Jaunākais izdevums

Reklāmu individualizācija, pielāgojot tās konkrētai auditorijai, nes augļus un ļauj audzēt uzņēmuma ienākumus, stāsta konsultāciju un biznesa datu analīzes kompānijas Civitta partneris Gatis Bolinskis.

21. janvārī eksperts sadarbībā ar Dienas Bizness konferences vadīs meistarklasi «Kā pasniegt to, ko patiesībā pērk tavs klients jeb mārketinga individualizācija», kuras laikā stāstīs, kā dalīt klientus grupās, lai ar epasta piedāvājumiem panāktu efektīvāko rezultātu, kā arī vadīs praktiskās nodarbības.

«Agrāk gan preču, gan pakalpojumu piedāvājums bija ierobežots – cilvēkiem bija pieejami vien daži televīzijas kanāli un laikraksti, bet preces varēja iegādāties pāris veikalos. Gadu gaitā dažādība un izvēles iespējas ir ievērojami pieaugušas, taču domāšanā ne vienmēr ir izdevies tikt līdzi šīm izmaiņām,» stāsta G. Bolinskis. Viņš novērojis, ka daudzi uzņēmumi mūsdienās aizvien uzskata, ka dažādos laikrakstos vai televīzijas kanālos, kaut arī to auditorija ir atšķirīga, var izvietot vienādas reklāmas vai arī visiem 100 tūkstošiem klientu var sūtīt epastus ar vienādu piedāvājumu. Šajā gadījumā uz epastiem reaģēs maz klientu – labākajā gadījumā 5-10%.

Tomēr šāda reklāma nav efektīva. Tāpat kā viens apģērba izmērs neder visiem, arī epasts ar vienu saturu nepiesaistīs visu klientu uzmanību, tāpēc ir nepieciešama metodika, kādā veidā uzņēmumam esošos vai potenciālos klientus sagrupēt un kā atbilstoši konkrētajai grupai izsūtīt noteiktu epastu ar tajā ietvertu ziņojumu, kas viņiem būtu interesanta un saprotama. Jāatceras, ka cilvēkiem nav nemaz tik daudz dzīvē nozīmīgu lietu vai tematu, un mārketingam uz kādu no tiem ir jātrāpa. Līdz ar to būtisks jautājums mārketinga speciālistiem un uzņēmējiem – kā saslēgt to, ko viņi piedāvā ar to, kas klientam patiešām ir nozīmīgs.

Visu rakstu lasiet ceturtdienas, 7.janvāra, laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

FOTO: Meistarklase «Kā pasniegt to, ko patiesībā pērk tavs klients jeb mārketinga individualizācija»

Žanete Hāka, 25.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban patērētāju vēlme izmēģināt jaunas un vēl nezināmas preces ir augstākā kopš 2006.gada, izdevniecības Dienas Bizness un Civitta rīkotajā meistarklasē «Kā pasniegt to, ko patiesībā pērk tavs klients jeb mārketinga individualizācija», sacīja konsultāciju un biznesa datu analīzes kompānijas Civitta partneris Gatis Bolinskis.

Viņš uzsver, ka situācija tirgū ir normalizējusies un patērētāju reakcija kļūst paredzamāka – līdzīgāka pieredzētajai tirgus situācijai 2014.gadā, kad bija vērojama mērena izaugsme. Tāpat aizvien biežāk patērētājiem ir vēlme maksāt vairāk par videi draudzīgu preci.

Tiesa gan, visiem potenciālajiem klientiem nederēs viena un tā pati produkta pasniegšanas metode – lai gūtu pēc iespējas labāku pārdošanas rezultātu, uzņēmumam vajadzētu sadalīt tos vairākās grupās, un katrai no tām izstrādāt īpašu piedāvājumu. Ja reklāma būs vienāda visām patērētāju grupām, pārdošanas apjomi var nesasniegt vēlamos. Civitta, balstoties uz dažādu pētījumu rezultātiem, ir apkopojusi informāciju par dažādiem klientu tipiem, ņemot vērā viņu dzīves vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru