Pasaulē

Plāno pārņemt bankrotējušo Ssangyong Motor

Lelde Petrāne, 23.08.2010

Jaunākais izdevums

Mahindra&Mahindra, Indijas lielākais SUV ražotājs, parakstījis sākotnēju vienošanos pārņemt lielāko daļu bankrotējušā Dienvidkorejas konkurenta Ssangyong Motor, ziņo BBC.

Sīkāka informācija par Mahindra investīciju netiek atklāta, bet analītiķi lēš, ka 50% akciju varētu maksāt aptuveni 418 miljonus ASV dolāru.

Par Ssangyong, kas arī ražo SUV, esot interesējušies arī citi autoražotāji, tai skaitā Francijas Renault.

Ssangyong paziņojumā norādīts: «Mēs dodam pārņemšanas kandidātam [Mahindra&Mahindra] ekskluzīvas tiesības attiecībā uz sarunām, un neiesaistīsimies jebkādās ar pārņemšanu saistītās aktivitātēs ar trešo pusi.»

Kā norāda BBC, pieprasījumu pēc SUV negatīvi ietekmējušas pieaugošās naftas cenas un recesija, taču ķīniešu mātes kompānija Shanghai Automotive Industry Corp atteikusies iepludināt vēl vairāk naudas Ssangyong, izraisot nedēļām ilgus vardarbīgus protestus.

Ja Mahindra izdosies noslēgt darījumu, tas būs otrais Indijas autoražotājs, kas ieies Dienvidkorejas tirgū. Pirmais bija Tata Motors, kas pārņēma kravas automašīnu ražotāju Daewoo Commercial 2004.gadā.

Kā vēsta Bloomberg, ja darījums īstenosies, Mahindra&Mahindra kopā ar Ssangyong Motor nākotnē varētu kopīgi attīstīt jaunus automašīnu modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

SsangYong Motor sāga tuvojas noslēgumam

Valdis Vikmanis, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmumu SsangYong Motor vēlas iegādāties septiņi pretendenti, atsaucoties uz personu, kas ir iepazinusies ar pretendentiem, ziņo The Financial Times.

Portāls norāda, ka iegādāties finanšu grūtībās nonākušo SsangYong Motor vēlas Francijas autoražotājs Renault sadarbībā ar Japānas kompāniju Nissan Motor, Indijas kompānija Mahindra & Mahindra, vietējā investīciju kompānija Seoul Invest, kāds privātais investīciju fonds un kompānija YoungAn Ha, kurai pieder autobusu ražotne.

Tirgus analītiķi norāda, ka SsangYong Motor cena varētu būt robežās no 300 miljoniem ASV dolāru līdz 500 miljoniem ASV dolāru.

Atgādinām, ka SsangYong 2009. gada sākumā tiesā iesniedza bankrota pieteikumu un lūdza aizsardzību no kreditoriem, lai glābtu uzņēmumu no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Dānijas Nic. Christiansen Group kļūs par Honda importētāju Baltijas valstīs un Somijā

LETA, 09.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kompānija Nic. Christiansen Group noslēgusi līgumu ar kompāniju Honda Motor Europe, lai no šā gada 31.marta kļūtu par Japānas kompānijas Honda automašīnu, motociklu un spēka produktu importētāju Baltijas valstīs, kā arī par automašīnu importētāju Somijā.

Honda gaida sadarbību ar Nic. Christiansen Group, mums turpinot attīstīt biznesu un apkalpojot klientu bāzi Baltijas valstīs un Somijā," norādīja Honda Motor Europe vecākais viceprezidents Filips Ross, piebilstot, ka kompānija gatavojas jaunu produktu laišanai tirgū, kur tuvāko mēnešu laikā nonāks jaunais Civic piecdurvju automašīnas modelis.

Savukārt Nic. Christiansen Holding ģenerāldirektors Nīlss Bertelsens sacīja, ka jau kādu laiku Baltijas valstis un Somija atrodas kompānijas stratēģiskajos plānos, jo šajā reģionā uzņēmums sagaida būtisku attīstību un izaugsmi tuvāko gadu laikā.

Kompāniju paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem teikts, ka Nic. Christiansen Group 31.martā pārņems divas labi funkcionējošās pārdošanas organizācijas, kas bāzētas Tallinā un Helsinkos, atbildību par Honda automašīnu tirdzniecību un to rezerves daļu izplatīšanu, kā arī turpmāk kompānija būs atbildīga par motociklu, skrejriteņu un spēka produktu pārdošanu, servisu un rezerves daļu izplatīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Lattelecom brīvdienās pāries uz indiešu izstrādāto klientu vadības sistēmu

Sanita Igaune, 07.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs Lattelecom ir iecerējis vērienīgus tehniskos uzlabojumus un pāreju uz jauno klientu vadības sistēmu (CRM), kuru izstrādāja Indijas kompānija Tech Mahindra.

Šī iemesla dēļ, piektdienas vakarā īslaicīgi nedarbosies zvanu centrs 177 un periodā no 8.jūlija līdz 11. jūlijam nebūs pieejama pašapkalpošanās vide mansLattelecom, DB brīdina Lattelecom Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu vadītāja Līga Bite.

Lai pēc iespējas mazāk ietekmētu klientu apkalpošanu, uzņēmums tehniskos uzlabojumus veiks nakts stundās un nedēļas nogalē, kad klientu zvanu ir mazāk.

DB jau rakstīja, ka Lattelecom pērn nolēma izstrādāt jaunu klientu vadības sistēmu, jo līdzšinējā ir gan tehnoloģiski, gan morāli novecojusi. Lielu interesi un eksotiku nozarē raisīja tas, ka uzņēmums kā labāko piegādātāju izraudzījās Indijas kompāniju Tech Mahindra. Uzņēmums izvēli pamatoja ar to, ka Lattelecom apmierināja Tech Mahindra piedāvātā koncepcija, 2-3 reizes zemākas izmaksas un ātrāki termiņi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas informāciju tehnoloģiju ārpakalpojumu kompānija Tech Mahindra, kas savulaik izstrādāja klientu vadības sistēmu Latvijas elektronisko sakaru sniedzējam Lattelecom, ir viens no šīs Āzijas valsts lielākajiem darba devējiem, kas nodarbina vairāk nekā 50 tūkstošus cilvēku.

Kompānijai ir biroji vairāk nekā trīsdesmit pasaules valstīs un lielākajās Indijas pilsētās. Tech Mahindra sniedz ārpakalpojumus dažādām pasaules kompānijām. Lattelecom Tech Mahindra izvēli pamatoja ar piedāvāto koncepciju, kā arī 2 – 3 reizes zemākām izmaksām un ātrākiem termiņiem.

Aģentūra Reuters izveidojusi fotostāstu par indiešu uzņēmuma ikdienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom klientu vadības sistēmu izstrādā Indijas uzņēmums Tech Mahindra, ziņo Dienas Bizness.

Līdzšinējā bija gan tehnoloģiski, gan morāli novecojusi, Dienas biznesam stāsta Lattelecom Tehnoloģiju direktors Ģirts Bērziņš. Lai atrastu labāko piegādātāju, Lattelecom veica starptautisku cenu aptauju un tajā izvēlējās Indijas kompāniju Tech Mahindra. «Tā spēja piedāvāt pārliecinošu koncepciju, maksimāli īsu projekta laiku un konkurētspējīgas izmaksas,» izvēli pamato Ģ. Bērziņš.

Lattelecom izvērtēja piedāvājumus arī no vairākām Eiropas kompānijām, taču piedāvātā cena, sagaidāmā kvalitāte un termiņi neatbilda prasībām. Turklāt Tech Mahindra piedāvātās izmaksas bija 2–3 reizes zemākas, bet termiņi – ātrāki. «Šī partnera izvēle ļaus mums ietaupīt līdzekļus, taču konkrētas darījuma summas nenosaukšu,» sacīja Ģ. Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom vasarā pāries uz indiešu izstrādāto klientu vadības sistēmu, otrdien informē laikraksts Dienas bizness

Šogad Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs Lattelecom ir iecerējis nomainīt klientu vadības sistēmu (CRM). Lattelecom pērn nolēma izstrādāt jaunu klientu vadības sistēmu, jo līdzšinējā ir gan tehnoloģiski, gan morāli novecojusi. Lielu interesi un eksotiku nozarē raisīja tas, ka uzņēmums kā labāko piegādātāju izraudzījās Indijas kompāniju Tech Mahindra. Uzņēmums izvēli pamatoja ar to, ka Lattelecom apmierināja Tech Mahindra piedāvātā koncepcija, 2-3 reizes zemākas izmaksas un ātrāki termiņi.

Šobrīd indiešu izstrādātā sistēma ir testēšanas fāzē, bet nākamnedēļ, pēc Lattelecom komercdirektores Kerli Gabrilovičas teiktā, sāksies darbinieku apmācības un vasaras vidū ir paredzēta pāreja uz jauno sistēmu. «Šobrīd esam apmierināti ar

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn martā Lattelecom norēķinu sistēmas uzlabošanas darbus pēc Lattelecom pasūtījuma veica Indiešu kompānija Ushacomm. Ņemot vērā to, ka attiecīgā projekta realizācija bija veiksmīga gan no darbu izpildes termiņiem, gan no kvalitātes viedokļa, tāpēc sadarbība ar šo indiešu kompāniju tiks turpināta, veicot nozīmīgo visu uzņēmumu sistēmu pielāgošanu pārejai uz eiro, atsaucoties uz Lattelecom Galveno tehnoloģiju direktoru Uldi Tatarčuku, raksta Dienas bizness.

«Lielākā daļa no projekta realizācijas tika veikta attālināti, taču, tā kā viena no projekta svarīgākajām fāzēm ir tieši testēšana un ieviešana, tad tās laikā pārstāvji no Indija atradās Latvijā, lai klātienē, sadarbībā ar Lattelecom darbiniekiem šos procesu paveiktu precīzi, kvalitatīvi un nepieciešamības gadījumā operatīvi varētu risināt nestandarta situācijas,» skaidroja U. Tatarčuks.

Lattelecom Technology štatā šobrīd nestrādā ārvalstu IT speciālisti, taču Lattelecom grupa piesaista indiešus dažādos projektos.

Piemēram, 2010.gadā DB rakstīja, ka Indijas uzņēmums Tech Mahindra izstrādā Lattelecom klientu vadības sistēmu. Lattelecom tolaik stāstīja, ka uzņēmums izvērtēja piedāvājumus arī no vairākām Eiropas kompānijām, taču piedāvātā cena, sagaidāmā kvalitāte un termiņi neatbilda prasībām. Tech Mahindra piedāvātās izmaksas bija 2-3 reizes zemākas, bet termiņi - ātrāki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu SsangYong ar jaunu sparu meties laist tautās jaunus krosoverus, no kuriem pilsētas kompaktais censonis Tivoli ir ne tikai svaigākais, bet arī iekārojamākais izstrādājums

Jāatgādina, ka pirms pašmāju dižķibeles SsangYong zīmols bija gana labi pazīstams arī Latvijā, par spīti vienkāršajam un, var pat teikt, neglītajam dizainam. Piemēram, 2007./2008. gadā uz tā brīža vispārējās līksmības un šķietamas pārticības fona arī SsangYoung markas apvidniekiem bija savi pircēji. Prieka mirklis gan bija gaužām īss, jo globālās krīzes ietekmē 2009. gadā SsangYong pats stāvēja uz sabrukuma sliekšņa, un diez kā būtu izvērtusies kompānijas tālākā nākotne, ja korejiešu ražotāju nebūtu nopircis indiešu gigants Mahindra & Mahindra Limited.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ja pircēja uzdevums ir tikt pie salīdzinoši lēta pilsētas auto un akūto vajadzību sarakstā ir priekšpiedziņa, benzīnmotors komplektā ar automātisko pārnesumkārbu, Tivoli ir pareizais pirkums. Vienīgā obligātā prasība, – pircējam jābūt apveltītam ar drosmi pamēģināt kaut ko jaunu. Kas atiecas uz Tivoli dizainu, tas ir kļuvis krietni labāks, nekā bija iepriekšējo gadu SsangYong, piemēram, uz apvidnieka Actyon vai lielā minivena Urodius fona Tivoli ir īsts skaistulis, tomēr Tivoli pilsētiņa Itālijā, no kā aizgūts modeļa nosaukums, gan ir ievērojami skaistāka. No otras puses, Nissan Juke daudzi vēl aizvien uzskata par neglīteni, taču tas nav traucējis tirdzniecības rezultātiem. Pats galvenais, ka tehniski un visādi citādi Tivoli ir tipisks krosoveru saimes produkts, kas apveltīts ar visām vajadzīgām prasmēm un dotumiem, lai sacenstos ar Nissan Juke & Co. Saviem izmēriem tam ir ērts salons četriem pasažieriem. Otrajā rindā varēs bez bailēm ielocīties arī garāka auguma pasažieri, un viņu galvas nedursies griestos. Negaidīti ērti ir priekšējie sēdekļi ar solīdu sānu noturību. Arī 423 litru lielais bagāžas nodalījums ir pieskaitāms pie pozitīvajām īpašībām. Vienīgi cietā plastmasa salona apdarē nav augstākā kaluma. Uz stūres rata uzvilktā ekoāda būs tik slidena, lai pēc vecās šoferu modes pirms brauciena nāktos saspļaut saujās, citādi jau pie pirmā pagrieziena Tivoli stūres rats var izšļukt no rokām. Toties var izvēlēties dažādu krāsu salikumus iekštelpas noformējumam, tostarp par papildu samaksu Tivoli virsbūvi var nokrāsot divos toņos. Šajā gadījumā jumts un sānu spoguļu korpusi tiek nokrāsoti citādi, nekā pārejā virsbūve. Ielūkojoties Tivoli cenas lapā, ir skaidrs, ka nekas uz šīs pasaules nav par velti. Bāzes modeļa cena ir 14 290 eiro, kas ir samērīga, bet ne pati zemākā cena starp savas klases brāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Korejas un Indijas autoražotāju pārdošanas apjomi traucas augšup

Jānis Šķupelis, 01.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums Dienvidkorejas un Indijas autoražotāju oktobrī paziņojuši par ievērojamu tirdzniecības apjomu pieaugumu, tikmēr, piemēram, Japānā, autoražotājiem iet grūti, raksta Reuters.

Tā, piemēram, Hyundai Motors un Kia Motors paziņojuši, ka oktobrī to pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn palielinājušies par attiecīgi 10,4% un 29%. Kopumā tas tikai apstiprina pieņēmumu, ka Dienvidkorejas autoražotājiem iet labi un tie turpinās ziņot par saimnieciskas darbības rezultātiem, kas pārspēj prognozes. «Pašlaik lietas nevar būt labākas arī Korejas autoražotāju akcijām. No tiem salīdzinot ar Japānas autoražotājiem tiek gaidīta austāka peļņa, turklāt to akciju novērtējumi ir zemāki,» norāda Macquarie Securities analītiķi.

Arī Indijas autoražotāji nevarētu sūdzēties. Valsts lielākie atoražotāji Maruti Suzuki, Tata Motors un Mahindra & Mahindra's pārdošanas apjomi oktobrī pieauguši par attiecīgi 39%, 21% un 34%. Kopumā Indijas autoražotāji (Society of Indian Automobile Manufacturers) paredz, ka automobiļu rūpniecība līdz fiskālā gada beigām (kas noslēdzas martā) augs par 18 līdz 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab rūpnīcā atlaista trešdaļa darbinieku; nav skaidrs, vai ražošana atsāksies

Lelde Petrāne, 02.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotājs Saab paziņojis, ka atlaidis 155 darbiniekus, kas ir apmēram trešdaļa no tā darbaspēka, ziņo thelocal.se.

Saab patlaban cīnās, lai atrisinātu nopietnas finansiālās grūtības. To iegādājās National Electric Vehicle Sweden (Nevs), ķīniešiem piederoša kompānija. Darījums notika 2012. gada jūnijā, un pastāvēja cerības, ka tādējādi autoražotājs tiks izglābts no aiziešanas nebūtībā.

Tagad darbinieku atlaišana tiek skaidrota ar darba trūkumu rūpnīcā.

Ražošana rūpnīcā, kas atrodas Trolhetenā, Zviedrijas dienvidrietumu daļā, apstājās maija beigās, kad Nevs nespēja samaksāt piegādātājiem.

Kompānija nav sniegusi nekādu informāciju par progresu jaunu investoru piesaistē. Ja tādi atrastos, auto ražošanu paredzēts atsākt. Zviedrijas mediji ziņojuši, ka Nevs šobrīd cenšas piesaistīt autoražotājus Mahindra (Indija) un Dongfeng (Ķīna).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienam no lielākajiem Lattelecom IT projektiem pēdējo gadu laikā – jaunas klientu vadības sistēmas izstrādei – kompānijai bija nepieciešama starptautiska partnera piesaiste. Indijas kompānija Tech Mahindra spēja piedāvāt pārliecinošu koncepciju, maksimāli īsu projekta laiku un konkurētspējīgas izmaksas, izvēli pamato Lattelecom Tehnoloģiju direktors Ģirts Bērziņš.

Bizness

Jauni uzņēmumi aug kā sēnes pēc lietus

Uzņēmīgi cilvēki cer uz ekonomikas atdzīvošanos un reģistrē jaunus uzņēmumus teju par trešdaļu vairāk nekā pērn. «Tieši tagad ir īstais brīdis sākt biznesu, jo klienti vērtē gan cenu, gan kvalitāti, pēc kāda laika cenai vairs var nebūt noteicošā loma pasūtījuma saņemšanā,» saka Jānis Kukainis, kurš šogad reģistrējis savu uzņēmumu SIA Drukas pasaule.

Amati

Žīgurs atgriežas Latvenergo

Pēc mēneša Latvijas valsts energouzņēmumā darbu sāks jaunā vadība, apliecina jaunieceltais a/s Latvenergo priekšsēdētājs Āris Žīgurs. Mēneša laikā viņam jāizbeidz darba attiecības ar a/s Rīgas Siltums – uzņēmumu, ko Ā. Žīgurs ir vadījis 15 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas tehnoloģiju uzņēmums Anodox Energy Systems ir paziņojis par ienākšanu Latvijā un iecerējis Rīgas ostas teritorijā attīstīt elektroautomašīnu bateriju ražotni.

Kopējais investīciju apjoms pirmajā posmā sasniegs 50 miljonus eiro kā arī tiks izveidotas līdz 300 jaunas darba vietas.

Paredzams, ka pirmā rūpnīca Rīgas ostas teritorijā sāks darboties 2022. gada decembrī, bet pēc tam tiks izveidota arī otra rūpnīca, kurā tiks izmantota šobrīd pasaulē populārā LFP (Litija dzelzs fosfātu akumulators) tehnoloģija.

“Latvijas uzņēmēji ir daļa no autoražošanas vērtību ķēdes Eiropā. Tādi uzņēmumi kā Bucher Municipal, LEAX Rēzekne, LAS-1 kompānija, LEAX Baltix, Dinex Latvia, EMJ Metāls, SFM Latvia, Metaro, Defence Partnership Latvia un LANOS ražotie produkti ir daudzās pasaules labākajās automašīnās. Mūsu mērķis ir papildināt šo produktu klāstu un panākt lai Latvijā notiktu arī automašīnu komplektācija. Šāds projekts nostiprinās Latvijas pozīcijas mašīnbūves nozarē, piedāvājot ne vien modernākos tehnoloģiskos risinājumus un augsti apmaksātas darba vietas, bet arī paplašinot sadarbību ar globāliem spēlētājiem un eksporta tirgiem. Vienlaikus tas nozīmē arī daudz straujāku visas mašīnbūves nozares un ar to saistīto uzņēmumu attīstību, jo tiks veicināta gan produktivitāte, gan zināšanu ietilpīgu preču un pakalpojumu eksports tādā veidā padarot Latvijas sabiedrību bagātāku un drošāku. Tāpēc svarīgi ir turpināt “zaļā koridora” principu prioritārajiem investīciju projektiem, lai paātrinātu arī automašīnu komplektācijas sertifikācijas procesu,” komentē ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru