Auto

Pārdoto jauno pasažieru automobiļu skaits audzis; komerctransporta skaits sarucis

Žanete Hāka, 14.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Pērn Latvijā kopumā pirmo reizi ir reģistrēti 16,114 tūkstoši automobiļu (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t), kas ir par 7% vairāk nekā 2014. gadā, liecina Auto asociācijas dati.

Pieaugums vērojams pasažieru automobiļu sektorā, kas sasniedza 12,77 tūkstošus, bet vieglā komerctransporta sektors gada laikā piedzīvojis lejupslīdi par 8%.

2015. gads pasažieru automobiļu tirdzniecībā bija stabils un bez lieliem kāpumiem un kritumiem. Vidēji mēnesī tika pārdoti aptuveni 1200 jauni pasažieru automobiļi.

Gada nogalē pieņemtās nodokļu izmaiņas šķietami varēja veicināt pastiprinātu aktivitāti decembrī, tomēr slepenība, steiga un informācijas trūkums tirgotājiem liedza savlaicīgi tam sagatavoties un decembrī pieauguma vietā bija redzams pat neliels kritums.

Vieglā komerctransporta tirgus gan bijis kā amerikāņu kalniņi – no 37% mēneša pieauguma maijā līdz 40% samazinājumam pret 2014. gada jūliju, kas summā rezultējās ar 8% gada vidējo samazinājumu.

2015. gadā samazinājies neklasificētā komerctransporta skaits, jeb tādu automobiļu, kas pēc lietojuma ir vieglie pasažieru automobiļi, bet dažādu apstākļu dēļ tiek reģistrēti kā vieglais komerctransports, reģistrācijas apjomam sasniedzot vien 341 vienības, kas ir par 29% mazāk nekā pirms gada.

Šobrīd jaunu automobiļu tirgus atrodas apmēram 2005. gada līmenī, bet ar nesalīdzināmi ciešāku konkurenci.

Vieglo pasažieru automobiļu zīmolu Top 5 2015. gadā piedzīvojis izmaiņas – Nissan pakāpies no 5. uz 3. vietu un Ford, ienākot pirktāko zīmolu pieciniekā licis to atstāt Peugeot.

Līderis nemainīgi ir Volkswagen (1979 a/m) ar tirgus daļu 14,4%, tradicionāli otrā vietā ir Toyota (1631 a/m) ar tirgus daļu 11,8%, kam seko Nissan (1460 a/m) 10,6%, Škoda (1014 a/m) 7,4%, Ford (819 a/m) 5,9%.