Viena no lielākajām tehnoloģiju jaunuzņēmumu jeb startup kļūdām ir nekonsultēšanās ar gudriem cilvēkiem, kam ir pieredze nozarē un biznesā
«Nedrīkst baidīties stāstīt citiem par savām idejām, jo realizācija ir 99% no startup veiksmes – jautājums, vai spēsi savu ieceri realizēt. Tikai no tā ir atkarīgi potenciālie panākumi. Parunā ar citiem uzņēmējiem – ietaupīsi gan laiku, gan naudu,» iesaka Niks Ustinovs, tulkošanas platformas lokali.se dibinātājs.
Vērtējot startup situāciju Latvijā, N. Ustinovs priecājas par to, kā attīstās nozare – viņš īpaši izceļ infogr.am un Monea. Ik pa laikam pie Nika nāk konsultēties jaunie uzņēmēji. Daži vēlas uztaisīt kaut ko, ko kāds jau sen veiksmīgi realizējis. «Man ir sajūta, ka daži cilvēki nemāk lietot Google meklētāju. Nekādā gadījumā nevajag taisīt to, kas jau ir – tas nestrādās. Darīt to pašu, ko kāds jau dara, var tikai tad, ja esi pilnīgi pārliecināts, ka piedāvā kaut ko atšķirīgu. Sīkumi, mazās lietas produktā padara to unikālu. Tas ir līdzīgi kā ar ziņapmaiņas rīku Slack. Pirms diviem gadiem visi sēdējām Skype, bet tagad daudzi lieto Slack. Vēl citiem ir kosmiskas idejas, kam es neticu un cenšos atrunāt no liekas naudas un nervu tērēšanas,» viņš teic. Uzņēmējs uzskata, ka, lai startup būtu veiksmīgs, uzņēmējiem jāseko līdzi tam, kas notiek pasaulē – uzmanīgi jālasa TechCrunch un citi nozares mediji.
Tas, cik ilgs laiks nepieciešams startup projekta realizācijai, ir atkarīgs no konkrētā projekta, bet, ja tas nav lietojams pēc gada, visticamāk, jāliek punkts. Pēc N. Ustinova pieredzes ir labi, ja līdz pirmajai lietojamai versijai paiet ne vairāk kā divi trīs mēneši, jo pēc tam tik un tā produkts būs jāpārtaisa, jāstrādā pie lietotāju piesaistes un atkal jālabo – IT projekti nekad nav «gatavi». «Tagad lokali.se darbojas ilgāk nekā gadu un projekts ir tiktāl attīstīts, ka man nebūtu kauns to pārdot,» viņš saka.
Par Nika Ustinova pieredzi biznesā lasi, klikšķinot šeit.