Nekustamais īpašums

Pazemes autostāvvietu Vecrīgā tirgo par 40 tūkst. eiro

Ingrīda Drazdovska [email protected],01.02.2006

Jaunākais izdevums

Viena no lielākajām problēmām Vecrīgā un centrā ir autostāvvietu trūkums, kas iedzīvotājiem rada nopietnas problēmas, - norāda Latio eksperti. Pazemes autostāvvietu ierīkošana iespējama vienīgi jaunbūvētām ēkām, to cena ir augsta. Piemēram, ekskluzīvajā jaunajā projektā „Rīdzenes rezidence” pazemes autostāvvietas cena ir 40 000 EUR.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To sešu politisko partiju lokomotīvju materiālais stāvoklis, kuras pēc pēdējām aptaujām varētu iekļūt 10. Saeimā, ir ļoti atšķirīgs, bet lielākoties - labs.

Lielākajai daļai ir gan uzkrājumi skaidrā naudā, gan noguldījumi bankās, ir arī lielākas un mazākas parādsaistības, tie līdztekus darbībai politikā ieņem amatu arī privātos uzņēmumos, kuros mēdz būt arī līdzīpašnieki, daudziem pieder vairāki nekustamie īpašumi. Gandrīz visiem, izņemot diviem, ir augstākā izglītība, kas iegūta gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tiesa, ir arī izņēmumi - dažiem tomēr nav nedz uzkrājumu, nedz arī kas pieder.

LD/DB apkopotā informācija par partiju lokomotīvēm Rīgā, Vidzemē, Latgalē, Kurzemē un Zemgalē liecina, ka Saskaņas centra lokomotīvju kopējais skaidras un bezskaidras naudas uzkrājumu apjoms ir ap 45,2 tūkst. latu, bet uzņemtas parādsaistības aptuveni par 164,9 tūkst. latu. Vienotības lokomotīvju naudas uzkrājumu apjoms veido aptuveni 288,8 tūkst. latu, bet parādsaistības - ap 84,6 tūkst. latu. Jāpiebilst, ka tās savukārt ir citiem aizdevušas kopumā 147,2 tūkst. latu.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav izslēgta pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" administrēto autostāvvietu maksas celšana, intervijā Latvijas Radio atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Viņa klāstīja, ka varētu tikt izvērtēta autostāvvietu maksas celšana noslogotākajos galvaspilsētas rajonos, piemēram, centrā. Innusa gan neprecizēja, kad varētu notikt šāda varianta apspriede.

Tikmēr sabiedriskā transporta biļešu cenas gan neesot plānots pārskatīt. Innusas ieskatā šī gada sākumā ieviestās biļešu sistēmas pārmaiņas esot bijušas gana veiksmīgas.

To apliecinot būtiski pieaugušais mēnešbiļešu izmantotāju skaits - to nu esot nevis nedaudz vairāk nekā 10%, bet ap 60%.

Kā aģentūru LETA informēja uzņēmumā, lēmumu par "Rīgas satiksmes" apsaimniekoto autostāvvietu tarifa izmaiņā pieņem Rīgas dome, un šis jautājums patlaban nav izskatīšanas kārtībā, tāpēc vēl nav zināms ne iespējamais tarifu izmaiņu laiks, ne arī iespējamās zonas, kuras varētu skart izmaiņas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksas caurlaides iebraukšanai Vecrīgā nav attaisnojušās, uzskata Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns.

Dome atzīst ka automašīnu skaits Vecrīgā nav mazinājies, taču neraugoties uz to dome negrasās attiekties no caurlaidēm, raksta Diena.

Ja viena mēneša laikā pašvaldība nespēs paskaidrot, kā tā izlieto caurlaidēs iekasēto naudu, lai sasniegtu mērķi — ierobežot automašīnu plūsmu Vecrīgā, iespējams, ar 1. janvāri tai šādas iespējas iekasēt naudu par iebraukšanu vecpilsētā vairs nebūs. Domei ir 100 caurlaižu iebraukšanai Vecrīgā.

Pērn par iebraukšanu Vecrīgā iekasēti Ls 1 091 159. Vienreizēja iebraukšana par vienu stundu - 5 lati, par otro stundu - 6 Ls/h, par trešo stundu - 7.2 Ls/h, par ceturto un katru nākamo stundu - 8 Ls/h. Juridiskajām personām, kurām saskaņā ar speciālas komisijas lēmumu piešķirta atļauja regulārai iebraukšanai Vecrīgā atkarībā no caurlaides derīguma ilguma jāmaksā 300 līdz 1 250 latu. Valsts un pašvaldību budžeta finansēto iestāžu un komercsabiedrību autotransportam - 10 latu par pusgadu. Iedzīvotājiem, kuru dzīvesvieta vai nekustamais īpašums atrodas Vecrīgā, ir tiesības saņemt bezmaksas abonementa viedkarti iebraukšanai Vecrīgā.

Pakalpojumi

Linstow Baltic sadarbībā ar Snabb ievieš jaunu autostāvvietu pārvaldības modeli Rīgā

Db.lv,27.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais nekustamo īpašumu attīstītājs Baltijas reģionā “Linstow Baltic”, uzsāk stratēģisku sadarbību ar “Snabb” - inovatīvu autostāvvietu pārvaldības uzņēmumu, kas šopavasar uzsāks savu darbību Latvijā.

Igaunijas uzņēmums “Snabb”, konkursa kārtībā ieguvis tiesības uz visu “Linstow Baltic” īpašumu portfeļa autostāvvietu apsaimniekošanu Rīgā.

“Snabb” nodrošinās digitāli pārvaldītus mobilitātes risinājumus, mūsdienīgu apmaksas sistēmu, tostarp automatizētu piekļuvi un norēķinu iespējas mobilajā lietotnē.

“Linstow Baltic” valdes priekšsēdētājs Frode Gronvolds (Frode Grønvold) norāda, ka uzņēmuma mērķis ir piedāvāt vienotus augstas kvalitātes, ilgtspējīgus un tehnoloģiski attīstītus pakalpojumus visā īpašumu portfelī. “Mūsu sadarbība ar “Snabb” saskan ar mūsu vīziju par ērtības un efektivitātes uzlabošanu, izmantojot efektīvus un ilgtspējīgus autostāvvietu pārvaldības risinājumus Rīgā. Mēs ar nepacietību gaidām jaunās paaudzes tehnoloģijas un inovatīvo risinājumu ieviešanu mūsu īpašumos, lai veicinātu vēl ērtāku un efektīvāku pilsētvides mobilitāti. Uzskatām, ka uz tehnoloģijām balstītā pieeja ļaus uzlabos autostāvvietu izmantošanas pieredzi gan apmeklētājiem, gan nomniekiem,” sacīja Frode Gronvolds.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interese iegādāties dzīvokli, biroju vai ēkas Vecrīgā joprojām ir saglabājusies, tā secināts nekustamā īpašuma kompānijas Latvia Sotheby’s International Realty veiktajā pētījumā Vecrīgā premium segmentā*.

Pēdējo trīs gadu laikā šajā pilsētas daļā ir pārdoti 24 namīpašumi par gandrīz 30 miljoniem eiro. Tomēr, lai Vecrīga kļūtu patiesi pievilcīga, tā jāveido ne tikai tūristiem, bet jārada arī infrastruktūra kā patstāvīgai dzīvesvietai vietējiem iedzīvotājiem.

Pēdējos gados piedāvājumā biežāk parādās īpašumi ar lielāku platību, kas skaidrojams ar izmaiņām valsts sektora telpu izmantošanā, kas pārceļ savu darbību ārpus Vecrīgas. Šobrīd Vecrīgā pārdošanā ir vidēji 22 dažādi namīpašumi, turklāt lielākā daļa jeb 16 piedāvājumi ir kompānijas Latvia Sotheby’s International Realty pārziņā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Treideri ļoti nelabprāt piekrīt intervijām – neviens necenšas afišēt savus ienākumus un, vēl jo vairāk, dalīties ar profesionāliem noslēpumiem. Gaļina Daņilova, kas sākusi darboties, atklājot bezmaksas demo kontu, atbildēja uz mūsu jautājumiem vienīgi tāpēc, ka lūdzām sniegt padomus iesācējiem – kā sākt pelnīt un izmēģināt savus spēkus treidera lomā, neriskējot ar savu naudu.

- Cik sen jūs nodarbojaties ar tirgošanos Forekss tirgū?

- Es tirgojos jau sešus gadus.

- Kā Jūs sākāt?

- Savu pirmo īsto kontu ar 2000 dolāriem es atvēru 2004.gadā Pēterburgā brokeru kompānijā Teletreid. Tur es izgāju īsu iepazīšanās kursu praktiski bez jebkādas iepriekšējas tirgošanās pieredzes. Tajā laikā tirgošanās noteikumi bija daudz stingrāki nekā šobrīd: spreds starp pamata pāriem bija ne mazāks kā 5 punkti, kredītplecs 1: 100, bet atvērt pozīcijas drīkstēja tikai, ja ir vesels lots.

Pirmo mēnesi es strādāju dīlingu zālē un par katru atklāto pozīciju maksāju vēl 20 dolārus. Neskatoties uz to, ka es tirgojos sava menedžera «uzraudzībā» mēneša laikā gandrīz zaudēju visu savu naudu. Kaut gan ņemot vērā apstākļus, jāsaka pretēji – es brīnumainā kārtā noturējos tirgū veselu mēnesi. Man nebija ne tikai savas tirgošanās sistēmas, bet es pat nezināju tehniskās analīzes gudrības un tirgojos tikai intuīcijas vadīta, novērojot kā to dara citi treideri.

Transports un loģistika

Par autostāvvietām nodēļas nogalēs nebūs jāmaksā

,26.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Aigars Štokenbergs pirmien ar Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētāju Andreju Požarnovu vienojās, ka arī turpmāk Rīgas pilsētas autostāvvietas sestdienās un svētdienās rīdzinieki un galvaspilsētas viesi varēs izmantot bez maksas, Db.lv informēja reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra preses sekretāre Dace Kārkliņa.

Ministrs ar Rīgas domes pārstāvi tikās, lai pārrunātu Rīgas domes veiktos grozījumus pašvaldības saistošajos noteikumos par galvaspilsētas maksas autostāvvietu lietošanu.

Iepriekš Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) aicināja Rīgas domi skaidrot noteikumu grozījumu nepieciešamību un ekonomisko pamatojumu autostāvvietu lietošanas tarifa likmes palielināšanai, kā arī maksas noteikšanai par iedzīvotāja kartes izsniegšanu.

Vienojoties saglabāt līdzšinējo autostāvvietu izmantošanas kārtību brīvdienās, A.Štokenbergs un A.Požarnovs atzina, ka tas īpaši nozīmīgi ir ārpus Rīgas dzīvojošajiem iedzīvotājiem. "Iespēja bez maksas novietot automašīnu Rīgā ļaus ikvienam nedēļas nogalē bez raizēm apmeklēt dažādus kultūras un citus pasākumus, kas tiek rīkoti galvaspilsētā," sacīja reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan partiju kases strauji pildās, pavasarī notikušās Eiropas Parlamenta vēlēšanas to kabatas krietni patukšojušas, Saeimas vēlēšanu reklāmām atstājot visai ierobežotus līdzekļus

Par to liecina DB pētījums, apkopojot informāciju par partiju saņemtajiem ziedojumiem, biedru naudām un tēriņiem priekšvēlēšanu izdevumiem. Jāņem gan vērā, ka saziedotās summas ik dienu mainās, turklāt, tuvojoties vēlēšanām, tas notiek ļoti strauji. Turklāt atsevišķām partijām ir no dažiem līdz vairākiem desmitiem tūkst. eiro mērāmi naudas uzkrājumi no iepriekšējiem gadiem papildus tam jau šobrīd Saeimā pārstāvētās partijas saņem arī valsts budžeta finansējumu, kas visa starpā arī izmantojams politiskajai aģitācijai, līdz ar to šis pētījums parāda tendenci, nevis absolūti precīzi atspoguļo situāciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome (RD) otrdien, 23. novembrī, atbalstīja maksas samazināšanu Vecrīgas autostāvvietās, liecina RD lēmums.

Saskaņā ar sagatavotajiem dokumentiem turpmāk par pirmo maksas autostāvvietu lietošanas stundu Vecrīgā būs jāmaksā trīs lati līdzšinējo piecu latu vietā, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - pieci lati līdzšinējo astoņu latu vietā. Tādējādi maksa par pirmo stundu saruks par diviem latiem jeb 40%, bet par katru nākamo stundu lietošanas maksa saruks par trim latiem jeb 37,5%.

RD Satiksmes departamenta Administratīvās pārvaldes Tiesiskā nodrošinājuma, personāla un informācijas nodaļas galvenā juriste nodaļas vadītāja vietniece Karīna Blass iepriekš RD Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē paskaidroja, ka Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme (RS), kas apsaimnieko arī pašvaldības autostāvvietas, pēc iedzīvotāju lūgumiem ir izvērtējis situāciju un konstatējis, ka ir mainījusies ekonomiskā situācija un iedzīvotāju maksātspēja, tādēļ Vecrīgas autostāvvietu maksu varētu samazināt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā ir sagatavoti saistošie noteikumi, kas regulēs taksometru licencēšanas kārtību, paredzot ierobežojumus iebraukšanai Vecrīgā un pārvadātājam nosakot gada nodevu 300 eiro apmērā.

Noteikumi Par vieglo taksometru pārvadājumu licencēšanu un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu īpaša režīma zonā noteiks kārtību, kādā Rīgas pilsētas pašvaldībā izsniedz speciālās atļaujas jeb licences un licences kartītes pasažieru pārvadāšanai ar vieglajiem taksometriem Rīgas administratīvajā teritorijā, un prasības, kas jāizpilda, lai saņemtu speciālo licenci un licences kartīti.

Tāpat tie regulēs prasības, kas jāpilda licences darbības laikā, un kārtību, kādā izsniedz un anulē speciālo atļauju vieglo taksometru iebraukšanai īpaša režīma zonā - Vecrīgā, un pašvaldības nodevu par vieglo taksometru iebraukšanu Vecrīgā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot autostāvvietu infrastruktūru Rīgā un padarot to automašīnu īpašniekiem ikdienā vēl pieejamāku, Igaunijas uzņēmums Snabb ir uzsācis stratēģisku sadarbību ar Mobilly.

Tās ietvaros piecās galvaspilsētas autostāvvietās, ko turpmāk pārvaldīs jaunās paaudzes autostāvvietu operators, autovadītāji varēs norēķināties ne tikai ar Snabb, bet arī ar Mobilly mobilo lietotni.

Tāpat uzsāktā sadarbība Latvijas iedzīvotājiem nodrošinās digitālos autostāvvietu apmaksas pakalpojumus arī Igaunijas teritorijā.

Autostāvvietu pārvaldības uzņēmums Snabb savu darbību Latvijā uzsācis šopavasar, koncentrējoties uz inovatīvu, ilgtspējīgu un klientiem draudzīgu autostāvvietu pārvaldību. Tā pārziņā ir visas Baltijā vadošā nekustamo īpašumu attīstītāja “Linstow Baltic” autostāvvietas Rīgā: tirdzniecības centra “Origo” un biznesa centra “Origo One” autostāvvietas, viesnīcu “Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel” un “Radisson Blu Elizabete Hotel” pazemes autostāvvietas, “SPORTA 2” kvartāla, “Lastādijas” kvartāla, kā arī citi “Linstow Baltic” īpašumā esošie autostāvvietu laukumi, kuros tiek nodrošināti digitāli pārvaldīti mobilitātes risinājumi.

Šodien laikrakstā

Pašvaldību vadītāju deklarācijas: Truksnis pērn aizdevis vairāk nekā nopelnījis

Lāsma Vaivare,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldību vadītāju deklarāciju pūra lāde atklāj pa kādai divdomībai, piemēram, Jūrmalas mērs Gatis Truksnis pērn aizdevis summu, kas 1,3 reizes pārsniedz viņa kopējos gada ienākumus.

Tas izriet no viņa 2013. gada amatpersonas deklarācijas, kurā fiksēts 44,8 tūkst. eiro liels aizdevums. Viņa kopējie ieņēmumi pērn bijuši 35,4 tūkst. eiro lieli – mēra alga un atalgojums kā kapitāldaļu turētāja pārstāvim deviņos pašvaldības uzņēmumos. Jāpiebilst, ka viņam kā izpilddirektoram ienākumi bija lielāki.

Līdzekļi tik dāsnam aizdevumam viņam bija – kūrotpilsētas mērs gadiem veidojis uzkrājumus bankās. 2012. gadā Jūrmalā par teju 100 tūkst. eiro nopirktas zemes un pieminētā aizdevuma dēļ viņa bezskaidras naudas iekrājumi pēdējos gados gan ir strauji sarukuši – no 183,4 tūkst. eiro 2011. gadā līdz 41,5 tūkst. eiro pērn. Viņam ir arī iekrājumi skaidrā naudā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Caurlaižu režīma atcelšana Vecrīgā pagaidām nav izraisījusi palielinātu transporta plūsmu, jo tranzītā vecpilsētu šķērsot nav iespējams.

Rīgas Pašvaldības policija (RPP) četru dienu laikā noformējusi 215 pārkāpumu protokolus par braukšanas pārkāpumiem Vecrīgā, bet vēl 120 autovadītāji tikuši sveikā ar brīdinājumu, apstiprināja RPP preses sekretāre Inese Tīmane. Lielākoties automašīnas braukušas pa gājēju ielām. Automašīnu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 20 km stundā.

Transports un loģistika

Satiksmi Vecrīgā ierobežos ar ekonomiskiem līdzekļiem

,06.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Satiksmes departamenta datiem, 2006. gada ziemā Vecrīgā pastāvīgi uzturošos automašīnu skaits divas līdz trīs reizes pārsniedz atļauto stāvvietu skaitu, maksimumu sasniedzot pusdienlaikā. Apmēram 80% no Vecrīgas noslogotājiem ir tie, kuriem iebraukšana un uzturēšanās Vecrīgā ir bez maksas.

Rīgas domes Satiksmes un transporta jautājumu komiteja izskatījusi jautājumu par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā Vecrīgā. Satiksmes departamenta iesniegtajā satiksmes regulējuma Vecrīgā koncepcijā atzīts, ka vispār aizliegt transporta kustību Vecrīgā nav iespējams, jo veikaliem un restorāniem ir jāpiegādā preces un pārtika, tūristiem ir jādod iespēja ar taksometriem aizbraukt līdz viesnīcai, bet Vecrīgas iedzīvotājiem - piekļūt savai dzīves vietai. Tāpēc paredzēts, ka satiksme Vecrīgā tiks ierobežota pārsvarā ar ekonomiskiem līdzekļiem, Db.lv informēja Rīgas dome.

Atbilstoši Satiksmes departamenta datiem, 2006. gada ziemā Vecrīgā pastāvīgi uzturošos automašīnu skaits divas līdz trīs reizes pārsniedz atļauto stāvvietu skaitu, maksimumu sasniedzot pusdienlaikā. Apmēram 80% no Vecrīgas noslogotājiem ir tie, kuriem iebraukšana un uzturēšanās Vecrīgā ir bez maksas. Koncepcija paredz, ka pašreizējās barjeras pie iebrauktuvēm Vecrīgā tiks saglabātas un šī sistēma būtiski nemainīsies, bet visas Vecrīgas ielas tiks pielīdzinātas pašvaldības maksas autostāvvietām, kuru izmantošana tiks apmaksāta tāpat kā citās Rīgas maksas stāvvietās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autostāvvietu cenas jaunajos projektos turpina palielināties, secinājusi kompānija Arco Real Estate. Piemēram, Vecrīgā vienas stāvvietas cena sasniedz pat 55 000 eiro. Tendences pasaules tirgū liecina, ka pazemes stāvvietu cenas lielo pilsētu centros nereti pietuvojas pat dzīvokļu cenu līmenim.

Automašīnu stāvvietu cena tiek diferencēta, ņemot vērā to skaitu objektā, izvietošanas veidu, kā arī pieprasījuma tendences objekta atrašanās vietā. Tāpēc ir likumsakarīgi, ka Rīgas centrā autostāvvietas ir dārgākas nekā citviet, kur ir alternatīvas iespējas auto novietošanai, informēja Arco Real Estate jauno projektu nodaļas vadītāja Ieva Jansone.

Arco Real Estate apkopotā informācija liecina, ka pazemes stāvvieta Rīgas centrā jaunajos projektos maksā no 25 000 līdz 35 000 eiro, bet Vecrīgā - līdz pat 55 000 eiro. Savukārt Rīgas mikrorajonos pazemes autostāvvieta jaunajos projektos maksā no 10 000 līdz 13 000 eiro, bet virszemes stāvvieta - 5000 līdz 8000 eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes (RD) saistošajos noteikumos ir nepieciešams veikt būtiskas izmaiņas, kas ļautu sakaru operatoriem sakārtot gaisvadu līnijas un uzturēt tās atbilstošā kārtībā, nebremzējot pilsētas attīstību, domā Dmitrijs Ņikitins, SIA Baltcom vadītājs.

Līdz 2006. gadam Latvijā nebija nekādu aizliegumu rekonstruēt esošās vai izbūvēt jaunas gaisvadu līnijas, kas ievērojami veicināja ātrgaitas interneta attīstību, taču šobrīd situācija ir strauji mainījusies, norāda D.Ņikitins, uzsverot, ka galvaspilsētā pastāvošais regulējums ne tikai bremzē Rīgas attīstību, bet arī būtiski apdraud konkurenci nozarē.

Šobrīd RD saistošie noteikumi paredz, ka, modernizējot vai rekonstruējot jebkurus gaisa tīklus, tie ir jāpārceļ uz pazemes infrastruktūru, kas realitātē ne vienmēr ir tehniski izdarāms, teic Baltcom vadītājs. Tāpat viņš uzsver, ka vienīgais risinājums operatoriem, kuri plāno pieslēgumus pārcelt uz pazemi, ir vienoties ar SIA Tet (iepriekš SIA Lattelecom un SIA Lattelekom) par vietas nomu tai piederošajā pazemes infrastruktūrā, ko uzņēmums mantojis no padomju laikiem.

Ražošana

Pazemē – ceturtā daļa Baltijas jūras

Dienas Bizness,18.05.2015

«Nav vērts par labākiem uzskatīt ārzemēs ražotos minerālūdeņus, jo arī Latvijā ir pieejami izcilas kvalitātes dabīgie minerālūdeņi. Patiesībā mūsu valstī ir ārkārtīgi labs pat tas «minerālūdens», kas tek no krāna,» uzskata LU Ģeogrāfijas un zemes zinātņu fakultātes doktorante, zinātniskā asistente Inga Retiķe.

Foto: Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ANO aprēķini liecina, ka jau pēc 10 gadiem 1,8 miljardi pasaules iedzīvotāju izjutīs dzeramā ūdens trūkumu. Turklāt ne tikai Āzijā vai Ziemeļāfrikā – ar šo problēmu jau pašlaik saskaras mūsu kaimiņi Tallinā. Savukārt Latvijā saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra (LVĢMC) datiem kopējie pazemes saldūdens krājumi 198 atradnēs ir 863,496 tūkstoši kubikmetru dienā. Šie dati liecina tikai par izpētīto pazemes ūdeņu atradņu apjomu – saskaņā ar normatīvo dokumentu prasībām pazemes ūdeņu atradni pēta, ja tajā iegūst vairāk nekā 100 kubikmetru dzeramā ūdens dienā. Taču kopumā Latvijas teritorijā modelētie pazemes ūdeņu resursi mērāmi kā ceturtā daļa no Baltijas jūras apjoma, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Viena no mūsu valsts nozīmīgākajām zemes dzīļu bagātībām ir uzturā lietojamie pazemes ūdeņi. «Mēs varam lepoties ar izciliem dabīgo minerālūdeņu resursiem. Citur pasaulē dzeramais ūdens kļūst par izsīkstošu resursu, savukārt pie mums, ņemot vērā Latvijas teritoriju un iedzīvotāju daudzumu, – esam minerālūdens lielvalsts,» uzsver Latvijas Universitātes (LU) Ģeogrāfijas un zemes zinātņu fakultātes Ģeoloģisko procesu izpētes un modelēšanas centra doktorante, zinātniskā asistente Inga Retiķe.

Ikdienā ar minerālūdeni mēs saprotam dzeramo ūdeni, kam piemīt vērtīgas, veselību uzlabojošas īpašības un iesāļa garša, tomēr, kā norāda I. Retiķe, minerālūdens ir jebkurš pazemes vai pat augsnes virskārtas ūdens, kurā izšķīdusi kāda minerālviela: «Pēc definīcijas minerālūdens nav tikai sāļš un gāzēts, minerālūdens ir arī saldūdens un avota ūdens, vai pat ūdens peļķē. Būtiska atšķirība ir starp minerālūdeni un dabīgo minerālūdeni – pēdējā kvalitāti stingri regulē likumdošana un uzrauga atbildīgās valsts institūcijas.» Parasti, jo dziļāk zemes dzīlēs, jo sāļāks ir ūdens. Latvijā no kilometru dziļa pazemes urbuma iegūts ūdens jau ir tik sāļš, ka uzturā vairs nav lietojams, – mineralizācija ir aptuveni 140–180 gramu uz litru, un tādu ūdeni var izmantot vienīgi medicīnā. Salīdzinājumam – veikalos nopērkamajam dabīgajam minerālūdenim Sigulda mineralizācija ir 3,1–3,6 g/l, Mangaļi – 1800–2200 mg/l, Venden – 0,31–0,42 g/l.

Citas ziņas

Sliktais laiks ietekmējis graudaugu ražību

,12.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2006.gadā ievērojami pieaugusi graudaugu kopējā sējumu platība – salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu - par 42.9 tūkst. ha jeb 9.1%. Nelabvēlīgie laika apstākļi visā veģetācijas periodā ietekmējuši graudaugu ražību. 2006.gadā novākti 1.2 milj.tonnu graudu, kas ir par 155.6 tūkst. tonnu jeb par 11.8% mazāk nekā 2005.gadā.

Graudaugu vidējā ražība samazinājusies no 28.0 cnt no 1 ha 2005.gadā līdz 22.6 cnt 2006.gadā.

Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ziemāju graudaugu kopraža sarukusi par 16.2 tūkst. tonnu jeb 2.6%, kaut gan 2006.gadā ar ziemāju kultūrām apsētas ievērojami lielākas platības – par 23.4 tūkst.ha jeb par 12.5% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Sējumu platības pieaugušas visām ziemāju kultūrām, izņemot tritikāli. 2006.gadā, salīdzinot ar 2005.gadu, iesēts par 20.3 tūkst.ha jeb par 15.4% vairāk ziemas kviešu. To īpatsvars kopējā graudaugu sējumu platībā pieaudzis līdz 29.8%, bet graudu kopievākumā līdz pat 39.8%. Tai pat laikā, samazinoties vidējai ziemas kviešu ražībai no 37.7 cnt no 1 ha 2005.gadā līdz 30.3 cnt no 1 ha 2006.gadā, kopraža kritusies par 36.4 tūkst.tonnu jeb par 7.3%.

Būve

Ektornet Pārdaugavā, Klīveru ielā, vēlas būvēt piecstāvu dzīvojamās un darījumu ēkas; iedzīvotāji iebilst

LETA,12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank grupas nekustamo īpašumu uzņēmums SIA Ektornet Land Latvia uz uzņēmumam piederoša zemesgabala Pārdaugavā, Klīveru ielā 2, iecerējis būvēt piecstāvu ēkas ar darījumu un dzīvojamo funkciju būvniecību, taču sabiedriskās apspriešanas laikā saņemtas vairāk nekā 30 iedzīvotāju atsauksmes, kurās pausts negatīvs viedoklis.

Iepriekš šajā vietā atradusies 1900.gadā celta četrstāvu ēka, kura 1999.gadā sabrukusi. Tā kā namā ilgāku laiku neviens nedzīvoja, negadījumā cietušo nebija, un Rīgas dome nekavējoties nojauca atlikušās drupas.

Patlaban gruntsgabalu izmanto kā nelegālu autostāvvietu bez gruntsgabala īpašnieka piekrišanas. Atbilstoši Rīgas teritorijas plānojumam 2006. līdz 2018.gadam zemes gabals atrodas jauktas apbūves ar dzīvojamo funkciju teritorijā, perimetrālās apbūves kvartālā, UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietas Rīgas vēsturiskais centrs aizsardzības zonā.

Pašreizējie zemesgabala īpašnieki iecerējuši šajā vietā būvēt piecstāvu dzīvojamās un darījumu ēkas, pagrabstāvā vairāk 5,5 metru augstumā izvietojot pazemes autostāvvietu. Rīgas pilsētas būvvaldes speciālisti norāda, ka būvniecības iecere atbilst normatīvajiem aktiem un teritorijas plānošanas dokumentiem, taču, tā kā pazemes autostāvvietas būvniecība uzskatāma par faktoru, kas būtiski pasliktina iedzīvotāju sadzīves apstākļus, par būvniecības ieceri veikta publiskā apspriešana.

Citas ziņas

A. Požarnovs: Ministrija nevēlas ierobežot automašīnu skaitu Vecrīgā

,27.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Republikas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) noraidījusi Rīgas domes iesniegtos priekšlikumus par transporta līdzekļa skaita ierobežošanu, tādējādi jāsecina, ka ministrija nemaz nevēlas ierobežot auto skaitu Vecrīgā. Šādu uzskatu pauž Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs.

30. oktobrī Rīgas dome RAPLM nosūtīja vēstuli, kurā izteica vairākus priekšlikumus par pasākumiem, kas ļautu samazināt automašīnu skaitu Vecrīgā. Viens no galvenajiem ierosinājumiem bija – maksimāli samazināt atbilstoši Ministru Kabineta 28.06.2005. noteikumiem izsniedzamo bezmaksas viedkaršu skaitu fiziskām personām, ja tām Vecrīgā ir deklarēta dzīvesvieta vai īpašums. Rīgas dome ierosināja ministrijai virzīt izskatīšanai šo noteikumu grozījumus, kuros būtu noteikts, ka vienam dzīvoklim izsniedzamo viedkaršu skaitu varētu ierobežot līdz vienai.

Dome ir saņēmusi ministrijas atbildi, kurā šie priekšlikumi ir noraidīti. RAPLM vēstulē raksta, ka "grozījumi paši par sevi nenodrošina transportlīdzekļu skaita ierobežošanu Vecrīgā", jo fiziskās personas, kurām Ministru Kabinets pašlaik piešķir tiesības iegūt bezmaksas viedkartes, "varēs iegādāties norēķinu vai abonementa viedkartes saskaņā ar Rīgas pilsētas domes noteikto maksu. Tādējādi piedāvātie grozījumi nesasniegšot to ierosināšanas mērķi, un ministrija nesaskata pamatojumu privātpersonu tiesību ierobežošanai."

Ekonomika

2017. gadā pastāvīgo iedzīvotāju skaits Latvijā samazinājies par 15,7 tūkstošiem

Lelde Petrāne,28.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada sākumā Latvijā dzīvoja 1 milj. 934 tūkst. iedzīvotāju – par 15,7 tūkst. mazāk nekā pirms gada, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) jaunākie dati.Iedzīvotāju skaits 2017. gadā saruka par 0,8 % salīdzinājumā ar 1,0 % 2016. gadā. Pilsētnieku gada laikā kļuva par 8,3 tūkst. jeb 0,6 % mazāk, bet lauku iedzīvotāju – par 7,4 tūkst. jeb 1,2 % mazāk.

2017. gadā mirušo skaits pārsniedza dzimušo skaitu par 7,9 tūkst., un šis rādītājs ir lielākais pēdējo četru gadu laikā (2016. gadā – 6,6 tūkst.). Pagājušajā gadā Latvijā piedzima 20,8 tūkst. bērnu, kas ir par 1 140 mazāk nekā 2016. gadā, bet nomira 28,7 tūkstoši cilvēku, kas ir par 177 vairāk, salīdzinot ar 2016. gadu. Starptautiskās ilgtermiņa migrācijas rezultātā iedzīvotāju skaits 2017. gadā samazinājās par 7,8 tūkst. (2016. gadā – 12,2 tūkst.). Pērn Latvijā no citām valstīm ieradās 9,9 tūkst. cilvēku, kas, salīdzinot ar 2016. gadu, ir par 1,6 tūkst. vairāk un izceļoja 17,7 tūkst. – par 2,9 tūkst. mazāk nekā 2016. gadā. Apmēram puse (55 %) no iebraukušajiem ir saistīti ar Latviju (piemēram, dzimuši Latvijā u.c.).

Finanses

Līdz trekno gadu algām neaizsniedzas

Lāsma Vaivare,24.09.2014

Turpmāk galerijā: Rīgas pašvaldības uzņēmumu vadītāju algas 2013. gadā, tūkst. eiro

SIA Rīgas ūdens valdes priekšsēdētāja Dagnija Kalniņa 53.6

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības uzņēmumu peļņa vai zaudējumi uzņēmumu vadītāju ienākumus neietekmē, lai gan algas palēnām aug

Par to liecina DB izpēte, izmantojot Lursoft un Valsts ieņēmumu dienesta datubāzēs rodamo informāciju.

Peļņu nepieprasa

DB jau ziņoja (18.09.2014.): lai gan daudzi Rīgas pašvaldības uzņēmumi 2013. gadu noslēguši ar zaudējumiem vai sarūkošu peļņu, kopējā situācija ir pozitīva. Proti, uzņēmumi kopumā strādājuši ar lielāku apgrozījumu nekā gadu iepriekš, turklāt tiem izdevies gadu noslēgt ar plusa zīmi pretstatā 5,9 milj. eiro lielajiem kopējiem zaudējumiem 2012. gadā. Lai cik paradoksāli tas nebūtu, kopējo situāciju būtiski uzlabojusi galvenokārt no dotācijām dzīvojošās SIA Rīgas satiksme spēja zaudējumus samazināt no 7,79 milj. eiro 2012. gadā līdz 676,8 tūkst. eiro pērn. Tiesa, tas noticis, Rīgas domei būtiski palielinot dotāciju pasažieru pārvadājumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties "EuroPark Latvia" un "UniPark" autostāvvietu pārvaldītāja SIA "Stova" apvienošanās procesam, visas "UniPark" autostāvvietas Rīgā no 1.jūnija darbojas ar "EuroPark" zīmolu.

Līdz ar apvienošanās procesu "EuroPark" apsaimniekoto objektu skaits Rīgā sasniedzis 95 autostāvvietas, rīdziniekiem un pilsētas viesiem nodrošinot vietas kopumā vairāk nekā 10 000 automašīnām. "UniPark" līdz šim Rīgā apsaimniekoja daudzstāvu autostāvvietas Prāgas ielā 2 un Lielgabalu ielā 4, autostāvvietas pie tirdzniecības centriem "Olimpia" un "Rimi", Mūkusalas Biznesa centra autostāvvietu, kā arī virkni citu, kopumā 11 objektu Rīgā un tās apkārtnē.

"UniPark" autostāvvietu līdzšinējie lietotāji aicināti turpmāk pakalpojuma apmaksai izmantot vienoto "EuroPark" mobilo norēķinu lietotni, ar kuras palīdzību samaksu var veikt ne tikai "EuroPark" un Rīgas pašvaldības autostāvvietās, bet arī autostāvvietās Lietuvā, Igaunijā un Polijā.