Dzelzceļa projektiem Rīga – Maskava un Rail Baltica ir vajadzīga ekonomiskā analīze, raidījumā 900 sekundes norādīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība).
Viņš gan nevarēja nosaukt, kurš projekts tad būtu lielāka prioritāte, taču piebilda, ka atceļas plāni būvēt Eiropas platuma sliedes, jo tas esot pārāk dārgi.
V.Dombrovskis arī norādīja, ka pastāvot problēmas ar pasažieru pārvadājumiem dzelzceļā. Liela konkurence dzelzceļam esot ar aviācijas sistēmu, jo zemo avio biļešu cenu dēļ, daudzi pasažieri vairs neizmanto dzelzceļu.
DB jau rakstīja, ka Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzskata, ka izdevīgāks projekts Latvijai ir ātrgaitas vilcienu līnijas izveide starp Rīgu un Maskavu nevis dzelzceļa projekts Rail Baltica.
Projekts par ātrgaitas vilciena izveidi astoņos gados, pēc ministra teiktā, esot reāls un izveidotā darba grupa patlaban veidojot memorandu. U.Augulis arī piebilda, ka šim ir jābūt Eiropas Savienības un Krievijas projektam nevis tikai Latvijas un Krievijas, lai nebūtu jāiegulda tikai mūsu valsts līdzekļi. Atbalsts no Krievijas puses esot ļoti liels.
Runājot par izdevīgumu, U.Augulis norāda, ka gada nogalē visas avio un dzelzceļa biļetes šajā virzienā esot izpirktas, un arī Rīgas viesnīcas esot pilnas. Pasažieru pietiekamu pieplūdumu veicinātu arī Krievijā plānotais pasaules čempionāts futbolā 2018.gadā.