No dīdžeja par uzņēmēju

2018. gada 11. decembris plkst. 12:40
Dalies ar šo rakstu

Ivars Saide 20 savas dzīves gadus ir strādājis šovbiznesa industrijā - bijis gan gaismotājs, gan dīdžejs, bet ar laiku sapratis, ka vēlas būt uzņēmējs un šobrīd veiksmīgi Balvos vada SIA Čivix, kas izstrādā, realizē un gaismo dažādus projektus.

Strādāt viņš sācis jau 14 gadu vecumā kā dīdžejs, paralēli mācoties un apgūstot skatuves tehniku. «Tas ir vairāku dzīves sakritību un mērķu kopums. Mana ikdiena jau no mazotnes ir bijusi ļoti dinamiska, jo pa dienu biju skolā, bet vakarā - darbā. Tas bija traks laiks,» atceras I. Saide.

Biznesa portāls db.lv pie uzņēmēja viesojās Latgales brauciena laikā, jo viņu kā vienu no aktīvākajiem vietējiem uzņēmējiem ieteica Balvu novada pašvaldībā.

Lai pasākuma pēcgarša būtu feina, viss ir jāizdara nevainojami un jaudīgi

Pats savu uzņēmumu - SIA Čivix - I. Saide dibinājis pirms pieciem gadiem. «Izlēmu dibināt uzņēmumu, kur es varu attīstīt savas idejas un gūt vēl nebijušu pieredzi,» stāsta I. Saide. Viņš lepojas, ka Balvu uzņēmums darbojas plašā mērogā. Tā, piemēram, tas gaismojis tādus pasākumus kā TV3 Jubilejas koncerts Dzintaru koncertzālē, Guntara Rača un grupas Saldās Sejas koncerts Jaunpiebalgā, Latvijas dziedošo aktieru salidojums Ikšķilē un citus. Uzņēmumam aktīvākais laiks ir vasaras sezona, kad komandai vajadzīgi papildspēki.

«Darbojoties šajā jomā visu laiku ir jāapgūst kaut kas jauns, katrs pasākums ir izaicinājums,» atzīst I. Saide. «Visas tehnoloģijas, kas ir saistītas ar šovbiznesu, ir diezgan unikālas. Lai panāktu mūsdienīgu, iespaidīgu šovu, ir jāiet līdzi laikam, jāapgūst jaunās iekārtas un sistēmas ļoti īsā laika posmā. Visi šie procesi ir darbietilpīgi, prasa pieredzi un zināšanas. Lai realizētu lielu projektu, jāprot strādāt lielā komandā, arī darba laiks mēdz būt nenoteikts. Taču ir viens ļoti būtisks likums - pasākuma sākumu nevar atlikt uz citu laiku un izdarīt vēlāk. Ir arī otrs likums - pasākums vai projekts vienmēr beidzas un pēc tā paliek pēcgarša. Lai pēcgarša būtu feina, viss ir jāizdara nevainojami un jaudīgi,» par savu darba ikdienu stāsta I. Saide.

Uzņēmējs uzskata, ka ļoti liela problēma Latvijā ir zemais produktivitātes līmenis un darbaspēka trūkums. Arī Čivix komanda ir ļoti mainīga. Uzņēmumā intensīvi strādā 10 darbinieki, kas nebūt visi nav no Balviem. Turklāt lielākiem projektiem tiek piesaistīti papildu darbinieki. «Studentiem ļoti pietrūkst praktisko zināšanu. Ko man dod tas, ka studentam ir akadēmiskās zināšanas, ja viņš nemāk darboties ar tehniku?» vaicā I. Saide.

Konkurenci savā darbības jomā I. Saide novērtē kā jūtamu. «Latvija ir maza un uzņēmumu, kuri strādā šajā nozarē, ir daudz, Tirgus ir piesātināts. Taču mēs cenšamies ar visiem draudzēties. Mums ir bijuši pasūtījumi arī ārpus Latvijas, taču darbaspēka dēļ mēs uz to nekoncentrējamies,» atzīst I. Saide.

Viens no uzņēmuma aktuālākajiem projektiem ir mobilas skatuves izveide, kura būs aprīkota ar visu nepieciešamo, lai tās pielietojums pasākumos būtu ātrs un vienkāršs.

Uzņēmums aparatūru iegādājas ārvalstīs. I. Saide stāsta, ka arī Latvijā tiek ražotas gaismošanas iekārtas, bet tirgus pieprasa Eiropas līmeņa produktus. «Māksliniekiem ir svarīgs zīmols,» novērojis I. Saide.

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārdi