Viens no lielākajiem izaicinājumiem, ar kuriem saskaras reklāmdevēji interneta vidē, ir saistīts ar to, kā panākt vietnes apmeklētāju interesi par reklāmas materiālu.
Saskaņā ar kompānijas comScore aprēķiniem, gandrīz puse no interneta reklāmām «nav redzamas» – cilvēki tās neierauga gan tāpēc, ka reklāmas atrodas nepamanāmās vietās, nestrādā vai arī tiek bloķētas.
Savukārt kompānija Sticky, kas izstrādājusi tehnoloģiju, kas izseko acu kustības, secinājusi, ka interneta vietņu apmeklētāji aplūko tikai 14% no visām reklāmām. Kompānijas prezidents Džefs Banders norāda, ka cilvēku smadzenes liek skatienam koncentrēties tikai noteiktās interneta vietnes vietās, kas nozīmē, ka daudzas reklāmas saplūst ar citu fona informāciju.
Interneta medijs Business Insider apkopojis piecus veidus, kādos reklāmdevēji varētu mēģināt likt cilvēkiem ieinteresēties par reklāmu saturu.
#1/5
1. Attēli pa kreisi, teksts pa labi. Vizuālo informāciju cilvēks uztver ar smadzeņu labo puslodi, tādējādi izvietojot reklāmas attēlus pa kreisi, smadzenēm būs nepieciešams mazāk darba, lai saņemtu informāciju.
#2/5
2. Neskaidra cilvēka sejas izteiksme. Kad smadzenes «ierauga» cilvēka seju, tās automātiski to salīdzina ar sev zināmām izteiksmēm un tajā atpazīst tādas sajūtas, kā, piemēram, prieks vai skumjas. Pēc tam smadzenes «zaudē interesi». Savukārt neskaidra sejas izteiksme, liks smadzenēm pakavēties pie tās ilgāk, lai noskaidrotu tās nozīmi. Medijs norāda uz pazīstamo Leonardo Da Vinču gleznu Mona Līza – cik stundu cilvēki ir pavadījuši, mēģinot izprast noslēpumaino smaidu?
#3/5
3. Mazāk ir vairāk. Vietnes pārpildīšana ar uzbāzīgām reklāmām lietotājiem liks to steidzīgi pamest. Tādējādi reklāmu izstrādātājiem jāatrod smalks līdzsvars starp reklāmu daudzumu un ienākumu apjomu.
#4/5
4. Noapaļoti stūri. Cilvēkiem labāk patīk priekšmeti ar noapaļotiem, nevis asiem stūriem. Pētnieki to saista ar evolūciju, kas mūsu senčiem iemācījusi uzmanīties no dažādām asām lietām. Tādējādi asi stūri reklāmas dizainā iedarbosies uz refleksu, kas cilvēkam liks ievērot distanci. Tā, piemēram, kompānija Apple, savu ierīču dizainā tradicionāli izmantojusi noapaļotus stūrus.
#5/5
5. 1,5 sekunžu likums. Kompānijas Sticky pētnieki atklājuši, ka kritiski svarīgas ir pirmās 1,5 sekundes, kuras cilvēks pavada, aplūkojot reklāmu. Ja potenciālā klienta uzmanību izdodas noturēt ilgāk par šo laiku, ir lielāka iespēja, ka tas ieinteresēsies un atcerēsies par reklāmas vēstījumu.