Foto

No tūkstošiem lietojumprogrammu izsijātas 12 noderīgākās

Gunta Kursiša, 26.06.2013

Mikroblogošanas vietne Twitter. Business Insider iesaka Twitter lejupielādēt arī tiem, kas paši šajā vietnē neveic ierakstus – jaunāko ziņu sekošanai. Bezmaksas pieejama iPhone, Android, Windows Phone un BlackBerry ierīcēm.

Foto: SXC

Jaunākais izdevums

No simtiem tūkstošu lietojumprogrammu, kas pieejamas lejupielādei, noderīgas ir vien dažas. Medijs Business Insider apkopojis 12 lietotnes, ko vērts lejuplādēt iPhone, Android, Windows Phone vai Blackberry lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latviešu ātrlasīšanas rīka Fastr radītājiem izdodas piesaistīt ASV investoru

Gunta Kursiša, 30.01.2013

Fastr līdzdibinātāji - Aleksejs Sinicins, Eldars Loginovs un Aleksandrs Bičkovs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Mediju arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītās ātrlasīšanas lietojumprogrammas Fastr, kuras lietotāju skaits šonedēļ sasniedz desmit tūkstošus, tālāko izstrādi un virzīšanu pasaules tirgos palīdzēs nodrošināt privātais amerikāņu investors Andrē Demarests (André V. Demarest), kurš investējis uzņēmumā 50 tūkstošus eiro.

Planšetdatora iPad lietotne Fastr izstrādāta 2012. gadā un paredzēta ātrlasīšanas prasmju uzlabošanai un ātrākai tekstu uztveršanai, palielinot izlasīto vārdu skaitu līdz trīs reizēm – no vidējā rādītāja 240 līdz 600.

Lai arī radīta tikai pērn, Fastr gana ātri izpelnījusies lietotāju un ārvalstu mediju interesi. Lietotnes lejupielāžu skaits sasniedzis desmit tūkstošus, savukārt App Store Francijā, Beļģijā, Nīderlandē un Latvijā sadaļā «Izglītība» (Education) tā ierindojas pirmajā vietā pēc lejupielāžu skaita, bet ASV, Ķīnā un vēl 25 valstīs Fastr ir starp desmit visvairāk lejuplādētajām lietotnēm, Db.lv informēja Fastr vadītājs Eldars Loginovs. Db.lv jau vēstīja, ka neilgi pēc Fastr «laišanas gaisā» ātrlasīšanas lietotne gozējās labāko jauno lietojumprogrammu topā AppFresh Daily, tāpat Fastr ievērojis medijs The Wall Street Journal.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pievilcīgākās Android lietojumprogrammas

Dienas Bizness, 21.08.2013

Laikapstākļu lietojumprogramma Hue citu alternatīvu vidū izceļas ar savu minimālistisko dizainu, krāsām un animācijām.

Avots: Google Play

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google Android operētājsistēmai nereti tiek pārmests, ka tai ir pieejamas sliktākas lietojumprogrammas nekā Apple. Tomēr Android lietojumprogrammu izstrādātāji paveikuši ievērojamu darbu, lai šo uzskatu mainītu.

Interneta giganta Google Android operētājsistēmas dizaineris Abhilašs Kuduvali (Abhilash Kuduvalli) izveidojis Tumblr vietni, kurā apkopo skaistākās un vizuāli pievilcīgākās lietojumprogrammas, kuras pieejamas šai operētājsistēmai.

Vietnē apkopotas dažādas lietojumprogrammas – sākot no tādām, kas seko līdzi sirdsdarbībai, beidzot ar palīgu apavu iegādes jautājumos – kuru dizaineri pielikuši ievērojamas pūles, lai tās būtu ne tikai funkcionālas, bet arī labi izskatītos. A. Kuduvali cer, ka viņa izveidotais ieskats vizuāli patīkamās Android lietojumprogrammās, iedvesmos arī citus izstrādātājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Pasaules mobilo tehnoloģiju tirgū ienāk, reģistrējot kompāniju ASV

Anda Asere, 11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai piekļūtu maksas mobilo lietojumprogrammu tirgum, uzņēmumu Tiny Solutions reģistrē ASV.

«Es izstrādāju videonovērošanas programmatūru, ko var lietot mobilajā telefonā. To var izmantot bērnu, dzīvnieku, vecu cilvēku novērošanai,» stāsta Aleksejs Vasiļjevs, Tiny Solutions, LLC līdzīpašnieks. Agrāk viņš strādāja uzņēmumos, kur izstrādāja videonovērošanas sistēmas korporatīvajiem klientiem, bet pirms dažiem gadiem nolēma pievērsties savam biznesam.

Alekseja uzņēmums izstrādājis divas lietojumprogrammas – Baby Monitor for IP Camera, kas paredzēta iPhone telefoniem, un tinyCam Monitor, kas piemērota mobilajiem tālruņiem ar Android operētājsistēmu. Lietojumprogramma Android mobilajiem telefoniem esot populārāka, jo tā izstrādāta agrāk nekā programma iPhone tālruņiem. Tā kā iPhone aplikācija tika izstrādatā vēlāk, tirgus bija vairāk piesātināts, bija grūtāk tajā iespiesties. Taču, neskatoties uz to, ka Android tirgus ir lielāks, cilvēki vairāk pērkot aplikācijas iPhone viedtālruņiem, jo šo telefonu īpašnieki ir maksātspējīgāki. «Vēl labāka maksātspēja ir Blackberry lietotājiem – tie ir cilvēki, kuri īpaši neuztraucas par aplikācijas nopirkšanu par dažiem dolāriem,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompāniju Microsft un Google starpā radušās jaunas nesaskaņas pēc tam, kad interneta gigants bloķējis Windows Phone YouTube lietojumprogrammu.

Google uzskata, ka Windows Phone YouTube lietojumprogramma pārkāpj pakalpojuma lietošanas noteikumus, vēsta BBC. Interneta gigants lūdzis, lai Microsoft programmu izstrādā, izmantojot HTML5 programmēšanas valodu. Savukārt kompānija Microsoft norāda, ka tas nav iespējams un Google apzināti traucē Windows Phone platformas attīstībai un izvirza tādus noteikumus, kuriem nav pakļauta, piemēram, Apple.

Strīds starp Google un Microsoft saistībā ar pieeju YouTube no Windows Phone ierīcēm ilgst jau kādu laiku. Šā gada maijā Google bloķēja Microsoft izveidoto YouTube lietojumprogrammu, kā iemeslu minot, ka tā pareizi neattēlojot reklāmas materiālus. Kompānijas vienojās, ka kopīgi strādās, lai izveidotu lietojumprogrammas jaunu versiju. Interneta milzis uzstājis, lai jaunākā versija tiktu izstrādāta, izmantojot, HTML5 valodu nevis Windows Phone esošos standartus. Microsoft to uzskata par «dīvainu un negodīgu» prasību, jo gan Android, gan Apple alternatīvas neesot izstrādātās šādā veidā, bet Google prasības izpildīšana ir sarežģīta un laikietilpīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTA ieviesis iPay mobilo norēķinu sistēmu

Žanete Hāka, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BTA Insurance Company SE ar janvāri ieviesusi iPay jeb mobilo maksājumu sistēmu polišu apmaksāšanai, informēja kompānijas pārstāvji.

Tādējādi darījumu turpmāk varēs veikt, izmantojot mobilo telefonu, kuram pievienots bankas karšu lasītājs. BTA patlaban ir vienīgā apdrošināšanas sabiedrība Latvijā, kas uzsākusi iPay sistēmas izmantošanu savā darbā. Kā skaidro uzņēmuma pārstāvji, ar sistēmas palīdzību iespējams norēķināties par visiem apdrošināšanas veidiem. Apdrošināšanas polišu cenu jaunās sistēmas ieviešana nesadārdzināšot.

Līdz ar iPay ieviešanu, apdrošināšanas polises cilvēki varēs iegādāties un uzreiz par tām norēķināties bez skaidras naudas ne vien filiālēs vai attālināti - pa telefonu, internetā vai ar BTA mobilās lietojumprogrammas starpniecību, - bet tiešā saskarsmē ar BTA darbinieku jebkurā vietā, kur pieejami mobilie un interneta sakari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad sāc strādāt ar jaunām kriptovalūtu platformām un jaunizveidotiem projektiem, nepaiet ilgs laiks, lai saprastu, ka šie darījumi var būt ļoti riskanti. Turklāt mēs nerunājam par tirgus nepastāvību. Internets ir pārpildīts ar krāpniecību, un kriptovalūtu darījumi nav izņēmums. Tāpēc, domājot par investīcijām dažādos jaunos uzņēmumos un aktīvu tirdzniecības platformās, paturi prātā, ka pilnīgi izslēgta nav iespēja zaudēt gandrīz visu savu ieguldījumu.

Pēc ekspertu domām, pētot kriptovalūtu uzņēmumus, pārliecinies, vai tie darbojas ar blokķēdi, kas nozīmē, ka tie seko līdzi notiekošajiem darījumiem. Pēc tam pārbaudi, vai tiem ir stabilas un pamatotas biznesa idejas, kas risina faktiskas problēmas un nākotnē tiem būs reāls pielietojums. Pēc tam šiem uzņēmumiem jāizpilda visas ICO vadlīnijas un digitālās valūtas likviditātes prasības. Visbeidzot, jaunā kripto projekta uzņēmuma vadītājiem būtu jāparāda sevi publiski, nevis jāslēpj sava identitāte aiz segvārda. Ja uzņēmums, kurā plāno investēt, neatbilst visām šīm prasībām, Tev vajadzētu vēlreiz padomāt vai šī ir īstā vieta, kur ieguldīt savu naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD lietojumprogrammā pieejami plaši dati par auto

Dienas Bizness, 05.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izstrādātās mobilās lietojumprogrammas lietotājiem pieejams jauns pakalpojums – iespēja iegūt plašu informāciju par jebkuru Latvijā reģistrēto transportlīdzekli.

Jaunais pakalpojums ļauj, piemēram, pirms automobiļa iegādes pārliecināties par tā izcelsmi – visiem tehniskās apskates datiem utt. Tādējādi cilvēki informāciju no CSDD Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistra var saņemt savā telefonā. Iegūtie dati automātiski tiek uzgalabāti lietojumprogrammas sadaļā «apmaksātās izziņas» un ir pieejamas jebkurā laikā.

CSDD uzsver, ka šāds pakalpojums ir ērtāks un tam ir plašākas iespējas, salīdzinot ar jau darbojošos maksas tālruni un īsziņām. Izmantojot CSDD mobilās lietojumprogrammas pakalpojumu Transportlīdzekļu maksas izziņas, iespējams iegūt transportlīdzekļa reģistrācijas datus (gads, modelis, masa u.c.); informāciju par transportlīdzekļa sodiem un liegumiem; informāciju par transportlīdzekļa bijušo īpašnieku skaitu un īpašnieku maiņas datumiem; informāciju par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli (vai ir veikts par tekošo gadu); transportlīdzekļa OCTA polises datus; transportlīdzekļa pēdējās tehniskās apskates datus; informāciju par transportlīdzekļa nobraukumu (no katras tehniskās apskates).

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Mozilla Firefox popularizē sevi, izmantojot Facebook nedienas

Lelde Petrāne, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palīdzētu Firefox lietotājiem vairāk kontrolēt savus datus sociālajā tīklā Facebook, izveidots Facebook Container paplašinājums, vēsta Mozilla Firefox blogs blog.mozilla.org.

Līdz ar šo paplašinājumu Facebook ir grūtāk sekot lietotāja aktivitātēm citās tīmekļa vietnēs, izmantojot trešās puses sīkdatnes. «Mēs uzskatām, ka ir jābūt instrumentiem, kā ierobežot, kādus datus citi var ievākt par jums. Tas ietver mūs: Mozilla nevāc datus no Facebook Container paplašinājuma izmantošanas. Mēs zinām tikai to, cik reizes paplašinājums ir instalēts vai noņemts,» tiek uzsvērts blogā.

Instalējot šo paplašinājumu, tas dzēsīs Facebook sīkdatnes un izlogos (log out - angliski) no Facebook. Nākamajā reizē, kad lietotājs apmeklē Facebook, tas nonāk jaunā, zilā pārlūkprogrammas cilnē.

«Jūsu datos ir liela vērtība. Ir svarīgi regulāri pārskatīt jūsu konfidencialitātes iestatījumus visās vietnēs un lietojumprogrammās, kas tos izmanto,» akcentē Mozilla Firefox.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mazo un vidējo uzņēmumu forums (MVU Forums) iniciatīvas «Atbalsti mazo biznesu!» ietvaros gatavojas Mazā biznesa dienai visā Latvijā šā gada 16. novembrī. MVU Forums kopā partneriem vēlas praktiski atbalstīt uzņēmīgos Latvijas cilvēkus un ģimenes, kas rada produktus un pakalpojumus sabiedrības vajadzībām. Mazā biznesa dienas ietvaros ir izveidota Facebook mājas lapa, kas sniedz mazajam biznesam bezmaksas jaunus mārketinga rīkus.

Partneri ir novērojuši, ka mazajam biznesam šobrīd visaktuālāk ir uzrunāt un atrast patērētājus saviem produktiem, bet grūtības rast papildus finanšu resursus, lai investētu marketingā un sabiedriskajās attiecībās - pastāstītu par sevi. Pārdomāti izmantojot sociālos tīklus mazie uzņēmēji var efektīvi sasniegt savu mērķauditoriju un kāpināt savu apgrozījumu un peļņu. MVU Forums pateicoties partneru atbalstam, sociālajā tīklā Facebook, lapā Atbalsti mazo biznesu jau šodien aicina uzņēmējus izmantot šādas lietojumprogrammas iespējas:

1. uzzināt un pastāstīt par mazajiem uzņēmumiem Latvijā, kurus vēlamies atbalstīt gan 16. novembrī, gan ikdienā;

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook iet Twitter pēdās un ieviesīs hashtag atbalstu; zīmoliem pavērsies jaunas iespējas

Jānis Rancāns, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.

[Papildināts 8. - 11. rindkopa]

Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.

Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ar 20 tūkstošiem apbalvo pētnieku, kurš atklāja lietotāju datu noplūdes iespēju

Gunta Kursiša, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook samaksājis 20 tūkstošus ASV dolāru britu pētniekam Džekam Vaitonam (Jack Whitton), kurš laimīgā kārtā apsteidza kibernoziedzniekus un pirmais atklāja Facebook nepilnību, kas ļautu hakeriem piekļūt sociālā medija lietotāju profiliem, vēsta BBC.

Nepilnība bija sociālā medija piedāvātajā iespējā, kas ļauj Facebook lietotājiem savienot savus mobilos tālruņus ar viņu Facebook lietotāju kontiem. Iespēja ļauj lietotājiem piekļūt saviem Facebook profiliem nevis izmantojot e-pasta adresi, bet viedtālruni, savukārt profila atjauninājumus iespējams veikt, nosūtot teksta ziņojumu. Lai aktivizētu šo iespēju, lietotājam jānosūta teksta ziņojumu uz Facebook. Sociālā tīkla sistēma, savukārt, lietotājam uz tālruni nosūta aktivizācijas kodu, kurš savieno lietotāja Facebook profilu ar viņa viedierīci.

Pašlaik Facebook šo nepilnību ir salabojusi, taču, kā norāda drošības analītiķis Grehams Klūlijs (Graham Cluely), šī nepilnība varēja atstāt ievērojamu negatīvu efektu uz sociālā medija lietotājiem. Riskam, ka visai viegli varētu tikt uzlauzti viņu Facebook konti, bija pakļauti simtiem miljonu lietotāju, norāda G. Klūlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

WhatsApp lietotāju skaits sasniedz 300 miljonus

Jānis Rancāns, 07.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu ziņapmaiņas lietojumprogrammas WhatsApp lietotāju skaits sasniedzis 300 miljonus. Par straujo pakalpojuma izaugsmi liecina fakts, ka vēl pirms diviem mēnešiem WhatsApp lietotāju skaits bijis 250 miljoni.

Papildu teksta un video ziņojumiem pakalpojuma izstrādātāji iekļāvuši arī iespēju lietotājiem ierakstīt un nosūtīt skaņas failus, vēsta Forbes.

«Mēs esam lepni, ka WhatsApp sasniedzis 300 miljonu aktīvu lietotāju skaitu. Tas kļuvis par jaunu pavērsienu lietojumprogrammas kļūšanā par 21. gadsimta komunikāciju tīklu,» norādījuši izstrādātāji.

WhatsApp iespējams izmantot, gan esot iPhone, gan Android, BlackBerry, Windows Phone un Symbian ierīču lietotājam. Pakalpojums guvis lielu popularitāti gados jaunu lietotāju vidū alternatīva tradicionālai īsziņu nosūtīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sīrijas programmētājs izstrādājis viedtālruņu lietojumprogrammu, kas brīdina iedzīvotājus, ja viņu dzīvesvietu apdraud izšauta SCUD tipa raķete. Pilsoņu kara plosītajā valstī aplikācija kļuvusi ļoti populāra, un to lejupielādējuši vairāki tūkstoši viedtālruņu īpašnieku.

Lietojumprogrammu izstrādājis programmētājs Dlšads Otmans (Dlshad Othman), kurš Sīriju pametis 2011. gadā un patlaban dzīvo Vašingtonā ASV. Savu radīto lietojumprogrammu viņš demonstrējis Ņujorkā notikušās Google konferences ietvaros.

Programmas darbu nodrošina septiņi brīvprātīgie, kas izvietoti Damaskas apkārtnē esošajos kalnos. Ja raķete tiek pamanīta, brīvprātīgie nosūta brīdinājumu uz interneta vietni aymta.com (arābu valodā vārds aymta nozīmē kad).

Vietnē tiek analizēta raķetes trajektorija un tiek aprēķināts, kurā vietā tā piezemēsies. Šī informācija nonāk lietojumprogrammas lietotāju rīcībā, kuriem tādējādi tiek dots vidēji astoņu līdz 13 minūšu ilgs laiks, lai paspētu pārvietoties uz drošākām vietām. Nav gan zināma šādas lietojumprogrammas datu precizitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Forbes.com ievērojis latviešu izstrādāto biroja darbinieku uzmanīšanas rīku

Gunta Kursiša, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās lielākajā daļā darbu ir grūti atšķirt, kad darbinieks strādā un kad slinko – abos gadījumos cilvēks raugās ekrānā un klikšķina taustiņus, raksta forbes.com, kas ievērojis latviešu radīto programmatūru DeskTime, kura paredzēta, lai piefiksētu, kad darbinieks patiešām strādā un kad skatās «kaķu video» iekš Youtube.

DeskTime ir darba laika uzskaites sistēma, kas reālā laikā reģistrē, vai uzņēmuma darbinieki lieto produktīvas, traucējošas vai neitrālas lietotnes, proti, tā mēra, cik ilgu laiku darbinieks ir pavadījis darbā un cik ilgu laiku - strādājis. Tā noderīga tiem darba devējiem, kas satraukušies par darbinieku pie datora pavadītā laika lietderību, tāpat tā ir noderīga gadījumos, kad darbinieki nestrādā birojā un vadītājs ik dienas netiekas ar strādājošajiem.

DeskTime reģistrē laika ilgumu, kas pavadīts, izmantojot noteiktas lietojumprogrammas un mājas lapas. Programmatūras izmantotāji var paši noteikt, kuras vietnes uzskatāmas par produktīvām (tādas varētu būt, piemēram, Excel vai Photoshop) un kuras – par neproduktīvām (iespējams, tādas varētu būt Facebook vai Solitaire), bet kuras – par neitrālām. DeskTime apkopo aktivitāti noteiktajās vietnēs, un, vadoties no gūtajiem datiem, izveido produktivitātes līkni. Db.lv iepriekš rakstīja, ka darbinieki, kuru pie datora pavadītais laiks tiek monitorēts, ir informēti par programmatūras darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu globalizētā un arvien lielākā mērā uz interneta tehnoloģijām bāzētā pasaule uzņēmumiem nepārprotami sniedz daudz iespēju. Dažādi procesi un cilvēki kā tādi šādā pasaulē var būt daudz sasniedzamāki no gandrīz jebkura planētas stūra.

Šajā pašā laikā notiekošais sev līdzi nes nozīmīgus jaunus riskus. Būtībā daži tehnoloģiju grandi gandrīz pilnībā kontrolē mūsdienu interneta vidi. Tas arī nozīmē, ka, gribot to vai negribot, apzinoties to vai neapzinoties, daudzi ir, iespējams, jau pārmērīgi kļuvuši atkarīgi no dažiem lielajiem šīs jomas līderiem. Attiecīgi no to labvēlības vai kaut vai vienkāršas nerīkošanās var būt atkarīga veselu uzņēmumu dzīve. Nav arī tā, ka šai atkarībai īsti būtu kāda daudzmaz reāla jēdzīga alternatīva. Faktiski mūsdienu pasaulē ir vien daži tehnoloģiju un interneta durvju sargi, kuru darbības tad attiecīgi arī nosaka to, kas vispār notiek šajā vidē. Tam tādējādi ir liela ietekme arī uz veselu kaudzi cilvēku un citu uzņēmumu dzīvi un informācijas telpu kā tādu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vismaz 11 miljoni cilvēku izdzēsuši savus profilus sociālajā tīklā Facebook, tādējādi reaģējot uz bažām par ASV specdienestu veiktajām novērošanām internetā.

«Virtuālās pašnāvības» izdarījuši deviņi miljoni Facebook lietotāju ASV un divi miljoni Lielbritānijā, liecina pētījums, kas publicēts žurnālā Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking.

ASV specdienestu veiktās novērošanas internetā, kuras plašākai sabiedrībai kļuva zināmas pēc tam, kad informāciju par tām atklāja Edvards Snoudens, bijis raksturīgākais iemesls cilvēku aiziešanai no Facebook. «Tādu gadījumu dēļ, kā masu medijos plaši atspoguļotā ASV dienestu veiktā novērošana internetā, cilvēki kļūst aizvien piesardzīgāki jautājumos par privātumu tiešsaistē,» norādījusi minētā žurnāla redaktore Brenda Vaiderholda.

Komentāri

Pievienot komentāru