Viedierīces

Pret birokrātiju cīnīsies ar astoņus tūkstošus vērtu interneta vietni un mobilo aplikāciju

Jānis Rancāns, 06.02.2013

Jaunākais izdevums

Valsts kanceleja izstrādās interneta vietni un mobilo aplikāciju, kurā jebkurš iedzīvotājs varēs vienkopus elektroniski iesniegt idejas un priekšlikumus birokrātijas mazināšanai valsts pārvaldē. Interneta vietnes un mobilās aplikācijas izstrādāšana izmaksāšot astoņus tūkstošus latu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, informēja Valsts kanceleja.

Interneta vietne nodrošinās iespēju vienkāršā un lietotājam ērtā veidā iesniegt problēmas aprakstu un priekšlikumu tās novēršanai, informē kanceleja. Saņemtos ziņojumus Valsts kanceleja izvērtēs un sadarbībā ar atbildīgajām institūcijām rīkosies, lai mazinātu birokrātisko slogu. Paredzēts, ka saņemtos ziņojumus un idejas, to izpildes gaitu, kā arī dažādus skaidrojumus un atbildes uz aktuāliem iedzīvotāju jautājumiem publicēs izstrādātajā vietnē.

Savukārt ar mobilās aplikācijas starpniecību viedtālruņu lietotājiem būs iespēja ziņot par savu pieredzi, sadarbojoties ar valsts pārvaldes iestādēm un tās darbiniekiem, atklājot problēmas vai uzslavējot kvalitatīvus pakalpojumus, informē kanceleja.

Šis ir viens no projektiem, ko Valsts kanceleja īsteno, lai modernizētu valsts pārvaldes komunikāciju ar sabiedrību, izmantojot mūsdienīgus risinājumus, tai skaitā sociālo tīklu un informācijas tehnoloģiju sniegtās iespējas. Iepirkuma konkursā par minētā digitālā risinājuma izveidi uzvarējusi SIA CUBE Aģentūra.

Pērn Valsts kanceleja saņēmusi vairāk nekā 100 iedzīvotāju ierosinājumu, lai mazinātu birokrātiju un pilnveidotu valsts pārvaldes iestāžu un iedzīvotāju sadarbību. Kanceleja norāda, ka pateicoties šiem ieteikumiem, jau ir uzlabota vairāku valsts pakalpojumu kvalitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apgrozījuma un darbinieku skaita pieaugums nekad nav bijis uzņēmuma pašmērķis

Tā laikrakstam Dienas Bizness saka IT uzņēmuma SIA CUBE Systems izpilddirektors Renārs Jansons.

«Vienmēr esam lūkojušies pēc stabilas un kvalitatīvas attīstības. Mūsu misija ir katru projektu izveidot tā, lai paveiktais darbs strādā kā ieteikums nākamajiem klientiem un darbiem. Tas veido pieprasījuma un arī apgrozījuma kāpumu,» viņš stāsta. Uzņēmums spējis kāpināt apgrozījumu no 298 tūkst. eiro 2013. gadā līdz 953 tūkst. eiro 2015. gadā, līdz ar to tas ir iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošo kompāniju jeb Gazeļu sarakstā.

Pirms 12 gadiem dibinātais uzņēmums izaudzis par CUBE grupu, kurā ietilpst CUBE Aģentūra, kas nodarbojas ar digitālo mārketingu, CUBE Mobile, kas izstrādā mobilās aplikācijas un CUBE Systems. «Pasaules tendences rāda, ka aizvien vairāk uzņēmumu ievieš digitālus risinājumus, kas aizstāj fizisku cilvēka darbu. Šādu risinājumu realizē, piemēram, McDonald’s restorāni. ASV ir vairākas bankas, kurām vispār nav fizisku klientu apkalpošanas centru. Arī finanšu uzņēmumi digitalizējas, un tas likumsakarīgi mums un citiem nozares pārstāvjiem sagādā darbu,» teic R. Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VID sāks pārcelties uz Talejas ielu

Lelde Petrāne, 12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) un valsts akciju sabiedrības Valsts nekustamie īpašumi 2014.gada 30.aprīlī parakstīto Apakšnomas līgumu ēka Talejas ielā 1 ir nonākusi VID kā apakšnomnieka rīcībā, informē dienesta pārstāve Evita Teice-Mamaja. Uzreiz pēc Apakšnomas līguma parakstīšanas ēkā tika uzsākti darba vietu iekārtošanas un mēbeļu uzstādīšanas darbi.

Dienests vērš uzmanību, ka laikā no 2014.gada 19.maija līdz 23.maijam uz ēku Talejas ielā 1 pārcelsies un darbu uzsāks VID Muitas pārvalde, kas līdz šim atradās 11.novembra krastmalā 17, VID Lielo nodokļu maksātāju klientu apkalpošanas centrs un Akcīzes pārvaldes klientu apkalpošanas centrs, kā arī Nodokļu parādu piedziņas pārvalde, Nodrošinājuma pārvalde un Personālvadības pārvalde, kas līdz šim atradās Jeruzalemes ielā 1.

Saskaņā ar pašreiz spēkā esošo pārcelšanās plānu pārējās Rīgā izvietotās VID struktūrvienības uz jauno vienoto adresi Talejas ielā 1, Rīgā tiks pārceltas šādos datumos:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maza pārvalde, nelieli nodokļi, cilvēkiem vairāk naudas makā, policentriska attīstība komplektā ar tiesiskumu ir svarīgākie risināmie uzdevumi Latvijai nākamajos gados

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Jaunās konservatīvās partijas izvirzītais Ministru prezidenta amata kandidāts Jānis Bordāns. Viņš uzskata, ka svarīgākais ir valsts attīstība, kuras vārdā nav jābūt dusmīgiem uz politiskajiem konkurentiem, kuri pat ir pamanījušies uzsākt īstenot vienu otru no Jaunās konservatīvās partijas iniciatīvām.

Fragments no intervijas, kas publicēta 15. augusta laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir trīs svarīgākie problēmjautājumi, kuri nākamajai valdībai obligāti jārisina?

Mums ir izstrādāts rīcības plāns, kas sastāv no vairākiem blokiem, un tādējādi pat ir vairāk svarīgo jautājumu, kuriem nekavējoties jāķeras klāt. Pirmkārt, ir jāizveido efektīva valsts pārvalde kopā ar policentrisku reģionālo attīstību, otrkārt, palīdzība mazāko ienākumu saņēmējiem un treškārt – korupcijas apkarošana un tiesiskums. To, ka šie jautājumi ir svarīgi – gan uzņēmējiem, gan iedzīvotājiem, neviens neapšauba. Turklāt, kā liecina dalība dažādos forumos ārzemēs arī potenciālajiem investoriem, kuri varētu ieguldīt Latvijā, ir svarīgs Saeimas vēlēšanu iznākums, viņi pat savus lēmumus par to, kur investēt, ir atlikuši uz nākamo gadu. Investīcijas Latvijai ir nepieciešamas, un arī priekšnosacījumi, lai šeit ieguldītu, ir. Investori nogaida, un tas nozīmē, ka viņi gaida jaunu valdību un tad izdarīs secinājumus, redzot, kas un kā notiek Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Pētersone atkāpšanos no amata skaidro ar bezcerību valsts pārvaldes situācijas uzlabošanā

LETA, 31.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ināra Pētersone lēmumu atkāpties no amata pieņēmusi, jo nesaskata perspektīvu uzlabot situāciju valsts pārvaldē.

Pētersone šodien brīfingā uzsvēra, ka atlūguma iesniegšana nav saistīta ar draudiem vai psiholoģisko spiedienu.

Atlūguma iesniegšanas iemesls ir reformu neesamība valsts pārvaldē, sacīja Pētersone.

Viņa norādīja, ka notiek tikai plānošana un dažādu dokumentu kaudžu rakstīšana, taču reālas reformas valsts pārvaldē nenotiek. «Esam daudz ko darījuši, lai VID kļūtu modernāka un atvērtāka iestāde, tomēr jāattīstās ir visai valsts pārvaldei. Viens pats VID neko nepanāks,» skaidroja Pētersone.

VID vadītāja uzsvēra, ka patlaban valsts pārvaldē neesot komandas ar kopīgu mērķi un viņa neredzot veidu, kā iekustināt visu valsts pārvaldi kopīgiem mērķiem. Daudzas lietas valsts pārvaldē esot bezjēdzīgas, no kurām daudzas lietas neesot iespējams mainīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FM: Jāturpina virzīties uz mazu un efektīvu valsts pārvaldi

Žanete Hāka, 01.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 1. martā, Ministru kabineta (MK) sēdē tika izskatīts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais informatīvais ziņojums par vienoto atlīdzības sistēmu valsts pārvaldē, kurā ietverts atlīdzības sistēmas izvērtējums, kā arī turpmākā rīcību atlīdzības sistēmas pilnveidei, informē FM.

FM ieskatā jāturpina virzība uz mazu un efektīvu valsts pārvaldi un jāturpina īstenot pasākumus, kas vērsti uz iespēju neparedzēt jaunas amata vietas jaunu tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektu īstenošanai, tādējādi nepalielinot kopējo amata vietu skaitu valsts pārvaldes iestādēs un efektīvi izmantojot valsts budžeta resursus un cilvēkresursus.

Analizējot darba samaksas pieaugumu privātajā un vispārējās valdības sektorā (valsts tiešās pārvaldes institūcijas, pašvaldību institūcijas, valsts un pašvaldību kontrolētas kapitālsabiedrības), secināts, ka straujāks vidējās algas pieaugums pēdējos gados bijis privātajā sektorā. 2015. gada trešajā ceturksnī vidējā bruto darba samaksa privātajā sektorā palielinājās par 8,3%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, savukārt vispārējās valdības sektorā - par 6,7%. Privātajā sektorā vidējā darba samaksa ir jau gandrīz par ceturtdaļu augstāka nekā pirmskrīzes laikā, savukārt darba samaksas pieaugums vispārējās valdības sektorā - 4,9%. Savā ziņā atalgojuma pieaugumu ietekmēja arī minimālās algas celšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Situācija Valsts pārvaldē ir kritiska; ar jaunu koncepciju mēģinās noturēt profesionāļus

Dienas Bizness, 04.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd situācija valsts pārvaldē vērtējama kā kritiska - tendence no valsts pārvaldes aizplūst profesionāļiem turpinās, norāda Valsts kancelejas direktora vietniece valsts pārvaldes un cilvēkresursu attīstības jautājumos Eva Upīte.

Šodien Ministru kabinetā tiks prezentēta Valsts kancelejas sadarbībā ar ekspertiem izstrādāta cilvēkresursu attīstības koncepcija, kas paredz īstenot kardinālas pārmaiņas pašreizējā valsts pārvaldē.

«Izstrādātās koncepcijas īstenošana paredz ievērojami celt valsts pārvaldes konkurētspēju, lai noturētu un motivētu augsta līmeņa profesionāļus darbam valsts pārvaldes iestādēs, īpaši ņemot vērā faktu, ka ekonomiskās recesijas laikā veikto reformu rezultātā valsts pārvaldi atstājuši daudzi, spēcīgi eksperti,» norāda Upīte.

Arī Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane norāda, ka situācija pēc recesijas pārdzīvošanas valsts pārvaldē nav mainījusies. Viņa LNT raidījumā 900 sekundes norādīja, ka krīzes laikā tik atlaisti aptuveni 900 darbinieki, tomēr nesamazinājās darāmo darbu apjoms, kas lika augstas raudzes speciālistiem meklēt tālāku attīstību privātajā sektorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Jāpieliek punkts kandidātu «iebīdīšanai» valsts amatos

Dienas Bizness, 07.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidāmas nopietnas pārmaiņas valsts pārvaldes darbā – gan tajā, kā amati tiek iegūti, gan atalgojumu sistēmā. Politiķiem – ministriem – grib atņemt tiesības vienpersonīgi lemt par valsts iestāžu vadītājiem un to vietniekiem

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Konfliktu cēlonis ir organizāciju sistēmas, nevis darbinieki

Ieva Kukule, komunikācijas un korporatīvo attiecību eksperte, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadības doktors Ralfs Kimmels (Ralph H. Kimmel) savā ilggadējā pieredzē izpētījis, ka 80% gadījumu konflikta cēlonis organizācijā ir nevis darbinieki, bet organizācijas sistēma. Tas nozīmē, ka pat tad, ja vienu dienu vadība nolemtu pieņemt kardinālu lēmumu atlaist visus, lai šādi atrisinātu samilzušu konfliktu, pastāv liela iespēja, ka pēc laika konflikts atkārtotos ar tādu pašu spēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID vadītājas vietnieku Čerņecki pārceļ Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes direktora amatā; rotācijas skars 39 darbiniekus

LETA, 03.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektores vietnieks noziedzības apkarošanas jomā Kaspars Čerņeckis pārcelts VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes direktora amatā, līdz ar to patlaban ģenerāldirektora vietnieka noziedzības apkarošanas jomā amats ir vakants, šodien preses konferencē par veiktajiem pasākumiem VID darbības efektivitātes uzlabošanai un korupcijas risku mazināšanai sacīja dienesta ģenerāldirektore Ināra Pētersone.

Kopumā dažādas rotācijas skar 39 VID darbiniekus, tajā skaitā, 22 dažāda līmeņa vadītājus - 18 struktūrvienību vadītāji līdz 11.maijam tiks pārcelti citos VID amatos, bet vēl četri līdz 23.maijam sāks darbu ārpus VID.

No pārējiem 17 rotācijā iesaistītājiem VID darbiniekiem 14 cilvēki tiks pārcelti citos amatos VID, bet trīs - darbā ārpus VID.

Tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs (VL-TB/LNNK) informēja, ka uz Tieslietu ministrijas iestādēm tiek pārcelti pieci līdzšinējie Finanšu policijas darbinieki - Māris Kaminskis, Jurģis Kijoneks, Aivijs Lagzdiņš, Viesturs Burkovskis un Miks Indāns. Šie darbinieki turpmāk strādās Ieslodzījuma vietu pārvaldes Tiesvedības daļā un Tiesiskā regulējuma daļā. «Abas daļas pamatā strādā ar nacionālajām un starptautiskajām institūcijām, kā arī piedalās normatīvo aktu izstrādē,» piebilda tieslietu ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rosina sākt kriminālvajāšanu pret deviņām personām par nelikumībām Ceļu pārvaldē

Elīna Pankovska, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) rosina Ģenerālprokuratūru saukt pie kriminālatbildības deviņas personas par iespējamiem noziedzīgiem nodarījumiem saistībā ar a/s Ceļu pārvalde noslēgtajiem līgumiem un to izpildi.

Izmeklēšanas gaitā noskaidrots, ka no 2009.gada novembra līdz 2011.gada oktobrim četras a/s Ceļu pārvalde amatpersonas ļaunprātīgi izmantojušas dienesta stāvokli, lai noslēgto līgumu izpildes rezultātā iegūtu noziedzīgus finanšu līdzekļus. A/s Ceļu pārvalde vajadzībām, izmantojot starpniekuzņēmumus, iepirktās izejvielas tika sadārdzinātas, kā rezultātā no Ceļu pārvaldes izkrāpti aptuveni 73 tūkst. Ls.

Izmantojot vairākus citus uzņēmumus, tai skaitā arī ārzonu uzņēmumus, šie finanšu līdzekļi tika legalizēti. Izmeklēšanas gaitā iegūtie pierādījumi dod pamatu uzskatīt, ka personas, kas bija iesaistītas starpniekuzņēmumos (tajā skaitā arī viena amatpersona), bija arī patiesā labuma guvēji ārzonu uzņēmumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) par ļaunprātīgu dienesta stāvokļa izmatošanu mantkārīgā nolūkā lūgusi prokuratūrai sākt kriminālvajāšanu pret Rīgas brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu un viņa vietnieku Aigaru Pečaku, liecina neoficiāla informācija.

Par izvirzītajām apsūdzībām amatpersonām draud brīvības atņemšana līdz četriem gadiem, piespiedu darbs vai naudas sods.

Loginovs un Pečaks uz tālruņa zvaniem neatbildēja, savukārt ostas sabiedrisko attiecību nodaļā apgalvoja, ka informāciju par kriminālvajāšanas uzsākšanu pret brīvostas darbiniekiem osta esot ieguvusi tikai no masu medijiem, līdz ar to pagaidām nevarot ne apstiprināt, ne noliegt, ka kriminālvajāšana uzsākta pret Loginovu un viņa vietnieku. Arī pēcpusdienā ostā skaidroja, ka nevar šādas ziņas komentēt, jo Rīgas brīvostas pārvalde par VP kriminālvajāšanas sākšanu pret Loginovu un viņa vietnieku Pečaku nav saņēmusi oficiālu ziņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VID jaunveidojamā Nodokļu un muitas pārvalde darbu sāks ar pagaidu vadītāju

LETA, 03.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) jaunveidojamā Nodokļu un muitas pārvalde, kā arī Iekšējās drošības pārvalde no nākamā gada darbu sāks ar vadītāja pienākumu izpildītājiem, piektdien žurnālistiem pastāstīja VID ģenerāldirektore Ilze Cīrule.

Tostarp Nodokļu un muitas pārvaldes direktora pienākumu izpildītāja amats piedāvāts pašreizējam Muitas policijas vadītājam Kasparam Podiņam. Šis amats viņam piedāvāts uz laiku, taču kā stabila pozīcija - jaunveidojamās struktūras direktora vietnieka amats.

Nodokļu un muitas pārvaldes otrs direktora vietnieks atkarībā no izvērtēšanas rezultātiem būs Dairis Aniņš vai Jānis Boroviks. Kopumā jaunajā vienībā paredzētas 328 štata vietas.

Savukārt Iekšējās drošības pārvaldes direktora pienākumu izpildītāja amats piedāvāts Natālijai Dolgovai, kurai kā stabila pozīcija piedāvāts Pirmstiesas izmeklēšanas daļas vadītājas amats. Šajā struktūrā iecerētas 29 amata vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Budžets

Valsts un pašvaldību institūcijām kolektīvie pasākumi būs jāfinansē no atalgojuma budžeta

LETA, 15.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kancelejas izstrādātajā valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumprojektā rosināts noteikt, ka valsts un pašvaldības institūcija var rīkot kolektīvos pasākumus, tos daļēji finansējot no atalgojuma budžeta.

Valsts kancelejā skaidroja, ka kolektīvie pasākumi valsts pārvaldē ir viens no valsts vai pašvaldības institūcijas amatpersonu motivēšanas instrumentiem, kas palīdz saliedēt kolektīvu, veicina lojalitāti, patriotismu pret darbavietu un piederību tai. Tādējādi tiek arī veicināta stabila un efektīva valsts pārvalde, nodrošinot iestāžu stratēģisko mērķu sasniegšanu, stiprinot organizācijas kultūru.

Ņemot to vērā, Valsts kanceleja rosina likumā noteikt, kas ir kolektīvais pasākums un kādā apmērā valsts un pašvaldību institūcija to drīkst apmaksāt.

Likumprojekts paredz noteikt, ka kolektīvais pasākums ir valsts un pašvaldību institūcijas rīkots pasākums ar mērķi motivēt un saliedēt valsts pārvaldē un pašvaldībās nodarbinātos, lai nodrošinātu institūcijas stratēģisko mērķu sasniegšanu un stiprinātu organizācijas kultūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts pārvaldē likvidētas 1652 amata vietas, tādējādi ietaupot 22,44 miljonus eiro, kas turpmāk novirzāms pārējo darbinieku atlīdzības un motivācijas palielinājumam, otrdien valdību informēja Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis.

Viņš stāstīja par valsts pārvaldes reformu plāna izpildi. Viens no plāna mērķiem paredz likvidēt lielāko daļu vakanto amata vietu, «iesaldēt» jaunu amata vietu veidošanu un samazināt nodarbināto skaitu valsts tiešajā pārvaldē par aptuveni 6%. Līdz šim amatu vietu skaits samazināts par 4,11%, kas Valsts kancelejas vadītājam ļauj domāt, ka reformu plāna mērķis tiks sasniegts.

Līdz šim 6% mērķi pārsniegusi Izglītības un zinātnes ministrija, kuras resorā nodarbināto skaits sarucis par 30%. Tas neesot saistīts ar pedagogu skaita samazinājumu, bet gan to, ka sarucis to amata vietu skaits, kurās bija nodarbināti tie, kas nodarbojās ar Eiropas Savienības (ES) fondu jautājumiem. Pēc Valsts kancelejas apkopotās informācijas, 6% mērķi sasniegusi arī Finanšu ministrija, Labklājības ministrija, Ministru kabinets, Satiksmes ministrija un Veselības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāma valsts pārvaldes un privātā sektora konkurence par talantu piesaisti, darba devēji vilinās ar atalgojumu un ieguldīs esošajos darbiniekos

Reforma valsts pārvaldē paredz, ka līdz 2020. gadam darbinieku skaitam ir jāsamazinās par 6%, tomēr šī gada pirmajos trijos mēnešos nodarbināto skaits valsts pārvaldē ir palielinājies par 0,76% – 31. martā valsts iestādēs strādāja nedaudz virs 44,8 tūkst. personu. Valsts budžeta iestādēs nodarbināto (tostarp pedagogu, ārstu, kultūras darbinieku, tiesnešu un citu) atlīdzībai izlietotajam finansējumam ir tendence palielināties.

Kļūst pievilcīgāki

Laikā, kad trūkst augsti kvalificētu darbinieku, vērojama darbaspēka novecošanās un jaunās paaudzes ienākšana darba tirgū, kā arī informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība, sacensība par labākajiem kadriem kļuvusi jo sīva. Kopējās tendences maina pieeju darba devēja tēla un darba vides veidošanai, kā arī personāla atlasei un piesaistei, arvien nozīmīga kļūst vadītāja loma. Lai novērstu darbinieku pāriešanu uz privāto sektoru, valsts pārvalde ir iecerējusi virkni pasākumu, lai kļūtu par pievilcīgu darba devēju. Tiek domāts ne tikai par to, kā atrast un piesaistīt jaunus nodarbinātos, bet ieguldīts esošajos. 2017. gada vasarā Valsts kanceleja sāka Augstākā līmeņa vadītāju attīstības programmu. Valsts administrācijas skola ir iesaistījusies vairākos projektos, lai uzlabotu esošās mācību programmas, kā arī lai izveidotu jaunas apmācību programmas, ar kuru palīdzību tiktu sniegtas zināšanas kompetences paaugstināšanai ikvienam valsts pārvaldes nodarbinātajam. Valsts kancelejas eksperti atzīst, ka valsts pārvalde konkurē par talantu piesaisti ar privāto sektoru visās jomās, izteiktāka šī konkurence ir informācijas un komunikācijas tehnoloģijās, projektu vadībā, inženierzinātnēs, kā arī par finanšu un medicīnas nozares speciālistiem. No privātā sektora darbā vadošos amatos uz valsts pārvaldi pārgājuši vairāki darbinieki, piemēram, Valsts kancelejas Valsts pārvaldes politikas departamenta Valsts pārvaldes cilvēkresursu nodaļas vadītāja, Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienesta priekšniece, Neatliekamās medicīniskās palīdzības direktore u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

90% valsts pārvaldes darbinieku saņem atalgojumu, kas ir ievērojami zemāks par privātā sektora attiecīgā līmeņa speciālistu atalgojumu. Kritiska situācija vērojama mēnešalgu grupās, kurās iekļauti vecākie eksperti, IT speciālisti un augstākā līmeņa vadītāji, secināts SIA Fontes Vadības konsultācijas salīdzinošajā pētījumā par valsts pārvaldē nodarbināto atalgojuma konkurētspēju ar privāto sektoru.

SIA Fontes Vadības konsultācijas pētījumu grupas vadītāja Anta Praņēviča atzīst, ka «pēc pētījuma veikšanas ir skaidri redzams, ka atalgojums valsts pārvaldē ir ievērojami zemāks nekā privātajā sektorā, ar tendenci - jo augstāka pozīcija, jo lielāka atalgojuma starpība. Zemais atalgojums rada risku labāko darbinieku aizplūšanai no valsts pārvaldes, tāpat var rasties grūtības atrast darbiniekus, lai aizpildītu vakances.»

Pētījumu grupas vadītāja uzsver, ka kopējā darba tirgū atalgojuma izmaiņas jūtamas ik gadu, taču valsts pārvaldē algas nav paaugstinātas kopš ekonomiskās krīzes laikiem. «Vidēji kopš 2011.gada mēneša pamatalga privātajā sektorā ik gadu palielinājusies par 2-5%, savukārt gada kopējā alga, iekļaujot prēmijas un piemaksas, par 4-6%, tādēļ ir būtiski, ka valsts pārvalde seko līdzi tendencēm darba tirgū, lai nezaudētu savu konkurētspēju.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairs aiz kalniem nav Līgo svētki un Jāņu diena. Tuvojoties vasaras saulgriežiem Latvijas uzņēmumi sveic savus klientus un iedzīvotājus. Daļa no tiem izveidojusi arī interaktīvus apsveikumus.

Banka DNB izveidojusi interaktīvu vietni, kurā piedāvā izvēlēties divas tēmas, kuras dominēs lietotāja Līgo svētkos. Pēc tam, kad atlasītas tēmas – kas var būt gan alus un siers, gan Jāņa māte un papardes zieds, vietnē tiek atrasta šīm tēmām piemērotākā tautasdziesma, kuru pēc tam iespējams nosūtīt saviem draugiem.

Sakaru operators Lattelecom Dziesmu svētkiem un Līgo izveidojis speciālu mobilo sadziedāšanās lietojumprogrammu. Ar tās palīdzību iesildīt balsis Dziesmu svētkiem iespējams jau Jāņu naktī. Lietojumprogramma satur dziesmu vārdus.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Kompetence pazudusi gan valsts pārvaldē, gan politikā

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktore, 13.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žēlojoties, ka valsts pārvaldē pazuduši profesionāli cilvēki, ir jāapzinās, kādi ir šīs situācijas cēloņi, un prioritāri tie jānovērš

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) jaunā ģenerāldirektora meklējumi beigušies ar čiku – pagaidām to nav izdevies atrast. Komentējot izveidojušos situāciju, premjers Māris Kučinskis norādījis, ka valsts pārvaldē esot «paklausīgi, taču ne ar savu galvu domājoši cilvēki» vai «godprātīgi cilvēki, kas netiecas uz vadītāja kapacitātes līmeni». Ja izdzīvošanas priekšnosacījums valsts pārvaldē līdz šim ir bijusi maksimāla elastība ļoti mainīgās politiskās virsvadības priekšā, tad ko gan citu var sagaidīt? Tā teikt, kāds ierēdņu korpuss izaudzināts, tāds arī ir. Arī tiekšanās vai netiekšanās uz vadošu amatu ir likumsakarīga un izriet no iepriekš sacītā, jo pārlieka paklausība ir pretrunā godkārīgām ambīcijām. Turklāt, redzot, cik viegli un ātri gan uzkāpj, gan krīt ieceltie vadītāji, kā viņi politiski tiek dancināti un ar kādām metodēm izrēķinās ar «neērtajiem, kas neprotas paši», loģiski, ka pieticīgāka karjera cilvēkiem šķiet veselīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontroliere Inguna Sudraba pieļauj, ka viens no iemesliem, kāpēc cilvēki pamet darbu valsts pārvaldē, ir nespēja atrasties bezjēdzīgā vidē.

Intervijā aģentūrai LETA Sudraba kritizēja lielo informatīvo ziņojumu un koncepciju skaitu, kas tiek radītas valsts pārvaldē, jo pēc tam šie dokumenti bieži vien netiek tālāk izmantoti. Viņasprāt, tā ir bezjēdzīga rīcība.

«Pirms radīt kādu koncepciju, ir skaidri jāzina, ko tu gribi sasniegt, un koncepcija tad ir dokuments, kas ļauj apskatīt vairākus virzienus, kā uz mērķi virzīties, bet ir skaidri jāzina, ka mēs gribam uz to mērķi virzīties,» sacīja valsts kontroliere.

Cilvēki, kuri ir motivēti un grib redzēt sava darba rezultātus, kas nav tikai šī uzrakstītā koncepcija, šādā sistēmā nevar ilglaicīgi pastāvēt, jo cilvēkam ir loģiski ieraudzīt sava darba rezultātu, spriež Sudraba, paskaidrojot, ka ar darba rezultātu domā to, ka idejas un priekšlikumi ir realizēti dzīvē, ka tas kaut ko pēc tam ir devis kopējam valsts, sabiedrības labumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kanceleja aicina jaunos speciālistus, kuri augstāko izglītību ieguvuši ārzemēs, pieteikties jauniešu reemigrācijas programmai Darbs valsts pārvaldē, vēsta Īrijas latviešu portāls Baltic Ireland. Programmas ietvaros praksei valsts pārvaldē plānots uzņemt 10 jauniešus dažādās jomās – inženiertehnika, loģistika, IT, ekonomika, finanses, starptautiskās tiesības un attiecības, investīciju piesaiste un citas.

«Pieprasījums pēc jaunajiem speciālistiem visdažādākajās jomās valsts pārvaldē ir liels. Prakses iespēja tiek piedāvāta jauniešiem, kuri augstāko izglītību ir ieguvuši kādā no ārvalstu augstskolām. Valsts pārvaldei ir nepieciešami augsti kvalificēti, inovatīvi speciālisti, un ir liels prieks, ka piedāvājot prakses iespējas valsts pārvaldē, mēs veicinām arī reemigrāciju,» stāsta Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane.

10 jauniešiem konkursa kārtībā reemigrācijas programmas Darbs valsts pārvaldē ietvaros tiks piedāvāts no aprīļa sākuma līdz šā gada beigām stažēties kādā no valsts pārvaldes iestādēm atbilstoši katra praktikanta specialitātei, saņemot ikmēneša stipendiju – 1000 eiro uz rokas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Pēc nedēļas db.lv sāksies balsošana par IKT «Platīna pelēm»

Sanita Igaune, 08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) balvas «Platīna pele» 2012 apbalvošanas ceremonija norisināsies LIKTA 14. gadskārtējā konferencē «Elektroniskā identitāte – iespēju brīvība», kas notiks 30. novembrī. Konferences laikā tiks pasniegtas «Platīna pele» balvas četrās nominācijās, kā arī fināla pretendentus apbalvos ar skatītāju simpātijas balvām. Balsošana tiks uzsākta nākamās nedēļas laikā biznesa portālā www.db.lv.

Balvai šogad kopumā tika iesniegts 51 pieteikumus. Balvas «E-pakalpojumi» pozīcijā kā finālisti ir izvēlēti trīs pretendenti: Mobilly autostāvvietu apmaksas lietotnes (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: CityCredit); Swedbank mobilā aplikācija (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: Swedbank), kā arī VSAA elektronisko pakalpojumu izstrāde, ieviešana un uzturēšana projekta «E-pakalpojumi un to infrastruktūras attīstība» ietvaros. (pasūtītājs: Valsts reģionālās attīstības aģentūra; izstrādātājs: Exigen Services Latvia)

Pozīcijā «E-biznesa risinājumi un pakalpojumi uzņēmumiem» finālam izraudzīti trīs pretendenti: e-pasta mārketinga serviss Mailigen (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: iMedia); interneta reklāmas kampaņu administrēšanas sistēma JungleExpert (pasūtītājs: Planners; izstrādātājs: Cube), kā arī LetsMT (sistēmas īpašnieks un izstrādātājs: Tilde)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja valdība nenodrošinās vienādas sociālās garantijas strādājošajiem valsts pārvaldē, tuvākajā laikā gaidāmi streiki, sacīja Latvijas Valsts iestāžu, pašvaldību, uzņēmumu un finanšu darbinieku arodbiedrības priekšsēdētājs Andrejs Jirgensons.

Sarunā ar Latvijas Radio arodbiedrības priekšsēdētājs norādīja, ka, pēc viņa aplēsēm, streikā varētu piedalīties ap diviem tūkstošiem ierēdņu. A. Jirgensons uzsvēra, ka saņem ļoti daudz zvanu un pamudinājumu no arodbiedrības biedriem par streika rīkošanu.

Lai apturētu ierēdņu aizplūšanu no valsts pārvaldes, piedāvāts paaugstināt atalgojumu viszemāk atalgotajiem darbiniekiem. Tomēr tā neesot vienīgā problēma valsts pārvaldē. Valstī ir iestādes, kur darbinieki strādā par zemu algu un gandrīz bez jebkādām sociālām garantijām, turklāt bez cerībām arī uz prēmijām, sacīja A. Jirgensons.

Arodbiedrības priekšsēdētājs skaidroja, ka patlaban netiek prasīts algu palielinājums, bet gan vienlīdzīgas sociālās garantijas – dažās nozarēs strādājošie ierēdņi saņem gan prēmijas, gan piemaksas, gan polises, tikmēr citiem tas izpaliek. Tāpat arodbiedrība vēlas panākt, lai visiem ierēdņiem būtu iespēja saņemt šīs sociālās garantijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Katru gadu no darba valsts pārvaldē aiziet 400 cilvēki

BNS, 23.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru gadu no darba valsts pārvaldē aizplūst aptuveni 400 cilvēki, intervijā LNT raidījumam 900 sekundes sacīja Valsts kancelejas (VK) direktore Elita Dreimane.

Lielākā daļa no cilvēkiem, kas pamet darbu valsts pārvaldē, ir speciālisti, kas tajā strādājuši desmit piecpadsmit gadus. «Cilvēki uzskata, ka atalgojums valsts pārvaldē nav piemērots un dodas uz privāto sektoru,» sacīja Dreimane. Lai gan atalgojuma apmērs valsts pārvaldē pēdējos gados pieaudzis, tomēr darbinieki vienalga izvēlas privāto sektoru.

«Mums jādomā arī par motivācijas sistēmas sakārtošanu. Galvenā problēma ir tāda - mēs esam paaugstinājuši zemākās algas, bet neesam domājuši par augsta ranga speciālistu algu paaugstināšanu. Mans piedāvājums ir, ka esošā algu fonda ietvaros iestādes vadītājs varētu algu griestus palielināt, kā arī pieņemt darbā speciālistus,» teica Dreimane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Līdz 2015. gadam valsts iestādēm līdzšinējo logo jānomaina pret Latvijas ģerboni

S. Igaune, E. Pankovska, E. Mudulis, 30.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts pārvaldes iestādēm līdz 2015. gadam ir jāatsakās no saviem logo un to vietā jāizmanto valsts ģerbonis; eksperti lielu pievienoto vērtību nesaskata un aicina tā vietā domāt par jaunu darba vietu radīšanu.

Lai veicinātu valsts pārvaldes atpazīstamību un reprezentāciju, ļaujot sabiedrībai vieglāk identificēt valsts pārvaldi kā vienotu veselumu, valsts pārvaldē plānots ieviest vienotu vizuālās identitāti. «No nākamā gada valsts iestādes vairs nevarēs izmantot savus līdzšinējos logo un tām būs jāizmanto valsts ģerbonis. Šobrīd vēl nav zināms, kā tiks atrisināts jautājums par krāsām. Piemēram, Nīderlande, kas pilnībā uz vienotu vizuālo identitāti pārgāja jau vairākus gadus iepriekš, atstāja nozarēm atšķirīgas krāsas, bet šobrīd mākslinieki var izpausties un piedāvāt savas idejas,» DB paskaidroja Valsts kancelejas (VK) pārstāve Ilze Pavlova. Jāpiemin, ka atsevišķos gadījumos valsts ģerboni varēs neattēlot. Piemēram, uz maza izmēra priekšmetiem, kur tas nebūs saskatāms, un vietās, kas negarantēs valsts ģerbonim pienācīgu cieņu tā izmantošanas īslaicīguma un mērķa dēļ, piemēram, uz piezīmju papīra, sērkociņiem, pārtikas iepakojuma u.c. Solis – vienotas vizuālās identitātes virzienā – ir pareizs, lai cilvēki spētu atšķirt, ar kādām iestādēm un organizācijām viņiem ir darīšana, tomēr šobrīd tā noteikti nav prioritāte, kas būtu jārisina, DB norādīja Sabiedriskās politikas centra Providus pētniece Iveta Kažoka. «Šobrīd tiek sākts ar vienotu identitāti, nākamais solis varētu būt kopīgas funkcijas mājaslapām, bet tas nenozīmē, ka tām jābūt vienādām. Vienkārši ir jāpārņem labākās funkcijas,» piebilda I. Kažoka.

Komentāri

Pievienot komentāru