Pašvaldību iebildumus par Rail Baltica II maršrutu skatīs projekta vadības komitejā 

Pašvaldību iebildumus par plānoto Rail Baltica II Eiropas standarta platuma sliežu ceļu to teritorijās skatīs projekta vadības komitejā, aģentūrai BNS sacīja Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.

BNS, 06.11.2014

Viņš minēja, ka plašākus komentārus pašlaik sniegt nevar.

Iebildumus pret plānoto Rail Baltica II sliežu ceļu to teritorijās paudušas Babītes un Mārupes novada pašvaldības.

Babītes novadā aģentūrai BNS norādīja, ka plānotais sliežu ceļš šķērso jau apbūvētas vietas, kā arī kapus, kas nav pieņemami. Savukārt Mārupes novadā aģentūrai BNS atzina, ka lielākie iebildumi pašvaldībai ir par plānotajiem kravu pārvadājumiem maršrutā un ar tiem saistītajiem sliežu atzarojumiem uz Rīgas brīvostu un galvaspilsētas lidostu. Tos plānojot, nav ņemta vērā sliežu ceļu ietekme uz novada attīstības plāniem.

Rail Baltica II projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Apvienotās Karalistes konsultāciju kompānijas Aecom 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro, tomēr tā ka šobrīd visās Baltijas valstīs notiek izpētes, kuru ietvaros tiek veikta izmaksu un ieguvumu analīze, kopējais kapitālieguldījumu apmērs tiks precizēts.

Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības līdzfinansējuma apmēra Rail Baltica II projekts var pretendēt uz līdz Eiropas Savienības līdzfinansējumu apmērā līdz 85%.

Rail Baltica II dzelzceļa līnijas posma kopējais garums ir 728 kilometri. Tostarp Lietuvā tas būs 264 kilometrus garš, Latvijā - 235, bet Igaunijā -229, tomēr, tā kā šobrīd visās trijās Baltijas valstīs vēl tikai notiek izpēte par precīzu līnijas novietojumu, trases garums varētu tikt koriģēts.

Tevi varētu interesēt

Lietuvas Transporta ministra Arijanda Sliupa vietnieks nepiekrīt Igaunijas premjeram Anrusam Ansipam,...

Neilgi pēc atsevišķu Lietuvas valdības pārstāvju nosaukšanas par «muļķiem»...

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts nonācis neveiklā situācijā, nosaucot dažus Lietuvas valdības...

Nepalaid garām

LR Ģenerālprokuratūra, izmeklējot lietu par it kā 50 miljonu eiro naudas atmazgāšanas...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Starppilsētu pasažieru pārvadājumu uzņēmuma Nordeka autobusu vadītāju protestā pret zemajām...

Transporta sadaļa pārāk vispārīga, nav pārliecības, ka paveiks apsolīto - tāds lielākoties...

Lietuvas valdība trešdien pieņēmusi lēmumu šā gada budžetā atvēlēt 650 000 eiro...

Dzelzceļa līnijas Tallina-Maskava operators GoRail līdz 1. decembrim izlems, vai turpināt pārdot...

Rail Baltica (RB) II projektā meklēs labāko vietu un darbības veidu loģistikas...

VAS Starptautiskā lidosta Rīga šī gada desmit mēnešos apkalpojusi 4,125 miljonus pasažieru,...

Pasažieru pārvadātāja a/s Nordeka autobusu vadītāji sestdien, 8. novembrī, plāno rīkot streiku,...

Ceļu būvnieki vēlas skaidrību par finansēm vidējā termiņā; par papildu finansējumu vēl...

Ustjlugas ostā labāki komerciālās darbības noteikumi, darbojas dzelzceļa savienojums ar Maskavu....

Nākamnedēļ – piektdien, 7. novembrī, Aizkrauklē tiks atklāta Baltijas lielākā auto kardānu...