Lielajās ostās kravu apgrozījumu prognozes atšķirīgas; komersanti skeptiskāki nekā brīvostu pārvaldes
Liepāja 2018. gadā sagaida kravu apjomu kāpumu, Ventspils cer noturēt pērnā gada apjomu, bet Rīgā paredzams kritums, liecina ostu pārstāvju un komersantu teiktais Dienas Biznesam.
Apkopojot vairāku nozarē Latvijā un Krievijā strādājošo teikto DB, jāsecina, ka komersantiem nekāda lielā optimisma par nākotni nav, taču atsevišķu segmentu ziņā pagaidām valda optimisms – pat kādā naftas produktu terminālī. Tai pašā laikā ir komersanti, kam grūti prognozēt kravu apjomus ilgāk nekā mēnesi uz priekšu, jo nav mainījusies Krievijas dzelzceļa attieksme, ievērojami ierobežojot kravu nosūtījumu plānus Latvijas ostu virzienā. Līdz ar to kravu apjomi 2018. gadā sagaidāmi mazāki nekā pērn. Kravu nosūtīšanas ierobežojumi no mūsu austrumu kaimiņvalsts skar visus segmentus – lejamkravas, ogles, minerālmēslus, ģenerālkravas, taču graudi ir izņēmums ievērojamās ražas dēļ. Panākt vēl lielākus Krievijas graudu tranzīta apjomus gan traucējis vagonu trūkums. Ogļu tranzīta apjomi šogad būs atkarīgi no tirgus konjunktūras, bet ķīmiskās kravas saglabāties pērnā gada apjomā.
Kāda termināļa pārstāvis lēš, ka pārskatāmā nākotnē Krievijas kravu apjomi saruks līdz minimumam, bet cita termināļa vadītājs min, ka to piedzīvosim jau 2020. gadā. Savukārt kāds Krievijā strādājošs komersants zina teikt, ka komersantiem nedraudzīgās Latvijas muitas attieksmes dēļ ir kravas (piemēram, konteinerizētās, projektu), kas turpinās Latvijai iet ar līkumu.
Visu rakstu Noturēt kravas kļūs arvien grūtāk lasiet ceturtdienas, 11. janvāra, laikrakstā Dienas Bizness!