Mūsdienās cilvēki arvien biežāk izmanto bezskaidras naudas norēķinus, pat īslaicīgas tehniskas problēmas bankās pamana ikviens
Marta sākumā kādu laiku bija traucēti Swedbank pakalpojumi, un nākamajā dienā arī Luminor klientiem radās līdzīgas problēmas. Vaicāts, kā šādi gadījumi ietekmē finanšu nozares reputāciju un tēlu, Finanšu nozares asociācijas IT drošības darba grupas vadītājs un SEB bankas informācijas drošības inspektors Latvijā Oskars Blumbergs norāda, ka katrs gadījums negatīvi ietekmē šo jomu. «Pilnīga nodrošināšanās nav iespējama, bet operatīva un uzticama komunikācija palīdz. Ja sabiedrība ticēs finanšu sektora spējai tikt galā ar šāda veida problēmām, traucējumi sistēmu darbībā nekādas masu nekārtības neradīs,» viņš teic.
Prognozēti un neprognozēti
«Bankas pakalpojumu pārrāvumu izraisīja tehniska ķibele datu sistēmās. Naktī no 6. uz 7. martu veikti plaši sistēmu atjauninājumi vairākās valstīs. Diemžēl nākamajā dienā (7. martā), aktivizējoties klientu plūsmai, dienas laikā saskārāmies ar neprognozētām tehniskām problēmām. Situāciju apgrūtināja tas, ka tika piedzīvota retākā no iespējamām situācijām, kad traucējumi ietekmēja ļoti plašu pakalpojumu pieejamību, tostarp zvanu centra darbību,» stāsta Jānis Krops, Swedbank Mediju attiecību vadītājs. Šajā situācijā tika piesaistīti spēcīgākie kolēģi visas Baltijas mērogā un izdevās atjaunot pilnīgi visu pakalpojumu darbību nepilnas stundas laikā. «Bankas reputācija mums ir ļoti svarīga, tāpēc arī veltījām visus resursus, lai atjaunotu neplānoto pārtraukumu pēc iespējas ātrāk,» viņš teic, piebilstot, ka bankas primārais uzdevums ir rūpēties par klientiem un tiem pieejamajiem pakalpojumiem, tāpēc arī tā rūpīgi plāno, lai visi tehniskie uzlabojumi notiktu tikai naktīs, kad ir mazākā iespēja ietekmēt klientu ikdienu. «Bankas mūsdienās ir tehnoloģiski ļoti ietilpīgi uzņēmumi. Mūsu mērķis ir nodrošināt klientiem labākos pakalpojumus un bez pārtraukuma, tāpēc tiek darīts viss, lai šādi gadījumi neatkārtotos,» uzsver J. Krops.
Ar tehniskām problēmām saskārās arī Luminor. «Banka šobrīd piedzīvo vērienīgas pārmaiņas, par ko arī esam informējuši gan mūsu klientus, gan sabiedrību. Vēlamies kļūt par modernu un tehnoloģiski attīstītu digitālo banku, kas būtu galvenais finanšu partneris klientiem – uzņēmējiem Baltijā un uzņēmīgiem un finansiāli aktīviem cilvēkiem. Šīs ir vērienīgas pārmaiņas, kas prasa investīcijas IT un tehnoloģiju pakalpojumu attīstībā, nomaiņā. Piemēram, šogad plānojam visu klientu datu pārcelšanu uz vienotu tehnoloģisko platformu un ir plānotas investīcijas jaunu IT sistēmu ieviešanā. Pārveidojam arī filiāļu tīklu un darba vietas, atbilstoši klientu paradumiem un modernas darba vietas principiem. Ir neizbēgami, ka šādu pārmaiņu laikā klientiem var nākties piedzīvot īslaicīgas neērtības, kas ilgtermiņā nodrošinās labāku servisu. Arī šis gadījums bija saistīts ar sistēmu uzlabošanas darbiem,» saka Inese Kronberga, Luminor mediju attiecību vadītāja.
Visu rakstu lasiet 4. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!