču realizāciju.

Jāteic, ka vairāku specializēto veikalu izvēle nebūt nav nejauša – daži atrodas tieši Rīgas Dzemdību nama rajonā, Miera ielā, kur pieprasījums pēc šīm precēm varētu būt lielāks, tostarp, piemēram, Marija, Māmiņas veikals, Maxxxi mode, ražotāja Tonus Elast veikals.

Kas nav citur

Daļa grūtnieču apģērbus pērk internetā vai mēģina pielāgot ikdienas apģērbu auguma aprisēm, tādēļ pieprasījums specializētajos grūtnieču apģērba veikalos lielākoties ir pēc specifiskām precēm. «Pieprasījums grūtnieču apģērbu segmentā palielinās, bet pārsvarā - pēc noteiktiem produktiem,» novērojusi Mothercare veikala vadītāja t/c Spice Līga Kotāne. Veikalā biežāk tiek pikti barošanas krūšturi, barošanas krekli, grūtnieču bikses un kleitas, tāpat pieprasījums pieaug arī pēc nakts veļas un grūtnieču zeķubiksēm. Līdzīgas tendences min arī veikala Engelitis.lv īpašniece Māra Drāzniece. Pieprasījums palielinās pēc konkrētām lietām, ko nevar iegādāties citos veikalos un nav pielāgojamas grūtniecības figūras izmaiņām. Visu pārējo topošās māmiņas izvēlas pirkt parastajos veikalos vai lietoto apģērbu veikalos, tikai - lielākus izmērus, viņa norāda. «Grūtniecība ir īss periods, kas jau tā prasa ievērojamus naudas tēriņus, lai sarūpētu visas nepieciešamās lietas gaidāmajam mazulim, tādēļ topošās māmiņas nevēlas tērēt liekus naudas līdzekļus apģērbiem, kurus izmantos tikai dažus mēnešus. Tās meklē pielāgojamus apģērbus parastajos apģērbu veikalos, kurus varēs izmantot gan grūtniecības periodā, gan pēc tam. Latvijas tirgū ir vairāk veikalu, kas savā darbībā kā papildus tirdzniecību ir ieviesušas un uztur grūtnieču apģērbus un preces topošajām māmiņām, bet tā nav viņu veikalu pamatdarbība, jo tas ir ļoti šaurs uzņēmējdarbības virziens,» skaidro M. Drāzniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā izbeigts mazumtirgotāja SIA «Emahool Latvia» maksātnespējas process, liecina Lursoft dati.

Iepriekš uzņēmums bija zināms ar saviem bērnu preču veikaliem Mothercare, kas pēc 2016.gada, kas tika noslēgts ar zaudējumiem, tika pārdoti citam bērnu preču tirgotājam SIA «Kotryna».

Pēdējos gados uzņēmuma apgrozījums pakāpeniski samazinājies – ja 2015.gadā tas bija 1,54 miljoni eiro, tad 2016.gadā saruka līdz 1,42 miljoniem eiro, bet 2017.gadā bija vairs tikai 506,26 tūkstoši eiro. Visus darbības gadus, neskaitot 2017.gadu, kad gūta 794,97 tūkst.EUR peļņa, tirgotājs strādājis ar zaudējumiem.

Balstoties uz VID publiskoto informāciju, š.g. 7.februārī SIA «Emahool Latvia» bija izveidojies 154,26 tūkst.EUR liels nodokļu parāds.

Uzņēmuma maksātnespēja tika pasludināta 2018.gada oktobrī, bet pagājušajā nedēļā izbeigta, jo ziņojumā par parādnieka mantas neesamību izteikts priekšlikums izbeigt maksātnespējas procesu un nav panākta vienošanās par maksātnespējas procesa finansēšanas avotu.

Komentāri

Pievienot komentāru