Transports un loģistika

Paraksta nodomu protokolu ar Ķīnas dzelzceļu par vilcienu satiksmes izveidošanu caur Latviju

Lelde Petrāne, 12.07.2016

Jaunākais izdevums

Latvijas dzelzceļa prezidents Edvīns Bērziņš un Ķīnas dzelzceļu vadītājs Šens Guangzu (Sheng Guangzu) 12.jūlijā LR satiksmes ministra Ulda Auguļa vizītes ietvaros Ķīnā parakstīja nodomu protokolu par sadarbību vilciena Ķīnas dzelzceļa ekspresis (China Railway Express) attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Dzelzceļu vadītāji vienojās organizēt pirmo nokomplektētu izmēģinājuma vilcienu no Ķīnas uz Latviju līdz šā gada beigām.

«Mums jāturpina vēl aktīvāka sadarbība ar mūsu Ķīnas kolēģiem un citiem partneriem, lai nodrošinātu regulāru vilcienu satiksmi ne tikai Latvijas, bet visa Baltijas reģiona tautsaimniecības interesēs, tādējādi stiprinot Latvijas dzelzceļa kā Baltijas transporta līdera lomu,» komentē E.Bērziņš.

Puses vienojās kopīgi strādāt pie nokomplektētu vilcienu sastāvu satiksmes izveidošanas satiksmē starp Ķīnu un Eiropu, koordinējot sadarbību ar kravu īpašniekiem, piegādātājiem, kā arī kopīgās mārketinga aktivitātēs. Sadarbība paredz arī vienošanos cenas noteikšanā un kravu piesaistē pārvadāšanai abos virzienos regulārā vilcienu satiksmē.

Par atbildīgajiem uzņēmumiem pirmā vilciena organizēšanā apstiprināti SIA LDz Cargo Loģistika un China Railway Container Transport Corporation.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīnai prezentēts vienots dzelzceļa pārvadājumu tarifs

Lelde Petrāne, 09.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) un SIA LDz Cargo loģistika kopā ar Krievijas, Baltkrievijas un Kazahstānas dzelzceļu kopuzņēmumu OTLK un Baltkrievijas dzelzceļa loģistikas uzņēmumu BTLC izstrādājuši vienotu tarifu dzelzceļa kravu pārvadājumiem no Ķīnas robežas līdz Rīgas, Ventspils un Liepājas ostām. Papildus tam kopā ar Latvijas tranzīta nozares uzņēmumiem LDz ir izstrādājis vienotu pārvadājumu tarifu pārvadājumiem arī uz Skandināvijas valstīm.

Šis vienotais tarifs, ir pirmais solis, lai izstrādātu kompleksu vienoto piedāvājumu tranzīta koridoram no Ķīnas caur Latviju uz Skandināviju.

Izstrādātais tarifs paredz vienotu pārvadājuma maksu par 40 pēdu konteinera pārvadājumu no Ķīnas un Kazahstānas robežpilsētas Dostikas stacijas līdz Rīgas ostai. Plānotais pārvadājuma ilgums – 14 diennaktis.

«Šī ir nozīmīga vienošanās, kas, ceru, rezultēsies, produktīvā sadarbībā. Esmu gandarīts, ka salīdzinoši īsā laikā mums ir izdevies panākt sapratni ar mūsu partneriem ārvalstīs un Latvijā. Šobrīd notiek praktiskais sagatavošanās darbs pie izmēģinājuma vilciena no Ķīnas uz Rīgu organizēšanas, lai apliecinātu partneriem mūsu spējas īstenot uzņemtās saistības,» uzsver LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Tranzīta nozare no premjera sagaida skaidras atbildes

BATL prezidente Inga Antāne, 09.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība Baltijas asociācija – transports un loģistika (BATL) izsaka gandarījumu, ka asociācijas pirms gada iniciētās aktivitātes par nepieciešamību Rīgā rīkot 16+1 formāta samitu, lai aktivizētu sadarbību starp Austrumeiropas un Centrāleiropas valstīm un Ķīnu, vainagojušās panākumiem, un valdību vadītāju sanāksme kā arī biznesa forums noritējis augstā līmenī.

16+1 samits dos Latvijas un Ķīnas uzņēmējiem jaunas sadarbības iespējas, tomēr Latvijai pēc veiksmīgi aizvadītā samita nevajadzētu ieslīgt pašapmierinātībā un jābūt gatavai šīs iespējas izmantot. Ministru prezidents Māris Kučinskis paziņojis, ka forumā bijušas daudzas sarunas un noslēgti daudzi nodomu protokoli. Tranzīta nozare no premjerministra sagaida skaidras atbildes uz jautājumiem – kas mainījies pēc samita Latvijas globālās konkurētspējas uzlabošanai tranzīta jomā, konkrēti kādas vienošanās panāktas, ar ko mēs valsts politikas līmenī esam kļuvuši interesantāki potenciālajiem sadarbības partneriem, un kādi ir plānoti turpmākie rīcības soļi.

Komentāri

Pievienot komentāru