Transports un loģistika

Potenciālie Rail Baltica projektētāji gatavi piesaistīt vietējos piegādātājus

Rūta Lapiņa, 21.11.2017

Foto: Ieva Lūka/ LETA

Jaunākais izdevums

Uzsākot «Rail Baltica» projektēšanas fāzi, AS «RB Rail» tikās ar 30 Eiropas, tostarp Baltijas, dzelzceļa projektēšanas pakalpojumu sniedzējiem, lai uzklausītu un pārrunātu viņu pieredzi un vīziju par labāko praksi dzelzceļu būvprojektēšanā, ko varētu īstenot «Rail Baltica» projekta realizācijas gaitā. Visi klātesošie uzvēra, ka uzvarot iepirkumā, pasūtījuma izpildē tiks nodrošināta vietējo pakalpojumu sniedzēju iesaiste, tāpēc vietējiem uzņēmumiem jābūt gataviem šo iespēju izmantot, informē Komunikācijas un sadarbības ar valsts iestādēm vadītāj Ilze Rassa.

Tiekoties individuāli ar piegādātājiem no Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Dānijas, Lielbritānijas, Beļģijas, Somijas, Spānijas, Francijas, Vācijas, Nīderlandes, Čehijas un ASV, «RB Rail» tos iepazīstināja ar projektu un tā gaidāmo iepirkumu laika plānu. Tikšanās laikā tika diskutēts par piegādātājiem nepieciešamajiem laika un darbaspēka resursiem, lai veiktu pilnīgu dzelzceļa posma būvprojektēšanu, un projekta pārvaldības metodes, kas nodrošinātu veiksmīgu visu uzdevumu realizāciju.

Pārrunāta arī nepieciešamā pieredze kvalitatīvai projekta īstenošanai, izcelti iespējamie riski projektēšanas procesā, kā arī runāts par to, kā tos novērst. Sarunas laikā potenciālie pakalpojuma sniedzēji pārrunāja nepieciešamo tehniskās un ekonomiskās vērtības izpēti jau pieejamajiem risinājumiem, būves informācijas modelēšanas (BIM jeb Building Information Modeling) ieviešanu un citus ar projektēšanu saistītus jautājumus.

«RB Rail» kā topošais pasūtītājs guvis vērtīgu ieskatu tirgus piedāvājumā, novērtējot piegādātāju kapacitāti un gatavību veikt kvalitatīvus un laika plānam atbilstošus projektēšanas darbus. Vienlaikus piegādātāji vērsa uzmanību uz, viņuprāt, lielāko izaicinājumu - iesaistīto pušu vadību un to apstiprināšanas un atļauju piešķiršanas procesus.

Nozares pārstāvji izrādīja gatavību izmantot BIM sistēmu, un ir uzkrājuši apjomīgu ekspertīzi arī inženierzinātnēs. Viņi atzina, ka projektēšanas darba gaitā BIM pielietojums ir nozīmīgs faktors veiksmīgas risku vadības un kvalitātes nodrošināšanai.

I. Rassa informē, ka «RB Rail» gatavojas izsludināt jaunus iepirkumus projektēšanas pakalpojumiem Igaunijā, Latvijā un Lietuvā jau tuvākās nedēļas laikā.

«RB Rail» ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu «Rail Baltica» projektu – pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. Tas ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas satiksmes ministrs: RB Rail akcionāru neuzticības dēļ Rubesai būtu jāatkāpjas

LETA, 21.03.2018

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Ja vairākums akcionāru neuzticas projektu Rail Baltica īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail vadītājai Baibai Rubesai, viņai būtu jāatkāpjas no amata, paziņojis Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis dienu pirms RB Rail padomes sēdes, kurā tiks lemts par to, vai Rubesa var palikt amatā.

«Neprognozēju, kāds būs lēmums. Es ne īpaši gribu iejaukties uzraudzības padomes darbā, jo [padomē] ir profesionāļi. Sniegšu tikai vispārīgu komentāru - korporatīvās pārvaldības princips paredz, ka vadītājam ir jāuzticas. Šajā gadījumā no trim akcionāriem divi ir izteikuši neuzticību, bet vadītājs turpina strādāt. Es to uzskatu par neatbilstību korporatīvās pārvaldības principiem,» ziņu aģentūrai BNS teica Masjulis.

Tomēr viņš uzsvēra, ka projekts un tā veiksmīga īstenošana ir svarīgāka par vadītāju, un darbam ir jāturpinās.

«Ir patiešām svarīgi netērēt nevienu dienu, nestrādājot un strīdoties. Darbam jāturpinās. Ko gan lai dara, ja vadītāja ir ieķērusies krēslā,» sacīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Rubesa saglabā Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail vadītājas amatu

LETA, 22.03.2018

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» ieviesēja uzņēmuma «RB Rail» valde un tās priekšsēdētāja Baiba Rubesa turpinās darbu, šodien nolēmusi «RB Rail» padome.

Kā pēc padomes sēdes informēja tās vadītāja Rīa Sillave, padome nolēmusi, ka valde turpinās strādāt esošajā sastāvā, vienlaikus uzdodot uzlabot valdes darbu. To, kā tas tiks īstenots, uzraudzīs padome, apspriežot šo jautājumu turpmākajās sēdēs.

Padome gan esot ņēmusi vērā iepriekš notikušo akcionāru balsojumu par Rubesas atstādināšanu, tomēr šodien atsevišķa lemšana par Rubesas atstādināšanu nav notikusi.

Kā uzsvēra Sillave, ir būtiski ņemt vēra, ka «Rail Baltica» projekts ir nozīmīgs trim Baltijas valstīm. Tāpēc ir svarīgi, lai projekta ieviešana turpinās, un valde ir tā, kurai darbs ir jāturpina, uzlabojot savu sniegumu projekta pārvaldībā un komunikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica pagaidu izpilddirektora amatā ieceļ Ignu Deguti

Db.lv, 27.09.2018

Foto: Rail Baltica

Jaunākais izdevums

Rail Baltica kopuzņēmuma padome pagaidu izpilddirektora amatā iecēlusi RB Rail AS finanšu direktoru un valdes locekli Ignu Deguti.

Šis lēmums pieņemts pēc RB Rail AS izpilddirektores un padomes priekšēdētājas Baibas Rubesas atlūguma iesniegšanas.

«Šobrīd ir iespēja panākt projekta ieviešanas paātrinājumu. Rail Baltica kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un gatavojas uzsākt būvprojekta izstrādi dzelzceļa līnijas posmos visās trīs Baltijas valstīs, kā arī Rail Baltica ilgtermiņa biznesa, operacionālā un infrastruktūras pārvaldības plānu sagatavošanu, kuri noteiks projekta attīstību un panākumus nākotnē,» komentē Igns Degutis. «Rail Baltica kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un tiek strādāts pie Rail Baltica Globālā projekta finansējuma piesaistes ilgtermiņā, kā arī ilgtspējīga finansējuma nodrošināšanas kopuzņēmuma budžetā no 2019. līdz 2020. gadam.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rubesa: Rail Baltica projekts agrāk vai vēlāk tiks realizēts

LETA, 04.10.2018

Baiba Rubesa

FOTO: MIHKEL MARIPUU/EESTI MEEDIA/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekts «Rail Baltica» agrāk vai vēlāk noteikti tiks realizēts, ceturtdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» sacīja «Rail Baltica» projekta īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» bijusī vadītāja Baiba Rubesa.

«Ir svarīgi saprast, ka «Rail Baltica», manuprāt, ir projekts, kas agrāk vai vēlāk noteikti tiks realizēts, jo tas ir ļoti nepieciešams. (..) Jāsaprot, ka «Rail Baltica» Eiropas Savienības (ES) acīs ir politisks projekts, kas ir jāievieš gan ekonomisku, gan drošības apsvērumu dēļ,» teica Rubesa.

Vienlaikus viņa atzina, ka projekta realizācijā atsevišķi termiņi šobrīd tiek kavēti, tostarp daži tiek kavēti vairāk, citi mazāk, bet, neskatoties uz šiem kavējumiem, projekts ir realizējums periodam līdz 2030.gadam. «Taču tas ir ar nosacījumu, ka akcionāri - atbilstošās trīs ministrijas vai visas trīs attiecīgās valstis - ne tikai runā par atbalstu «Rail Baltica» projektam, bet arī dara ļoti mazus, sīkus darbus,» teica Rubesa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RB Rail: Rubesas paustais par Rail Baltica īstenošanas problēmām ir pamatots

LETA, 05.10.2018

Baiba Rubesa

Foto: Eesti Meedia/Scanpix Baltics/Scanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta «Rail Baltica» īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» bijušās vadītājas Baibas Rubesas paustais par «Rail Baltica» īstenošanas problēmām ir pamatots, atzīst «RB Rail» jaunieceltais valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs, kopuzņēmuma finanšu direktors Igns Degutis.

Pametot amatu Baltijas valstu kopuzņēmumā «RB Rail», Rubesa norādīja uz virkni ar «Rail Baltica» projekta īstenošanu saistītām problēmām, no kurām viena saistīta ar projekta un «RB Rail» finansēšanas plānu.

Papildināta - Baiba Rubesa: Neizslēdzu, ka Rail Baltica projekts var apstāties

Degutis atzina, ka Rubesas iezīmētie riski pastāv, bet tiek strādāts, lai tos mazinātu. «Jā, riski ir. Jautājums ir tikai par to, kā tos mazināt un kā visu koordinēt starp kopuzņēmumu, trim dalībvalstīm un Eiropas Komisiju (EK). Kā piemēru es varu minēt «RB Rail» finansējumu. Kopuzņēmuma budžetam padomē, kurā ir pa diviem pārstāvjiem no katras Baltijas valsts, bija jābūt apstiprinātam 27.septembrī, un tas joprojām nav izdarīts. Mēs joprojām gaidām,» teica «RB Rail» vadītāja vietas izpildītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica projekta pabeigšana 2026.gadā būs atkarīga no Baltijas valstu vienotas rīcības

LETA, 08.10.2018

Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs un finanšu direktors Igns Degutis.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Baltijas valstu vienota rīcība Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta «Rail Baltica» īstenošanā var veicināt tā pabeigšanu 2026.gadā, intervijā aģentūrai LETA pauda «Rail Baltica» projekta īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs un finanšu direktors Igns Degutis.

Viņš uzsvēra, ka «Rail Baltica» projekts sniedz vienreizēju iespēju Baltijas valstīm, no kura iegūs gan iedzīvotāji, gan arī uzņēmējdarbības vide.

«Tas ir ekonomisks koridors, no kura iegūs visas Baltijas valstis. Es diezgan ilgi esmu strādājis Lietuvā enerģētikas sektorā, un mēs saucām Baltijas valstis par enerģētisku salu. Pēc starpsavienojumu izveidošanas ar citām Eiropas valstīm tā vairs nav, un mēs redzam, cik ļoti ir kritušās enerģijas cenas. Kas attiecas uz dzelzceļu, tad attiecībā pret pārējo Eiropu mēs joprojām esam sala,» pauda Degutis un piebilda, ka par «Rail Baltica» sniegtajām iespējām jau interesējas pārstāvji no Nīderlandes, Francijas, Vācijas, kā arī Skandināvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sākusies otrā kārta būvprojekta iepirkuma Rail Baltica galvenajam posmam caur Rīgu

Db.lv, 05.11.2018

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Rail Baltica kopuzņēmums RB Rail AS ir uzsācis otro kārtu iepirkumam par būvprojektēšanu un autoruzraudzības pakalpojumiem Rail Baltica dzelzceļa līnijas Latvijas posmā Upeslejas–Rīga–Misa.

Šis Rail Baltica galvenais posms ir 56 kilometrus garš, šķērso piecas pašvaldības un sastāv no trīs apakšposmiem: Upeslejas–Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns–Imanta un Rīgas lidosta–Misa. Tas ir viens no sarežģītākajiem posmiem, jo šķērso blīvi apdzīvotas teritorijas un iekļauj vienīgo Rail Baltica dzelzceļa līnijas tuneli. Turklāt tas savieno Rail Baltica starptautiskās pasažieru stacijas Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā «Rīga».

Iepirkuma piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 2019. gada 22. janvāris, un līguma periods ar izvēlēto uzņēmumu plānots 24 mēnešu garumā. Uzņēmumam tiks uzticēta būvprojekta pamatrisinājumu izstrāde, vērtības inžinierija, teritoriālo plānu risinājumu un būvprojekta izvērtēšana, kā arī būvuzraudzības pakalpojumu sniegšana dzelzceļa līnijas būvniecības laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta- Linkaits: Rail Baltica izpilde kavēsies par vismaz diviem gadiem

LETA, 21.02.2019

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» izpilde kavēsies par vismaz diviem gadiem, šodien Latvijas Radio raidījumā «Krustpunktā» teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš pastāstīja, ka projekts pašreiz ir iekavējies un ekspertu vērtējumā tas iekavēsies par aptuveni 2,5 gadiem, kas nozīmē, ka būvdarbi, kurus iecerēts sākt 2020.gadā, iespējams šajā laikā nesāksies.

«Mēs strādājam, lai nodrošinātu visu nepieciešamo finansējumu. Tik nauda, cik ir piešķirta, tik arī ir. Mēs runājam ar Briseli un citām Baltijas valstīm, kā racionāli izmantot piešķirtos līdzekļus. Tai pašā laikā skatāmies uz papildfinansējumu, jo par piešķirto naudu mēs neko dižu uzbūvēt nevarēsim,» pauda ministrs.

Viņš skaidroja, ka Eiropas Savienības (ES) plānotais finansējums nav samazinājies, bet, projektam attīstoties un prasībām augot, palielinājies nepieciešamais finansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās

Žanete Hāka, 12.03.2019

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Rail Baltica ātrgaitas vilcieni no Tallinas uz Varšavu un no Tallinas uz Viļņu kursēs līdz četrām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem no brīža, kad līnija tiks atklāta un līdz sešām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem pēc 10 darbības gadiem, informē uzņēmuma pārstāvji.

Turklāt, līdz pat 10 vilcieniem dienā kursēs posmā Viļņa–Kauņa–Varšava. Tā rezultātā Rail Baltica nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas.

Plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina–Rīga–Kauņa–Varšava–Berlīne un Viļņa–Kauņa–Varšava–Berlīne, dodot iespēju pasažieriem sasniegt tālākus galamērķus Eiropā.

Katras 30 minūtes pasažieriem būs iespēja nokļūt no Rīgas Centrālās Stacijas uz Starptautisko lidostu «Rīga». Šis brauciens aizņems vien 10 minūtes.

Ātrgaitas vilcienu kustības intervāls ir balstīts paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumā, kas tika veikts Rail Baltica Vilcienu kustības plāna 2026.-2056. gadam izstrādes ietvaros. Šo plānu izstrādāja Vācijas uzņēmums ETC Gauff Mobility GmbH, sadarbībā ar COWI A/S (Dānija) un Institut fur Bahntechnik GmbH (Vācija). Plāns atspoguļo modernu, integrētu pieeju, kas paredz, ka tirgus pieprasījums ir galvenais kritērijs, pēc kura tiek plānots vilcienu kustības grafiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paziņots uzvarētājs nākamajam Rail Baltica būvprojekta iepirkumam Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 10.05.2019

Avots: EDZL

Jaunākais izdevums

Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS pasludinājis uzvarētāju iepirkumā par būvprojektēšanu un autoruzraudzības pakalpojumiem Rail Baltica dzelzceļa līnijas posmā caur Rīgu, informē komunikācijas un sadarbības ar valsts iestādēm vadītāja Līva Biseniece.

Uzvarētāja piedāvājuma summa ir 12 989 200 eiro. To iesniedza divu spāņu uzņēmumu konsorcijs, kas sastāv no IDOM Consulting, engineering, architecture (IDOM) un INECO. Plānots, ka līgumu ar uzvarētāju parakstīs šī gada jūnijā pēc nepieciešamo procedūru noslēgšanas, tai skaitā desmit dienu nogaidīšanas perioda.

Šis ātrgaitas dzelzceļa posms ir 56 km garš un sastāv no trim apakšposmiem: Upeslejas - Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns - Imanta un Starptautiskā lidosta «Rīga» - Misas upe.

Piegādātājam 24 mēnešu laikā būs jāveic trases apsekošana, vērtību inženierijas izpēte, jāizstrādā būvprojekta pamatrisinājumi un detalizētais būvprojekts. Turklāt piegādātājam tiks uzticēta autoruzraudzība dzelzceļa posmam Rīgā būvniecības fāzes laikā pēc būvprojekta pabeigšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru