Lielbritānijas patērētāju noskaņojuma rādītājs decembrī piedzīvojis lielāko kritumu vairāk nekā gada laikā un pasliktinājušās iedzīvotāju cerības attiecībā uz ekonomiku, atsaucoties uz mājokļu kredītu sniedzēja Nationwide Building Society datiem, ziņo Bloomberg.
Patērētāju noskaņojuma indekss samazinājies par pieciem punktiem, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi - līdz 69 punktiem, kas bijis lielākais kritums kopš 2008.gada novembra.
Patērētāju ekonomisko cerību rādītājs nākamajiem sešiem mēnešiem samazinājies par astoņiem punktiem - līdz 101 punktam.
«Piesardzības elements varētu būt sācis atgriezties patērētāju prātos,» sacījis Nationwide Building Society galvenais ekonomists Mārtins Gahbauers (Martin Gahbauer), norādot, ka patērētāju noskaņojuma pasliktināšanās ir saistīta ar ekonomikas stimulēšanas mazināšanu, piemēram, nodokļu paaugstināšanu.
Rādītājs, kas mēra, vai, pēc patērētāju domām, ir labs laiks veikt lielus pirkumus, sarucis līdz 106 punktiem pagājušajā mēnesī no 107 punktiem novembrī.
Jāpiebilst, ka pievienotās vērtības nodoklis šomēnes Lielbritānijā atgriezās 17.5% līmenī no samazinātajiem 15%.
Db.lv jau rakstīja, ka Francijas patērētāju noskaņojums decembrī - pirmo reizi četru mēnešu laikā - negaidīti pasliktinājies, jo bažas par pirktspēju bijušas pārākas par valdības ekonomikas stimulēšanas pasākumu ietekmi.
Mājsaimniecību noskaņojuma rādītājs samazinājies līdz mīnus 31 no gandrīz divu gadu austākā līmeņa - mīnus 30 - novembrī, liecināja Parīzē bāzētā nacionālā statistikas biroja Insee dati.