Orkla Confectionery & Snacks Latvija (iepriekš NP Foods) būtiski palielina eksporta apjomu uz ASV un citām valstīm, tādējādi pilnībā kompensējot kritumu eksportā uz Krieviju, ko ietekmē būtiski zemākā iedzīvotāju pirktspēja. Vislielākais eksporta apjoma pieaugums pērn bija ASV tirgū – 80%, no ES valstīm vislielākais pieaugums bija Īrijā – par 23%, savukārt no austrumu valstīm – Izraēlā par 10%.
Pērn kopējā eksporta apjoms saglabājies 2014.gada līmenī.
«Ja iepriekš Krievijas tirgus veidoja teju 50% no uzņēmuma kopējā eksporta, tad 2015.gadā tie bija vairs tikai 33%, taču uzņēmumā kopumā šo samazinājumu maz izjūtam. Laikus rēķinājāmies ar šādu risku un aktīvi apguvām jaunus tirgus, varējām savlaicīgi veiksmīgi pārorientēties. Pērn Krievijas tirgu izdevies aizstāt ar krietnu pieaugumu ASV tirgū, Īrijā, Izraēlā un citos esošajos eksporta tirgos. 2015.gadā uzsākām darbu jaunā tirgū – Moldovā,» komentē Inese Blaune, Orkla Confectionery & Snacks Latvija Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja.
2015.gadā populārākās eksporta produktu grupas bija šokolādes, zefīri un tortes.
Plānots, ka 2016.gadā Orkla Confectionery & Snacks Latvija eksports ārpus Baltijas valstīm pieaugs par 30% salīdzinājumā ar 2015.gadu.
«Šogad turpināsim īstenot esošo eksporta stratēģiju, apgūstot ASV, Āzijas un austrumu tirgus. Sekojot pasaules tendencēm un mūsu izveidotajai eksporta stratēģijai, turpināsim darbu Brazīlijas un Āzijas, kā arī Tuvo Austrumu virzienos,» papildina I. Blaune.
Kopumā Orkla Confectionery & Snacks Latvija eksportē uz 27 pasaules valstīm.