Jaunākais izdevums

Filmu un seriālu straumēšanas platfoma "Netflix" nopietni plāno paplašināt darbību interaktīvo spēļu jomā, atsaucoties uz kompānijas 2021.gada otrā ceturkšņa atskaiti, informē tehnoloģiju resurss "TechCrunch".

Kompānija spēļu jomu uzskata par jaunu kategoriju, līdzīgi kā uzņēmums uzsāka darbību oriģinālo filmu un multiplikācijas filmu jomā. "Netflix" aktivitātes tiks primāri vērstas uz mobilo ierīču lietotājiem, paplašinot tādus interaktīvās izklaides projektus kā "Black Mirror Bandersnatch" un "Stranger Things".

2020.gadā, kad Covid-19 pandēmijas dēļ liela daļa iedzīvotāju tika faktiski ieslodzīti savos mājokļos un kinoteātri bija slēgti," Netflix" piedzīvoja milzīgu klientu pieplūdumu, piesaistot 16 miljonus jaunu lietotāju pirmajos gada trijos mēnešos. Līdz ar to 2021.gadā jauno klientu pieplūdums dramatiski pazeminājās, ko kompānija arī paredzēja un iestrādāja 2021.gada plānos. Uzņēmuma atskaitēs minēts, ka 2021. gada otrajā ceturksnī kompānija piesaistījusi 1,5 miljonus jaunu abonentu, un tas ir divreiz mazāk nekā gada pirmajā ceturksnī.

Tomēr kompānija ceturksni uzskata par veiksmīgu, uzrādot 7,3 miljardus ASV dolāru lielus ienākumus, kas ir par 19% vairāk nekā šajā pašā laika posmā pirms gada. Savukārt kompānijas peļņa ceturksnī sasniedza 1,35 miljardus ASV dolāru, un, salīdzinot ar 2020.gada otro ceturksni, uzņēmums peļņas rādītājus ir gandrīz dubultojis. Acīmredzami pagājušā gada piesaistītie jaunie klienti turpina abonēt "Netflix" pakalpojumus un dod savu pienesumu uzņēmuma finansēm.

Kā veiksmīgākos satura projektus "Netflix" norāda seriālus "Shadow and Bone", ko tiešsaistē vērojuši 55 miljoni mājsaimniecību, kā arī seriālu "Sweet Tooth" ar 60 miljoniem tiešsaistes pārraižu un "Army of Dead" ar 75 miljoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tirdzniecības gigants "Amazon" ved sarunas par iespējām iegādāties ASV kinokompāniju "Metro-Goldwyn-Mayer Inc." (MGM), lai paplašinātu savus straumēšanas pakalpojumu piedāvājumus, vēsta mediji.

Laikraksts "New York Times" un citi mediji norāda, ka šis darījums MGM varētu novērtēt 5-10 miljardu dolāru (1,2-8,2 miljardu eiro) apmērā.

"Amazon", kura video straumēšanas platformu "Prime Video" izmanto aptuveni 175 miljoni cilvēku pasaulē, iegādātos MGM 4000 filmu katalogu un vairākas televīzijas programmas.

Šīs sarunas tiek veiktas laikā ar straujām izmaiņām mediju nozarēm, kurā aizvien vairāk dominē straumēšanas giganti, tostarp "Netflix".

Nedz "Amazon", nedz MGM komentārus šajā jautājumā pagaidām nesniedz.

Jau ziņots, ka ASV telekomunikācijas kompānija AT&T apvienos struktūrvienību "WarnerMedia" ar uzņēmumu "Discovery", izveidojot straumēšanas gigantu, kas varētu konkurēt ar "Netflix" un "Disney+".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Medijiem vairāk jāpievēršas oriģinālsatura radīšanai

Armanda Vilciņa, 27.07.2021

TV3 Group uzņēmuma SIA All Media Latvia vadītājs Mindaugs Rakausks (Mindaugas Rakauskas).

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstij būtu vairāk jāatbalsta komercmediji kvalitatīva vietējā satura veidošanā, jo tas ir vienīgais veids, kā nacionālie mediji spēj konkurēt ar globāliem tirgus spēlētājiem.

To intervijā DB norāda TV3 Group uzņēmuma SIA All Media Latvia vadītājs Mindaugs Rakausks (Mindaugas Rakauskas). Viņš uzsver, ka pasaules līmeņa medijiem satura veidošanai pieejams milzīgs budžets, ar kuru finansiāli nespēj konkurēt neviens Baltijas medijs.

Tajā pašā laikā jāsaprot, ka globālie uzņēmumi nepievērsīsies latviešu satura veidošanai un nerunās par mūsu valstij nozīmīgām tēmām, tāpēc vietējo mediju saglabāšana ir nacionālās identitātes jautājums.

Fragments no intervijas

Mediju lietošanas paradumi pēdējos gados ir būtiski mainījušies. Ko tas nozīmē satura veidotājiem?

Patērētāju paradumi mainās, taču tas tā ir bijis vienmēr. Kad tikko parādījās televīzija, tika uzskatīts, ka radio ar laiku izzudīs, taču, kā redzam, tas nav noticis. Pēdējos gados satura veidotāju lielākie izaicinājumi saistās ar konkurences paplašināšanos – šobrīd mums jākonkurē ne tikai ar vietējiem medijiem, bet arī ar pasaules līmeņa spēlētājiem. Pieejamo platformu loks ir ļoti plašs – pasaules tirgū nemitīgi ienāk gan jaunas straumēšanas platformas, gan internacionāli sociālie tīkli. Dabiski, ka cilvēki, sevišķi jaunā paaudze, bieži izvēlas patērēt arī ārzemju saturu, taču es neteiktu, ka šī iemesla dēļ mūsu auditorija ir sarukusi. Ir daudz izmaiņu, bet mūsu mediju lietotāju skaits nav dramatiski samazinājies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas akciju cenas pirmdien pārsvarā kritās pēc tam, kad tās pagājušonedēļ bija pieaugušas līdz jauniem rekordiem, kamēr investori pievērsa uzmanību ziņai, ka sešas Anglijas premjerlīgas un vēl sešas Spānijas un Itālijas futbola vienības vienojušās izveidot jaunu turnīru, kas tiks dēvēts par Eiropas superlīgu.

Turīnas futbolkluba "Juventus" akcijas cena Milānas biržā pieauga par 17,5%, bet Mančestras "United" akcijas cena Ņujorkas biržā kāpa par gandrīz 7%.

"Klusāks nedēļas sākums ir pieredzējis akciju tirgus kritumu ziņu trūkuma dēļ, un zināmu interesi izraisīja tikai notiekošais Eiropas futbolā," sacīja tiešsaistes tirdzniecības platformas IG galvenais tirgus analītiķis Nīls Vilsons.

Volstrītas galvenie indeksi kritās pēc tam, kad divi no tiem piektdien bija sasnieguši jaunus rekordus.

Investori gatavojās uzņēmumu peļņas rādītāju publicēšanas nedēļai, gaidot "Coca-Cola", "Netflix", "American Airlines" un citu uzņēmumu rezultātus.

Eiropas biržās pārsvarā bija kritums, bet Parīzes biržas indekss pieauga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas biržās akciju cenas pirmdien pārsvarā pieauga, globālajiem akciju tirgiem piesardzīgi sākot tirdzniecības nedēļu pirms ļoti gaidītas ASV Federālās rezervju sistēmas (FRS) sanāksmes.

Volstrītas indeksi "Standard & Poor's 500" un "Nasdaq Composite" kāpa līdz jauniem rekordiem, ko sekmēja tehnoloģiju uzņēmumu akciju cenu palielināšanās, bet indekss "Dow Jones Industrial Average" saruka.

"Apple", "Facebook" un "Netflix" akciju cenas pieauga par vismaz 1%.

Šīs nedēļas pasākumu kalendārā dominē FRS divu dienu sanāksme. Ir gaidāms, ka tajā FRS saglabās savu pašreizējo monetāro politiku, nemainot procentlikmes, bet FRS vadītājam Džeromam Pauelam preses konferencē pēc sanāksmes noslēguma trešdien būs jāatbild uz daudziem jautājumiem par cenu kāpumu.

Pauels varētu no jauna apliecināt, ka FRS modri sekos cenu spiedienam, un uzsvērt, ka ASV centrālajai bankai ir līdzekļi inflācijas iegrožošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru