Tehnoloģijas

Peld starp telekomunikāciju haizivīm

Linda Zalāne, 10.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Zilonis ir jāēd lēnām, tādēļ dodam priekšroku sabalansētam uzņēmuma izaugsmes tempam»

Tā DB saka alternatīvā telekomunikāciju uzņēmuma SIA XOtel valdes loceklis Dmitrijs Korotkihs. Uzņēmumam ir trīs biroji – Latvijā, Čehijā un Ukrainā. Tas ir kāpinājis apgrozījumu no 16,7 milj. eiro 2011. gadā līdz 43,2 milj. 2014. gadā, kas ļāvis šo uzņēmumu iekļaut Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā.

Kopš 2012. gada XOtel ieņem 5. vietu starp Latvijas telekomunikāciju uzņēmumiem, tas ir iekļuvis arī Dienas Bizness veidotajā TOP 500 sarakstā. XOtel reputāciju ir apstiprinājušas kredīta aģentūras D&B, COFACE un BaltRisk. «Uzņēmuma izaugsmi visvienkāršāk ir novērtēt ar konkrētiem apgrozījuma datiem. Tie, protams, nevēsta par visiem tiem šķēršļiem, kurus uzņēmumam nākas pārvarēt savā ceļā, tomēr tie integrētā veidā atspoguļo ikkatra mūsu komandas locekļa veikumu,» uzsver D. Korotkihs. Pēdējos piecos gados par galveno attīstību bremzējošo faktoru, lai cik tas nešķistu dīvaini, kļuvusi tehnoloģiju attīstība. Pasaule arvien vairāk attālinās no «balss», pārejot uz «cipariem». Cilvēki mazāk zvana, aizvien biežāk dod priekšroku saziņai, izmantojot interneta ziņojumapmaiņas rīkus. «Visi droši vien jau zina, ka ķīnieši, apzīmējot vārdu «krīze», lieto divus hieroglifus – «briesmas» un «iespēja». Mēs īstajā brīdī spējām pamanīt tendences un izmantot tās savā labā. Tā parādījās drošs ziņojumapmaiņas rīks SafeUM,» viņš stāsta. Uzņēmuma radīto produktu klāstā ir arī starptautiskā viesabonēšanas SIM karte SafeUM, kas sniedz bezmaksas ienākošos zvanus 158 valstīs, kā arī mobilā lietojumprogramma XOliday, kas palīdz ceļotājiem nepazīstamā valstī. Savukārt viesnīcu īpašniekiem, pārvaldniekiem paredzēta programmatūras sistēma XOtelier, kas ļauj palielināt to ieņēmumus no papildu pakalpojumu pārdošanas, paaugstināt viesnīcas klientu apmierinātību un lojalitāti.

Telekomunikācijas – tas ir «sarkanais okeāns», kurā konkurence ir ļoti sīva, saka uzņēmējs. No vienas puses, ir milži ar savām transkontinentālajām optisko šķiedru līnijām un torņiem. Tie ir spēcīgi spēlētāji, kuri diktē noteikumus visā pasaulē. No otras puses, ir milzīgs skaits mazāku organizāciju – alternatīvie operatori, kuri izmanto izmaiņas pakalpojumu patēriņā, lai iegūtu sev gabaliņu tirgus.

Visu rakstu Peld starp telekomunikāciju haizivīm lasiet 10. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru