Organizācija Amnesty Internetional (AI) nosodījusi britu laikrakstu Financial Times par atteikumu savā izdevumā publicēt naftas un dabasgāzes kompānijas Shell antireklāmu, liecina paziņojums AI mājaslapā.
Reklāmai Financial Times vajadzēja parādīties šā gada 18. maijā, kas ir tieši pirms ikgadējās Shell vadības sanāksmes Londonā.
AI veidotā antireklāma aicina vērst uzmanību uz situāciju Nigērijā, kur iedzīvotāji spiesti dzert netīru ūdeni, ko piesārņo Nigēras upē noplūdusī nafta. Ar naftas ieguvi Nigēras deltā nodarbojas vairākas kompānijas, to skaitā arī Shell.
AI veidotajā reklāmā redzama glāze vīnam, kurā ieliets ūdens, kas piesārņots ar naftu. Attēlu papildina uzraksts - «Kamēr Shell paceļ tostu par 9,8 miljardu dolāru peļņu, Nigērijas iedzīvotāji dzer piesārņotu ūdeni».
AI norāda, ka, pretēji Financial Times rīcībai, izdevumi The Metro un The Evening Standard šai reklāmai ir atraduši vietu savos izdevumos.
Financial Times norādījis, ka izdevumam nav nekas pretī pret pašu reklāmu, taču izdevums šaubās par tajā vēstīto AI pārliecību.