Jaunākais izdevums

Alkoholisko dzērienu importētājs un vairumtirgotājs SIA «Prike Latvija» pagājušajā finanšu gadā no 2017.gada 1.jūlija līdz 2018.gada 30.jūnijam strādāja ar apgrozījumu 16,885 miljonu eiro apmērā, kas bija par 12,1% vairāk nekā gadu iepriekš, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Taču pretēji peļņai iepriekš, pagājušajā finanšu gadā uzņēmums strādājis ar 20 tūkstošu eiro lieliem zaudējumiem.

Finanšu gadā no 2016.gada 1.jūlija līdz 2017.gada 30.jūnijam SIA «Prike Latvija» apgrozījums bija 15,058 miljoni eiro, un uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem bija 100 tūkstoši eiro.

SIA «Prike Latvija» pagājušajā finanšu gadā izdevies palielināt apgrozījumu un kopējo pārdotā stiprā alkohola un vīna apjomu, neskatoties uz konkurences pieaugumu, sacīts uzņēmuma gada pārskatā. Vairākās kategorijās uzņēmumam arī izdevās palielināt tā pārstāvēto zīmolu tirgus daļu vairāk, nekā pieauga pats tirgus vai segments.

SIA «Prike Latvija» nostiprinājis savas pozīcijas «pierobežas biznesā», kas izveidojies uz Igaunijas un Latvijas robežas saistībā ar Igaunijā realizēto akcīzes nodokļa politiku, kamdēļ daudzi Igaunijas iedzīvotāji labprātāk iepērkas Latvijas veikalos pierobežā. «Tirdzniecības apjomi šajā teritorijā ir nozīmīgi, taču prognozējam, ka 95% no pierobežo veikalu apgrozījuma tiks atgūti Igaunijas tirgum par labu,» sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

Šajā pārskata gadā uzņēmums sagaida vienmērīgas izaugsmes turpinājumu visās stipro alkoholu un vīna kategorijās; to veicinās pieaugošais patērētāju pieprasījums pēc kvalitatīviem dzērieniem un zīmoliem. Taču pieprasījumu pēc alkoholiskajiem dzērieniem un/vai uzņēmuma peļņas līmeni varētu ietekmēt 2019.gada pavasarī gaidāmais akcīzes nodokļa kāpums Latvijā.

SIA «Prike Latvija» dibināts 1995.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 106 710 eiro un tā vienīgais īpašnieks ir Igaunijā reģistrētā kompānija «Aktiaselts Prike». Iepriekšējā finanšu gadā (no 2015.gada 1.jūlija līdz 2016.gada 30.jūnijam) uzņēmuma apgrozījums bija 14,323 miljoni eiro un tā peļņa pēc nodokļiem bija 196 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Prike Latvija: Alkohola akcīzes nodokļa samazinājums radīja nelielu jucekli klientu vidū

Žanete Hāka, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu importētājs un vairumtirgotājs SIA «Prike Latvija» pagājušajā finanšu gadā no 2018. gada 1. jūlija līdz 2019. gada 30. jūnijam palielinājis savu apgrozījumu līdz 18,904 miljoniem eiro un atsācis strādāt ar peļņu, kas sasniedza 295 tūkstošus eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Salīdzinot ar 2017./2018. finanšu gadu, SIA «Prike Latvija» apgrozījums pieaudzis par 12% jeb 2,018 miljoniem eiro; tajā finanšu gadā uzņēmums darbojās ar zaudējumiem.

SIA «Prike Latvija» izdevies palielināt kopējo pārdotā stiprā alkohola un vīna apjomu, kā arī vairākās kategorijās izdevies palielināt uzņēmuma pārstāvēto zīmolu tirgus daļu vairāk, nekā pieauga pats tirgus vai segments, sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

Uzņēmumam līdz šim bija spēcīgas pozīcijas «pierobežas biznesā», kas izveidojies uz Igaunijas-Latvijas robežas saistībā ar to, ka Igaunijā bija augstāks akcīzes nodoklis, kamdēļ Igaunijas iedzīvotāji labprātāk iepirkās Lavijas veikalos pierobežā. SIA «Prike Latvija» norāda, ka Igaunijas lēmums samazināt akcīzes nodokli šī gada jūlijā un tam sekojošā Latvijas atbilde samazināt nodokli no augusta izveidoja nelielu jucekli klientu vidū. Uzņēmums gan norāda, ka īstermiņā Latvijas tirgū tādēļ sagaidāma zināma nestabilitāte, savukārt lēmumu ilgtermiņa ietekme būs vērojama pēc laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Barbershop kustības aizsācējs: Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts

Kristīne Stepiņa, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram vīrietim ir vajadzīgs savs friziermeistars, līdzīgi kā ģimenes ārsts vai zobārsts

Tā uzskata specializēto vīriešu frizētavu (barbershop) kustības aizsācējs Latvijā Edgars Rozenvalds, kurš no matiem un bārdām ķēries pie kājām. Viņš ir radījis zīmolu Rosenwald Shoes un izveidojis vīriešu apavu salonu.

Viņš nevis seko pieprasījumam tirgū un konkurē ar esošo piedāvājumu, bet rada jaunu. Biznesa idejas ir paša izsāpētas, un uzņēmējdarbībā lieti noder austrumos apgūtā klientu servisa filozofija.

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kad pirms pieciem gadiem Rīgā atvērāt barbershop, tā bija pirmā šāda veida frizētava. Tagad to ir savairojies kā sēņu pēc lietus. Kāpēc?

Jā. Latvijas tirgum tas ir raksturīgi. Pēc tam, kad tika atvērts pirmais solārijs, nebija ilgi jāgaida, kad tie saradās teju katrā mājā. Tāpat notika ar kebabnīcām, suši tirgotavām un t.s. izlaušanās istabām. Latvijā būtu nepieciešamas 20 šādas istabas, taču ir 160, tik daudz, cik tādu būtu vajadzīgs Maskavā. Ja ir kāds veiksmes stāsts, tas tūlīt tiek pārņemts. Labas idejas tiek kopētas. 2013. gadā, kad atvēru pirmo barberšopu, visi teica, ka šādas koncepcijas vīriešu frizētavas Latvijā nav dzīvotspējīgas, tādām ir potenciāls visur citur pasaulē, tikai ne pie mums. Es radīju zilo okeānu jeb pilnīgi jaunu piedāvājumu un pieprasījumu. Pirmais konkurents parādījās tikai pēc diviem gadiem. Pa to laiku mēs bijām izdarījuši pilnīgi visu, ko šajā nišā bija iespējams paveikt, – radījuši atbilstošu interjeru, servisu ar visām nepieciešamajām lietām, ielikuši pamatus tradīcijām. Bijām pirmā frizētava, kas sāka strādāt ar sociālajiem tīkliem un reklāmu, savā ziņā šokējot tirgus dalībniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Asociācija: Latvijai vajadzētu atteikties no akcīzes celšanas alkoholam 2019. un 2020.gadā

LETA, 22.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Igaunijas parlamenta lēmumu 2019. un 2020.gadā necelt akcīzes nodokļa likmi alkoholam, arī Latvijai vajadzētu rīkoties līdzīgi, jo pretējā gadījumā ieņēmumi valsts budžetā var samazināties par 40-45 miljoniem eiro, aģentūru LETA sacīja Latvijas Alkohola nozares asociācijas (LANA) izpilddirektors Dāvis Vītols.

Viņš norādīja, ka šogad alkohola tirdzniecības apmēri Latvijā palielinājās pateicoties aktīvai tirdzniecībai Igaunijas pierobežā. «Lai arī pašreizējie rādītāji ir pozitīvi, jau tagad jāapzinās, ka šis tirgus ir sasniedzis virsotni. Ja nākamgad Latvijā tiks palielināts akcīzes nodoklis alkoholiskajiem dzērieniem, Igaunijas pierobežā tirdzniecība piedzīvos spējīgu kritumu un Latvijas valsts budžetam ies secen vairāki miljoni eiro,» teica Vītols.

Tāpat viņš atzīmēja, ka Igaunijas deputāti ir rīkojušies saprātīgi, apstādinot tālāku akcīzes nodokļa likmes kāpumu, un līdzīgi vajadzētu rīkoties arī Latvijas varas iestādēm, lai saglabātu ienākumu plūsmu no alkohola tirdzniecības pierobežā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais alkohola tirgus šogad Latvijā varētu saglabāties iepriekšējā gada līmenī, aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors Dāvis Vītols.

Vienlaikus viņš arī atzina, ka 2019.gads alkohola nozarē Latvijā bija trauksmains, ņemot vērā mainīgās akcīzes nodokļa likmes. «Šis gads, arī gada pirmā puse, nozarei Latvijā ir ļoti trauksmaina un nesaprotama. To ietekmē izmaiņas akcīzes nodokļa likmēs divas reizes gadā, kas tika paaugstinātas un pēc tam samazinātas,» sacīja Vītols. Viņš norādīja, ka secinājumus par alkohola akcīzes nodokļa samazinājuma lietderību varēs izdarīt gada beigās, jo samazinājums stājās spēkā vien šā gada 1.augustā, un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati par stiprā alkohola akcīzes nodokļa ieņēmumiem par periodu, kad jau bija piemērota samazinātā likme, būs vēlāk. Pēc viņa sacītā, stiprā alkohola pārdošanas apmērus jūnijā un jūlijā negatīvi ietekmēja tas, ka uzņēmēji mēģināja iztirgot pēc iespējas vairāk noliktavās esošā alkohola un neieveda jaunas preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā gaidāmā akcīzes nodokļa paaugstināšana alkoholam labvēlīgi ietekmēs Igaunijas alkohola tirgus atveseļošanos un samazinās pārrobežu tirdzniecību starp abām valstīm, pavēstījusi Igaunijas Alkohola ražotāju un importētāju asociācija (ATML).

2021.gada martā pašreizējā starpība starp nodokļa likmēm abās valstīs dažiem dzērienu veidiem samazināsies par pusi, norādīts piektdien izplatītajā ATML paziņojumā.

Tā, piemēram, ja tagad akcīzes nodokļa starpība par puslitra pudeli dzēriena ar alkohola saturu 40% ir 0,63 eiro, tad no 2021.gada marta tā būs 0,31 eiro, sacīts paziņojumā. "Lielās starpības dēļ starp akcīzes nodokļa likmēm stiprais alkohols bija tā prece, kuras dēļ uz robežas ar Latviju sākās pārrobežu tirdzniecība. Rīgikogu pagājušā gada jūnija lēmumi un pašreizējie Latvijas valdības lēmumi palīdzēs vēl vairāk samazināt pārrobežu tirdzniecību starp abām valstīm," sacījusi ATML izpilddirektore Trīna Kutberga.

Komentāri

Pievienot komentāru