Pa aptiekai uz katra stūra 

Baltijā ir vidēji viena aptieka uz 2200 iedzīvotājiem, un konkurence ir īpaši sīva, jo, piemēram, Somijā ir aptieka uz katriem 6700 iedzīvotājiem

Anda Asere, 2018. gada 03. oktobris plkst. 8:06

«Daži no maniem kolēģiem citās valstīs jūtas ļoti ērti, bet mums par savu vietu zem saules ir jācīnās,» atzīst Leons Jankelevičs (Leon Jankelevitsh), Tamro Baltics izpilddirektors. Galvenie konkurenti katrā valstī ir atšķirīgi, un neesot daudz spēcīgu Baltijas līmeņa spēlētāju. Viņa skatījumā, bez Benu vēl tikai Euroaptiekai ir labs aptieku pārklājums visā Baltijā. «Taču mēs Baltijā konkurējam ne tikai par klientiem, bet arī par darbaspēku. Tas ir nozīmīgs izaicinājums visam sektoram visās trijās valstīs. Vispirms tas bija aktuāli Igaunijā, tad sekoja Latvija un Lietuva, un tagad visa Baltija saskaras ar izaicinājumu, ka trūkst farmaceitu. Visiem spēlētājiem ir izaicinājums, kā būt efektīviem, attīstīt pakalpojumus un palikt konkurētspējīgiem klientu acīs bez īpaša izmaksu pieauguma atalgojumā. Tas ir vēl viens papildu konkurences līmenis,» uzsver L. Jankelevičs. Viņš arī piebilst, ka īpaši svarīgi ir ne tikai piesaistīt darbiniekus, bet arī viņus noturēt. Tas nav tikai jautājums par atalgojumu. Ir iespējams pārvilināt darbiniekus no konkurentiem, bet viņus spēj noturēt laba vadības komanda, kompānijas kultūra, izaugsmes iespējas u.tml. «Tas ir komplekss jautājums, kam pievēršam īpašu uzmanību. Mūsu reputācija kā darba devējam ir spēcīga, bet labi saprotu, ka tas var mainīties, ja vien ar to nestrādāsim katru dienu,» saka L. Jankelevičs.

Savas un partneru aptiekas

Tamro ietilpst Phoenix Group, kam Eiropā ir 2500 pašu aptieku un 13,5 tūkstoši partneraptieku, kas strādā ar dažādiem zīmoliem un nepieder uzņēmumam. Baltijā Tamro aptieku tīklā Benu ir 240 aptiekas, un uzņēmums sadarbojas arī ar citām, kas izmanto šo pašu zīmolu. «Igaunijas gadījumā tā ir elastīga franšīze. Ne visas aptiekas izskatās vienādi, taču tās pārsvarā iepērk produkciju no mūsu vairumtirdzniecības, palīdzam ar kopīgām mārketinga aktivitātēm, dažiem IT pakalpojumiem. Mums ir diezgan cieša sadarbība. Mēs dodam iespēju neatkarīgiem farmaceitiem, kuri nevēlas pārdot savu aptieku, bet vienlaikus grib strādāt šī spēcīgā zīmola ietvaros,» saka L. Jankelevičs.

Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Igaunijā Benu ir 80 partneru aptiekas, Latvijā – 95, taču tās strādā ar citu zīmolu – Aptieka1. Pērn šajās aptiekās ieviesta jauna vizuālā identitāte, un jau 12 aptiekas ir izremontētas atbilstoši jaunajai koncepcijai. Ja uzņēmējs nevēlas pievienoties Aptieka1 ķēdei, tas var pievienoties Benu franšīzei. «Pērn spērām pirmos soļus šajā virzienā, un tagad mums Latvijā ir arī trīs Benu franšīzes aptiekas, visas Jelgavā. Tās visas izskatās tāpat kā pārējās, strādā saskaņā ar galvenajiem principiem. Partneraptiekas uztveram vienlīdz svarīgi tāpat kā savas ķēdes aptiekas,» teic L. Jankelevičs.

Vaicāts, vai nav sarežģīti strādāt ar diviem zīmoliem – Benu un Aptieka1 – L. Jankelevičs teic, ka mārketinga budžets ir lielāks nekā ar vienu zīmolu, taču kompānija mēģina veidot arī sinerģiju mārketinga aktivitātēs, piemēram, plakātos vai televīzijas reklāmās reizēm izmanto abus zīmolus. Viņš nenoliedz, ka ir izaicinājumi šādā darbības modelī, bet uzņēmums mēģina realizēt sadarbības projektus.

Visu rakstu Pa aptiekai uz katra stūra lasiet 3. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 13. jūlijs plkst. 15:19

Latvijas uzņēmuma EUROAPTIEKA līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Māris Lūks...

2016. gada 21. jūnijs plkst. 15:25

Otrdien Jūrmalā, Viestura ielā durvis vērusi rekonstruētā Euroaptieka, informē uzņēmuma pārstāvji....

2015. gada 26. novembris plkst. 8:24

Izaicinājumus ir augt, katru gadu pakāpties par vienu solīti, nevis skatīties uz...

2015. gada 05. novembris plkst. 10:14

Mazumtirdzniecības holdings Vilniaus prekyba divdesmit gados izaudzis par vienu no lielākajiem Baltijas...

2015. gada 21. aprīlis plkst. 18:20

Pagājušajā gadā zāļu un higiēnas preču tirgotāja SIA Euroaptieka neto apgrozījums palielinājās...

Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2018. gada 03. oktobris plkst. 7:17

Stradiņu slimnīcas A korpusa II kārtas īstenošanas finansējuma iztrūkums veido aptuveni 30...

2018. gada 02. oktobris plkst. 16:53

Ēdināšanas uzņēmums SIA Lage Ko, kam iepriekš piederēja restorāni Gan Bei, 2017.gadā...

2018. gada 02. oktobris plkst. 15:41

Uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) nosūtījusi vēstuli Latvijas...

2018. gada 02. oktobris plkst. 14:11

Tiešsaistes mazumtirdzniecības milzis Amazon palielina atalgojumu simtiem tūkstošu darbinieku Amerikas...

2018. gada 02. oktobris plkst. 11:06

Nozares eksperti kā iemeslu Latvijā bāzētās zemo cenu aviokompānijas Primera Air bankrotam...

2018. gada 01. oktobris plkst. 11:32

Latvijas Pasta Eksprespasts konkurē par iekārojamāko kumosu – e-komercijas sūtījumiem...

2018. gada 26. septembris plkst. 13:16

Valsts ieņēmumu dienests (VID) piemērojis aizliegumu komercreģistrā ierakstīt aktīvās atpūtas...

2018. gada 26. septembris plkst. 10:08

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 22,226 miljonu...

2018. gada 25. septembris plkst. 9:21

Viesnīcu «Garden Palace» un «Royal Square Hotel & Suites» īpašniekam SIA «Garden...

2018. gada 25. septembris plkst. 8:58

Pirmajā Latvijas notariāta hakatonā Go2SmartNotary uzvarējusi ideja par personas ātru identificēšanu,...