Citas ziņas

Nezināmā pulvera brēka izrādās mārketinga akcija; policija uzsākusi kriminālprocesu

Dienas Bizness, 15.03.2013

Foto: Edmunds Brencis, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Policijai ir zināms uzņēmums, kas īstenojis mārketinga akciju, izsūtot vēstules ar aizdomīgu saturu. Aizdomīgās vēstules kopumā tikušas izsūtītas astoņiem tūkstošiem adresātu, norādīja akcijas veidotājs Romāns Urkitis. Pašlaik saistībā ar šo gadījumu ir uzsākts kriminālprocess. Savukārt reklāmas eksperts šo akciju vērtē kā jocīgu.

«Vakar un šodien policijā tika saņemti izsaukumi par iespējamām bīstamām vielām, kas piegādātas uzņēmumiem pa pastu. Vakar tika saņemts viens šāds ziņojums, taču šorīt vēl divi. Tā kā šādās situācijās ir jāpārbauda visi iespējamie draudi, policija iesaistīja arī citus operatīvos dienestus. Pēc pārbaudes veikšanas izrādījās, ka saņemtajās aploksnēs bijuši reklāmas bukleti, kuriem pievienota konfekte. Policija ir arī noskaidrojusi reklāmas bukletu izplatītājus, kā arī to, ka kopā šādi bukleti varētu būtu nosūtīti vairākiem tūkstošiem adresātu. No visiem saņēmējiem aizdomas gan radušās tikai trīs uzņēmumiem, kuri informējuši operatīvos dienestus,» teikts policijas paziņojumā.

Spriežot pēc Twitter pieejamā attēla, uzņēmums darbjoas interneta un telekomunikāciju jomā. Portāls rus.Delfi informē, ka mārketinga akciju īstenojis SIA Pronets. Pats uzņēmums informāciju nekomentē.

Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un šobrīd turpinās visu apstākļu noskaidrošana, kā arī tiek lemts par procesa turpmāko virzību.

Reklāmas eksperts Andris Blaka, komentējot šo incidentu, biznesa portālam db.lv sacīja, ka to ir grūti viennozīmīgi vērtēt, taču, pirmkārt, uzņēmumam, kas rīko šādu akciju, vispirms jāapzinās iespējamās sekas, piemēram, to, ka no tā pēc tam varētu piedzīt naudu. Otrkārt, uzņēmumam jāizvērtē ietekme uz reputāciju, kas, pēc reklāmas eksperta domām, ja organizētājs ir SIA Pronets, drīzāk ir negatīva. Raksturojot šo incidentu, A. Blaka vien noteica: «Jocīgi.»

Aizdomīgos sūtījumus pārbaudīja arī Latvijas Infektoloģijas centrs un tie tika nosūtīti Valsts policijas ekspertīzei. Ziņojumiem bija pievienota konfekte, jau iepriekš radot aizdomas par reklāmas akciju. Valsts policijas pārstāve Lita Juberte norāda, ka policijas izsaukumu izmaksas netiek atsevišķi rēķinātas, jo polcija pildīja savu ikdienas pienākumu, nevis darbojās ārkārtas situācijas ietvaros - ikdienas pienākumu veikšanas izdevumi atsevišķi netiek rēķināti.

2009. gada rudenī Latvijā uzņēmums Tele2 sadarbībā ar aģentūru Inspired rīkoja reklāmas akciju Meteorīts - 25. oktobrī tika inscinēta meteorīta nokrišana Mazsalacas novada Sēļu pagastā, kas izpelnījās mediju ievērību arī ārvalstīs. Tele2pēc akcijas izpelnījās VUGD nopēlumu, tāpat arī Mazasalacas novada pašvaldībai, kurā meteorīts bija «nokritis», tika samaksāta 3000 Ls kompensācija. Reklāmas akcijas pievērstās uzmanības apjomu Ēriks Stendzinieks tolaik novērtēja 30 milj. Ls apjomā. Savukārt ASV medijs Time to atzina par gada desmito nozīmīgāko nepatiesību, tāpat akcija saņēma apbalvojumus vairākos reklāmas festivālos.

Aploksnes ar nezināmas izcelsmes pulveri piektdienas rītā tika nosūtītas vismaz pieciem uzņēmumiem divos Mūkusalas ielas biznesa centros, un tādēļ uz laiku tika slēgts darbs ēkā Mūkusalas ielā 40 un Mūkusalas ielā 41b, iepriekš skaidroja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) pārstāve Inga Vetere.

Operatīvo dienestu darbību koordinēja Valsts policija, savukārt VUGD uzstādīja divas dekontaminācijas iekārtas, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt cilvēku dezinficēšanu. Rīta pusē tiesībsargi liedza ienākt šajās ēkās un no tām nebija iespējams arī izkļūt.

Līdzīga situācija bija arī šīs nedēļas ceturtdienas pēcpusdienā, kad Mūkusaas ielā pulcējās neatliekamā medicīniskā palīdzība, ugunsdzēsēji, kā arī policija. Ceturtdien Valsts vides dienesta radiācijas drošības centra darbinieki konstatēja, ka atrastajā aploksnē radiācijas starojums nav konstatēts un «sūtījums» nav bīstams.

Komentāri

Pievienot komentāru