Ražošana

Ražotāji izspēlē tautisko kārti

Anda Asere, 19.06.2013

Suvenīrleļļu zīmols Latvju lietas (SIA Latviešu lietas).

Avots: ekrānuzņēmums latvjulietas.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotāji mēdz izspēlēt tautisko kārti un savos produktos, kā arī dizainā izceļ to vietējo izcelsmi

Dizaina papīrlietu zīmols Purpurs ir radījis triju veidu papīra svečturus, un neatkarīgi no pircēja nacionalitātes iecienītākais ir ar baltu zīmēm. «Mums, latviešiem, ir svarīgas latviskas lietas, jo tās spēcina mūsu identitāti. Savukārt ārzemniekam ir svarīgi izbaudīt latvisko caur vidi, lietām un atmosfēru,» saka Ginta Šmite, dizaina papīrlietu zīmola Purpurs vadītāja.

Viņa norāda, ka latviskos produktus uzņēmums nerada ar izteiktu komerciālu mērķi. Tie atnāk kā spilgta ideja, kā vajadzība darīt tieši tā,» saka G. Šmite. Viņa priecājas, ka šodien tiek radīts daudz latvisku izstrādājumu. Kad aiz muguras ir krīze – cīņa par izdzīvošanu, cilvēki meklē dziļāku jēgu un patiesas vērtības. «Tāpēc arī rodas produkti un pakalpojumi ar dziļi latvisku saturu,» spriež G. Šmite.

«Ķīniešu produktu pārpludinātajā pasaulē ir īstuma, pamatīguma un identitātes deficīts. Labi, ka daudzi vietējie ražotāji beidzot sāk apzināties, ka mūsu unikalitāte ir tieši latviskumā, sāk to novērtēt un pielietot. Protams, latviskumu jāprot pasniegt šodienas cilvēkam saprotamā veidā un jaunā kvalitātē, taču, ja gribam būt īpaši un atšķirīgi, produkta latviskums jau ir viens no veiksmes faktoriem,» uzskata Ieva Nikoleta Dāboliņa, suvenīrleļļu zīmola Latvju lietas (SIA Latviešu lietas) projektu vadītāja.

Sveču zīmola Munio Candela pārstāve Kristīne Rutkovska spriež, ka uzņēmēji un ražotāji tur acis vaļā, un, novērojot pieprasījuma pieauguma tendenci Latvijā ražotiem produktiem, ir pašsaprotami, ka šī nozare attīstās. «Vietējiem ražojumiem latviskums ir izteikta pievienotā vērtība. Patīkami, ka tie laiki, kad produktam uz iepakojuma rakstīja «Ražots ES», ir aiz muguras. Aizvien vairāk ražotāju uzsver produkta piederību Latvijai,» viņa teic.

Andris Rubīns, reklāmas aģentūras DDB Latvija vadītājs norāda, ka Latvija beidzot ir pārdzīvojusi globalizācijas vilni un mēģinājumus bēgt no savām saknēm, pamazām saprotot, ka tikai ar savu latvisko identitāti mēs būsim starptautiski interesanti. Taču lielākais izaicinājums ir gadsimtiem senās vērtības padarīt pievilcīgas arī mūsdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru