Citas ziņas

«Nothing special» arī Hannoverē

Līva Melbārzde, speciāli DB no Berlīnes, 28.04.2010

Jaunākais izdevums

Pasaules lielākajā rūpniecības mesē Vācijas pilsētā Hannoverē Latvija pat nepūlējās piesaistīt uzmanību, šodien vēsta Dienas bizness.

Dalībai pasaules lielākajā rūpniecības mesē, kas no 19. līdz 23. aprīlim notika Vācijas pilsētā Hannoverē, Latvijas stends bija iespiests pašā piektās halles stūrī pie aizmugurējās sienas, novēroja DB. Stendā bija pārstāvēti pieci Latvijas uzņēmum Elk Plus, Hagiteks, Prometals, Roto Plus un Sperre Baltic, kā arī Latvijas Mašīnbūves un Metālapstrādes rūpniecības asociācija.

Uz DB jautājumu, kā Latvijas dalībnieki vērtē dalību šā gada mesē, kas kopumā pulcēja vairāk nekā 4 600 uzņēmumus no 63 pasaules valstīm, latvieši samērā vienaldzīgi atzina, ka «kopumā cilvēku, šķiet, esot vairāk, lai gan ne gluži pie Latvijas stenda.» Iemesls – stenda vieta nav tā labākā, «vēl aiz Turcijas, apmeklētāji tik tālu vienkārši neatnāk.» Tika atzīts, ka latvieši labprāt būtu stāvējuši blakus lietuviešu Eiropas līmeņa stendam halles centrā, taču arī šoreiz katra Baltijas valsts bija izvēlējusies savu individuālu stratēģiju.

«Tā kā šoreiz uzņēmumi paši atšķirībā no marta Berlīnes tūrisma izstādes ir finansējuši savu dalību Hannoveres mesē, tad viņi nav pelnījuši kritiku, malači, ka tā. Pēdējo piecu gadu laikā šis nebūt nav sliktākais Latvijas stends šajā mesē. Tomēr tas nenozīmē, ka nav jānoskaidro apstākļi par stenda slikto atrašanās vietu, jo Turcijas lielie mašībūvnieki mūs aizsedza,» DB teica Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūras direktors Andris Ozols. Savukārt LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vineta Vilistere- Lāce uzsvēra: «Par stenda atrašanās vietu minētajā izstādē ir jājautā Latvijas Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības uzņēmēju asociācijai, jo viņi ir tie, kuri organizēja stendu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šādi Eiropas vadošo inovāciju un digitalizācijas jomas gada notikumu CEBIT 2018 piesaka pasākuma rīkotāji Deutsche Messe AG, solot, ka šogad festivāla norise būs radikāli savādāka, nekā ierasts līdz šim, vienlaikus sniedzot arī daudz lielāku profesionālo ieguvumu tā dalībniekiem.

„Mūsdienu digitalizācijas procesi maina gan ekonomiskos, gan politiskos procesus, arī sabiedrību un kultūru. Digitalizācija maina veidu, kā mēs dzīvojam un strādājam. Šīm pārmaiņām nepieciešams jauns formāts. Un tas ir jaunais CEBIT, kas norisināsies Vācijas pilsētā Hannoverē no 11. līdz 15. jūnijam,” stāsta Deutsche Messe AG pārstāve Latvijā Solveiga Āboliņa.

Deutsche Messe AG valdes loceklis Olivers Frēze (Oliver Frese) uzsver, ka apmeklētājiem tiks piedāvātas jaunas tēmas, jauni notikumi un pilnīgi jauna pasākuma koncepcija kopumā. „Pasākums saglabās savu bezkompromisu augsti profesionālo saistību ar biznesu un vadību, bet saturs būtiski palielinās emocionālo jaudu un svaigumu, kas radīs vēl lielāku CEBIT nozīmi nozares dalībnieku acīs,” viņš uzsvēra, piebilstot, ka šogad pasākuma galvenais akcents tiks vērsts uz vairākām tēmām: mākslīgais intelekts, lietu internets, paplašinātā un virtuālā realitāte, drošība, droni un bezapkalpes sistēmas, nākotnes mobilitāte, kā arī inteliģentie roboti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai apnicis mainīt vasaras riepas pret ziemas riepām, parādoties pirmajam sniegam? Vācu zinātnieku grupa izstrādājusi riepu, kas nomaina pati sevi, vēsta thelocal.de.

Leipcigas universitātes zinātnieki attīsta pasaulē pirmo «viedo» riepu, kas automātiski pielāgojas dominējošajiem klimatiskajiem apstākļiem pat braukšanas laikā.

Zinātnieku komanda, ko vada Detlefs Rīmers, viedriepu prezentējusi šā gada Hannoveres izstādē.

«Šodienas riepu izvēle vienmēr ir kompromiss starp bremzētspēju un benzīna patēriņu,» sacījis Rīmers. «Autovadītājam jāņem vērā visa veida klimatiskie apstākļi un nav iespējams nomainīt riepas braukšanas laikā,» viņš piebildis.

Taču adaptīvā riepa esot aprīkota ar elektroniskiem sensoriem, kas konstatē, vai ceļš ir sauss, slapjš vai klāts ar sniegu. Un attiecīgi riepas profils tiek automātiski paplašināts vai samazināts pat tad, kad automašīna atrodas kustībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
ES nauda

Eksporta veicināšana: Rūpīgi jāizvēlas piemērotākos pasākumus

Anda Asere, 19.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru gadu Eiropā notiek vairāki simti tirdzniecības misiju un kontaktbiržu, kurās uzņēmumi var piedalīties ar ES līdzfinansējumu; labākam rezultātam mērķtiecīgi jāizvēlas pēc iespējas tuvākas apakšnozares pasākumi

Eiropas biznesa atbalsta tīkls Latvijā un ārvalstīs organizē dažādas kontaktbiržas un tirdzniecības misijas. Šobrīd tā datubāzē pieejama informācija par 65 pasākumiem 2018. gadā. «Kontaktbirža ir labs veids, kā atrast sadarbības partnerus, jo tikšanās notiek ar potenciālo klientu, kura profilu jau esi redzējis datubāzē un kurš ir piekritis tikties. Ir norunāta vieta, laiks un persona, ar kuru tikties. Pieteikšanās notiek sistēmā, kur reģistrējas visi interesenti. Kontaktbiržas parasti risinās kāda cita pasākuma laikā – tad, kad notiek konference vai izstāde. Piemēram, Hannoveres meses laikā Eiropas Biznesa atbalsta tīkls rīko metālapstrādes uzņēmumu kontaktbiržu,» stāsta Jekaterina Vanaga, Eiropas Biznesa atbalsta tīkla vadītāja Latvijā. Eiropas Biznesa atbalsta tīkls rīko arī tirdzniecības misijas, kad parasti vienas valsts uzņēmumi dodas uz citu valsti ar mērķi iepazīt konkrēto tirgu, iepazīties ar potenciālajiem klientiem. Informācija par misijām, tāpat kā par kontaktbiržām, parasti ir zināma sešus mēnešus iepriekš un ir pieejama Eiropas Biznesa atbalsta tīkla centrālajā mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru